Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?

Vierailija
27.06.2020 |

Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.

Kommentit (509)

Vierailija
441/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, aina kahvin kanssa! Vatsa ei kestä pelkkää kahvia, tarvitsen aina vettä.

Kaikille on hyvä huuhtoa kahvin haitat suolistosta vedellä ja laimentaa näinkahvin haitta-aineita.

Vettä aina kahvin kanssa!

Vierailija
442/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen pulla on hyvää kahvin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikkona minulle käy kyllä ihan mikä vaan, kun saan ratkaista määrän ihan itse kenenkään tuputtamatta. Jallun tai konjakin määrää en ole koskaan rajoittanut.

Vierailija
444/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku, nam.

Vierailija
445/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore korvapuusti on parasta kahvin kanssa.

Tai jos on nälkä, niin kunnon sämpylä.

Vierailija
446/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävytöntä.

Vierailija
447/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkäisen kahvin pyödältä lattialle, jos minulle tarjotaan kahvia. Minä en sellaista yökötystä juo!

Vierailija
448/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkäisen kahvin pyödältä lattialle, jos minulle tarjotaan kahvia. Minä en sellaista yökötystä juo!

Onpas sulla huonot käytöstavat. Mikset vain sanoisi kohteliaasti, että ei kiitos, en juo kahvia.

Vierailija
449/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon suikkarit ensin ja sitten pildee.Kahvin jälkeen ihan paras.Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
450/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suussa sulava leivos joka peittää kahvin maun.

Vierailija
451/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä himoitsen tyttäreni tekemää quiche lorrainea ja lusikkaleipiä. En itse saa ikinä tehtyä yhtä hyviä. Mutta osaan tehdä hyvän tomaattipiirakan ja pieniä poro-juustopiiraita

Lisäksi sconeseja hillolla ja kermavaahdolla, italialaisia karvasmantelipikkuleipiä, macaronseja, Britakakkua mansikoilla, Budapest leivoksia. Voileipäkakkua! Olen syönyt sellaista vain 4x elämäni aikana ja oikeasti tekee mieli, sellainen turkkilaisella jugurtilla kevennetty versio missä on majoneesia vain makuna eikä vuorattu kokonaan sillä. Latviassa maistamaani raparperi-rahka-murupiirakkaa, se rahka oli ihan untuvan kuohkeaa. 

Huomaa että mulla on nälkä:D Kuukausiin syönyt mitään herkkuja .

Vierailija
452/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien ja leivosten makuun vaikuttaa aika paljon se, kuinka usein ja kuinka huolellisesti kokki ja leipuri pesevät kätensä.

Vierailija
453/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, että huomioon otetaan myös allergiat. Ihan liian usein emäntä/isäntä toteaa notkuvan pöydän ääressä, että meillä ei ole sulle mitään. Se on enemmän noloa heitä kohtaan, mutta myös antaa ymmärtää, että en ole tervetullut. Ei se ole niin vaikeaa vaikka kaupasta etsiä leivonnainen, joka on gluteeniton. Ja esim hedelmät on yksi ihan hyvä vaihtoehto, eli hedelmäsalaattiannos

Harva tarjouksia miettiessään ottaa kaikki mahdolliset ruokarajoitteet huomioon. Toki ne mitkä tiedetään yritetään huomioida. Tuntemani keliaatikko ottaa omat pullat mukaan, koska haluaa olla varma ruuan sopivuudesta. Vehmäallergikolle taas pitäisi olla leivonnaiset valmistettu täysin erillisessä tilassa erillisinä välinein.

Jos vaivautuu lukemaan tuoteselosteita, löytää kyllä gluteenittomia tuotteita, jotka ovat Myös vehnättömiä ja kaurattomia. Huom, myös kauralle voi olla allerginen. Ja jos haluaa pelata todella varman päälle, antaa vieraan itse avata pakkaus, niin kontaminaatioriski vähenee paljon. Se on jo paljon parempi, kuin ilmoittaa, että emme varanneet sinulle mitään.

Ja niinkuin aiemmin sanottiin, on oikeasti kohteliasta ja ok kysyä ennalta allergioista. Neuvomme kyllä mielellämme

Vierailija
454/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapesty pipari maistuu aina

Vierailija
455/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan kahvitteluja, koska kaikki tarjottavat on aina hirmu epäterveellisiä.

Mun unelmakahvipöydässä oliskin hyvän kahvin/teen lisäksi vaikka jotain näistä:

- ruisnappeja savutofutahnalla

- kurkku-hummusrullia,

- terveellisempää suolaista piirakkaa (esim. vehnän sijaan kaurajauhot, juuston/kermaviilin sijaan soijajogurttia)

- raakakakkua,

- smoothieta,

- melonia,

- tummaa suklaata,

- taateleita tms.

Moni muu ei kyllä varmaan arvostais, koska eihän noi maistu ollenkaan hyvältä jos on tottunu sokeri-suola-vehnä-rasva-komboon.

Vierailija
456/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konjakki on hyvä tarjoilu kahvin kanssa, mutta sen konjakin pitää olla XO-laatua, Renault, Courvoisier tai vastaava.

Itse suosin Skoda-konjakkia.

Vierailija
457/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

parsakaalia ja pähkinöitä

Vierailija
458/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Må leivon aina kaiken gluteenittomana. On helpompaa vietaita ajatellen. Meillä onkin käynyt iloisesti yllättyneitä kaffittelijoita.

Itse tykkään feta-parsakaalipiirakasta tai feta-pinaattipiirakasta, ja makeiden puolesta tykkään tehdä ja syödä amerikkalaista omenapiirakkaa (sitä missä on Taikinakansi) ja mustikkapiirakkaa.

Vierailija
459/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla listallani olisivat kääretorttu, lakkapiirakka tai mustikkapiirakka ja sachertorttu (tai -kakku).

Vierailija
460/509 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkatäytekakkua. Saa itse leikata palan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä