Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa saa rahaa ihan h***sti tekemättä mitään

Vierailija
26.06.2020 |

Olen lähivanhempi.

Laskeskelin kelan laskurilla:
työttömyystuki n. 800 e/kk
asumistuki 600 e/kk (suhteutettu tuohon työttömyystukeen)
Lapsilisä 150 e
Minimielätustuki 170 e

Yhteensä siis 1720 euroa. Ja tuohon saa vielä tienata 300 euroa päälle ilman, että vaikuttaa noihin tuloihin mitenkään.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE on kyllä hienoa tuo tyhjäntoimittajien hyysäys tässä maassa. Työhakemuksiakaan näitä hyysättyjä kermaper*eitä ei kuulemma saa vaatia lähetämään koska se on kuulemma kyykyttämistä.

T. loisten elättäjä

Montako tonnia sinä maksat veroja kuussa? Sinä itsekin kuitenkin kulutat aika ison osan verorahoista, ja varsinkin jos sulla on perhettä. Et kovin montaa loista kyllä elätä, ja jos elätät niin sitten sulla jää kyllä ihan tarpeeksi itsellesikin, jopa liikaakin yhdelle ihmiselle.

Vierailija
42/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain päin mustaa afrikkaa tuohon pitäisi tehdä töitä sormet ruvella kuukausia. 

Ei se ihme ole, jos houkuttaa Eurooppaan siirtyminen ..

Zinc

Älä väitä olevasi sinäkään töissä. Sairaseläkkeellä jutuista päätellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki ainakin minulla 538e, veroineen 673e. En ole koskaan saanut tuota mainitsemaasi 800e.

Sen saa jos on pari lasta, reilu 600€ jää käteen kun on kahdesta lapsesta korotus.

Vierailija
44/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mä saan käteen työttömyyskorvauksen 538 e ja siinäpä se.

Sama täällä, olen "kelan tukemalla" saikulla. Voi vtu. Hupaisaa kun jotkut ajattelee että tuilla elelee niin prkeleen mukavasti.. Yrittäkääpä itse

Vierailija
45/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ihmetellään kun monikaan ei halua töihin kun tulot laskis.

No eikö kannattaisi nostaa palkkoja eikä haetuttaa maahan huonosti sopeutuvaa ainesta?

Vierailija
46/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nämä kaikki erilaiset tuet ovat älyttömiä. Kansalaispalkka olisi selkeämpi ja tasa-arvoisempi.

Paljonko tämä kansalaispalkka pitäisi mielestäsi olla?

900 euroa kuussa, josta maksat itse asumisesi.

-ohis-

54 mrd., jos muita kuin alaikäisiä olis vaikka 5 miljoonaa. 53,8 mrd. on tukipalkkiot ja tulonsiirrot yhteensä tämän vuoden budjetissa. Eli valtiokin tienaisi tällä, kun uudet kengät saadakseen olis käytävä pari iltaa kuussa Prisman kassalla töissä, ja verotulot näistä keikkahommista kasvaisi.

Vierailija
47/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 960 euroa joka kuukausi ja teen pimeänä lisää rahaa koska ei tuolla elä pääkaupunkiseudulla. Jokupäivä löydän jokun työn i hope...olishan se kiva

Vierailija
48/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli rahaa tulisi yhtään vähemmän, niin moni tapatyötön rupeaisi rikolliseksi. Ikävä kyllä moni uhkailee juurikin sillä. Olemme siis puun ja kuoren välissä.

Joudumme elättämään työhaluttomia jotta he eivät ryöstäisi meitä väkivalloin ja usko pois, että he tekisivät sen ennemmin kuin töitä.

Työttömäksi jäätyään puolet työllistyy yleensä 3kk sisään (pois lukien korona-aika) lopuistakin puolet 6kk sisään. Eli miksi nämä sadat tuhannet ihmiset menevät töihin? Miksi eivät jää kotiin kun saavat ilmaisen vuokran ja 500€ näppiin? Miksi menevät töihin tienaamaan tonneja?

Ja toiseksi, kun kysytään ihmisiltä että kumman valitsevat, työn vai kotona olemisen jos kelan tuet on samat tai vähän enemmänkin kuin palkka, ja arvaa mitä todella suuri enemmistö sanoo että valitsee työssäkäynnin. Joten sun teoria ei pidä paikkaansa työhaluttomista. 

Työhaluttomien määrä on niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä koska koskaan ei tule sellaista aikaa että kaikille työhalukkaille olisi töitä tarjota, saatika haluttomille.

Vierailija
49/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mani Mani Mani Maaneee

Zinc

Vierailija
50/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii mitä kaikkea noilla tuilla pitää kustantaa, ei ne kovin ruhtinaalliset ole.

Vierailija
51/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE on kyllä hienoa tuo tyhjäntoimittajien hyysäys tässä maassa. Työhakemuksiakaan näitä hyysättyjä kermaper*eitä ei kuulemma saa vaatia lähetämään koska se on kuulemma kyykyttämistä.

T. loisten elättäjä

Montako tonnia sinä maksat veroja kuussa? Sinä itsekin kuitenkin kulutat aika ison osan verorahoista, ja varsinkin jos sulla on perhettä. Et kovin montaa loista kyllä elätä, ja jos elätät niin sitten sulla jää kyllä ihan tarpeeksi itsellesikin, jopa liikaakin yhdelle ihmiselle.

Mä kulutan sieltä yhteisestä kassasta kyllä myös, MUTTA  minä myos kannan sinne kassaan joka kuukausi jotain. Toisin kuin nämä tapaukset jotka eivät ole päivääkään elämäsään töitä tehneet. Ja näitä tapauksia tässä maassa riittää.

Vierailija
52/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nämä kaikki erilaiset tuet ovat älyttömiä. Kansalaispalkka olisi selkeämpi ja tasa-arvoisempi.

-ohis-

Ja Helsingin asumiskustannuksilla kellään työttömällä, eläkeläisellä tai opiskelijalla ei olisi enää asuntoa tai ruokaa. Kyllä se asumistuki on pakko pitää olemassa koska Helsingissä tarvitaan työntekijöitä eli asukkaita.

Vierailija
53/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain päin mustaa afrikkaa tuohon pitäisi tehdä töitä sormet ruvella kuukausia. 

Ei se ihme ole, jos houkuttaa Eurooppaan siirtyminen ..

Zinc

Älä väitä olevasi sinäkään töissä. Sairaseläkkeellä jutuista päätellen.

En huomannut otsikon nimen olevan: Keskustelua Zincistä

Zinc

Vierailija
54/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta aloituksesta unohtui mainita toimeentulotuki.

Vierailija
55/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii mitä kaikkea noilla tuilla pitää kustantaa, ei ne kovin ruhtinaalliset ole.

Dukemaiset

Zinc

Vierailija
56/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. loisten elättäjä

Mä kulutan sieltä yhteisestä kassasta kyllä myös, MUTTA  minä myos kannan sinne kassaan joka kuukausi jotain. Toisin kuin nämä tapaukset jotka eivät ole päivääkään elämäsään töitä tehneet. Ja näitä tapauksia tässä maassa riittää.

Kyllä me jokainen maksetaan veroja. Työkkärirahasta pitää maksaa kuntaveroa n. 20% ja kaikesta mitä sillä rahalla ostetaan maksetaan alv. Ja älä tule vinkumaan ettei sitä lasketa, kyllä lasketaan koska se raha liikkuu ja verotulot lisääntyy.

Ja niitä tapauksia on oikeasti todella todella vähän, kun työttömiä on jotain 7% ja siitä hyvinkin reilusti arvioiden 10% olisi työhaluttomia niin työvoimasta 0,7% olisi työhaluttomia, ja sillä ei ole mitään väliä koska edelleen sille 7% ei ole töitä antaa ja heidät on elätettävä.

Vierailija
57/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis-

Ja Helsingin asumiskustannuksilla kellään työttömällä, eläkeläisellä tai opiskelijalla ei olisi enää asuntoa tai ruokaa. Kyllä se asumistuki on pakko pitää olemassa koska Helsingissä tarvitaan työntekijöitä eli asukkaita.

Ei siellä ole pakko asua. Tai voi asua kimppakämpissä, jos siltä tuntuu.

Vierailija
58/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta aloituksesta unohtui mainita toimeentulotuki.

Ei sitä noilla tuloilla saa jos vuokra ei ole mikään älytön, vuokran jälkeen pitää jäädä yhteensä se n. 800€ äidille ja lapselle yhteensä elämiseen.

Vierailija
59/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lähtee verot se 25% mitä etuuksista verotetaan. Ei minusta ole hurraamista, monella jää palkkatyöstä käteen verojen jälkeen päälle pari tonnia, joten kyllähän tuossa on aika paljon eroa palkkatyöhön. Puhumattakaan muista eduista joita työt tuo tullessaan kuten lounasedun, liikuntasetelit ja työterveyden. 

Vierailija
60/116 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kato vaikka Cheekkiä.