Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliittisesti korrektisoidaan tuotenimet! Minä aloitan: Mummon muusi=

Vierailija
25.06.2020 |

Isovanhemman perunamuhennos. Tai hetki, kaikki ikäihmiset eivät ole isovanhempia. Syrjintää. Ikäihmisen perunamuhennos? Seniorin survos?

Fazerin Sininen on tästedes Fazerin Väritön. Sininen viittaa liikaa nationalismiin.

Kommentit (932)

Vierailija
841/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin sininen pitäisi nimetä uudelleen. On nimittäin ilmiselvää, että jokaisella tiedostavalla ihmisellä tulee siitä mieleen sinimusta liike.

Ehdotan inklusiivisempaa ja kansainvälisempää nimeä "Rainbow suklaa".

Saa toteuttaa!

Vierailija
842/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuman pottumuusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sultan kondomi. Viittaa tietyn ihmisryhmän käyttämään turbaaniin, mutta Sen Suojapäähine on poliittisesti korrekti versio.

Vierailija
844/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanpastillit olkoot vastedes Pastelleja.

Nehän on pastellin värisiä pastilleja.

Vierailija
845/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvapuusti, tämä loukkaa lapsia ja aiheuttaa suuria traumoja aikuisille, nimeksi vain kanelikierre. Tosin kierre sana kalskahtaa negatiiviselta, joten se pitää muuttaa positiivisemmaksi... olkoon vaikka kanelivehnänen.

Enpä tiedä sopiiko kanelivehnäinenkään. Se voi loukata keliaakikoita, kun nimi muistuttaa tästä heidän erilaisuudestaan.

Pitäisi tykkänään kieltää kaikki raaka-aineet, joille joku voi olla rajoitteinen, niin ei tulisi pahaa mieltä.

Miten on mahdollista, että tällainen allergikkoviha vielä sallitaan näkyvästi ympäri yhteiskuntaa!

Vierailija
846/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitien tekemää ruokaa"? Voi voi, mitä 'naisvihaa'. Kyllä pitää sanoa vain, että kotitekoista.

Vierailija
847/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmental - kulttuurista omimista. Samoin Edam, ja apua, todella monet juustot!

Schwartzkopf - Kopf.

Erittäin hieno suomalainen jne - nationalistinen omakehu, EU puuttukoon nimeen.

Kaikki paikkakuntaa mainostavat viinit ja viinat, nurkkapatriotismia. Nimeksi riittää EU.

Erittäin huono suomalainen shampoo? Tällein nöyrästi.

Vierailija
848/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumieste pitää muuttaa luhenkilöte koska m-slurri 

Vierailija
849/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis perussuomalaisten uusi nimi olisi vain perus. Toki sekin sortaa perua maana. 

Tuolla logiikalla myös perunan nimi on muutettava. 

EUna. Äh, ei. Koko maailman-na. Eli tuttavallisesti maailmanna.

Syrjii avaruutta ja extraterrestriaalisia organismeja, kuin me olisimme kaiken itsekäs napa. Kosmosna? Aionkin viikonloppuna nauttia juveniileja kosmonoita.

Nimetään saman tien vaan kaikki tuotteet kosmonoiksi, niin hyvä tulee.

Vierailija
850/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonbonin kuumat kummut pakkauksineen on haastava. Karkin logossakin on elähtäneen prostituoidun kuva. Kyse on kuitenkin pyörestä, pinkistä jauhoa sisältävästä karkista.

Kuumat kummut - Ilmastonlämpenemis-maisema

Vierailija
851/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein nuo nimet ovat luovaa työtä ja mainostoimistojen työn tulosta.

Tai jos tehtaalla  / valmistajalla on oma markkinointiosasto siellä myös työskentelee luovan alan ihmisiä, joiden tehtävänä on aivoriihien avulla saada tuotteelle mahdollismman "myyvä" mutta samalla myös luotettava ja positiivisia mielikuvia herättävä nimi,

Toisinaan taas tuotteelle etsitään aivan erityistä ja oudompaa nimeä, jotta se jo sen takia herättäisi kiinnostusta ja ostohaluja.

Mummon muusi on just on tuollainen positiivisen mielikuvan markkinointi kikka.

Ennne tehtiin kaikki kaikki itse kotoan. aidoisa raaka-aineista ja ruuan tekemiseen uhrattiin aikaa ja vaivaa ja hyviä aineksia: eli mummolassa oli aina hyvää peruanmuusia, kun mummo teki sen teki itse.

Ei noissa ole mitään lähtökohtaa kuin raha, eli saada markkinoinin ja mainonnan kautta mahdollisimman paljon tuotetta myydyksi.

Ja tottahan hyvä ja laadukas ja korkeatasoinen tuote myy aina, nimestään huolimatta, mutta nimi voi olla myös ostohoukutus huonollekin tuotteelle.

VAU, mistä kuulit? 

Minä olen aina luullut että se mummo tekee sen muusin, jonka minä sotken kattilassa. Olen laittanut sen mummon kuvan kehyksiin ja esitellyt kaikille, että tämä ihana mummo tekee minulle usein perunamuusia.

Minua on jo pidemmän aikaa epäilyttänyt kaikenlaisten mummotuotetteiden tuoreus - mummoni nimittäin ehtivät jo kuolla ennen kuin minä synnyin, enkä minkäkään enää kovin nuori ole....

Vierailija
852/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin Laihdutus keitto.

Vierailija
853/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppami--

Siis...

Alkuperäisväestön parantajahenkilön chilikastike

Vierailija
854/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneutraalin naisoletetun perunamuhennos

Vierailija
855/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki pitää muuttaa: Salmihenkilö.

Vierailija
856/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Eihän se ole mikään eskimomummonmuusi. Mummon on neutraali. Sinun tapauksessa se on idiootinmuusi.

M-sana on ikärasismia.

Setä hiljaa..

S-sana on ikärasismia!

Vierailija
857/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salmiakki pitää muuttaa: Salmihenkilö.

Sana "laku" on rasistinen!

Vierailija
858/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kansanvaihto-ohjelma on valmis, hammaslääkärin nimi muutetaan hamaslääkäriksi.

Mitä ar*bimamma sanoi jättäessään poikansa lastentarh*an?

"Isis hakee sut!"

Vierailija
859/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla Mokka on triggeröivä yksin arkeaan elävälle, kun juhlia ei ole. 

Vierailija
860/932 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sukupuolineutraalit nimet. Pirkka ja Lara. Päiväkodissa voidaan arpoa numerot (jottei paremmuusjärjestys), Lara1, Lara 2... Tai symboli nimen sijaan.

Myös sukunimet ovat arvottava, Nieminen, Saarinen (oma saari) joten kaikille sama sukunimi, Kansalainen.

Oikeastaan ei tarvita erisnimiä. Syntymähetkellä arvottu numerosarja riittää.

Juuri näin. Nimet ovat todella eriarvoistavia. Tämäkin palsta on täynnä ketjuja, joissa arvioidaan ihmisten sosiaalis-ekonomista asemaa heidän nimensä perusteella. Numerosarja tatuoituna käsivarteen kaikille syntymässä olisi mukavan tasa-arvoinen ratkaisu.

Niin, mutta jos joku oletettu on vaikka numero 100100 ja joku 888999 niin ovat eriarvoisia. Pienempi numero saattaa tuntea itsensä vähempiarvoisemmaksi.

Hyvä huomio. Eli siis sama numerosarja kaikille. Näinhän se toimii kätevästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi