Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos sulle sanottaisiin, että näytät ihan renessanssimaalauksen naiselta?

Vierailija
25.06.2020 |

https://images.app.goo.gl/fhAjJS3K7pzLi4897

Tyyliä tämä... en tiedä mitä ajatella. En siis ole mikään timmein ja vartaloni on juu aika pehmeän pullea ja ihoni maidonvalkea. En tiedä oliko tuo hyvällä tarkoitettu?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, olen pieni osa historiaa.

Vierailija
2/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin otettu :D <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskejä, taikinanaamaisia, vammaisen näköisiä olmeja....

Vierailija
4/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus tuo on. Nuohan ovat kauniita, ajattomia ja ylväitä.

Vierailija
5/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kohteliaisuutena.

M40

Vierailija
6/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin kohteliaisuutena.

M40

Oot mies....

Vierailija
7/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pehmeän muodokas, vaaleaihoinen.. Ottaisin kohteliaisuutena, sanoja on lisäksi tutustunut kuvataiteisiin eli älliäkin löytyy..

Vierailija
8/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin! Olen pyöreä ja pehmeä, joten kuvaisi minua hyvin.

Vierailija
9/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo olivat barokkimuijia eikä renessanssimimmejä.

Vierailija
10/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renesanssi kattaa aika pitkän aikajakson, ja tuollainen pehmeän pullea naiskuva on tyypillisemmin barokkia. Kaikista renesanssimaisin alastonmaalaus lienee kuitenkin Botticellin Venus. Keskiajan naisihanne oli hoikka ja siro, renesanssin taide kehitti tätä enemmän antiikin klassista ihannetta kohti.

Kutsuttiinko sinua siis renesanssimaalauksen kaltaiseksi, vai verrattiinko nimenomaan tuohon maalaukseen?

Vierailija
11/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin saivat kikkeliä, muuten ei olisi ihmiskunta jatkunut yhtä rehevänä. Miettikääpä sitä.

Vierailija
12/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos barokkimiehet olisi hinkunut fitnessmimmejä 😂

Vierailija
13/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renesanssi kattaa aika pitkän aikajakson, ja tuollainen pehmeän pullea naiskuva on tyypillisemmin barokkia. Kaikista renesanssimaisin alastonmaalaus lienee kuitenkin Botticellin Venus. Keskiajan naisihanne oli hoikka ja siro, renesanssin taide kehitti tätä enemmän antiikin klassista ihannetta kohti.

Kutsuttiinko sinua siis renesanssimaalauksen kaltaiseksi, vai verrattiinko nimenomaan tuohon maalaukseen?

Hoikka ja siro en kyllä ole vaan juurikin tuollainen vaalea, pehmeä ja muodokas. En mikään timmi. Barokkiako se taide siis on?

Vierailija
14/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos barokkimiehet olisi hinkunut fitnessmimmejä 😂

Ehkäpä osa heistä olisi hinkunut, jos sellaisia olisi ollut saatavilla. Kyllä miehillä on aina ollut kaikenlaisia mieltymyksiä. Esimerkiksi keskiajalla oli kauneusihanne siro ja pienirintainen, mutta niiltäkin ajoilta on säilynyt piirroksia, joissa naisilla on ihan hervottoman suuret rinnat.

Vierailija
15/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://images.app.goo.gl/nrYGRy1UJ8itN1qf8

Eli siis renesanssiaikaanko ei sellainen pulleanpehmeä nainen kuulunut ns ihanteeksi tai ollut kuvattuna taiteessa vaan nimenomaan barokki?

Vierailija
16/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelisin että onkohan nyt mies vaan halunnut sanoa jotain kaunista sen enempää ajattelematta.

Mulle ex laukoi jotain "silmäsi ovat kuin tähdet" tai "nenäsi on uljas kuin mount everest" ja tais alapääkin olla joku pyramidi.

Vierailija
17/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on mainittu että minulla on renessanssisoturin profiili, tähän tapaan siis: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Il_Condottiere.jpg Nenäni ei ehkä ole ihan noin lihainen, mutta leuka on eteenpäin työntyvä ja ilme tuima. En loukkaantunut, minusta se oli selkeästi kohteliaisuus kuitenkin. Olen siis nainen minäkin.

Vierailija
18/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://images.app.goo.gl/nrYGRy1UJ8itN1qf8

Eli siis renesanssiaikaanko ei sellainen pulleanpehmeä nainen kuulunut ns ihanteeksi tai ollut kuvattuna taiteessa vaan nimenomaan barokki?

No kyllä renesanssinkin kauneusihanne oli tietysti pehmeämpi kuin nykypäivänä. Mutta aikakaudet eivät ala ja lopu niin jyrkästi, ja niissä on paljon paikallista vaihtelua. Sanotaanko niin, että sellaiset pulleanpehmeät naiset ovat tyypillisempiä myöhäisrenesanssille ja barokille, ja italialaiset taidemaalarit olivat enemmän aikaansa edellä. Tizian, jonka maalaukseen linkitit, oli kyllä 1500-luvun (myöhäis)renesanssimaalari, mutta esimerkiksi samaan aikaan vaikuttanut Lucas Cranach näki Venuksen enemmänkin näin:

https://artchive.ru/res/media/img/oy1800/work/99b/570020@2x.jpg

Vierailija
19/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän ihan tuolta Quoralta, kuulostaa kyllä ihan huoralta. Mutta ihan ok minulle olla hiukan pullea.

Entisaikaan ei naisille oikein ollut muita liikuntavaihtoehtoja kuin kävely ja rakastelu. Tietysti vielä taloustyöt, mutta varakkaammilla oli palvelijat.

Ei mikään ihme, että ylhäiset miehet mielellään ottivat piian sänkyynsä, olivat parempikroppaisia ja jäntevämpiä. Kaiketi irstaampia vielä.

Vierailija
20/56 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi tarkoittanut loukkaukseksi, niin tuskin olisi sanonut "renessanssiajan maalaus", vaan juurikin jotain pehmeä, pullea...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan