IL: "Pyllybikinit voivat olla voimaantumisen väline"
Siinä on kaksi inhokkisanaa samassa lauseessa mutta en silti keksi miten ihmeessä pyllyn paljastaminen voimaannuttaa.
Osaisiko joku kertoa?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Nuoret tytöt tykkää saada ukoilta huomiota. Ei siinä mitään, olin itsekin teininä samanlainen. Antaa paljastella rauhassa, ei ole pakko katsoa.
Se että saa huomiota miehiltä taitaa voimaannuttaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimaannuttaminen tulee kai siitä, että saa pukeutua niin kuin itse haluaa. Aivan kuin uhmaikäiset, jotka haluaa vetää prinsessa-asun päälle tädin hautajaisiin tai narubikinit serkun häihin. Minä itse päätän!
Jos joku siitä iloa saa, niin hyvä niin. En missään nimessä ymmärrä myöskään näitä haukkujia. Omasta mielestäni pyllybikinit ovat vaivaannuttavat mutta monen mielestä ei. Ihmisillä on oikeus mielipiteeseen. Ehkä omani muovautuu omasta epävarmuudestani omaan kroppaani tai siihen, että nuorena olin arka esiintymään edes bikineissä. Jollekin toiselle ne tuovat hyvää mieltä ja ilmeisesti myös voimaa. Selvä.
Ja vaikka näin ei saisi olla, niin viestittäähän se pukeutuminen aina myös jotain. Mitä vähemmän on päällä, sitä selvempää on, että kyseinen henkilö on sinut kroppansa ja seksuaalisuutensa kanssa eikä koe alastomuutta tai paikkojensa näyttämistä tabuna.
Tosin on otettava huomioon se tilannekohtainen pukeutuminen. Miksi vain naiset saisivat käyttää pyllybikineitä? Viime kesänähän se eräs isä sanoi tyttärelleen, että jos tämä pukeutuu noin, niin silloin myös hän voi pukeutua samalla tavalla ja veti itselleen samanlaiset uimahousut jalkaan. Tuli tyttärelle kiire vaihtaa toisenlainen uima-asu päälle. Rehellisesti, kuinka moni pyllybikinien käyttäjä haluaisi oman isänsä paljastelevan pyllyään samalla tavalla? Olisiko luontevaa mennä isovanhempien ja näiden ystävien kanssa rannalle pyllybikineissä? Jos on, hyvä, silloin todellakin käytät bikineitä vain omaksi ilokseksi, mutta jos arveluttaa tai et halua vanhempiesi käyttävän samanlaisia bikineitä, niin on selvää, että pyllybikinit ovat päälläsi esittelyä varten ja kohderyhmänä miehet. Et silloin käytä niitä niinkään siksi, että ne mielestäsi ovat mukavat ja kätevät vaan siksi, että yrität käyttää seksuaalisuutta aseenasi.
Jos kerran kaikilla on oikeus mielipiteeseen, miksei muut saa olla sitä mieltä että pyllybikineiden käyttämisessä julkisilla paikoilla on jotain sairasta? Tuomitsetko senkin, jos sanon ääneen ettei kaduilla pidä kulkea ilman vaatteita? Tai jos musliminainen kertoo omana henkilökohtaisena mielipiteenään, että vaikkei hän koita muuttaa lakia tai pakottaa ketään pukeutumaan mihinkään, hänen mielestään naisten pitäisi käyttää huivia?
Hyväksyn kyllä mielipiteet mutta en haukkumiset ja viittaan haukkumisella tuon pyllybikininaisen saamaa h**rittelua. Se ei ole hyväksyttävää. Mielipiteitä voi ilmaista keskustelupalstoilla ja keskusteluissa mutta on todella moukkamaista kertoa se ääneen kohteelle ja vieläpä tuolla tavalla. Se ei ole hyväksyttävää. Jos en pyydä arvostelua, en halua sitä saada eikä tuntemattomien kuulu haukkua kenenkään vartaloa, vaatetusta tai ulkoista olemusta.
Miksei miehillä ole mitään voimaannuttavia seksivau-vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin sellaista perusmallista kokouikkaria, mutta nykyisin haluaisin ehdottomasti lahkeet ja kannikat kokonaan piiloon.
Minäkin käytin. Nykyään en käy uimarannoilla.
Nykyään voimaannutaan vaivaannuttamalla muita.
Enemmistö ei halua katsella yeisillä paikoilla toisten persposkia.
Perseennäytössä on se ongelma että rumat ja vanhatkin tumputtaa kun jännämiehille näyttelen.
Seuraavaa #metoo aaltoa odotellessa.
Miten jotkut itsensä paljastajat eivät voi hyväksyä saamaansa huomiota? Jos perse on paljas sitä katsotaan ja arvostellaan, piste. Hyvässä ja pahassa.
Peba herättää lähes joka kulttuurissa eroottisia ajatuksia. Siitä ei pääse mihinkään ja turha väittää vastaan. Eläimiä ollaan edelleen.
Paskapuhetta ja turhaa lässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee jo kurkusta tuo voimaantuminen.
Tämä. Mitä se edes on?
Jos käytän pyllybikineitä koko kesän niin jaksanko lokakuussa nostaa veneen yksinäni talviteloille ?
Miten nuo edistävät sitten naisasiaa ja naiskuvaa kun aina moiset ilmiöt palauttaa aina kuvitelmat naisista sitten taas lähtöruutuun noin eurooppalaisittain.
Hyvä muistisääntö näihin vaatteisiin on se, että sallisitko lapsesi käyttää niitä vaatteita julkisesti. Jos et, niin sitten ne eivät sovellu julkisesti pidettäväksi.
Kaikki pukeutuvat itseään varten. Tietenkään itseä varten ei pukeuduta mihinkään epämuodikkaaseen, vaan paras olla osa laumaa. Vaatteet mitkä oli itsestä hyvät viisi vuotta sitten ovatkin nyt tyhmän näköisiä. Juuri nyt sattumalta just sellaiset kuin muillakin ovat ainoa vaihtoehto.
Itsetunto voi myös kärsiä jos muut saavat enemmän ihailua osakseen. Tai kilpavarustelulla vetävät pidemmän korren. Ei voi voimaantua jos ei saakaan muilta huomiota.
Sarkasmia, strereotypiaa ja asenteellista jankutusta. Mut olisi hyvä olla edes itselle rehellinen.
Niin ja iltsarin nyt tietty tekee klikkiotsikoilla rahaa vaikka ei oikeasti voi puhua ilmiöstä.
Tämä keskustelu osoittaa miten takapajuista metsäläiskansaa olemme keskimäärin edelleen.
Sivistysvaltioissa paljaan ihon näkeminen uimarannalla ei herättäisi näin suurta ihmetystä.
No joku tykkää, ei suurin osa ei. Mutta miksi ne herättää noin kauheesti tunteita muissa?
Vierailija kirjoitti:
Samoin kaiken yliseksualisoiminen. Koko ajan tätä "mitä rivompaa sen parempi, mitä paljastavampaa sen parempi"...
Mitä jos käyttäydyttäisiin ja pukeuduttaisiin fiksusti ja tyylikkäästi välillä?
Kyllä, itse toivoisin naisilta edes jonkinlaista itse kunnioitusta, ei tarvitse esiintyä takaukset paljaana edes rannalla, jotain hemmetin rajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kaiken yliseksualisoiminen. Koko ajan tätä "mitä rivompaa sen parempi, mitä paljastavampaa sen parempi"...
Mitä jos käyttäydyttäisiin ja pukeuduttaisiin fiksusti ja tyylikkäästi välillä?
Kyllä, itse toivoisin naisilta edes jonkinlaista itse kunnioitusta, ei tarvitse esiintyä takaukset paljaana edes rannalla, jotain hemmetin rajaa
sorry piti sanoa ettei tarvitse kulkea takamukset paljaana edes rannalla.
En moralisoi, mutta minusta ne näyttää vain rumilta. Ehkä se siinä onkin tarkoituksena? Voimaantuu kun vähät välittää muiden mielipiteistä ja sitä ei tarvitse itse katsella joten rumuudella ei ole väliä.
Me miehet voitaisin ottaa kalukukkaro voimaantumisen välineeksi.
https://www.eros.fi/storage/product_images/4/tuotesivu_JoeSnyderBody27O…
Olisi voimaannuttavaa olla biitsillä näillä. Kuvittele tilalle reilusti ylipainoinen keski-ikäinen mies.
Naisten on aivan turha valittaa epätasa-arvosta ja lasikatoista niin kauan kuin toiminta on tällaista. Voisitteko ikinä kuvitella, että miehet laumoittain virittelisivät jotain narua persposkien väliin, koska se on muotia? Ette voi. Miehillä se on räävitöntä ja mautonta hölmöilyä (vrt. Borat) mutta naisilla top fashion.