Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentunut vaikka jaksaa ja tekee?

Huuhkaja
25.06.2020 |

Joskus näinä yksinäisinä hetkinä mietin onko minulla masennus.
Käyn töissä, hoidan kodin, hoidan eläimet , hoidan vanhempieni asioita, hoidan mummoni asioita, hoidan veljeni/ystävieni/sukulaisten lapsia viikonloppuisin.
On kotia laitettu, pihat laitettu, tekeminen ei lopu, koko ajan kyllä löytyy uusi kohde tekemiselle.
Mutta voi luoja, kun puoliso on muualla, menen täysin tekemättömäksi. En pysty oikein mihinkään. Kaikki pakollinen hoituu nipin napin. Töihinkin on huomattavasti vaikeampi nousta ja mennä. Tuntuu, että päälle iskee seinä joka painaa alas, mielellään lattialle asti.
Kun puoliso on kotona, näitä hetkiä on harvemmin. Yleensä tuntuu, että yritän ennemmin yli suorittaa.
Tuntuu ettei ole mitään syytä olla masentunut. Kaikki on ihan ok. Miksi minulla muka masennus olisi?
Toisaalta tuntuu, että kaikki paska nousee pintaan kerralla, ja kun kaikki paska nousee kerralla, ei tee mieli alkaa kikkareita yksi kerrallaan käymään läpi, kun eivät aivan heti lopu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko menossa kohti loppuunpalamista? Minulla oli ennen omaa burnoutia suorittamisen vaihe, olin tosi tehokas ja rentoutumistakin suoritin tosissaan mm. Mindfulness- kurssilla. Sitten kaikki romahti ja en pitkään aikaan pystynyt yhtään mihinkään. Ja olin todella masentunut. Olen kuullut muiden vastaavissa kokemuksissa samaa. Pystyisitkö hyppäämään joksikin aikaa pois oravanpyörästä ja miettimään elätkö oman näköistä elämää.

Vierailija
2/2 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hypätä pois oravanpyörästä?

Ehkä se oli se oikea kysymys mitä hainkin..

Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla