Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin nuukia?

Vierailija
26.06.2020 |

Lapsiakin mietitään paljonko ne maksaa ja palveluja ei osteta. Lomillakin nuukaillaan ja valitaan se halvempi hotelli.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaan halvemman hotellin, koska lomalla en ajatellut hengailla siellä hotellilla. Ehkä joku muu sitten tarvitsee kaikenlaisia palveluita jne mutta minä en, joten miksi niistä maksaisinkaan? Ennen ajattelin, että ehdottomasti pitää olla hotelliaamiainen, mutta nykyään ajattelen että on paljon kivempi mennä johonkin kahvilaan ja katsella paikallisia ihmisiä elämässä elämäänsä. Hotellissahan on vain muita turisteja.

Olen oppinut ostamaan kaiken alennuksella, joten välillä ihan hätkähdän että joku tosiaan ostaa vaikka uuden tv:n täydellä hinnalla. Miksi ihmeessä et odottaisi puolta vuotta, jolloin on seuraava alennusmyynti?

Joidenkin ihmisten mielestä nuukailuni on "ahdistavaa". Nämä on niitä, joille on aivan luonnollista, että tili huutaa tyhjyyttään loppukuusta, kun "taas meni niin paljon rahaa".

Vierailija
22/23 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan jälkeen kaikesta oli niukkuutta, joten siinä oppi väkisinkin nuukaksi. Eikä sodasta niin lauan aikaa ole, etteikö sen vaikutus tulisi suoraan nykypäivään.

Oman vanhempani elivät lapsuutensa sodanjälkeisessä niukkuudessa. Ei se ollut nuukailua, vaan luonnollinen asia jokaisen elämässä. Omaksumansa säästäväisen elämäntavan ovat siirtäneet eteenpäin meille lapsillensakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäväisyys on hyve mutta faktahan on kuitenkin se, ettei täältä mitään mukaansa saa. Eli kyllä ne rahat kannattaa käyttää eläessään.

Eipä ihme, että suomalaiset eivät tahdo millään vaurastua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi