Muita ketkä vihaa näitä tyyppejä jotka valittaa kuumuudesta?
Saa palella 10-11kk vuodessa ja sit kun tulee lämmintä, niin valitetaan. Inari on ihan kiva kunta, muuttakaa sinne jos 28 astetta ahistaa.
Kommentit (51)
Afrikka on oikein kiva mantere. Muuta sinne niin saat nauttia kuumuudesta ympäri vuoden.
Ihmisen pitää kestää myös pientä epämukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen pitää kestää myös pientä epämukavuutta.
Kyllä. Siispä turha ruikuttaa talvella, että palelee. Opettelee pukeutumaan ja kestämään. Kuumuutta ei voi pukeutumisella säädellä, joten se on eri asia.
Vaikka itse nautinkin lämmöstä, niin toki ymmärrän että osalla ihmisiä se on jopa terveysriski.
Itseasiassa olen miettinyt kesäkuukausiksi muuttamista pohjoisempaan.
Mutta onko sulla tullut mieleen, että täällä tosiaan on viileämpää sen 11kk vuodesta, niin kaikki ei vaan totu siihen? Että nää on poikkeusoloja?
Joiltain menee kokonaan esim yöunet, liikunta, työt pilalle helteen takia. Meidän kehot ei toimi samoin tavoin, ihmiset voi oikeasti kärsiä. Aivan kuten kymmenien asteiden pakkasessa, sillä erotuksella että silloin pärjätään vaatetusta lisäämällä, nakusta on aika vaikea vähentää.
Eri asia jossain Keniassa jossa on vuoden ympäri 40 astetta, muuta sä sinne?
Talvessa kylmyys on ihan sivuseikka. Ei kukaan talvea sen takia vihaa.
Vierailija kirjoitti:
10-11 kuukautta on vähän verrattuna siihen, että tuona samana aikana saa kuulla lämpöhihhuluiden valitusta kylmyydestä. Muuttamaan aurinkorannoille mars mars! Jos lämpö kiehtoo noin elementtinä ja "kylmyys" joka on normi puistattaa niin äkkiä aurinkorannoille. Vamos! Vamos!
Juuri niin. Mitä täällä valitatte 11 kuukautta vuodesta. Muuttakaa lämpimään! Mä ainakin asun sen takia suomessa koska harvoin on näin kuuma. Tätä eniten ihmettelen näissä helteen hehkuttajissa.
Huh heijaa että onkin kuuma! Kuuma kuuma kuumaaaaa!!
Samaa mieltä, ärsyttää, vaikka eihän niiden valitukset säätä onneksi muuta! että ihan sama vaikka valittavat
Millä tavalla muiden kuumuudesta tai kylmyydestä puhuminen on pois sinulta? Älä lue tai kuuntele niitä, joitakin auttaa kun voi puhua säästä. Ja etsiä ratkaisuja rakennusten ongelmiin tai muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse nautinkin lämmöstä, niin toki ymmärrän että osalla ihmisiä se on jopa terveysriski.
Kuinka moni mummo menettääkään talvella liikkumiskykynsä murrettuaan lonkkansa. Siitä alkaa sairaalakierre joka ei lopu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mummo menettääkään talvella liikkumiskykynsä murrettuaan lonkkansa. Siitä alkaa sairaalakierre joka ei lopu hyvin.
Kuinka moni mummo onkaan tuskissaan ja pahimmillaan kuolee kun on liian kuumaa? Esimerkiksi sydänvaivaiselle hengenvaarallisia tällaiset ilmat.
Hyvä että Suomessa on eri vuodenaikoja. Pidän sekä kesästä että talvesta, varsinkin kevättalvella on usein mainiot säät. Marraskuu on se ankea aika. Sen ankeus johtuu pimeydestä. Silloin voisin asua jossain aivan muualla.
Kertokaa minulle, että mitä se valittaminen auttaa? Ei säät siitä mihinkään muutu.
En ole lämpöfani, mutten mä siitä valitakaan.
Sen sijaan nämä kylmästä valittajat jaksaa sen 11 kuukautta vuodessa valittaa. Siihen on jo niiiin kyllästytty. Kun asialle ei kuitenkaan mitään voi, niin pää kii. Tai ehkä voiskin, muuta lämpimään! Niin valittaahan ne nytkin, kun ei ole tarpeeksi lämmintä.
Mulla vaihdevuodet enkä palele ollenkaan. Tämä helle kamalaa ja uuvuttavaa. Nautin kylmästä ja olen silloin virkeä.
Ärsyttää joo. Onneksi omat läheiset sitä eivät tee.
Meillä tosin vaan +26.
Mukava oli maata auringossa, jonka jälkeen menin tunnin kävelylle.
Näytti hiki otsaan tulevan kävellessä, mutta en huomannut ennen kuin satuin otsaa koskemaan.
Tissihiki ja kainalohiki ei haitannut jos sitä edes oli.
Kämpässäkään ei liian kuuma.
Jos on sairauksia niin helle voi olla tuskallista.
On heilläkin tarve purkaa oloaan esim. tänne.
Olkaa tyytyväisiä, kun olette vielä terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sairauksia niin helle voi olla tuskallista.
On heilläkin tarve purkaa oloaan esim. tänne.Olkaa tyytyväisiä, kun olette vielä terveitä.
Tai sitten sairaus helpottaa lämpimällä ilmalla. On sullakin oletukset.
Kun pari vuotta sitten olin viimeisilläni raskaana ja oli samanlaiset kelit niin pystyin viimein ymmärtämään sen tuskan mikä kuumuudesta voi tulla. Aivan järkyttävää. Raskausmyrkytys oli varmaan myös osa syynä kaikkeen huonovoitisuuteen, mutta se helle pahensi kaikken epämukavuuden 10 kertaiseksi.