Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies jättää perheensä?

Vierailija
26.06.2020 |

Vuosien avioliitto takana ennen lasten hankintaa, ja nyt molempien kovin odottama lapsi (lapsettomuushoitojen kautta onnistunut) on kolme ja mies jätti meidät. Lasta tavannut lyhyesti muutaman kerran, ei juuri pidä häneen yhteyttä. Siksi sanon, että jätti perheensä eikä vain minut. Ainoa syy minkä sain oli että ei jaksa enää meidän arkea. Yritän nyt kasata tässä elämääni yksinhuoltajana, mutta mietin koko ajan miksi mies jättää perheensä. En varmaan tule siihen häneltä koskaan kunnollista syytä samaan, niin josko täältä palstalta saisi jotain ajatuksia aiheesta.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä seksiä? Kahdenkeskeistä aikaa? Kaveripiiriä? Huomioitteko toisenne arkisissa asioissa? Jos mies tunsi itsensä yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi?

Vierailija
22/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Mahdotonta sanoa yhtään mitään yleispitävää vasn ainoa keino on selvittää asia hänen kanssaan. Jos puhevälejä ei ole vielä, voi se myöhemmin syntyäkin. Kukaan ei minkään stereotypian vanki vaan henkilökohtainen elämäntilannne vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies koki perhe-elämän ahdistavana.

Vierailija
24/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai teillä oli kaikki niin hyvin? ja ihan yllätyksenä mies lähti?

jätät aika paljon oleellista tietoa kertomatta, mutta koskapa naiset eivät valehtelisi uhriutuakseen 

En minä kirjoittanut, että kaikki oli niin hyvin. Arki oli aika raskasta, erityislapsi ja rahat tiukoilla jne. Mutta minä se nyt tässä jatkan sitten yksin sitä samaa raskasta arkea, mies häipyi. Ap

Vierailija
25/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan et tiedät kyllä, mutta et suostu jostain syystä myöntämään tai hyväksymään.

Vierailija
26/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kun meillä on vain sun versios, eikä sekään kerro juuri mitään.

En minä tietenkään luule täällä ihmisten tietävän miksi juuri minun mies jätti perheensä. Vaan halusin vain muiden ajatuksia ja kokemuksia siitä miksi miehet jättää perheensä. Ap

Sulla ei tietenkään ole mitään tietoa, osuutta eikä arpaa asiaan? Ihan tuosta noin vaan mies lähti...

Mistä voin tietää? Mies ei ole syyttänyt minua mistään, ainoa minkä on sanonut syyksi on että ei jaksa meidän arkea. Ap

Taidatpa puhua paskaa...

Vierailija
27/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä seksiä? Kahdenkeskeistä aikaa? Kaveripiiriä? Huomioitteko toisenne arkisissa asioissa? Jos mies tunsi itsensä yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi?

Seksiä oli välillä, jos jaksettiin, kumpikaan ei niin usein jaksanut. Ei ollut kahdenkeskistä aikaa, koska kukaan tuttu ei suostunut hoitamaan lasta eikä meillä ollut varaa palkata tänne hoitajia. Kaveripiiri oli, niitä tavattiin yksin ja yhdessä. Huomioitiin toisiamme sen minkä ehdittiin ja pystyttiin. Ap

Vierailija
28/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erityinen tämä erityislapsi on? Seinille hyppivä tyranni vai kehityshäiriöinen? Jos teillä ei ole mitään tukea arkeen, niin ei sellaista jaksakaan.

Vierailija
29/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten erityinen tämä erityislapsi on? Seinille hyppivä tyranni vai kehityshäiriöinen? Jos teillä ei ole mitään tukea arkeen, niin ei sellaista jaksakaan.

Kehityshäiriöinen. Eipä ole tukea ollut eikä saatu. Ap

Vierailija
30/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on pohjimmiltaan tuollaisia, ei lastenhoito biologisesti edes kuulu miehille. Jotkut eivät uskalla vaan lähteä. Naisten pitäisi ymmärtää perustaa perhe yksin. 

No kyllä kuuluu ja biologisesti uros suojelee ja taistelee jälkeläistensä eteen. Se joka ei niin tee ei ole mies vaan hiiri täysin kunniaton.

Ja kenenkään ei pidä joutua yksin vastaamaan lapsesta. Naiset älkää tehkö lapsia, nainen voi siinä vain hävitä.

Hullua että tosi moni nainen kasvattaa ja elättää yksin jonkun lusmumiehen lasta.

Vierailija
31/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan tuttu ei suostu hoitamaan lasta, niin en ihmettele jos arki käy raskaaksi. Ehkä miehellä on vaikeuksia luoda tunnesidettä lapseen, jos hän on vaikea?

Vierailija
32/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on pohjimmiltaan tuollaisia, ei lastenhoito biologisesti edes kuulu miehille. Jotkut eivät uskalla vaan lähteä. Naisten pitäisi ymmärtää perustaa perhe yksin. 

