Suomessa saa rahaa ihan h***sti tekemättä mitään
Olen lähivanhempi.
Laskeskelin kelan laskurilla:
työttömyystuki n. 800 e/kk
asumistuki 600 e/kk (suhteutettu tuohon työttömyystukeen)
Lapsilisä 150 e
Minimielätustuki 170 e
Yhteensä siis 1720 euroa. Ja tuohon saa vielä tienata 300 euroa päälle ilman, että vaikuttaa noihin tuloihin mitenkään.
Kommentit (116)
Minä saan eläkettä ja asumistukea yhteensä 843€, ja maksan siis siitä yksin kaiken, eipä ole varaa tavata lapsia.
t. Etävanhempi
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut mikään poliittinen kannanotto. En ole todellakaan kateellinen kenellekään. itse masentuisin, jos pitäisi istua himassa tekemättä mitään. Ja jos jäisin työttömäksi, keksisin varmasti jotain.
ap
Aahaa. Nyt käsitän. Olet onnellinen hyvistä sosiaalietuuksista. Ekaksi luulin, että olet niin kuin hieman negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki ainakin minulla 538e, veroineen 673e. En ole koskaan saanut tuota mainitsemaasi 800e.
Sulla ei olekaan lapsia
Mulla on kolme lasta ja saan 711e (verojen jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan eläke noin 500€ + takuueläke 200€ + hoitotuki 70€. En ole oikeutettu tt-tukeen tai asumistukeen koska olen parisuhteessa. Meillä eri rahat. Et joo, hyvin yltäkylläisesti elää Suomessa tekemättä mitään. /s
Niin koska sun puoliso tienaa. Miksi sun pitäisi saada yhtään? Kyllä ne teille sitä rahaa antaisivat jos oikeasti tarvitsisitte.
Joo puoliso tienaa hieman päälle tonnin kuussa. Ehkä mä haluaisin edes asumistukea koska mä olen virallisesti ainoa asuva tässä kämpässä. Vaikea alkaa selittää kuviota, mutta sanon, että puolisoni ei voi saada tukea kämppään koska sukulaisensa omistaa sen.
Hoitotukea saan vain koska puolisoni on aikalailla hoitajani. Kela ei anna toimeentulotukea tai muitakaan koska he sanovat, että mun puolison pitää siitä tonnin palkasta maksaa mun sairaalamaksut ym. Jos eroaisin saisin tuplasti enemmän. En silti halua olla sinkku vain koska valtio niin haluaa. Rakastan puolisoani.
Yksi keino olisi valehdella valtiolle ja sanoa, että "erosimme". Saisin heti kaikki tuet. En halua tehdä niin, koska moraali tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Sit ihmetellään kun monikaan ei halua töihin kun tulot laskis.
Ja sit ihmetellään kun ostetut palvelut on niin paskoja. No ilmankos kun ihmiset makaa kotona eikä töissä.
Mikäli rahaa tulisi yhtään vähemmän, niin moni tapatyötön rupeaisi rikolliseksi. Ikävä kyllä moni uhkailee juurikin sillä. Olemme siis puun ja kuoren välissä.
Joudumme elättämään työhaluttomia jotta he eivät ryöstäisi meitä väkivalloin ja usko pois, että he tekisivät sen ennemmin kuin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit ihmetellään kun monikaan ei halua töihin kun tulot laskis.
Ja sit ihmetellään kun ostetut palvelut on niin paskoja. No ilmankos kun ihmiset makaa kotona eikä töissä.
Oon joskus ollu töissä ja siellä oli tosi huono maata. Joku ihme kyylä selitti ettei siellä saa maata, vaan pitää tehdä töitä. Onneksi ei ole noita haittoja enää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nämä kaikki erilaiset tuet ovat älyttömiä. Kansalaispalkka olisi selkeämpi ja tasa-arvoisempi.
Paljonko tämä kansalaispalkka pitäisi mielestäsi olla?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nämä kaikki erilaiset tuet ovat älyttömiä. Kansalaispalkka olisi selkeämpi ja tasa-arvoisempi.
Ei tule koskaan toteutumaan, koska vas.puolueiden mielestä sitä ei voi toteuttaa ilman asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tämä kansalaispalkka pitäisi mielestäsi olla?
900 euroa kuussa, josta maksat itse asumisesi.
