Miten omakannasta poistetaan vanhat tiedot?
Voiko omakannasta poistaa vanhentuneet reseptit ym turhat tiedot?
Kommentit (26)
Odotetaan suurta deletenappia, keskustelupalstoille, arkistoihin ja tietokantoihin.
Lääkärit kirjaavat jatkuvasti väärin tietoja.
Potilailla pitäisi olla mahdollisuus kirjoittaa käyntiä varten käyntitietoihin liitettävä viesti, josta selviää myös potilaan näkökannasta miksi hän on lääkärissä asioinut.
Kannattaisi korvata tuo Kela tietää kaikki potilaan käyttämät lääkkeet muotoon ”Kela tietää kaikki potilaan apteekista hakemat lääkkeet.”
Ihmistä kun ei voi pakottaa normaalissa elämässä syömään lääkkeitä, joista tulee paha olo. Minä olen hämmästyttävän monelle lääkeaineelle allergisoitunut jo ensimmäisistä tableteista ja kyllä niitä syömättä jääneitä lääkkeitä on kertynyt vino pino elämäni aikana.
Olen allergikkona tottunut tähän mutta lääkelistaa tutkiessa tulos näyttää aivan varmasti pahalta jos ei ymmärrä, että lääkkeen syöminen on lopetettu hyvästä syystä johtuen,
Voi piilottaa, mutta pkv-lääkkeiden osalta lääkärillä on mahdollisuus nähdä ne siltikin, vaikka potilas olisikin ne piilottanut. Mutta tämäkin on mahdollista vain silloin, jos lääkäri on määräämässä ko. tilanteessa juuri pkv-lääkettä, ei hänellä huvikseen ole niitä mahdollisuus nähdä. Sen sijaan apteekissa ei ole mahdollista nähdä piilotettuja lääkkeitä. Mutta kaikkien muiden mahdollisten lääkkeiden, paitsi pkv-lääkkeiden, tiedot on mahdollisuus piilottaa kokonaan.