En saanut mieheltä mitään lahjaksi kun kuopuksemme syntyi kuukausi sitten.
Loukkaannuin tosi paljon ja asia vaivaa mieltäni. Miten otan asian puheeksi niin ettei tule riitaa mutta että viesti menisi perille? En saanut äitienpäivänäkään mitään ennenkuin itkin ja sanoin että on paha mieli kun ei aio ostaa kukkia. Luulin että nyt tajuaisi. Ja sanoi kun tultiin kotiin sairaalasta että aikoo ostaa jotain mutta eipä ole ostanut. Rahaa riittää baareihin kyllä ym.
Kommentit (39)
mutten kyllä odottanutkaan!
kukkia taisi kumminkin tuoda...
Ettekö te juuri saaneet suurimman lahjan mitä voi saada? Joku helykö sen asian olis paremmaksi tehnyt?
Sama toi äitienpäivä! Jos kerran pitää lahjoa ja keittää kahvit yms. niin se sitten varmaan tarkoittaa, että ei tarvitse loppuina 364:ä päivänä panna tikkua ristiin?
Sori vaan, mutta luulis olevan vähän tärkeämpiäkin asioita elämässä!
ja kyllä meillä ainakin annetaan lahjat sekä isän että äitienpäivänä
Mitä ihmettä niillä lahjoilla tekee? Tärkeämpää on mun mielestä että mies osallistuu perhe elämään ja hoitaa lasta/lapsia ja auttaa kotitöissä.
kalliita lahjoja vaan sitä että mies ajattelisi... mutta kiva jos muita ei tämmöiset haittaa. Minua kyllä loukkasi. T:ap
mutta enää on turha vongata vauvalahjaa kun sitä ei kerran tullut. tuskin nauttisit mistään lahjasta jos saisit sen " pyytämällä" . kaikki miehet ei kertasen kaikkiaan ymmärrä tollasia juttuja ja sillä siisti. toivottavasti miehelläsi on kuitenkin muita sellasia piirteitä joisya voit ilahtua.
Ja kun tuosta episodista ei ollut kuin kuukausi aikaa... ja asia vaivaa minua enemmän ja enemmän. En halua joka merkkipäivänä pahoittaa mieltäni. Ja tiedän että otan sitten asian esille jonkun perheriidan yhteydessä. Joten pitäisikö minun sanoa asiasta? Ja niin, aiemmin mies osti esim. kultakoruja ym. lahjaksi, joten ilmeisesti olen äitinä huonompi kuin ennen kun en enää ansaitse edes kukkia.
Mies ei ole tuonut minulle koskaan kukkia, paitsi kun kerran sanoin synttäripäivänä, että tosiaankin haluaisin kukkia. Toi tulilatvan ja sanoi, että osti sen, joka oli halvin! Viime synttäreillä oli laittanut yhdessä äitinsä kanssa korttiin nimen eli anoppi oli laittanut nimen siihen ja mies toi kynttilän ja lautasliinoja, joka oli anopin lahja ja oli sitten muka myös häneltä. Ja mies tietää, että minulla on tosi kireät välit anoppiin. Tuo miehen tapa toimia toi enemmän pahaa mieltä kuin hyvää.
Joululahjaksi saan jonkun käytännöllisen jutun, jota suoraan pyydän. Jos se ei miehen mielestä ole tarpeellinen, hän ei anna minulle mitään. Yllätyksiä on turha odottaa. Huomenlahjaa en saanut, tietenkään, eikä kannattaisi odottaa mitään muistamista lapsen syntymän jälkeenkään, jos joskus lapsi syntyisi.
En ole lahjojen perään, mutta minua loukkaa se, ettei mies vaivaudu muistamaan juhlapäiviä millään tavoin, eikä yritä ilahduttaa mitenkään. Olisi edes kohteliasta tuoda joskus oma-aloitteisesti joku kukka tai pikkuinen juttu ilman pyytämistä. Minusta lahja saisi olla mukava yllätys, itse mietitty juttu, eikä sen arvolla ole mitään väliä. Tärkeintä on ajatus (vanha fraasi, joka pitää paikkaansa). Ymmärrän sinua, ap, kun olet loukkaantunut siitä, ettei miehesi ole muistanut sinua millään tavoin. Koitapa sanoa tämä hänelle suoraan ja toivo, että hän korjaa vielä asian.
että isän tulisi muistaa jokaisen lapsen syntymän yhteydessä äitiä jonkinlaisella lahjalla. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään odottaa saatikka edellyttää puolisosta mitään vastaavaa. Tärkeintä oli, että oli mukana auttamassa lasta syntymään. Sinulla on tällä hetkellä tunteet hyvin ymmärrettävistä syistä pinnalla, mutta eivät ne miehet osaa ja ymmärrä tämmöisten asioiden päälle lainkaan samalla tavoin kuin monet neiset.
ymmärtäisi asian tärkeyden minulle.
Olivat vielä sanoneet, että kunnon kimppu kukkakaupasta, eikä mitään rehunippua sairaalan kanttiinista... :) Mies jopa muisti siinä kaiken hässäkän keskellä nuo neuvot.
Koskaan en ole kuullut, että mies ostaisi vauvan syntymän johdosta lahjan. Kukkia yleensä túodaan.
Mikä siitä tekee niin ihmeellisen, että olet nalkuttanut, vittuilut, tiuskinut hänelle 9-kuukautta vielä tuoda sen päätteeksi lahja, jonka hän on saanut alulle.
Toi äitienpäivä olitko äiti silloin?
Vierailija:
Sama toi äitienpäivä! Jos kerran pitää lahjoa ja keittää kahvit yms. niin se sitten varmaan tarkoittaa, että ei tarvitse loppuina 364:ä päivänä panna tikkua ristiin?
Vierailija:
Mikä siitä tekee niin ihmeellisen, että olet nalkuttanut, vittuilut, tiuskinut hänelle 9-kuukautta vielä tuoda sen päätteeksi lahja, jonka hän on saanut alulle.Toi äitienpäivä olitko äiti silloin?
Saan mieheltäni pieniä ja isompia lahjoja kun hänestä siltä tuntuu! Esim pari viikkoa sitten sain Kalevalan kultaisen kaupunkisormuksen, ihan vaan siksi kuulemma, että olin joskus puhunut kuinka kiva se on.
Olen jo suhteen alussa tehnyt selväksi, että en voi sietää " pakkolahjoja" , siis äp, synnytys, synttäri yms. vaan arvostan sitä, että minua muistetaan kun tuntuu siltä!
Samoin minä toimin mieheni suhteen!
-5-
Ensimmäisessä suhteessani mies ei sitten synnärille viitsinyt edes kameraa/hammasharjaa tuoda, äitienpäivänä sanoi että en ole hänen äitinsä, syntymäpäivänä ei edes kuullut että onneksi olkoon ja jouluna oli tosi kiva katsella kun muut availee lahjoja...ja miksi tuhlata rahojaan johonkin ei merkkipäivän lahjoihin? että elä vaan sellaisessa suhteessa.
Kai sen huomaa, muistaako mies noina aikoina syntymäpäiväsi tai muut päivät.
Itsekään en pidä merkkipäiviä arvossa. Mies saattaa yllättäen antaa jotain ihanaa, ilman sen kummempaa syytä. Kunhan vaan tykkää musta.
Valitkaa sellainen kumppani, joka täyttää ne kriteerit, jotka teille tärkeimmät. Älkää kuvitelko, että voisitte toisen muuttaa.
Vai vielä miehen pitäs lahja ostaa vauvasta?Mitäs sä ostit miehelle lahjaks, onhan se vauva hänenkin?
lue vaikka tuo mun aloitus " miten hyvästä miehestä voi tulla yhtäkkiä ihan paska"