Työnantaja loukkaantui irtisanoutumisesta
Jätin virallisen ilmoituksen sähköpostitse, koska olen yhä etätöissä. Mitään vastausta ei tullut, mutta paikka oli saman päivän aikana ilmestynyt julkisesti hakuun. Onko tällainen tavanomaista?
Kommentit (22)
Työnantajat loukkaantuvat, jos joku haluaa muualle töihin. Sen sijaan yt-neuvottelujen jälkeiset potkut työnantajat hoitavat ihan iloisin mielin eivätkä he ymmärrä, jos työntekijä pahoittaa mielensä potkuista.
Tällaista ei ainakaan aiemmissa työpaikoissa ole ollut, vaan on kiitelty ilmoituksesta ja toivotettu hyvää jatkoa.
Hyvin tavanomaista. Mulle on työnantaja/esimies joka ikinen kerta jollain tavalla loukkaantunut. Olen asiantuntija ja vaihtanut aina kilpailijalle. Joka kerran on herne vedetty nokkaan ja suututtu siitä, että "käännän takkini". Sikäli ikävää, että esimerkiksi suosittelijoita mulla ei käytännössä ole olemassa, vaikka työni olen aina hoitanut vimpan päälle. Siksi siitä kilpailijalle lähtemisestä on varmaan myös suututtu.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat loukkaantuvat, jos joku haluaa muualle töihin. Sen sijaan yt-neuvottelujen jälkeiset potkut työnantajat hoitavat ihan iloisin mielin eivätkä he ymmärrä, jos työntekijä pahoittaa mielensä potkuista.
Näin. Kun työntekijä irtisanoutuu, pomo ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena. Kun työnantaja irtisanoo, usein massoittain yt-humpan jälkeen, niin työntekijä ei saisi reagoida mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista ei ainakaan aiemmissa työpaikoissa ole ollut, vaan on kiitelty ilmoituksesta ja toivotettu hyvää jatkoa.
Vaihdatko useinkin työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Oli onnellinen, että lähdet.
Melko erikoinen tapa osoittaa se. Esimies ei kuitannut viestiin mitään eikä myöskään henkilöstöpäällikkö. Ilmoituksessa työpaikka sen sijaan oli vapaana heti viimeisen työpäiväni jälkeen. Kai tästä sitten voi tulkita että viestini on ainakin vastaanotettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko useinkin työpaikkaa?
Ihan normaaliin tahtiin käsittääkseni. Tämä on kolmas irtisanoutumiseni vakituisesta työsuhteesta.
Tuliko tuo irtisanoutumisesi yllätyksenä työnantajalle vai oliko odotettavissa? Se ehkä voisi selittää tuon, jos oli tiedossa että tulet irtisanoutumaan. Mutta luulisi että kiinnostaisi edes sopia viimeiset työhommasi ja koneen yms. luovutukset- Onhan toi vähän tylyä. Mutta ehkä näin kesällä haluavat äkkiä varmistaa, että saavat jonkun tilallesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tuo irtisanoutumisesi yllätyksenä työnantajalle vai oliko odotettavissa? Se ehkä voisi selittää tuon, jos oli tiedossa että tulet irtisanoutumaan. Mutta luulisi että kiinnostaisi edes sopia viimeiset työhommasi ja koneen yms. luovutukset- Onhan toi vähän tylyä. Mutta ehkä näin kesällä haluavat äkkiä varmistaa, että saavat jonkun tilallesi.
Työ ei ole kovin hyvin palkattua suhteessa sen vaativuuteen, joten työntekijöiden vaihtuvuus on kova. Ilmeisesti se joka kerran yllättää silti työnantajan aivan samalla tavalla.
Hyvien tapojen mukaista on soittaa ja kertoa asiasta. Vieläkin voit tehdä sen.
Miten nykyään monet kuvittelevat, että kaikki asiat voi hoitaa sähköpostilla....
Toivottavasti on uusi työ hankittuna551
Loukkaantui? Miten niin? Tuohan on normaali käytäntö. Tietysti hänen olisi pitänyt kuitata ilmoituksesi, siinä varmaan vähän mokasi, mutta voi tehdä senkin toki pian.
Vierailija kirjoitti:
Hyvien tapojen mukaista on soittaa ja kertoa asiasta. Vieläkin voit tehdä sen.
Miten nykyään monet kuvittelevat, että kaikki asiat voi hoitaa sähköpostilla....
Toivottavasti on uusi työ hankittuna551
Virallinen irtisanoutuminen pitää nimenomaan tehdä kirjallisesti. Mutta toki itsekin soittaisin ensin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tavanomaista. Mulle on työnantaja/esimies joka ikinen kerta jollain tavalla loukkaantunut. Olen asiantuntija ja vaihtanut aina kilpailijalle. Joka kerran on herne vedetty nokkaan ja suututtu siitä, että "käännän takkini". Sikäli ikävää, että esimerkiksi suosittelijoita mulla ei käytännössä ole olemassa, vaikka työni olen aina hoitanut vimpan päälle. Siksi siitä kilpailijalle lähtemisestä on varmaan myös suututtu.
Ohis suosittelijat on yl. ne muut asiantuntijat kenen kanssa työskentelet ei esimies.
Tulkitsetko normaalin käytöksen loukkaantumiseksi. Eihän esimies riemusta hypi, kun resurssi lähtee parin viikon tai kuukauden irtisanomisajalla. Mutta onko hän loukkaantunut, tuskin.
Meillä taas töissä muut työntekijät närkästyy ja päivittelee kun joku lähtee. Ei niinkään työnantaja. En oo ikinä ymmärtänyt tätä - se on normaalia että ihmiset vaihtaa duunia ja uusia tulee.
No ei todellakaan ole hyvien tapojen mukaista.
Tsemppiä, tuntuu varmasti p as kalta...
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas töissä muut työntekijät närkästyy ja päivittelee kun joku lähtee. Ei niinkään työnantaja. En oo ikinä ymmärtänyt tätä - se on normaalia että ihmiset vaihtaa duunia ja uusia tulee.
Tuntuu että etenkin ”35 vuotta samassa duunissa” -ikäpolvella on tämä toimintamalli.
Nykyään harvemmin viihdytään 5 vuotta pidempään samassa duunissa, eikä se ole mikään erikoisuus että vaihdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohis koneen luovutus on viimeisenä työpäivänä. Ei sitä ole heti kiirettä sopia. Ehkä kesälomien takia esimies juuri nyt järjestelee kuka on paikalla ap:n viimeisenä työpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo suosittelija-juttu on sikäli mielestäni vaikea, että ei paljon kiinnosta lähteä selvittelemään vanhoilta työnantajilta noin yleensäkään voivatko he suositella kun töitä tässä haeskelen... En ole siis mitenkään riitaisasti lähtenyt tms. mutta silti. Ja teen siis ihan perusduunia joten vanhoja kollegoita ei voi käyttää vakavastiotettavina suosittelijoina.
Oli onnellinen, että lähdet.