Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha työhaastattelu

Vierailija
26.06.2020 |

Kävin oman alani haastattelussa ja mielestäni hyvin meni. Sanoivat että työkokemusta on ja muuta. Sitten soitetaan että valittiin joku talon sisältä, joka on tehnyt samaa hommaa pitkään.... Ei yllätä, koska olen kuullut tuollaisista. Olihan työhaastattelussa käyminen hyvä näin moneen kuukauteen. Koronan takia menetin yhden määräaikaisen työni, mutta silti tuntuu hieman epäreilulta ja turhalta. Työ olisi ollut määräaikainen ja olisin oppinut jotain uutta, mistä minulla oli jonkun verran kokemusta entisestään. Onhan se kiva, että julkiseen hakuun laitetaan työpaikkoja, mutta olen kuullut, että sisällä olleet ovat saaneet usein paikan. Työnhaku jatkuu.

Entäs muiden kokemukset? Mitä mieltä olette systeemistä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältän turhat työhaastattelut sillä, että kysyn suoraan, mitä merkitystä haastattelulla on valintaan ja onko heillä tiedossa siihen joku vahva ehdokas. Yleensä saan myös suoran vastauksen: on oikeasti haussa uusi henkilö, toisinaan taas kerrotaan, että paikkaa on hakenut se henkilö, joka on ollut siinä kymmenen vuotta määräaikaisissa.

Joskus olen käynyt haastattelussa vain matkailun vuoksi, työnantajan tai työkkärin kustannuksella.

Tuo on varteenotettava tapa matkailla myös ulkomaille. Työkkäri maksaa matkat ja yöpymiset Eu-alueelle, jos käy haastattelussa. Jos vielä saa useamman haastattelun sovittua samalle viikolle, voi lomailla kivasti.

Vierailija
22/24 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap oletko minä? Juuri tänään sain samoja uutisia. Vielä kehtasivat laittaa paikan saaneen nimen spostiin mistä kävi ilmi että hän on tehnyt hommaa iät ajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin työhaastatteluun ihan huvikseni matkailun vuoksi, paikkakunnalle, missä en ollut kovin usein sitten lapsuuden käynyt, kun määräaikainen oli päättymässä ja lomat piti pitää lomana. No se matka on pian kestänyt 10 vuotta, toki kävin hakemassa kamppeet edelliseltä paikkakunnalta ennen työn alkamista. Asunto meni myyntiin vähän myöhemmin.

Vierailija
24/24 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin työhaastatteluun ihan huvikseni matkailun vuoksi, paikkakunnalle, missä en ollut kovin usein sitten lapsuuden käynyt, kun määräaikainen oli päättymässä ja lomat piti pitää lomana. No se matka on pian kestänyt 10 vuotta, toki kävin hakemassa kamppeet edelliseltä paikkakunnalta ennen työn alkamista. Asunto meni myyntiin vähän myöhemmin.

Sitäkin sattuu. Eräs kaverini oli työttömänä ja pohdiskeli, voisiko lähteä "lomalle" sukulaisensa luo toiselle puolelle Suomea. Ehdotin, että etsii sieltä sellaisen työpaikan, jota hakee ja lähtee työvoimatoimiston kustannuksella lomailemaan. Tämä tapahtui joskus 1980-luvulla, ja sillä työnhakureissulla kaveri on vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi