Miten hätäsektioäidin kivut hoidetaan synnytyksen jälkeen?
Kommentit (7)
Siis tippaletkuun. Siitä sai itse säädellä kun tarvi, mutta siitä sai vaan tietyn annoksen ja tietyin väliajoin eli jos yritti painella enemmän niin ei saanut lisää, ettei tule liikaa. En muista mikä se aikaraja oli (15 min?). En tosin joutunut turvautumaan lääkkeeseen kuin parin ekan tunnin ajan. Sitten nukahdin ja sitten alkoikin helpottaa. Sain kipupumpun pois yllättävän nopeasti ja muutaman tujun buranan tms. pöydälle jos tarvii. En käyttänyt niitäkään.
mutta eipä ne paljoa auttanut, tai en tiedä millaiset kivut olisi ollut ilman särkylääkkeitä.
Kivut hellitti, kun vatsa alkoi toimimaan.
tosin ei sitä kovin kauaa anneta...
tippapullo oli kans ja särkylääkettä sai alussa hyvin, myöhemmin piti itse osata pyytää (yötä vasten pyysin aina). Olin viikon sairaalassa. Kolme ekaa päivää olivat pirullisen kipeitä:(((
Kärsin muuten selkäsärystä peräti 9 kk leikkauksen jälkeen...
Ai juu, tänään on tasan 4 vuotta mun hätäsektiosta---iso poika ja arpi vatsassa muistuttaa;)
Oxycontinia(pitkävaikutteista) aamuin illoin suun kautta sekä läpilyöntikipuun Oxynormia(lyhytvaikutteista), auttoivat suht hyvin.
Hätäsektio tehtiin rv26 infektion vuoksi.
Ja aina kolme tuntia piikin jälkeen sain lisäksi yhden Panacodin ja 2 Ketorin 100:sta. Ja minä kun luulin etten ole kipuherkkä, kun en pitänyt norm. synnytystä erityisemmin kipeänä hommana :/
Sektio-vaan-ei-hätäsektio-äiti