Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko kieltäytyä kyyditsemästä työkavereita?

Vierailija
25.06.2020 |

Olen kesätöissä jossa lähes kaikki muut työntekijät minua lukuunottamatta ovat miehiä. Suljen yleensä iltaisin yhden toisen työntekijän kanssa ja nyt esim eilen pyysi työkaveri kyytiä kotiin sillä tulen autolla. Sanoin etten voi vedoten ihan oikeaan menoon jonka olin suunnitellut jo aiemmin, mutta nyt jännitän että kyselyitä tulee lisää. Olen epäluuloinen ihmisiä kohtaan menneisyyden tapahtumien takia enkä tämän vuoksi uskaltaisi kyyditä puolituntemattomia. Työpaikkakin on vielä lisäksi melko syrjässä. Saako kieltäytyä, miten kieltäytyä vai olenko vain aivan hirveä ihminen ja työkaveri? Tekisi mieli lopettaa tämä kesätyö ihan vaan sen takia kun jännitän noita sulkemistilanteita :( Olen 24-vuotias nainen jos sillä nyt jotain merkitystä on.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi ketään kuskata. Sanot vaan suoraan ettet halua, niin loppuu kyselyt.

Vierailija
2/13 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko koko elämäsi elää tuollaisena vauhkona lampaana? Olisiko aika tehdä jo muutos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa coronaan.

Vierailija
4/13 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kieltäytyä, saat sanoa tekosyyn tai oikean syyn, ihan miten haluat. Ethän välttämättä ole menossa siihen suuntaan mihin työkaveri haluaa, vaan vaikka vanhemmillesi/kauppaan/kuntosalille/poikakaverin asunnolle tai muuten vain ihan muualle.

Vierailija
5/13 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain sanot, että et halua tai keksit jatkuvasti tekosyitä, sinua aletaan pitää vain pissiksenä/k-päänä/ylimielisenä ja sinut jätetään ulos porukasta. Jos kerrot rehellisesti mikä on syynä, sinua ymmärretään.

Vierailija
6/13 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kahdesti, millä se työkaveri on töihin tullut. Aivan oikein, tuskin kävellen. Ei se oikeasti kyytiä tarvitse.

Sanot, että ei olla menossa samaan suuntaan (eikä tarvitse kertoa, mihin itse on menossa)

Vierailija
7/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En tosiaan halua vaikuttaa ylimieliseltä tai ikävältä. Haluan vain hoitaa työni, olla kaikkia kohtaan kohteliaan ystävällinen ja sitten vuoron loputtua lähteä kotiin itsekseni.

- Ap

Vierailija
8/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena saa aina suojella itseään. Aina. Itse en miehille oikeita syitä kertoisi, sinua voidaan hyvinkin ruveta pilkkaamaan ja pelottelemaan tahallaan. Sullahan voi olla vaikka jooga joka päivä just töiden jälkeen, se ei tasan kuulu kenellekään ja piste. Jollain ne on työkaverit ennenkin kotiin päässyt, eivätköhän nytkin keksi jonkin keinon.

Vierailija
9/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on todella noloa tuollainen kyydin pummaaminen. Aikanaan minullekin ehdotettiin tuota eikä siitä tullut kuin harmia, omat aikataulut meni sekaisin. Tämän piti siis olla vastavuoroista, mutta minun autollani tehtiin 3/4 työmatkoista.

Vierailija
10/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankaa nainen! Sanot vain, että ei. Muita ei tarvitse sanoa, ei tarvitse selitellä, eikä yhtään mitään, pelkkä ei riittää. Sitten juttelet muista asioista normaaliin tapaan.

Jos haluat keksiä tekosyitä, niin syytä itseäsi vain tyhmyydestäsi.

Vierailija
11/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kulkenut kimppakyydeillä yli 20 v.

Kaikilla on heinäkuu ja vko 8 lomaa.

Joku miehistä pitää kirjanpitoa ja hän loppuvuodesta kertoo kuka on kenellekin velkaa ja paljonko.

4 miestä ja jokainen tietää milloin on oma vuoro kulkea autolla.

Pari v sitten pidimme 2 vkon talviloman ja ekan lomaviikon jälkeen oli hänen ajovuoro. Vaihtoi kollegan kanssa päittäin , mutta ei saanut hyvitystä, kun oli vkon pois.

Kaikki saa km korvaukset laittaa verottajalle, jokainen voittaa.

Ystäväni mies on kulkenut myös yli 20 v kimppakyydeillä. Hän on vaan kyydissä .

Kuski laski mitä polttoaine maksaa työpaikalle ja tää kyytiläinen maksaa tämän polttoaineen. Kuskille jää maksettavaa auto, arvon vähennys, vakuutukset jne.

Sanoo aina kerran kk summan, esim 50 e ja sitten tämä maksaa sen käteisellä.

Asuvat vielä lähellä toisiaan. Kuski laittaa viestin, kun lähtee kävelemään autotallille. Kuljettaja lähtee siinä vaiheessa kotoa ja odottaa hetken bussipysäkillä. Josta nappaa kyytiin.

Vierailija
12/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vain ei. Syytä ei tarvitse sanoa ja jos tenttaa syytä, sanot ei. En heitä, en kerro syytä.

Sinun auto, sinun aikasi ja sinun tilasi.

Vierailija
13/13 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vain ei. Syytä ei tarvitse sanoa ja jos tenttaa syytä, sanot ei. En heitä, en kerro syytä.

Sinun auto, sinun aikasi ja sinun tilasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän