Vihaan ujoja ja hiljaisia
Kommentit (42)
Siis ystävänä hiljainen voi olla aidosti sosiaalinen, toisia kuunteleva ja huomioiva, koska on luultavimmin herkkä ihminen..
Mutta täytyy myöntää että nyt kesäjuhlissa ne hiljaiset tuntuu kiviriipoilta. Kaverin mies ei koskaan lasten synttäreillä puhu mitään ja häneltä saa nyhtää muutaman sanan. Olen lopettanut hänelle puhumisen ja tosiaan ei sano mitään minulle eikä muillekaan kummeille.
Miehen suvussa on sellaisia pari- kolmekymppisiä kauhean hiljaisia lasten serkkuja. Juuri se, että itse eivät kysy mitään eivätkä juurikaan vastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka ajattelee tämän palstan kommettien/aloitusten olevan jotenkin katkeria tai vihamielisiä?
Et. Sitähän ne pääasiassa ovat
Ujot ja hiljaiset ovat keskimääräistä älykkäämpiä eivätkä tuhlaa aikaansa turhan kälättäjiin.
Ap on räväkkä, kovaääninen jokapaikan höylä. Tupakkaringin johtaja. Näitä näkee hoitoalalla. Nauraa räkättää kovaan ääneen,haukkuvat niitä hiljaisia, puurtajia, jotka tekevät työt. Istuvat yhdessä tämän kouvolahiuksisen, lihavan, laiskan hovissa, uskaltamatta sanoa vastaan. Juoksevat tupakalla, lusmuilevat ja teettävät työt muilla.
Juu, sellaisia ihmisiä on jotka ei siedä itseään sekuntiakaan, pitää olla jatkuvasti joku hössöttämässä ympärillä, ettei vaan kohtaa omaa tyhjyyttään.
Näitä näkee hoitoalalla. Lihavia, kouvolatukkaisia, jotka keräävät hovinsa ympärilleen. Naureskelevat niille ahkerille, jotka tekevät työt. Tupakkapaikan kuningatar. Jos, et liity jengiin, olet ulkona. Laiskoja, pomon suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Juu, sellaisia ihmisiä on jotka ei siedä itseään sekuntiakaan, pitää olla jatkuvasti joku hössöttämässä ympärillä, ettei vaan kohtaa omaa tyhjyyttään.
Koska mykkyys on noloa.
Koska et kykene itse olemaan rauhassa ja läsnä. Siksi.
Minä en. Pidän hiljaisista ja ujoista, mutta pidän myös puheliaista. Joskus on kivaa olla hiljaakin. On ihanaa, jos jonkun seurassa on helppo olla hiljaa, eikä se tunnu yhtään vaivaannuttavalta.
Minä vihaan pösilöitä.
No en vihaa, olisi aika turhaa.
Korvat palaa päähän kiinni jo pian.minäminäminäminä....huoh.ei mitää sanottavaa,pakenen paikalta pian.
Ne nauraa sisäänpäin sun paska jutuilled ja pitää sua idioottina
Täällä palstalla aina annetaan ymmärtää, että ujot ja hiljaiset ovat väärinymmärrettyjä, ja todellisuudessa he ovat sosiaalisia, viisaita, huomaavaisia, hyväsydämisiä.
Mun kaveri on ujo ja hiljainen. Eikä hän todellakaan ole mikään pyhimys vaan epävarma, eristäytyvä, epäempaattinen ja huomattavan epäkohtelias. Tyhmyys vieläpä vaikeuttaa hänen elämäänsä. Näistä asioista on puhuttu ja hän itse on yllä mainituista ominaisuuksistaan tuota mieltä.
Ujous ja hiljaisuus ei ole synonyymi fiksulle ja hyväluonteiselle ihmiselle.
Kaikista ärsyttävintä miehissä on etteivät uskalla käydä vasektomiassa.
Tai pidä edes housuja jalassa.
Miksi hiljainen mielletään ujoksi (ja sulkeutuneeksi)?
Olen hiljainen, mutta en todellakaan ujo saati sulkeutunut. En vaan halua kantaa kovaäänistä mukanani saadakseni ääneni kuuluviin kaiken sen metelin keskellä, sillä jatkuvasti kälättävät ihmiset ovat usein mys helvatan kovaäänisiä ja kilpailevat äänenvoimakkuudellaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hiljainen mielletään ujoksi (ja sulkeutuneeksi)?
Olen hiljainen, mutta en todellakaan ujo saati sulkeutunut. En vaan halua kantaa kovaäänistä mukanani saadakseni ääneni kuuluviin kaiken sen metelin keskellä, sillä jatkuvasti kälättävät ihmiset ovat usein mys helvatan kovaäänisiä ja kilpailevat äänenvoimakkuudellaan keskenään.
Miten erotellaan ujo, hiljainen ja sulkeutunut? Itse uskon olevani lähinnä sulkeutunut, mutta en toisaalta tiedä...
Itse hiljaisena istun mieluiten toisen hiljaisen vieressä kuin höpöttäjän.
Mukavampi olo kun on tavallaan "lupa" olla hiljaa.