Mitä ajattelisit jos sulle sanottaisiin, että näytät ihan renessanssimaalauksen naiselta?
https://images.app.goo.gl/fhAjJS3K7pzLi4897
Tyyliä tämä... en tiedä mitä ajatella. En siis ole mikään timmein ja vartaloni on juu aika pehmeän pullea ja ihoni maidonvalkea. En tiedä oliko tuo hyvällä tarkoitettu?
Kommentit (56)
Jos joku nuori mies sanoo noin, niin hän ei varmaan edes tiedä miltä ne naiset näyttävät. Hän yrittää saada sivistyspisteitä käyttämällä hienoa sanaa ja viittaamalla maalaustaiteeseen, josta ei kuitenkaan todellisuudessa ole kiinnostunut.
Ajattelisin, että nyt viimeistään pitää alkaa laihduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoinen mies pistelee parastaan, mutta ei sekään kelpaa. Jos komea mies olisi pyytänyt pullukkaa panolle, niin sinne olisit tietenkin heti mennyt empimättå.
Surullista mutta totta...
Kertoo nykyajan laihuuskeskeisyydestä, että ensimmäinen ajatus, joka tulee kohteliaisuudesta mieleen, on pelko siitä, näyttääkö toisen mielestä lihavalta. Jos tämä olisi viesti, eiköhän sen välittämiseen olisi käytetty jotain ihan muita esimerkkejä kuin renessanssimaalauksia. Eivät kaikki renessanssimallit edes olleet mitenkään pulleita, esimerkiksi Venuksen syntymä -maalauksen malli oli varsin hoikka, vaikka ei tietenkään treenattu sillä tavalla kuin nykymallit. Eihän koko kuntoilun käsitettä ollut olemassa.
Uskoisin, että kommentilla viitataan klassisen kauniiseen, ylvääseen ja naiselliseen olemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sori vähän OT, mut oon aina ihmetelly, miks niillä on usein niin pienet rinnat, vaikka rasvaa on kyllä kertyny muualle. Onko maalausten malleina ollut jotain esimurkkuja?
Oma arvaus on että rinnat on todennäköisesti tehty tarkoituksella pieniksi. Ei maalarin ole pakko jäljentää todellisuutta orjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vähän OT, mut oon aina ihmetelly, miks niillä on usein niin pienet rinnat, vaikka rasvaa on kyllä kertyny muualle. Onko maalausten malleina ollut jotain esimurkkuja?
Oma arvaus on että rinnat on todennäköisesti tehty tarkoituksella pieniksi. Ei maalarin ole pakko jäljentää todellisuutta orjallisesti.
No aika yleistä on ettei rasva kerry mitenkään optimaalisesti. Satusedät erikseen, suuret taiteilijat ovat aina ilmentäneet todellisuutta monin keinoin.
Ai niin kuin vaikka Mona Lisa tai Botticellin naiskuvat? Ei kait siinä, ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos barokkimiehet olisi hinkunut fitnessmimmejä 😂
Ehkäpä osa heistä olisi hinkunut, jos sellaisia olisi ollut saatavilla. Kyllä miehillä on aina ollut kaikenlaisia mieltymyksiä. Esimerkiksi keskiajalla oli kauneusihanne siro ja pienirintainen, mutta niiltäkin ajoilta on säilynyt piirroksia, joissa naisilla on ihan hervottoman suuret rinnat.
Se, että on maalattu/piirretty joku rehevämpi nainen, ei suoraan tarkoita sitä, että hän on ollut kenenkään ihanne. En kiistä, etteikö aina olisi ihmisiä, jotka tykkäävät erilaisista vartaloista, mutta ei mikään maalaus sitä suoraan todista. Kyse voi olla ihan siitä, että villakauppiaan vaimo nyt vain sattui olemaan muodokas ja hänestä haluttiin näköisensä maalaus. Villakauppias saattoi hyvinkin pitää laihoista salaa. :)
Se villakauppiaan vaimo maalattiin vaatteet päällä. Ihan yleisesti erilaisten ”jumalatarten” ja muiden antiikin naisten maalaaminen oli aika lailla ainoa hyväksyttävä syy maalata alastomia naisia, ja tästä syystä nämä edustavat aika lailla sen aikaista naisihannetta ja muotia. Hassu ajatus, että taiteilijat olisivat yksissä tuumin päättäneet maalata sadoittain vaaleita, kultahiuksisia, alastomia pullukoita, vaikka naisihanne olisi ollut jotain ihan muuta.
Villakauppiaan naismaulla ei lisäksi välttämättä ollut paljonkaan tekemistä hänen vaimonsa ulkonäön kanssa, avioliittoja kun ei usein perustettu ollenkaan romantiikalle ja ulkonäölle, vaan tärkeää olivat raha ja suhteet.
Sitähän minä juuri kirjoitin, että villakauppiaan naismaulla ei ollut välttämättä merkitystä. Mitä sitä minulle toistamaan? Sillä perustelin väitteen, että kaikista piirustuksista ei voi suoraan päätellä vartaloihanteita. En väittänyt ollenkaan, että nämä lukuisat alastonmaalausten naisvartalot eivät edustaisi sen hetken ihannetta.
Ihmeellistä joskus, kun kommentoijat eivät yhtään ymmärrä lukemaansa.
Arvelisin, että sanoja on sokea tai sekopää. Olen 180cm urheilijavartaloinen nainen.
Aika masentavia kommentteja täällä osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen se Maria Veitolan piilov*ttuileva kommentti Johanna Tukiaiselle joskus muinoin talk show'ssaan.
Ai? Mitä hän sanoi? Mä en tiedäkään tästä.
https://pbs.twimg.com/media/C5YanJoXMAEvING?format=jpg&name=900x900
Mun suusta tuo olisi kehu. Rakastan naisia. Rakastan seksiä. Kaikki vartalotyypit käyvät.
Sanoja olisi epäilemättä oikeassa. Olen jokseenkin täydellisesti silloisen kauneusihanteen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin vaikka Mona Lisa tai Botticellin naiskuvat? Ei kait siinä, ihan OK.
Mulle on sanottu että näytän Mona Lisalta. En ottanut kohteliaisuutena, eikä se kohteliaisuudeksi ollut selvästikään tarkoitettu.
Kauniitahan nuo on. Esim. Botticellin Venus ja La Primavera. Tai googleta Simonetta Vespucci.
Ajattelepa, jos sinua olisi sanottu keskiaikaisen kissan näköiseksi: https://designyoutrust.com/2018/03/ugly-medieval-paintings-of-cats/
Epätoivoinen mies pistelee parastaan, mutta ei sekään kelpaa. Jos komea mies olisi pyytänyt pullukkaa panolle, niin sinne olisit tietenkin heti mennyt empimättå.