***SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 28***
Aloitus tälle ilmeisesti edelleen helteiselle viikolle. Palailen itse myöhemmin.
Kommentit (61)
Viikonloppu meillä olikin niin täynnä ohjelmaa etten ole konetta edes päälle kerennyt laittamaan. Naputtelen nyt pikaisesti muutaman rivin ja käyn sitten lukaisemassa mitä olette viikonlopun aikana kirjoitelleet.
Perjantaina olimme tosiaan miehen kanssa kahdestaan iltaa viettämässä ja kyllä oli ihanaa. Syötiin hyvin, tanssittiin jopa ja ihan vain oltiin ja juteltiin ilman että joku käy koko ajan keskeyttämässä. Taas päätettiin että tämä tehdään pian uudestaan. Kovin on vähäiset nämä meidän kahdenkeskiset ajat. Hyvin harvoin päästään mihinkään. Tätä katrasta kun on vaikea saada hoitoon. Onneksi kohta puoliin rupeaa isommasta päästä helpottamaan. Voipi muutaman vuoden päästä jättää vanhimmat keskenään ja vie vain pienet hoitoon.
Lauantaina olin aamun ensin töissä ja illalla meillä olikin puutalkoot. Neljä kaveripariskuntaa ja kahdella lapset mukana, niin ihan kivasti saatiin puut sisälle. Vähän on vielä heiteltävää, mutta niitä tässä päivän aikana vähän kerrallaan kun heittää niin ei käy liian rankaksi.
Eilen sitten lähdettiin tyttöjen kanssa aleshoppailulle ja sitten vielä illalla rippijuhliin. Kovin on ollut ohjelmaa täynnä meidän viikonloppu. Ihanaa kun tänään saa olla ihan vain kotona.
Lattiat tarvitsisi pestä ja vähän tarvitsis leipoakin, katsotaan minkä verran jaksan.
Medison+5
Jotain sellaistahan saattaa kuulemma ilmassa olla, väitti meidän isäntä. Mikäli näin on, se tietää vaan enemmän ja vähemmän hysteeristä sakkia tähän talouteen. Meillä kaikki muut pelkäävät ukkosta paitsi minä.
Mattopyykinkin jätin tältä päivältä kun haluan saada matot jo samana päivänä lähes kuiviksi ja meillä oli pitkään kostea ilmanala aamusella. Pesemättä ei enää olekaan kuin muutama pienehkö matto ja sitten urakka on taas ohitettu, toivottavasti. Pikkuneiti on kyllä taas tänään lätäköinyt urakalla, jo kaksi kertaa lattian kautta. Vaihtelevaa on edelleen tämä pottailu. Pääsääntöisesti menee jo tosi hyvin, eli olen tyytyväinen et jätin vaan vaipan pois.
Miehen kesäloma alkoi eikä ole isäntää pariin tuntiin edes näkynyt. Ihan oikeille asioille lähti, vei autoa vähän rukattavaksi kun ei oikein kulje. Elättelenpä toiveita vielä alerääppiäisiin pääsystäkin tämän viikon aikana. Tiedän kyl että kaikki on jo menneet mut minkäs mahtaa kun aikaisemmin ei mitään mahdollisuutta ollut päästä.
Mies lupas kans lyhentaa kotiintuloaikoja tal viikolla; josko sita sitten vaihtuis tama arkirytmi... Se kun tekee pitkia tyotunteja enemman ja vahemman vapaaehtoisesti!
Nelonen nukkuu viela; oli rankka uimapaiva eilen! Kolmonen yrittaa jotain leikkia ihan hissukseen ja kaks' muuta ovatkin ' maailmalla' - oikein pitaa miettia mita tekis. Talo on siisti, ehka koneellisen pyykkia vois pistaa hyrraamaan? Uintikassi vaan valmiiks ja autonnokka kohti rantoja...Pian alkaa taallakin tuo inhottava meduusakausi, jolloin ei kylla viitsi itteensa menna hiekkarannoille polttelemaan... Onneks on aina tuo allasvaihtoehto!
Mutta nyt meen kylla juomaan sen toisen kupillisen kaffetta! Hauskoja lomia kaikille viettaville!
Rölli:Varmasti tuo ruokaterapeutin tapaaminen motivoi laihduttamaan!
Itselläni sama urakka edessä,tavoitteena tällä hetkellä ois tiputtaa vajaa 12kg ennenkuin varsinaisesti yritetään uutta raskautta ja jos raskaudun aiemmin,jatkan urakkaa synnytyksen jälkeen.
Täällä on rauhallista,poju kohta 9v on mummolassa,poju 12v katsoo voicea telkusta,tyttö kohta 6v. vuoroin piirtelee ja hyppii hyppynarua ja tyttö 11kk nauraa hekottelee lattialla,tainnut helle vaikuttaa pikkuneidin käytökseen.
Mies tuli eilen kotiin reissusta Ilomantsista esikoisen kans ja oli kyllä tosi ikävä jo vaik ei ollut kuin viikonlopun poissa.
Täs ois enää vajaa 2kk aikaa nauttia tästä ihanasta kotielämästä,sit alkaakin työt.Oon niin helpottunut,kun saatiin hoitaja kotiin.
Lumina ja lapset
Kyllä tuo kuumuus alkoi jo rasitaa. Tänään on vähän viileämpää onneksi, tosi 27astetta mutta pilvistä ainakin meillä päin. Tunti sitten jyrisi lupaavasti mutta meni ohi ilman sadetta. Oikein odotan kunnon ukonilmaa, muksut ei varsin sitä pelkää tai tykkää mutta itse rakastan kunnon jytinää =o).
Lauantaina juhlittiin pienemmän tytön 6v synttäreitä, kekkerit meni muuten kivasti mutta tukalan kuumaa oli varjossa jopa 33astetta. Kerrankin kaikki vieraat kävivät samana päivänä! Yleensä kun saa joka synttäreitä viettää n.kolmena iltana. Ja illan päätteeksi pienet lähtivät mummille, tulevat tänään illalla takaisin kotiin. Eilinen ja tää päivä mulla siis " lomaa" =) mitä nyt nuo kaksi isompaa välillä osoittavat toisilleen sisarusrakkautta... Tuumasin heille hetki sitten että lähetän heidät kohta takaisin tuonne maapallon toiselle puolelle ;o)
Marlett
...kolmatta päivää on varjossakin yli +30c ja kuten Röllillä, myös meikällä on oireena kiukkuisuus. Ei meinaa enää jaksaa mitään.. Siis tykkään lämmöstä, mutta tästä en osaa enää nauttia.
Tytöt ovat jakselleet yllättävän hyvin, kun saavat vaan tarpeeksi unta ja nestettä. Itse en saa nukuttua, kun meillä sisälläkin niin kamalan kuuma ja se ei sitten olotilaa helpota, kun muutenkin huonoa oloa ilmassa (tänään rv 10+4 ja torstaina eka neuvola, joka pelottaaaa..). Uimassa ollaan käyty paljon ja muuta ei oikein olla tehtykään, joten talokin hyrskynmyrskyn..
Vaan koetaan jaksaa, kyllä kai näitä säitä sitten talvella taas ikävöidään.. :0)
Mittumaari
Ihanaa, täällä ainakin ukkosti ja satoi ihan hyvin. Mukavan raikas ilma, vaikkakin hieman sellainen trooppisen oloinen. Allergia tykkäisi vesisateesta enemmänkin:)
Kp 27 vaihtui tänään kp1 kun täti kurvasi kylään! Otin vitamiinit käyttöön viime kierron jälkeen, kun kierto rupesi yhtäkkiä heittelemään ja venyi yli 30 päivän. Näköjään on hiukan auttanut kun nyt sitten oli vain 27. Kyllä tätä tätiä on odotettukin! Ensi viikolla sitten ruvetaan ihan oikeasti yrittämään. Periaate kylläkin on että tulee kun on tullakseen, mutta ihanaa kun nyt ei enää ehkäistä vaan aloitetaan yritystä!
Nyt taidan painua pehkuihin minäkin ja jatketaan huomenna.
Hyvin iloinen ja tyytyväinen Medison
lumina: joo kyllä ainakin minua motivoi tosihyvin, eikä se käynti jää edes siihen yhteen vaan menen uudestaan 26.7 " kontrolliin"
Eli tavallaan vahtii mun edistystäni. Tosin saan kyllä varmasti nuhteita, kun tuppaa minulta jäämään tuo illallinen aina pois, ei siis millään pysty kykenemään syömään näillä helteillä 3-4 h välein.
Ja mulle se että oon jonkunäköisessä kontrollissa on tärkeää, koska kärsin jonkunasteisesta syömishäiriöstä. Ja jottei tämä mun ahmiminen muutu joksikin anoreksiaksi niin tarvitaan tuota kontroloimista... ja toisaalta onhan se hyvä siksikin, kun ei kehtaa mennä sinne jos paino ei ole pudonnut yhtään.
Huokaus arvatkaas vaan onko tosi kivaa, kun mein leiri alkaa 14 päivä samoin pitäisi alkaa mun menkat tai siis oikeammin 13 päivä. kiva olla metsässä telttailemassa tädin aikaan... hehehheee. Ja vssanakin toimii mikäs muu, kuin riuku.... jep.. kyllä ehkä pikkasen pistää toivomaan, että olisin raskaana jottei tarvitsisi metsässä kärsiä tädistä..
Mutta nyt lähden kauppaan sitten siivoan talon ja sitten teen mun yhden korsetin valmiiksi.
Taas uusi hellepäivä tiedossa. Eikä tuo säätiedotus muuta lupaakaan kuin hellettä tänne etelä-suomeen, voih. Nyt rupeaa jo munkin sietokykyni täyttymään pikkuhiljaa.
Mitähän sitä tänään tekisi. Siivota tietty pitäis mutta en kerta kaikkiaan taida jaksaa. Isäntä otti mun auton tänään ja unohti nostaa kuopuksen vaunut pois auton takapäästä. Ottaa pannuun kun tiedän että tuota kuopusta on vaikea saada sisällä nukkumaan (eikä nämä helteet ainakaan auta asiaa) ja sitten kun vihdoin nukahtaa niin nukkuu jotain 45min. Eli ei hyvä. Eipä tänään siis taida ihmeitä saada aikaiseksi.
Medison+5
Medison:täällä myös kuopuksen päiväunet normaalia lyhyemmät helteellä.Nähtäväksi jää,kuinka käy kun helteet loppuu.Pikkuinen tarvitsis 2 päikyt yhä,mut ei malttas nukkua kuin yhdet enää.
Yöt nukkuu hyvin,nukkunut jo 5kk iästä 12-13t putkeen!Hävettää oikein joillekin sanoa joilla on valvottu paljon,et meillä ei oo valvottu tytön vauva-aikana yhtään yötä.
Luulen,et kun tyttö alkaa tehdä hampaita,niin valvomiset tulee tutuksi meillekin.Yhtään hammasta ei vielä oo (tyttö 11kk) ja tekeekin varmaan sit koko purukaluston kerralla.
Meil alkaa pe aamuna tienkorjaus,koko kotitie kaivetaan ylös ja sit alapelto kaivetaan auki ja tehdään siitä sorakenttä,et saadaan meidän kuorma-autoille parkkipaikka.
Nyt hipsitään lasten kans auringonottoon pihalle,tänä kesänä ei oo tullut pahemmin loikoiltua auringossa,ollut liian kiirettä mukamas.
Iloista kesäpäivää kaikille!
Lumina ja lapset
Tanaan meilla etelassa tuulee mukavasti - heti tuntuukin viileemmalta!
Ma oon hiukan myohassa aikataulustani tanaan, joten ei tee mitaan vaikka muutaman sanan tanne pistankin...
Lumina: jokos tadit olis vierailleet? Ma joka aamu kans niista haaveilen, etta jokos jo? Ja eika mitaan.. Jos torstaina kavis sitten gynella utelemassa? Kaikki kylla kaskee vaan olla karsivallinen - kylla ne viela; mutta odottavan aika ON pitka!
Pitais ostoksille jaksaa raahautua kun kaapit loistaa tyhjyyttaan; lapsukaiset syovat tuplasti enemman kun ovat lomalla...
Sita olis Suomes kesalomaakin enaa kuukauden, eiko? Meilla koulut alkaa vasta syyskuun puol' valissa.
Paa loistaa tyhjyyttaan, joten eikun keittiohommiin - kai sita illalla viela ehdin takaisin.
Levinia:ei tietoakaan menkoista!Saapi nähdä,kuinka kauan niitä joutuu odottelemäaan,aiemmissa km jälkeen kk tuli ihan normaalisti,sillä tulin heti 2. keskenmenon jälkeen raskaaksi ja se onnistui pelosta huolimatta täydellisesti.Poika on jo 9v.
Aiottiin lähteä rannalle,mut tyttö 6v sai niin kauhean kiukkukohtauksen(kun ruoka oli ihan väärää),et parempi pysytellä kotinurkilla hänen kanssaan.Menen illalla sit 9v pojun kans uimaan.Isi saa olla äkäpussin kanssa.
Lumina ja lapset
But you can' t hide. Eli täti saavutti minut reissullamme. Muuten tuo matka meni todella hyvin. Läksimme heti sunnuntai aamuna ajelemaan. Koko ajan sain vain itselleni vakuutella, että ei ole kiire; täällä kotona kun on tottunut siihen, että aina kun saa jonkun jutun tehtyä, niin on kiiruhdettava jo seuraavaan " kohteeseen" . Univelan määrä selvisi ensimmäisenä yönä. Nukahdin vähän jälkeen yhdeksän ja heräsin seuraavana aamuna puoli kymmeneltä; en muista olenko teini-iän jälkeen nukkunut kertaakaan niin pitkään. Tein muutaman kävelylenkin lapsuuteni kesien maisemiin ja opetin savusaunan lämmittämistä tytöille; isäni opetti aikanaan minulle homman niksit.
Tytöt olisivat halunneet olla vielä yhden päivän, mutta puoliso lähtee tosiaan vuorostaan torstaina, joten yksi ns. välipäivä on oltava, jotta saan hommat päivitettyä täällä.
Pikkuneiti heräilee, viemme väen uimaan. Vuoto on vielä niin niukkaa, että tänään pääsen itsekin veteen; huomenna ei taatusti ole uimaan menemistä.
Jätin koko katraan aamulla kotiin ja lähdin äitini kans Raisioon Myllyyn päiväks. Kotiuduttiin vasta kahdeksalta. Reissu oli ihan mukava, vaan ostokset jäi vähiin, jotain pientä lapsille ja siinäpä se. Tiesinkin ettei alelöytöjä enää pahemmin tehdä ja valitettavaa on todeta, et aika on ajanut meikäläisen vaatemaun ohi kauan sitten. Tämän hetken vaatetavara ei mun päälleni sovi. No, rahaa säästyi taas paljon, ikävä vaan et vaatekaapit alkaa huutaa tyhjyyttään.
Pahoittelut kaikille " rättipöksyille" ja niillekin joilla ei ole, mutta haluaisivat.:D
Röllin olotilaa tulevalla leirillä en kyllä kadehdi, yksi päivä Puuhamaassakin oli aika inha.
Huomenna tarttis lähteä aamulla kakkosen ja kuopuksen kanssa sandaaliostoksille. Mattopyykkiäkin vois jatkaa mut sandaaliasia on nyt etusijalla. Kakkosen varpaat pursuaa jo yli reunan.
Kovin on harmaan näköistä, toivottavasti saataisiin vettä. Puita pitäisi vielä heitellä sisään, kun on pikkuisen kesken. Äsken mies juuri soitti töistä että jos tänään sataa niin mennään kolmosen kummien luo kylään, mutta jos ei niin illalla heitetään viimeiset puut sisään. Siksikin toivon kovasti että nyt sataisi:)
Kp3 on käynnissä ja innolla odotan ensi viikkoa että pääsee yrittämään. Mieskin on jo suostunut siihen että nyt annetaan tulla kun on tullakseen. Ihanaa!
Tänään ajattelin leipoa kun on hiukan viileämpää luvannut. Ja taas vaihteeksi pitäisi lattiat pestä. Silitettävääkin riittää joten sitä ihan normaalia. Mies vähän lupaili eilen laittaa mulle trukkilavoista pöydän että saisin pestä mattoja kotona enkä lähtiskään kunnan mattojenpesupaikalle. Olishan se ihan kiva että saisi pestä pari kerrallaan kun siltä tuntuu.
Meillä on muuten kuopus 1v 4kk tosi hienosti oppinut kuivaksi. Nyt käytän enää öisin vaippaa. Hienosti käy potalla ja vain harvoin on päässyt pisut pöksyyn. Viime viikolla oppi tekemään kakatkin pottaan. Olen todella tyytyväinen.
Medison+5
Vaan meikä päättikin heti aamusta ryhdistäytyä (en ole näillä helteillä saanut aikaiseksi just yhtään mitään) ja kun kello on päälle kymmenen, on täällä rutiinitoimien lisäksi leivottu sämpylät, tehty kiisseli, laitettu ruoka aluille ja eka satsi täkkejä ja päiväpeittoja on koneessa. Kylläpä olen ylpeänä itsestäni! ;0) Kohta lähdemme tyttöjen kanssa kera pyörien ja rattaiden lähikauppaan (matkaa n. 1km) ja iltapäivällä kirjastoon ja ehkä myös uimaan. Ilta meneekin varmaan huiliessa!
Reipasta päivää,
Mittumaari
Kiva kuulla Kuramyyran paluusta; ja loma meni niin mukavasti!
Mittumaarille; ettet nyt kertarysayksella niin rehkis, se vasy kun iskee niin lujaa vauvelia odotellessa!
Luminalle ettei tanaan vielakaan?! Argghh...
Muille kivoja ilmoja vaan ja rankkasateita! ( eikos nyt enemmisto niita jo odottele)
Ja omaan napaan ei siis mitaan uutta; kakkonen palasi eilen yokylasta ja esikko meni vuorostaan; nyt pitaisi keksia jonnekin menoa naitten kolmen muun kanssa.
Eilen kaytiin ostoksilla, meni taas mukavasti 1000 vanhaa markkaa elintarvikkeisiin... Noh, ostin ma leivanpaahtimen ' herateostoksena' .
Meilla kun alet alkaa vasta ens kuun puolvalista, niin nyt kierrellaan vaan ' katselemassa' noita tulevia aletavaroita: tosin nuo ottavat parhaimmat kamat pois ennen aleja ovelia kun ovat...
Ens' viikolla olis meno vesipuistoon koko serkkulauman + saksalaisvieraiden kera, mita noita sitten 10 muksua+vanhemmat paalle; hauska retki tiedossa!!
Viime vuonna ei sinne ehdittykaan kun kesaisin on niin hirmu taynna turisteja ja paikallisia ; jonot kaikkiin laitteisiin ovat mahtavat; tosin oon tyytyvaisena pikkuisten kanssa vaan normaalialtaallakin!
Eipa nyt muuta, keittioon lounaan tekoon; noh pienen surffailun jalkeen.
Heippa taas!
[color=violet]♥ pitkästä aikaa ajattelin taas kokeilla näitäkin
[color=fuchsia][size=6)saapi nähdä miten onnistuu
medison
[color=violet]♥ pitkästä aikaa ajattelin taas kokeilla näitäkin
[color=fuchsia][size=6]saapi nähdä miten onnistuu
medison
Huokaus oikeasti, tämä helle ei enää huvita. Minusta olisi jo ihanaa kunsataisi vettä kaatamalla ja ukkostaisi.
Oon valitettavasti huono kestämään kuumuutta ja se tekee minut vihaiseksi. Heh, isäntäkin sanoi mullen, ettei viitsi tuommosen äkäsen akan kanssa edes lapsentekoa harjoitella... Eli ilmeisen kiukkunen olen ollut.
Hahaa kävin tuossa ravitsemusterapeutilla ja sain hyvät ohjeen laihduttamiseen, joten katsellaan kuinkas ämmän käypä saako sen 30 kg pois mitä on ajatellut vai sorrunko kaikeen hyvään?? ken tietää.
Mutta hauskaa tätäpäivää, pitää mennä siivoamaan ja ompelemaan.