-ohis-
Lapsilisä on kylläkin 94e ekasta lapsesta.
Eikö kaikki eläkeläiset saakaan vähintään takuueläkkeen määrää eli n. 834 €? Olen luullut, että se olisi minimieläke.
Vierailija kirjoitti:
Jossain päin mustaa afrikkaa tuohon pitäisi tehdä töitä sormet ruvella kuukausia.
Ei se ihme ole, jos houkuttaa Eurooppaan siirtyminen ..
Zinc
Monesti myös sikiävä perhe myy lapsiaan ankkureiksi eurooppaan, yhdellä lapsella saattaa salakuljettaja saada siirretyksi kokonaisi perhukuntia ja kyläyhteisöjä. Monesti ne isot kalat jää sine kotimaakunnilleen ja elävät hyvin rikkaasti siellä, ei lopu leipä ja kaikki tietää keneltä kysyä,
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut mikään poliittinen kannanotto. En ole todellakaan kateellinen kenellekään. itse masentuisin, jos pitäisi istua himassa tekemättä mitään. Ja jos jäisin työttömäksi, keksisin varmasti jotain.
ap
Ota huomioon että tuosta 800 eurosta menee veroja 20%, ja asumistukea ei yleensä saa noin paljon, kuinka iso vuokra sulla oikein on? Ja nuo lapsen lapsilisän ja elarit saa vaikka sinä tienaisit palkkaa miljoonan, joten ne on lapsen rahoja, ne lapsi saa tekemättä mitään, et sinä.
Yleensäkin suomalaisilla on oikeus siihen että vuokra ja sähkö maksetaan ja aikuiselle elämiseen n. 500€ ja lapselle n. 300€ jos ei ole mitään muita tuloja, eli käytännössä jos sulla on iso vuokra niin nostat etuuden osuutta, toisaalta saatat joutua sitten maksamaan osan vuokrasta itse.
Ihmeellisen paljon tulee rahaa, vaikka ei tee mitään. Tuolla ei silti elä kunnolla. Tehdäänpä uusi laskelma. Menet töihin ja sinulle jää verojen jälkeen käteen 1800 e, elatustuki ja lapsilisä yhteensä n. 300 niin kuin nytkin. Yhteensä 2100. Työssä sinulla on ilmainen terveydenhoito, monissa paikoissa liikuntaseteleitä ja työn laadusta riippuen usein myös kännykkä. Palkalliset lomat ja korotetut lomapalkat. Työkokemusta ja mikä parasta mahdollisuuden nousujohteiseen uraan. Kotona ollessasi tukia voidaan leikata. Lapsi kasvaa. Elarit ja lapsilisät loppuvat. Kuka haluaa ottaa töihin ihmisen, joka on loirinut kotona monia vuosia. Sitten olet pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on kylläkin 94e ekasta lapsesta.
+ yksinhuoltajakorotus
SE on kyllä hienoa tuo tyhjäntoimittajien hyysäys tässä maassa. Työhakemuksiakaan näitä hyysättyjä kermaper*eitä ei kuulemma saa vaatia lähetämään koska se on kuulemma kyykyttämistä.
T. loisten elättäjä
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen paljon tulee rahaa, vaikka ei tee mitään. Tuolla ei silti elä kunnolla. Tehdäänpä uusi laskelma. Menet töihin ja sinulle jää verojen jälkeen käteen 1800 e, elatustuki ja lapsilisä yhteensä n. 300 niin kuin nytkin. Yhteensä 2100. Työssä sinulla on ilmainen terveydenhoito, monissa paikoissa liikuntaseteleitä ja työn laadusta riippuen usein myös kännykkä. Palkalliset lomat ja korotetut lomapalkat. Työkokemusta ja mikä parasta mahdollisuuden nousujohteiseen uraan. Kotona ollessasi tukia voidaan leikata. Lapsi kasvaa. Elarit ja lapsilisät loppuvat. Kuka haluaa ottaa töihin ihmisen, joka on loirinut kotona monia vuosia. Sitten olet pulassa.
Taitaa tulla vielä vähän asumistukeakin kun on yksinhuoltaja noilla tuloilla jos on kallis asunto. Ja palkan verotus on paljon alhaisempi kuin työkkärirahan.
samaa mieltä!
ap