Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surettaa ihan mielettömästi tuo lentoliikenteen tilanne :((

Vierailija
26.06.2020 |

Lentoliikenne pyörii aivan minimitehoilla. Jos se ei elvy nopeasti edes 2/3-tasolle entisestään, niin ei hyvältä näytä kyllä.... työttömiä tulee KYMMENIÄ TUHANSIA! Norwegianin 450 suomalaistyöntekijää menetti jo työnsä, Finnairilla 6000 työntekijää odottaa kohtaloaan, Helsinki-Vantaalla lähes 20000 yritysten työntekijää on liipaisimella, Nesteen tulos putoaa putoamistaan ja paineet siellä kasvaa kun lentokoneet pysyy maassa jne..

Ei tää hyvältä näytä kyllä :(

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto kiittää kun koneet ei pörrää taivaalla kaiken aikaa.

Mä olen tyytyväinen.

Vierailija
2/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tyytyväinen.

No onhan se noinkin, mutta kannattaako sen takia tuhota kokonainen toimiala ja viedä toimeentulo suoraan kymmeniltä tuhansilta ja välillisesti toisilta kymmeniltä tuhansilta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankattu salkkuun Finnairin ja Norwegianin osakkeita nyt pohjalta, nyt kun lennot lähtevät taas käyntiin niin voi sanoa hyvästit kaikille lainoille, tuotot ovat sitten sitä luokkaa.

Vierailija
4/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siitä toipuu. Ilmailuala lähtee aina uuteen nousuun, niin myös nyt.

Vierailija
5/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän on jo ihan valmiita lähtemään lentämään ympäriinsä, vielä ei vaan uskalleta kun muiden maiden rajoitukset voi olla ylläreitä. Heti kun tilanne kunnolla rauhoittuu niin kyllä kuule nousee koneet kasapäin ilmaan.

Vierailija
6/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan ja kotona kökkimisen jälkeen yhä useampi haluaa lähteä reissuun kunhan sen aika koittaa ja siitä tulee oikeasti "hyväksyttyä". Unohtamatta tietenkään työmatkaliikennettä ja sitä, että monilla on läheisiä toisessa maassa.

Vierailija
7/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu tämmöiselle joka haaveilee lentoemännän ammatista niin aika turhauttavaa :D

Vierailija
8/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tyytyväinen.

Sama juttu ja samoin ajattelevat todella monet. On myös ihanaa, kun taivaalta ei kuulu koko ajan jylinää. Näin saisi olla aina, en kaipaa ollenkaan paluuta vanhaan ja rumaan.

Vierailija
9/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisethän on jo ihan valmiita lähtemään lentämään ympäriinsä, vielä ei vaan uskalleta kun muiden maiden rajoitukset voi olla ylläreitä. Heti kun tilanne kunnolla rauhoittuu niin kyllä kuule nousee koneet kasapäin ilmaan.

Mutta pysyykö into ennallaan jos tilanne pitkittyy? Kovin vaivalloiselta vaikuttaa koko lentomatkailu tällä hetkellä maskipakkoineen kaikkineen, joten entäpä jos se into ei enää tuosta palaudu. Työmatkailuhan tulee ainakin romahtamaan etätöiden käyttöönoton vanavedessä.

ap

Vierailija
10/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ostaneet kasapäin mökkejä ja veneitä. Ulkomaan matkailu tuskin toipuu entiselleen. Hyvä niin, luonto kiittää.

Vierailija
11/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tyytyväinen.

No onhan se noinkin, mutta kannattaako sen takia tuhota kokonainen toimiala ja viedä toimeentulo suoraan kymmeniltä tuhansilta ja välillisesti toisilta kymmeniltä tuhansilta?

ap

Ai eikö ilmastoa nyt pidäkään suojella? Menikö liian tehokkaaksi?

Minusta nämä ihmiset voisivat etsiä itselleen uudet työpaikat. Aikansa kutakin.

Vierailija
12/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu tämmöiselle joka haaveilee lentoemännän ammatista niin aika turhauttavaa :D

Kieltämättä aika huono ajankohta yrittää pyrkiä alalle :((

ap

Vierailija
13/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on ollut niin kovassa kasvussa monta vuotta, että kyllä se siitä palautuu hyvin nopeasti :)

Vierailija
14/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkokoukset ja -työskentely löivät itsensä voimalla läpi. Harva haluaa palata entiseen reissaamiseen.

Vierailija
15/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä aika huono ajankohta yrittää pyrkiä alalle :((

ap

Juu eikä edes mahdollisuutta pyrkiä kun ei tietenkään ole rekryjä.. juuri olin suunnitellut, että syksy 2020 tai kevät 2021 olisi loistavaa aikaa hakea alalle :(

Mutta uskon kyllä hyvään edelleen 👍🏼

Vierailija
16/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily ja veneily rasittaa luontoa suhteessa paljon enemmän

Vierailija
17/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on tosiaan panostaneet isot rahat kotilomailuun, on uima-altaat, mökit ja muut. On löydetty lähiluontokohteet. Matkailu ei palaa entiselleen.

Vierailija
18/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäkokoukset ja -työskentely löivät itsensä voimalla läpi. Harva haluaa palata entiseen reissaamiseen.

Höpö höpö. Lähipiirissä ihan toista, nimenomaan halutaan päästä takaisin menemään ja tulemaan ja näkemään ihmisiä ja saamaan kokemuksia. Monet hajoilee kotona etätyöhön.

Vierailija
19/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily ja veneily rasittaa luontoa suhteessa paljon enemmän

Koskaan kuullut purjeveneilystä?

Vierailija
20/79 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet on tosiaan panostaneet isot rahat kotilomailuun, on uima-altaat, mökit ja muut. On löydetty lähiluontokohteet. Matkailu ei palaa entiselleen.

Höpö höpö. Mökistä iloa vain kesällä, suurin osa Suomen vuodenajasta valitettavasti niin surkeaa, että porukka todellakin lähtee mieluummin etelään. Mökit myydään koronan jälkeen.