Ennen seurustelua luottamuspulaa, kannattaako alkaa yhteen?
Otsikko kuulostaa siltä että "no ei todellakaan!" mutta avaan vähän enemmän.
Ollaan yli 30 molemmat, mukavaa treffailua ja tapailua takana pitkään, mies haluaisi edetä ja olla virallisesti yhdessä, suunnitella yhteenmuuttoa jne. Mulla jossain takaraivossa ajatus että en voi luottaa häneen. Ei ole mitään oikeaa syytä, ollaan puhuttu asiasta ja tivaa mikä on vikana. En osaa konkreettisesti sanoa että en luota koska syy a ja b. Se on vaan sellainen epäilys, että on vähän häntäheikki pohjimmiltaan, mutta päällisin puolin ei sitä näytä. Tiedän että hänellä on tässä tapailumme aikana ollut yhden illan juttuja tai jotain muitakin tapailuja mutta se ei haittaa, kun ei oltu sovittu että muita ei enää tapailla. Mutta ehkä toikin aiheuttaa sitä luottamuspulaa, ei ollut täysin avoin noista muista. Sellainen tunne, että jättää asioita kertomatta. On pettänyt aiemmassa parisuhteessaan ja puhui siitä todella vähättelevästi, kuin ei katuisi edes, tai jotenkin oikeutti sen teon itselleen. Sanoi sen olleen virhe ja ettei tekisi sitä kenellekään toiselle ihmiselle enää ikinä, mutta rivien välistä välittyi eri vaikutelma.
Mitään muuta vikaa ei ole, ollaan ihan täydellisiä toisillemme, eikä hän ymmärrä miksi jarrutan. Juhannuksena muutaman oluen jälkeen itki, että pelkää että jätän hänet, että ei kelpaa mulle.
Ulkopuolisten kommentit tervetulleita, tuntuu että ajatukset vain pyörii kehää enkä pääse siitä kehästä pois. Pitäisikö opetella luottamaan, katsoa miten käy, vai tekisikö se sisällä kalvava epäilys minusta hullun. Voiko tällaisesta tulla toimivaa ajan kanssa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Apua. Kuulostaa minun edelliseltä suhteelta. Ainoa ero tosiaan, että minä olin tämän sinun miehen roolissa. Me edettiin suhteeseen ja olimme onnellisia 3,5 v. Ei ikinä tullut mieleen pettää miestä, olin (ja edelleen olen) korvia myöten rakastunut häneen, muut miehet olivat minulle ilmaa. Kuukausi sitten hän jätti minut. Hän ei ikinä oppinut luottamaan minuun sen huonon alun jälkeen ja se ei pystynyt unohtamaan sitä. Nyt olen aivan toivoton ja itken joka päivä. Ehkä parempi, jos jätät hänet, kun kerran sinulla tällainen fiilis. Se yleensä ei muutu :(
Miehen kertomana tilanne voisi olla erilainen ja teidän "onnellisuus" voisi saada toisenlaisen taustatarinan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Kuulostaa minun edelliseltä suhteelta. Ainoa ero tosiaan, että minä olin tämän sinun miehen roolissa. Me edettiin suhteeseen ja olimme onnellisia 3,5 v. Ei ikinä tullut mieleen pettää miestä, olin (ja edelleen olen) korvia myöten rakastunut häneen, muut miehet olivat minulle ilmaa. Kuukausi sitten hän jätti minut. Hän ei ikinä oppinut luottamaan minuun sen huonon alun jälkeen ja se ei pystynyt unohtamaan sitä. Nyt olen aivan toivoton ja itken joka päivä. Ehkä parempi, jos jätät hänet, kun kerran sinulla tällainen fiilis. Se yleensä ei muutu :(
Miehen kertomana tilanne voisi olla erilainen ja teidän "onnellisuus" voisi saada toisenlaisen taustatarinan.
Ihan varmasti voi olla, että hänellä on eri kokemus. Toisaalta hän sanoi monta kertaa meidän suhteen aikana, kuinka onnellinen hän on. Muutettiin yhteen ja meillä oli pääsääntöisesti hyvä olla, toki oli meillä välillä pahojakin riitoja. Mutta olet täysin oikeassa :)
On tää kyllä jännää. Mies ei mitään väärää ole ehtinyt tekemään ja täällä jo kehotetaan jättämään se. Ei ihmetytä miksi sinkkuus on ongelma suomessa...
Vierailija kirjoitti:
On tää kyllä jännää. Mies ei mitään väärää ole ehtinyt tekemään ja täällä jo kehotetaan jättämään se. Ei ihmetytä miksi sinkkuus on ongelma suomessa...
Eihän siinä tietenkään ole mitään väärää, että pettää... Ja ap:n kanssa ollessakin painanut menemään niin kuin ei mitään. Ehkä olet tiukkapipo-kalkkis, mutta minulle ei todellakaan ole ok, jos tapailemani mies paneskelee ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies haluaisi jatkaa suhdetta jossa ei ole luottamusta? En minä ainakaan haluaisi oli sitten kyse siitä että minä en luota tai siitä että minuun ei luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestä edellisten naisystäviä pettäminen on alhainen häntäheikin teko ja jos mies ei pettämisistään ole milläsikään, niin se kertoo sen, että omatuntoa ei ole. Miehen mielestä se on ihan ok panna useampaa naista, mutta se ei ole varmasti ok, että naiset olisivat kuksineet suhteen aikana toisen miehen kanssa.
Olen myös sitä mieltä, että jos mies on uskoton parisuhteessaan, niin hän ei ole luotettava muissakaan elämän tärkeissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
miehessä ei ole mitään vikaa, ja miesvihapalsta on mädättänyt aivosi. mutta joo, eroa. mies ansaitsee ehdottomasti parempaa
Eihän miehessä välttämättä mitään vikaa ole, suhteessa on ja silloin sitä ei pidä mielestäni jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä tietenkään ole mitään väärää, että pettää... Ja ap:n kanssa ollessakin painanut menemään niin kuin ei mitään. Ehkä olet tiukkapipo-kalkkis, mutta minulle ei todellakaan ole ok, jos tapailemani mies paneskelee ympäriinsä.
Ei ole nyt tästä aiheesta keskustelu. Haluan tutustua kunnolla ennen sitoutumista, en ala mihinkään vakavaan yhden tai kahden treffi-illan jälkeen. Jos ei olla sovittu mitään, että muita ei saisi tapailla, niin sitten se on ok. Mulla on itsellä sama oikeus. En näe sitä vääränä, että on ollut muitakin. Eri asia, jos aletaan parisuhteeseen, sitten se ei ole ok.
Ja just toi mulla kolkuttelee omatuntoa, että en edes yrittäisi ihanan miehen kanssa parisuhdetta siksi että EPÄILEN jotain, ehkä jopa aiheettomasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestä edellisten naisystäviä pettäminen on alhainen häntäheikin teko ja jos mies ei pettämisistään ole milläsikään, niin se kertoo sen, että omatuntoa ei ole. Miehen mielestä se on ihan ok panna useampaa naista, mutta se ei ole varmasti ok, että naiset olisivat kuksineet suhteen aikana toisen miehen kanssa.
Olen myös sitä mieltä, että jos mies on uskoton parisuhteessaan, niin hän ei ole luotettava muissakaan elämän tärkeissä asioissa.
Ap kertoo, että mies sanoi katuvansa mutta Ap ei vain usko, lukee "rivien välistä" muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt tästä aiheesta keskustelu. Haluan tutustua kunnolla ennen sitoutumista, en ala mihinkään vakavaan yhden tai kahden treffi-illan jälkeen. Jos ei olla sovittu mitään, että muita ei saisi tapailla, niin sitten se on ok. Mulla on itsellä sama oikeus. En näe sitä vääränä, että on ollut muitakin. Eri asia, jos aletaan parisuhteeseen, sitten se ei ole ok.
Ja just toi mulla kolkuttelee omatuntoa, että en edes yrittäisi ihanan miehen kanssa parisuhdetta siksi että EPÄILEN jotain, ehkä jopa aiheettomasti.
Ap
No ala olemaan hänen kanssaan sitten. Jos miinukset eivät paina vaakakupissa mitään ja muiden naisten pettämiset ovat sinulle ihan ok, niin anna mennä. Kerranhan se vain kirpaisee. Rakasta mies ehjäksi, mutta älä valita ainakaan ystävillesi sitten kun mies bylsii muita. Sinua oli varoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo, että mies sanoi katuvansa mutta Ap ei vain usko, lukee "rivien välistä" muuta.
Mikä pisti miehen pettämään rakastaan? Vai rakastaako mies muita kuin itseään. Miten hän selitti pettämällen naiselle tekosensa? Olisi mielenkiintoista kuulla tuon naisen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ala olemaan hänen kanssaan sitten. Jos miinukset eivät paina vaakakupissa mitään ja muiden naisten pettämiset ovat sinulle ihan ok, niin anna mennä. Kerranhan se vain kirpaisee. Rakasta mies ehjäksi, mutta älä valita ainakaan ystävillesi sitten kun mies bylsii muita. Sinua oli varoitettu.
Sulla on aika kovat arvot elämässä. Jos on tehnyt aiemmin virheen, ei ansaitse uutta tilaisuutta ikinä keneltäkään muulta? Anteeksianto on mahdotonta? Ihminen ei voi muuttua? Ihminen ei voi oppia virheistään? Jos päättää luottaa toiseen ja saa siipeensä, ei ansaitse myötätuntoa ja tukea?
Odota. Mitä on vuoden odotus verrattuna 40 vuoden kärsimykseen. Koettelemalla selviää. Suhteen voi aloittaa mutta älä sitoudu, ei kihloihin tai yhteenmuuttoa. Vuoden päästä juhannuksena jo tiedät vastauksen.
Ei kannata lähteä parisuhdetta rakentamaan vain siltä pohjalta, että toinen osapuoli sanoo haluavansa sitä. Sinun pitää ihan itse, aidosti haluta olla parisuhteessa juuri tämän yksilön kanssa.
Viesteistäsi saa sellaisen vaikutelman, että haluat todella kovasti parisuhdetta, mutta henkilö ei ole ihan sitä, mitä toivoisit. Tältä pohjalta syntyy harvoin, jos koskaan, pitkää ja onnellista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lähteä parisuhdetta rakentamaan vain siltä pohjalta, että toinen osapuoli sanoo haluavansa sitä. Sinun pitää ihan itse, aidosti haluta olla parisuhteessa juuri tämän yksilön kanssa.
Viesteistäsi saa sellaisen vaikutelman, että haluat todella kovasti parisuhdetta, mutta henkilö ei ole ihan sitä, mitä toivoisit. Tältä pohjalta syntyy harvoin, jos koskaan, pitkää ja onnellista suhdetta.
Totta, mutku ap:n kaikki kaverit ovat parisuhteissaan, avo- ja avioliitoissaan, jopa äitejä ja ap se vaan hieman miettii seurustelua kolmekymppisenä. Se on niin noloa olla yksin, joten nyt kun vaihtoehtona on huono suhde, niin se on aina parempi kuin äärimmäisen ikävä sinkkuus ja kelpaamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Kappas, aukesiko jollakin silmät palstan miesvihalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli ETTE EDES tapaile. Mies tässä väistää psykopaatti-luodin.
Monenkos miehen kanssa sinä olet nussinut tänä aikana? Vähä tinderii vähä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis olet epäluuloinen miehestä siksi, koska on pettänyt aikaisemmassa suhteessa, mutta siinä ei ole sun mielestä mitään moraalitonta teidän tapailun aikana tapailla ja p*nna muita? Mun mielestä etenkin nuo kaksi yhdistettynä (pettäminen aikaisemmassa suhteessa, tapailun aikana muiden n*ssiminen) kuulostaa aika pahalta.
Jos itselleni kävisi tutustuttaessa ilmi, että mies on pettänyt aikaisemmassa suhteessa, voisin ehkä vakaan harkinnan jälkeen edetä varovasti suhteeseen. Jos kävisi ilmi, että mies on tapailun aikana tapaillut myös muita, voisin ehkä vakaan harkinnan jälkeen edetä suhteeseen, jos mies onnistuisi teoillaan vakuuttamaan, että muiden tapailut on loppuneet ja haluaa jatkaa vain minun kanssani. Mutta jos mulle kävisi ilmi, että mies on sekä pettänyt edellisessä suhteessa, että kierrellyt sänkyjä meidän tapailuvaiheen aikana, kiertäisin kaukaa. Tuo kertoo jo jonkinasteisesta moraalittomuudesta. Varsinaisestihan tapailun aikana muiden tapaileminen ei ole pettämistä, MUTTA jos tyyppi omaa jo taustaa parisuhteessa pettämisestä, on se selvä merkki siitä, ettei ihmisellä ole kovin vahvaa omaatuntoa.
Pidän aika todennäköisenä, että tulee pettämään. Ei 100% varmuudella, mutta kynnys siihen on tuolla tyypillä todella matala.
Mieti nyt ainakin niin kauan, kunnes tulet siihen tulokseen ettei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli ETTE EDES tapaile. Mies tässä väistää psykopaatti-luodin.
Monenkos miehen kanssa sinä olet nussinut tänä aikana? Vähä tinderii vähä?
Miksi on niin vaikea ymmärtää, että ihmiset toimii eri tavalla? Tapailemme, mistä päättelit että emme? Meillä on selvästi täysin eri käsitys/suhtautuminen näistä asioista, joten en saa mitään hyötyä kommenteistasi. En ole harrastanut kenenkään muun kanssa seksiä, mutta kerran kävin treffeillä noin puoli vuotta sitten.
Ap
Tarinan lukaisun jälkeenkin vastaus: EI TODELLAKAAN. Luottamus on toimivan suhteen kulmakivi. Ja vanha klassikko: Kerran pettää, pettää toistekin.