Tänään otetaan samppanjaa Juha Mäenpään syyttömyyden kunniaksi.
Kommentit (16)
Olen samaa mieltä kanssasi. Valtakunnansyyttäjä on todella vastenmielinen kun ajaa tuollaista politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Juhaa todettu syyttömäksi. Valtakunnan syyttäjälle ei vain annettu lupaa syyttää 'miestä'. Itse pidän moista otusta aika vastenmielisenä.
Ei persuilla ole varaa sampanjaa poksautella, halpaa kuoharia punaniskat kykenee korkeintaan availemaan. Suurin osa korkkailee ihan perus koffia, mutta ahkerasti ihan varmasti.
Joko on liiterin halpiskaljat korkattu?
Mutta mitä kaikkea eduskunnassa saa sanoa vastaisuudessa ilman että immuniteetti poistuu? Ei kai ihan mitä vaan saa sanoa kuitenkaan?
Perustuslakivaliokunnan mukaan olisi pitänyt olla oikeus syyttää Mäenpäätä, joten eduskunta päätti vastoin perustuslakivaliokunnan kantaa.
Ei se makea Elysee ole shampanjaa.
Perustuslakivaliokunnassa päätettiin ainoastaan siitä meneekö Mäenpään tapaus äänestykseen. He eivät kannattaneet syytteen nostamista vaan äänestystä.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslakivaliokunnan mukaan olisi pitänyt olla oikeus syyttää Mäenpäätä, joten eduskunta päätti vastoin perustuslakivaliokunnan kantaa.
Jättääkö valtakunnansyyttäjä eroilmoituksen koska ei nauti eduskunnan luottamusta? Tapaus on ollut alusta lähtien täysin poliittinen ajojahti ja nyt valtakunnansyyttäjä sekä oikeuslaitos löysi rajansa. Vaikka Raija Toiviainen vallastaan juopuneena kuvitteli jo voivansa sanella mitä äänestäjin antamalla mandaatilla eduskuntaan valitut saavat sanoa. Merkillepantavaa on ollut jo pitkään poliisin ja oikeuslaitoksen halu sekaantua politiikkaan. Mutta ei tämä ole mikään uusia asia sillä jo asianajaja Matti Wuori kirjoitti kirjassaan Faustin uni kuinka Suomessa oikeuslaitos on lähinnä valtion hallinnon osa joka kokee tehtäväkseen ajaa valtion etua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Juhaa todettu syyttömäksi. Valtakunnan syyttäjälle ei vain annettu lupaa syyttää 'miestä'. Itse pidän moista otusta aika vastenmielisenä.
Valtakunnansyyttäjä ei olisi edes nostanut syytettä.
Oli pelkkää poliittista teatteria.
Virtuaalisamppanjaa on lukea kiukuttelua äänestystuloksesta. Ja sitä samppaajaa riittää pitkäksi aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Joko on liiterin halpiskaljat korkattu?
Laatukaljat korkataan, halpiskaljat on tölkissä.
Ai se mariseva vätys, jossa ei ole miestä vastata sanoistaan? No, kilistä ihmeessä. Ota samalla yksi ton naapurin spurgun kunniaksi jos tollasta meininkiä meinaat juhlistaa. Saman verran suoraselkäisyyttä molemmissa, nääs.
Valtakunnan syyttäjä vaihtoon!
Koko ajan joutavaa teatteria, kun olisi tärkeimpiäkin asioita hoidettavana.
Aikas järkyttävää, että kansankiihottaminen on rikos kaikkialla muualla paitsi juuri siellä missä sen ehdottomasti pitäisi olla rikos. Suomennettuna eduskunta äänesti juuri sen puolesta että kansankiihotus on nyt eduskuntasalissa sallittua. Persut voivat solvata nyt paitsi edustajatovereitaan niin myös tavallisia kansalaisia kunhan sen tapahtuu eduskuntasalissa. Odotan koska ensimmäinen persu päästelee oikein olan takaa, mitään pidäkkeitähän nyt ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nythän Juhalta vietiin oikeus todistaa syyttömyytensä oikeudessa. Ilman oikeudenkäyntiä ei koskaan tule selvitettyä onko lakia rikottu vai ei. Jokainen voi tulkita asiaa oman ennakkoasenteensa perusteella, kuten yllä on jo moneen kertaan todistettu.