No kyllä kuuluu ja biologisesti uros suojelee ja taistelee jälkeläistensä eteen. Se joka ei niin tee ei ole mies vaan hiiri täysin kunniaton.

Ja kenenkään ei pidä joutua yksin vastaamaan lapsesta. Naiset älkää tehkö lapsia, nainen voi siinä vain hävitä.

Hullua että tosi moni nainen kasvattaa ja elättää yksin jonkun lusmumiehen lasta.

Onko minulla nyt vaihtoehtoja kuin elättää ja kasvattaa lapsi yksin? Elarit tietenkin tulen saamaan mieheltä, mutta jos hän ei juuri tapaa lastaan niin millä minä hänet siihen pakotan? Ap

Vierailija
33/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hankin lapsia halutessani! En ole hävinnyt mitään.

Vierailija
34/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityshäiriöisen lapsen myötä tullut raskas arki on vaan ollut miehelle liikaa. Jotkut saattavat tuntea edelleen epäonnistumista ja häpeää vammaisen lapsen takia. Se selittäisi myös miksi mies ei halua nähdä lasta.

Vierailija
35/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap minkä ikäinen mies, ja kuinka pitkä seukkailu teillä takana?

Ollaan molemmat nyt 39-vuotiaita. Ennen lasta ehdittiin olla yhdessä seitsemän vuotta, niistä viisi naimisissa. Ap

Aika yleistä on tuo. Tuo alkaa olemaan viimeisiä ikiä löytää itsensä, ja kääntää vielä elämän suuntaa, kun huomaa ettei se tämänhetkinen elämä ja tulevaisuuskaan taida tuoda tässä olemalla muuta kuin urautumista.  Mun mies on eronnut 7v suhteesta ennen kuin tapasimme. Hän sanoo vasta nyt tietävänsä millaisen naisen kanssa haluaa olla, ja että eksä on aivan vääränlainen, ja ihmettelee mitä ihmettä muka on hänessä nähnyt joskus. On myös olemassa ns. 7:n vuoden kriisi, oletko kuullut?

Tuo on aika alhaista, ja saa epäilemään trollia, että toitotat että mies on jättänyt lapsensa.  

Vierailija
36/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jätti perheensä koska parisuhde oli mennyt koko ajan huonommaksi. Nainen nalkutti ja haukkui, läheisyyttä ei enää ollut ja mies tunsi itsetuntonsa olevan täysin maassa ja elämän ilotonta taistelua. Tapaa tosin lastaan säännöllisesti, mutta entisen kanssa ei voi sopia mistään asioista henkisen väkivallan jatkuessa vielä kauan eron jälkeenkin. Nainen tietenkin levittää tätä valheellista tarinaa että miehelle perhearki oli liian raskasta. Surullista.

Vierailija
37/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemilla perheensä hylkääjillä on ollut yhteistä se, et ex on muuttunut aivan sairaaksi (tosin aika ymmärrettävääkin vähäintään jossain määrin, jos toinen jättää tuosta noin vaan?) et kaikki kontaktit siihen exään on pitänyt katkaista täysin. Lapsen asiat sitten hoidettu lastenvalvojan avulla. Eihän tuo toki ole mikään hyvä tai oikea tapa hoitaa asiat, mut niin on käynyt.

No minä olen sellainen kuin olen ollut ennenkin, ei kukaan ole sanonut minulle että olisi muuttunut mitenkään (varsinkaan sairaaksi). Ei mies eikä kukaan minun muu läheinen eikä tuttu. Ap

Tarkoitan et se ex muuttuu erotessa ihan hulluksi... Miten reagoit? Yrititkö sopia lapsen edun mukaisesti asioista ja laittaa omat tunteesi sivuun? Vai aloitko laittamaan julkaisia postauksia nettiin ja kiertoviestejä miehen sukulaisille? raivositko, rikoitko tavaroita? uhkailitko ettei näkisi koskaan lastaan, teitkö perättömiä rikos- ja lastensuojeluilmoituksia? Olitko jopa väkivaltainen?

Vierailija
38/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on voimaantunut ja lähtenyt rohkeasti etsimään itseään, ilman menneisyyden painolastia ja yhteiskunnan miehelle sälyttämiä, usein piilossa olevia ja tiedostamattomia vaateita.

Me Miehet -lehti

Vierailija
39/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvishän se - mies on halunnut normaalin perheen, ei mitään erityislapsihel***tiä. Unelma ei ollutkaan sitä, mitä tilasi. Varmaan kokeilee jonkun kanssa paremmalla onnella. 

Vierailija
40/68 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko ihan pakko vääntää se lapsi maailmaan?

Mikä helvetin hinku naisilla on lisääntyä?

Monet ihmiset pärjäävät ilman lapsia tässä maaiilmassa ja elävät silti hyvää, täysipainoista ja onnellista elämää.

Ei lapsen tekeminen mitään onnea ja autuutta takaa.

Ja vanhempana raskaaksi tuleminen ennustaa usein erityislasta.