~*~*Enskattarien maanantai*~*~
Kommentit (35)
Kävin jo pikaisesti esittelypinon päivittämässä, mutta kuulin epämiellyttävää jyrinää ja ajattelin että olis paras laittaa kone kiinni. Kuitenkin tossa hetken jyrisi, mutta vettä ei tuu eikä salamoita näkyny, joten tais mennä tossa hiukan kauempana. Mulla on aina pieni pelko kuitenkin perseenalla ku ukkostaa. Kiva lähteä ratsastustunnille ku ulkona on ihan järkky tuuli.
Juli: päivittelin tietosi jo, kyllähän me sut siellä pidetään :) Harmi ku teillä nyt päädyttiin tälläiseen ratkaisuun, mutta puol vuotta on lyhyt aika. Jaksamisia sinne suuntaan
Meriheppa: tervetuloa joukkoon mukavaan mukaan. Kiitos, päivitikin sinut jo meidän esittelypinoon.
Ja niin monen se täti oli taas meistä löytäny, ei se taida tietää ettei tänne suuntaan oo tulemista, pahoittelut, cerbera, remukka, linnaeaborealis, juli.
MaryRose: Voi harmi noita vanhempia. Kyllä ne varmasti on iloisia uusista lapsenlapsista loppupeleissä. Eiköhän ne testit torstaihin mennä tuu. Ite tilasin maanantai-iltana ja tuli keskiviikkona. Siinä oli mun muistaakseni joku kellonaika jota ennen ku tilas ja makso niin ne tuli jo seuraavana päivänä. :) Tuuhan sitten kertomaan tulokset ku oot testaillu :)
Piinailijoille kauheesti plussapölyä bdbd
Täti viihtyi täällä vaan muutaman hassun päivän (olin varautunut pitempään) pientä tuhrua kuitenkin vielä havaittavissa. Tässä sitä jatketaan yritystä tjottaillen katotaan mitä niin saadaan aikaan.
Tosi moni oli pohtinu rahatilannetta ja työtilannetta vaavin tulon jälkeen. Samat asiat on täälläkin pyöriny päässä. Jotenkin on vaan ne ajatukset jättäny nyt jo taka-alalle, koska asioilla on tapana järjestyä. Syksyllä toki uus vakinainen työ ja palkkakin hiukan nousee, se toki helpottaa omaa oloa jo jonkinverran. Tsemppiä teille kaikille uuden työn hakijoille :)
Nyt on pakko lähteä ratsastustunnille, toisin sanoen rääkkäämään itseään. :)
-Sara-Maria-
Onko muita samassa jamassa olevia?? :)
omanapa: kp28/28-30 ja oireita on,
-väsymys
- kipeät nännit ja rinnat
- ei minkäänlaisia " menkka kipuja" yleensä jo viiikkoa ennen osaa jo aavistella. tai hyyyvin pientä jomotusta alapäässä.
ETTÄ NÄIN. onko muita samassa vaiheessa olevia, olis kiva tietää ONKO oireita, sehän on kans niin yksilöllistä..
ONNEA PLussanneille!!!!!! <3 :D:D
Tulin tekemisen puutteessa teitäkin vakoilemaan.. Täällä onkin vielä monta sellaista jotka jo ehdottomasti kuuluisivat tuonne o-puolelle! Etenkin Killa on jäänyt hyvin mieleen aina niin toisia kannustavana ja valoisana persoonana, kovasti toivoisin sinullekin jo sen plussan!!
Juliaanan (meniköhän nicki oikein) viesti osui silmiin. Olin nimittäin itse samanlaisessa tilanteessa, häitä suunniteltiin (suunnitellaan) kesälle 2007 ja aikaa raskautumiseen oli vain muutamia kuukausia, sitten suunnitelmat olisi pitänyt laittaa joksikin aikaa jäihin. Meillä kuitenkin kävi onnellisesti ja tärppi kävi toisesta kierrosta. Olisi tosissaan masentanut jos yrittämistä olisi pitänyt alkaa lykkäämään.. Yritän siis sanoa että oon tosi pahoillani että teillä kävi noin! Ei varmasti oo helppoa odottaa vuodenvaihteeseen asti, ja taas alkaa toivomaan tärppiä. Jaksamista ja toivotaan että se plussa tulee kun alatte uudelleen yrittämään (tai vaikka jo ennemmin, asioilla on kuitenkin tapana järjestyä vaikka " vahinko" kävisikin :)
Aika on kulunut hurjan nopeasti, raskauden toinen puolikas on jo lähtenyt vauhdilla käyntiin. Vointi on ihan hyvä, masu kasvaa ja pikkuinen potkuttelee äidin ja isin iloksi =)
Toivon teille kaikille kovasti plussia, tulkaahan pian tuonne toiselle puolelle! ++++++++++++++++++
Viipero & Kaapo rv 23+0
Oli pakko hiukan tulla vilasemaan teidän juttuja. Ja olihan niitä täällä taas vinopino!
Mary: itse olen jo 25 ja minua pelottaa ajatus vanhemmille kertomisesta (vaikkei uielä ole edes mitään kerrottavaa!). Luottaisin sinuna vanhaan kunnon lausahdukseen: asioilla on tapana järjestyä. Tosin se vaatii paljon töitä, mutta lopputulos palkitsee! Tsemiä siis mary ja tietty plussaonnea!
Juli: onnea tulevalle morsiammelle! Me tehtiin melko sama päätös aikaisemmin - siirrettiin vauva-aatoksia häiden takia ... Tosin nyt on häät tulossa siis marraskuussa ja yritys on täpöllä! Niin se mieli voi muuttua. Mukavaa syssyä teille molemmille ja onnellista häiden suunnittelua!
ON:kp8/28 ja ei vielä ovista.Aloitin tikuttelun ajoissa. Oviksen pitäisi olla vko päästä ma.
Plussaonnea kaikille!
Tappertille onnittelut vahvistuneesta plussasta! Olen onnellinen puolestasi =).
ersu82, kyllä kaikki järjestyy! Minä en ainakaan jaksa yhtään murehtia raha-asioita, eikä minullakaan vakituista työpaikkaa ole. Itselleni kaikkein tärkeintä olisi saada oma lapsi, ja kaikki muu tulee ehdottomasti vasta sen jälkeen. Tarkoitukseni oli siis sanoa, että kyllä elämä kantaa ja kaikki asiat aina järjestyy ;). Kaikkea ei voi saada, ja asioita täytyy vaan laittaa omaan tärkeysjärjestykseen.
Juli, onpas harmi että jätät meidät. Mutta tulethan aina välillä kertomaan kuulumisia ja talvella sitten taas kuumeilemaan meidän kanssa =). Olet aina niin ihanan kannustava, sinua tulee ikävä!
meriheppa, tervetuloa joukkoon iloiseen!
Omaa napaa; tänään kp 17/34 ovistestiin tuli haamu, toivottavasti parin päivän aikana vahvistuu kunnon viivaksi. Eipä sitten muuta =).
Emma
Tää täällä taas kurkkii pikapikaa... Niin pihalla teijän kuulumisista ettei mitään rajaa! =)
En tosiaan ehdi nyt lukeen teijän pinoja perin pohjaisesti, mies ei varmaan tykkäis jos olisin koko vapaan illan tässä koneella - on meinaan taas muutaman päivän ennätyspinot! Mutta jotain sieltä bongasin...
Tappert oli ainaski plussannu! Onnittelut Tapille ja mukavaa odotusta! Ja oliko Viipuli?! Sekotan Viiperon ja Viipulin, no kummatkin on jo plussannu joten... Mutta onnea sylin täydeltä kaikille +:n saaneille, anteeksi hajamielisyyteni ja huonomuistisuuteni!
Mooli se kai nauttii lämpimästä tällä hetkellä - niin kuin mekin! =)
Killa: Halaus ja rutistus, kuinkas siellä sujuu? Mitkä on kp:t?
Uusille enskoille tuhannesti tervetuloa! Hölmöjä kuitenkin ootte kun tällasen riippuvuuden vapaaehtoisesti otatte vastaa! ;) Nimin. Kokemusta on!
Plussasäteitä kaikille, toivottavasti kesä ja kuumuus tekevät tehtävänsä!
ON: Ei hajuakaan kp:stä! Ekaa kertaa näiden 11 kierron aikana oon aivan ummikolla missä mennään... Tosin yritystäkään ei ole tässä kierrossa ollut, joten turhaan tässä laskiskaan. Oon vähän miettiny koko yrittämistä, onko tää nyt sit sellasta elämää mitä haluun viettää? Jatkuvaa surua, murhetta, odottamista ja pettymyksiä... Pitää ehkä pohtia ja punnita taas asioita! Mutta en suinkaan teitä jätä, ainakaan tässä välissä! Kuitenkin oon ehtiny punnita tässä reilun viikon aikana elämän eri mahdollisuuksia, vaihtoehtoja jne. ja on aika pöllämystynyt olo... Mutta kai se tästä, sitä kai se elämä teettää! Oishan se aika surkeeta jos ei ollenkaan kyseenalaistais omia valintojaan ja mahdollisuuksiaan...
Nyt tää siirtyy kauemmas filosofoimaan ja märehtimään!
Seommoro!
En mä nyt sitten kauheen kauaa malttanut pysyä pois täältä. Eli mehän miehen kanssa mietittiin että oltais pidetty 6 kk yritystauko kun mun työsopimus on nyt aluksi vain sen mittainen. Mä sitä tuossa yksi ilta itkeskelin ja soviittiinkin sitten että jos nyt kuitenkin tjottailtas. Eli ei mietitä ovulaatio-päiviä, muttei käytetä ehkäisyäkään. Tuli heti parempi mieli... Ersu ei ole siis ainut joka näitä asioita miettii!
Voihan se tietty olla vähän vaikeeta mahan kanssa saada jatkoa työsopimukseen. Onneksi firma missä työskentelen on kuitenkin iso lajissaan, joten eihän sitä ikinä tiedä.
Julille rutistukset, tod.näk. nähdään puolen vuoden päästä täällä:) Kiva olisi jos kirjoittelisit välillä!
T: Ansku kp ? :D
Eikö täälä enään ole ketään enskaa? No täytyy pulista yksin:(
Onneksi tänään satoi täällää päin maailmaa. Luontokin vähän virkistyi ja ilma on taas aivan ihanan raikasta. Ajattelin tuossa kun käväisin kaupassa, että olisipas ihanaa lykkiä tässä samalla vaunuja. Miten voi vauvakuume ollakin näin kova?!
Tietääkö kukaan mitään nettisivuja, joilla olisi niksejä (humpuukia tai ei) jotka auttavat raskaaksi tulemiseen? ihan vaan mielenkiinnosta kyselen:)
Mökiltä saavuin tänne helteiseen kaupunkiin. Ukkonenkin kiersi vesistön toiselta puolelta, joten ei tänne saatu sitä kaivattua vesisadetta. Plääh, tänne läkähtyy. Mökillä sentäs oli ranta, että pääsi välillä vilvoittumaan. Tuulikin tuntui siellä paljon viileämmältä :) No toisaalta, onhan noita talvikuukausia sitten kun on kylmä, joten ei pitäisi valittaa.
Tappert: Voin hyvin uskoa, että kyllä helpotti nähdä ne VAHVAT viivat!!! SYLIKAUPALLA ONNEA!!!
OMANAPAVAROITUS!!! Elikkäs nyt elellään kp 35/34 ja menkkatuntemuksia kyllä edelleenkin on. Ajattelin, että huomenna kävisin ostamassa testin ja tekisin... En ole kyllä kertaakaan malttanut näin pitkään odotella ennen kuin testin teen. Aikaisemmat kuin ovat olleet aina negatiivisia... niin ja se yksi kierto oli jopa 42 päivää, joten siksi en ole kovin toiveikas, vaikka olenkin ;) Olotilaani voin sen verran ihmetellä, että nännit ovat todella kipeät. Ne kipeytyivät vasta eilen, kun normaalisti ne ovat oviksen jälkeen kipeät. Niin ja eilen oli todella voimakas vihlaisu keskeltä mahaa tuonne alas asti. EN tiedä mitä sekin merkitsee... tai merkitseekö mitään. Miehelle en ole vielä mitään sanonut, kun olen aikaisemmissa kierroissa (etenkin siinä pitkässä) epäillyt olevani raskaana, niin ollaan sitten molemmat petytty pahemman kerran. Nyt ajattelin, etten vielä kerro...
Sori tämä omanapaisuus, mutta kiitos, kun jaksoitte kuunnella. Tuntuu, että pakahtuu tähän oloon. Toivottavasti siinä plussajunassa on Tappertin ja Viipulin vieressä vapaata meille muille piinailijoille. PLUSSATUULIA KAIKILLE!
Tuisku kp 35/34
Kovasti piinailijoita liikenteessä. Tsemppiä! Liitynpä minäkin joukkoon...
(.) Kp 30/? Testailin negan 4 päivää sitten ja jäin odottelemaan menkkoja, mutta eipä näy. Jomotukset, vihlonnat ja vatsan turvotus on jatkuneet jo parisen viikkoa, joten mitähän niistäkin pitäisi ajatella...? Ajattelin testata huomenna uudelleen jos on vielä tarvis.
Kertokaapa mitä vois ottaa vatsaa rauhottamaan matkaripulin tms iskiessä. Suunnitellaan reissua etelään ja tulin ajatelleeksi että voikohan perinteistä Imodiumia ottaa jos vaikka olis raskaana? Paketissa muistaakseni sanotaan ettei suositella, mutta olisko kukaan jutellu tästä lääkärin kanssa? Kiits etukäteen!
Sikuri
Olette taas sen verran paljon tekstiä tuottaneet, että pahoittelen heti alkuun, etten ehtinyt kunnolla siihen paneutua, varsinkaan viikonlopun pinoon, joten joillekin varmasti jää ihan asiaa kommentoimatta.
[b]Tappert[/b]: ihanat viivat sun tikussa! Täältä tulee nyt sellainen onnitteluhalaus, että et saa henkeä vedettyä!
[b]((((((((((((((halaus))))))))))))[/b] Antaa toivoa, kun joku vanhoista plussaa, ties vaikka itsekin joskus... :) Sua tulee kyllä ikävä, tuu joskus kertomaan kuulumisia!
[b]Naksu[/b]: kiva kun oot taas linjoilla! :) Täällä mennään kanssa laskematta kp:tä, tosin kun kysyit niin piti kattoa että kp 16/28-41 menossa. Eli ovis saattaa olla käsillä! En kyllä jaksa sitä nyt kummemmin miettiä, yritetään puuhastella ainakin JTP, vaikkakin täytyy sanoa, että näillä helteillä ei oikein jaksaisi koko touhua... Onnistuttaiskohan me sun kanssa syksyllä jatkamaan TJOTtaillen? Epäilenpä suuresti! Ainakin omalla kohdallani! ;)
[b]Hoyt[/b]: moikka pitkästä aikaa! :)
[b]Juli[/b]: voi, voi... Ensinnäkin pahoittelut tädistä! Voi kun sullekin ois niin sen plussan suonut! :( Kurjaa, että joudut nyt sitten luopumaan yrityksestä välillä! Tälle emännälle (oli kivasti sanottu!) tulee suakin ikävä (ja noita sun tunnusvärejä :) )! Mutta kuule, mä taidan olla täällä vielä kun palaat, joten sit " nähdään" ! Toivotaan sulle onnellista vahinkoa... ;) Tuu joskus kertomaan kuulumisia! *halaa*
[b]Miauuu[/b]: kuten huomasit, täällä ollaan! Pikkusen tuli tossa mökkeiltyä välillä. Hassua, kun en itseäni miellä miksikään emoksi, niin täällä tuon oon ennenkin kuullut... Olen ottanut sen positiivisena palautteena, toivottavasti en oo ymmärtänyt väärin... ;) Mutta sinuun: kiva päästä piinailemaan sun puolesta, oireet ainakin oli tosi lupaavat! Sanoisin, että noihin lämpöihin ei näillä helteillä varmaan kannata ihan mahdottomasti luottaa, kun varmaan nekin sekoilevat näistä helteistä. Niin tai voisko toi olla " kiinnittymisdippi" ? Montas päivää sun oviksesta onkaan? *bd*
[b]Nella[/b]: koskas se sun ukkos tuleekaan kotona käymään?
[b]Mary[/b]: voi noita vanhempia! :S Eiköhän ne sula, kun alat vatsaa kasvattamaan! Mun äiti sanoi kun olin alle parikympppinen, että turha kuvitella että jos lapsia alatte tekemään, että hän niitä sitten hoitaisi. No nyt kun veljellä on 2 ihanaa tyttöä, niin sehän hoitaa niitä aina kun haluavat, ja käy muutenkin vain leikkimässä niiden kanssa! Toivotaan, että riittää vielä energiaa munkin lapsille! ;)
[b]Viipero[/b]: sullahan taitaa mahtava mahan kasvatus olla menossa! Mä toivon kovasti pääseväni teidän kanssa sille puolelle ennen kuin jakaudutte! ;)
[b]Emma[/b]: toivotaan vahvaa viivaa tikkuun! *bd*
[b]Ansku[/b]: kiva, kiva! Pysy vaan täällä meidän ilona! Kuten täällä on monessa yhteydessä todettu: asioilla on tapana järjestyä! :)
[b]Tuisku[/b]: onpahan jännät paikat! Tule heti kertomaan, kun oot testannut! *bd*
[b]Oma ).([/b]: ei siis ihmeempää kuin pupuilua ja kiertopäivistä pihalla oloa. Muuten on mennyt mukavasti, mutta mä vähän masennuin kun luin tuota esittelylistaa: kun aloin Ensikoissa pinoutua oli pitkään (muistelen että viikkoja) jolloin ei kukaan plussannut ja sitä sitten ihmeteltiin. No nyt plussanneiden listalla ekana oleva PauliNea sitten plussasi ja tämän jälkeen monet muut. Laskin, että aikanani on tullut ainakin 52 plussaa (ja tästä puuttuvat ne, joita ei vielä ole päivitetty plussanneiksi)! Ihmeen hyvin tässä on jaksanutkin noista kaikista ihan tosissaan iloita! Taitaa olla niin, että kun täällä kaikki on niin samassa jamassa, niin jaksaa olla onnellinen teidänkin puolesta! Valitettavasti vaan omaa vuoroaan joutuu vielä odottamaan... :( Sori, meinaa mennä masentuneeksi tämä juttu... Kuulkaa! [b]On se kiva kun olette kaikki mukavat kuumeilukamut olemassa! Toivotaan mahdollisimman pikaisia plussia kaikille![/b]
Tervetuloa uudet, ainakin [b]meriheppa[/b] oli liittynyt joukkoon mukavaan!
