Kirkonkellojen soitto pyhäaamuisin voi loukata ei-kristittyjen oikeuksia uskonnonvapauteen, uskonnottomuuteen tai muunuskoisuuteen
Kellojen soittohan tarkoittaa kutsua jumalanpalvelukseen. Eikö ihmisillä ole oikeus olla kuulematta tätä kutsua ja sen vastaanottamisesta puhumattakaan. Kutsut voivaan hyvin tänä päivänä lähetttää joko mainospostin mukana paperisena tai sähköisiä viestivälineitä käyttäen niille, jotka ovat erikseen antaneet suostumuksensa tällaisen vastaanottamiseen.
Kommentit (26)
Tää on muuten ihan totta. En kyllä hyväksy muittenkaan äänekkäitä rukouskutsuja.
Olen pakana eikä minua haittaa muiden uskomukset, kellojensoitot tai kutsuhuudot. :)
Joo, pitäisi saada muezzini huutamaan viidesti päivässä eduskuntatalon katolta.
Ja kaupoissa lihat ovat noin vaan siinä tiskillä levällään. Vegaanit joutuvat ne näkemään ja saattavat loukkaantua. Kyllä ne pitäisi laittaa johonkin piiloon ja myydä sieltä, samalla tavalla kuin tupakka. Paljon olisi vielä parannettavaa tässä maailmassa!
Onhan tuo tavallaan täysin verrattavissa koulujen uskonnonopetukseen. Jos kerran ei-kristittyjen ei tarvitse osallistua uskonnontunneille eikä kuunnella suvivirrestä niitä uskontosäkeistöjä, miksi sitten kirkonkellojen kuunetelemisen osalta olisi toisin? Kyllä kai sekin pitäisi kieltää.
Olen tosi uskontovastainen, mutta että pitäisi loukkaantua KIRKONKELLOISTA? Mitä hittoa :D Asun vieläpä ihan kirkon naapurissa, en ollut tullut ajatelleeksikaan, että kellojen soimisessa olisi jotain ikävää.
Sitten kun kaikki on kielletty, mitä on enää jäljellä?
Laitappa vielä viisi seuraavaa aloitusta aiheesta. Käytä suuraakkosia. Aloituksesi kertoo vain helleahdistuksestasi, joka nyt kohdentunut kaikkiin kuulemiisi ääniin.
Vierailija kirjoitti:
Ihana rauha ja hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tavallaan täysin verrattavissa koulujen uskonnonopetukseen. Jos kerran ei-kristittyjen ei tarvitse osallistua uskonnontunneille eikä kuunnella suvivirrestä niitä uskontosäkeistöjä, miksi sitten kirkonkellojen kuunetelemisen osalta olisi toisin? Kyllä kai sekin pitäisi kieltää.
Uskonnoton olkoon kuuntelematta. Me ollaan jo hävitty tää peli. Hyvästi länsimainen juutalaiskristillinen sivistys. Barbaria tulee voittamaan. Sitten ei enää keneltäkään kysytä, mitä haluaa kuunnella.
Minä en sitten halua kuulla autostereoista jumputtavaa musiikkia liikennevaloissa. Se loukkaa minua, koska musiikki voi olla vaikka mustaa metallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnoton olkoon kuuntelematta. Me ollaan jo hävitty tää peli. Hyvästi länsimainen juutalaiskristillinen sivistys. Barbaria tulee voittamaan. Sitten ei enää keneltäkään kysytä, mitä haluaa kuunnella.
Uskonnot tulee häviämään kyllä, mutta barbaarisuutta ei tule tilalle, vaan parempi maailma.
Hyvä. Intersektionaalisessa maailmassa ei kirkonkellot soi.
Olen ateisti ja minua häiritsee kirkonkellot todella paljon. En voi keskittyä mihinkään sen koneellisen moukunan ajan. Kun ei ole enää aitoja kellojakaan niin eivät tarvitse häiritä toisten töitä teknomusiikilla!
Vierailija kirjoitti:
Xi Jinpingin valta
Liika on liikaa joka asiassa. Aina on jollekkin jokin asia mistä mielensä pahoittaa mutta olisko nyt aika ottaa järki käteen ja lopettaa tämä vouhotus.
Entä oikeus hengittää omassa kodissaan ilmaa, jota naapuri ei pilaa haisuillaan?
Saanko soittaa satanisti-rituaalejani tunnin välein 23:00 -06:00 välisenä aikana?
Kuuluu uskontooni?
Ai oikeus on ainoastaan kristityillä?
Hetkinen. Nyt kun otettu puheeksi niin mietinkin miksi läheisen kirkon kelloja ei enää kuule kun erittäin harvoin ja silloinkin vaimeasti? Ei kai syy voi olla läheiset vuokra asunnot joissa asuu aika paljon uus suomalaisia? Onko muualla jotain samanlaista?
Nyt v*ttu ihan oikeesti