Poliittisesti korrektisoidaan tuotenimet! Minä aloitan: Mummon muusi=
Isovanhemman perunamuhennos. Tai hetki, kaikki ikäihmiset eivät ole isovanhempia. Syrjintää. Ikäihmisen perunamuhennos? Seniorin survos?
Fazerin Sininen on tästedes Fazerin Väritön. Sininen viittaa liikaa nationalismiin.
Kommentit (932)
Peruna on Perun valtion omimista. Nimi voisi olla mullan sisällä kasvava syötävä juures, jota ei pidä sekoittaa porkkanaan eikä punajuurikkaaseen eikä siihen josta tehdään myrkyllistä makeaa ainetta.
Se poissulkee aineettomat esineet...
Vierailija kirjoitti:
"Äitien tekemää ruokaa"? Voi voi, mitä 'naisvihaa'. Kyllä pitää sanoa vain, että kotitekoista.
Kaikilla ei kotia. Miten kodittomat?
Vierailija kirjoitti:
Siskonmakkaran nimi ei saa olla siskonmakkara, koska makkara viittaa penikseen eikä siskolla ole penistä.
Ihan hyvin voi olla. Mutta voi olla olemattakin, joten nimeksi ehdotan Sisaruksen einesvalmiste.
Karjalanpiirakat nimi aiheuttaa mielipahaa evakoille ja heidän jälkeläisilleen sekä myös nykyisille siellä asuville. Kaikki karjanpiirakat eivät ole siellä valmistettuja.
Puliukko-nimitys pitää muuttaa alkoholia liikaa käyttäväksi miesoletetuksi.
Baldur kirjoitti:
Eloveena-pakettiin saatava rodullistettu sukupuolineutraali hahmo nykyisen arjalaisen soturinsynnyttäjän sijaan.
Eikö Eloveenalla ollut joskus sellainen mainos, jossa esiintyi kauniin blondin sijaan joku negge?
Vierailija kirjoitti:
Black Friday on aika paha. Sille pitäisi keksiä jotain.
Pimeän rahan perjantai?
Itse asiassa mummo, sanana, on haukkumasana ikääntyneelle naiselle, eikä tarkoita isoäitiä, vaikka sitä siinä yhteydessä virheellisesti yleiskielen puolella käytetäänkin. Sen sijaan sana mummi tarkoittaa isoäitiä, samoin mumma. Mutta onko tällä nykyisin mitään väliä Suomessa, jossa kirjoitustaidon osaavat vain ne henkilöt, jotka vielä opetettiin ta-vaa-maan. Ip-lehtiä ei haluta lukea muutoin kuin punakynän kanssa ja nettilehtiä vain silloin kun haluaa nauraa vedet silmissä.
Vierailija kirjoitti:
npusu on kyllä aina npusu ja sillä siisti.
Nimi on jo aikoja sitten vaihdettu Brunbergin leivokseksi. 😄
Myös nimeä Suukko ja Crembo käytetään. Tanskassa 1800-l:lla se oli vain kermapulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmental - kulttuurista omimista. Samoin Edam, ja apua, todella monet juustot!
Schwartzkopf - Kopf.
Erittäin hieno suomalainen jne - nationalistinen omakehu, EU puuttukoon nimeen.
Kaikki paikkakuntaa mainostavat viinit ja viinat, nurkkapatriotismia. Nimeksi riittää EU.Keskimääräinen pohjoisten leveyksien hiustenpesuaine?
Edam on hepreaksi punainen. Siinähän on punainen kuori.
Adom on punainen hepreaksi, eikä liity asiaan mitenkään. Edamin nimi tulee Hollannin kaupungin mukaan, jossa juustoja tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Pois vaalea naisoletettu puuropaketin kyljestä. Liian rajaavaa tuotteistamista
Globaalin maailmaan ei sovi myöskään Kaurasen kansallispuku.
Jo sota-aikana naisoletettuja kuvaavissa piiroksissa heillä oli pitkät housut.
Hyvä veli -käsite pitää vaihtaa kierot korkkiruuvit -muotoon.
Olen peloissani mainoksesta "Ystävämyynti". Ensinnäkin: joku ystäväni saatetaan myydä. Toiseksi: minulla ei ole rahaa ostaa uutta. Edes käytettyä.
Supermiehen lentelyt ovat historiaa. Tänä päivänä taivaalla nähdään Superneutraalin kiitävän paikasta toiseen.
Hame on aivan liikaa naisiin liitetty vaate. Hyvin samantaoaista vaatetta käyttävät mm. skottimiehetkin, mutta he kutsuvat vaatettaan kiltiksi. Hameita voisikin kutsua vastedes vaan mukaviksi. Kutsutaanhan rintaliivejäkin usein vain adjektiivilla ärsyttävät.
Nurmijärven vaakuna on todella rasistinen, seitsemän pellavapää-miestä !
Vierailija kirjoitti:
Olen peloissani mainoksesta "Ystävämyynti". Ensinnäkin: joku ystäväni saatetaan myydä. Toiseksi: minulla ei ole rahaa ostaa uutta. Edes käytettyä.
Epäoikeudenmukaista tässä on se, ettei kaikilla ole ystävää myytäväksi, vaikka rahan tarve olisi huutava!
Black friday loukkaa meitä valkoisia !
Sekä liha yleensä : )