Oon vähän pihalla ketkä kaikki piinailee, joten tasapuolisesti plussasäteitä kaikille piinailijoille! +++++++++++++++++
Killa
oli pakko tulla vielä moikkaan, ku KILLAKIN on saapunut joukkoon takas, *iiiso hali* tääl on kaivattu !!! Joo siis sä oot oikeesti tän pinon hyvähaltiatar emo, joka antaa aina asiantuntevia ja viksuja neuvoja ja jaksaa kuunnella ja pohtia kunkin kuulumisia ja murheita ja iloja ja aina vaan tsemppaa, kuuntelee ja kommentoi muita enskoja suurella sydämmellä, että näin mä näen Killan siis kohteliaisuus on tuo " emo ja pinon emäntä" vilkuti, vilkuti :) Toivon sinulle erityisen paljon plussaamista pikaisesti!!!!
Desejo: :) jaksuja ja positiivista mieltä, niin kyllä se lussasieltä vielä pärähtää!
Titi-uu: Vai on sullakin lämmöt korkeella :) kiitos peukutuksista, mulla on kyllä aina oviksen jälkeen noin puoliastetta lämmöt koholla kun normi lämpö on 36,5-6 niin oviksen jälkeen 37-37,2 että ei se mulla siis mitään oikeesti merkkaa :( Kiva juttu että oot piristynyt selkeesti ja mieli on aurinkoisempi :) Sä osaat muuten tehdä ihania syrämmiä!! mä en edes yritä, kun en osaa noita juttuja ja kärsivällisyys menee.....
MaryRose: hauskoja kuvaarvoituksia sulla, tais mennä meikän ja Nellamaijan arvailut hieman mönkiin (hih) no onks tää uusin kädet ojossa oleva kuva jihuuuu vai hurraaa vai heilutukset vai tuuletukset???
Ei mullakaan muuten ennen pillereitä ollut noi epäsäännölliset tädit eikä myöskään pillereiden aikana, mutta kun tuli niitä napsittua toistakymmentävuotta niin tässä sitä nyt sitten ollaan :(
Nellamaija: taidettiin tosiaan mennä molemmat metsään ton kuvaarvoituksen kanssa (hihiiii) mutta kyllä meiltä mielikuvitusta löytyy, mä jotenkin näin sen silleen että " kiikaroi kovasti" hih
vilkutukset sinnne ja kiiitos lomantoivotuksesta :)
oma napis: olin sitte soppaamassa mutta en löytänyt juur ku yhen koko mekon ja yhen hamosen vaikka oltiin neljä tuntia!! ei ollu oikein hyviä jälellä päätin taas että aleaikaan en lähe soppaileen ku kaupoista ei löydä mitään päällepantavaa, noikin jotka ostin oli normi hintasia.
tsemppiä piinailijoille ja kaikille muillekin ja tasapuolisesti plussasäteitä!
väsykuumuinen nauku
Naukulle ja muillekin!
Okka, otetaan kohteliaisuutena edelleenkin! ;) Kiva, jos voi joskus olla hyödyksi neuvoineen. Aika " asiantuntijaksi" tässä on muidenkin meininkejä seuraillessaan tullut! Luulee tietävänsä joka asiasta jotain ja aina pakko päästä kommentoimaan... ;) Että siis jotain hyvää seurannut siitä, että täällä joutunut olemaan pitempään, kuin oli suunnitelmissa... :)
Katellaan miten paljon taas ehtii palstailemaan tältä lomailulta, joten helteiden jatkoja kaikille! Palaillaan! :)
Minulla todettiin ainakin jonkin asteinen pco tuossa keväällä, kun kävin gynelle, kun menkkoja ei kuulunut, vaikka yhdet olivatkin pillereiden lopettamisen jälkeen tulleet. Minutkin ultrattiin ja siinä löytyi pco-tyyppiset munasarjat. Kovin vaikeasta pco:sta ei tosin ole kyse, mutta selvät merkit kuitenkin löytyi. Nyt siis olenkin osannut yhdistää nuo karvan kasvut ja pitkät, runsaat ja epäsäännölliset kierrot pcohon. Toisaalta, koska pco:ni on lievä, en jaksa murehtia siitä vaan sitäkin kovempi yritys on.
Nyt ruoka kyllä jäähtyy....