Tutkijat: kahvi tai kofeiinipitoinen tee ennen nukkumaankäyntiä ei valvota sinua, ei, vaikka kärsisit uniongelmista
Kommentit (25)
Joo, saman huomannut. Turha vältellä kofeiinia.
Pitääkin kohta keittää iltasumpit, sen jälkeen iltasauhut :3
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin kohta keittää iltasumpit, sen jälkeen iltasauhut :3
Ai kánnábista?
Entäs ne tutkimukset, joiden mukaan pieni määrä aamukahvia riittää tuhoamaan yönet?
Taidankin mennä laittamaan sumpin pihisemään.
Kiva kuulla. Valvoin siis muuten vaan koko yön 12 kahvikupin jälkeen.
Olen joutunut lopettamaan kahvin kokonaan, koska se tekee levottomaksi. Miten voisin siis tuota tutkimusta pitää uskottavana.
Samat tutkijat varmaan tekivät senkin tutkimuksen jonka mukaan sokerihumalaa ei ole olemassa.
Sitä kahvia pitäisi juoda todella paljon että sillä olisi vaikutusta. Olen monta kertaa unettomana noussut aamu kolmelta keittämään kahvia ja katsomaan jonkun ohjelman tms ja sen jälkeen mennyt nukkumaan paremmalla tuloksella.
Mutta entä jos ei saa unta ilman iltakahvia?
Vanhojen ihmisten jorinoita, että kahvi muka valvottaa. Juon monesti kahvia ennen nukkumaanmenoa.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin, että tuo tutkimus on täyttä pa...a. Rahoittaja on varmaankin ollut jokin kahvifirma.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen ihmisten jorinoita, että kahvi muka valvottaa. Juon monesti kahvia ennen nukkumaanmenoa.
Vanhojen? Minä olen kuullut tätä mantraa lähinnä nuorten ihmisten suusta.
Kaikki mikä potentiaalisesti nostattaa sydämen sykettä voi vaikeuttaa nukahtamista ja aiheuttaa levotonta unta ja heräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikä potentiaalisesti nostattaa sydämen sykettä voi vaikeuttaa nukahtamista ja aiheuttaa levotonta unta ja heräilyä.
Toisaalta kahvin hypoteettinen valvottava mekanismi ei ole sykkeen nouseminen, vaan A2A-reseptorien salpaaminen NAc:ssa.
Taas yksi nollatutkimus!