Miksi posti kuljettaa paketit ihan minne sattuu!
Tilasin vaatteita ja posti vei paketit toiselle puolelle kaupunkia! Ei mulla ole autoa ja isojen pakettien hakeminen ilman on vaikeaa.
Auttaako valittaminen?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilannut paketin lähikauppaan, ja posti vie toiselle puolelle kaupunkia, se on autottomana kiva lähteä parin tunnin retkelle. Joutuu vaihtamaan bussia pari kertaa matkan aikana.
Voisin odottaa viikon sitä, että posti odottaisi lokeroiden tyhjentämistä, mutta kai se vaatii liikaa LOGISTIIKKAA postilta.
ja missähän kaupungissa? kun noin ei käy edes pääkaupunkiseudullakaan
Vantaalla.
Vantaalla on muutenkin autottomalla vaikeaa kun bussiliikenne on heikkoa.Asun itse vantaalla, ja kahden kilometrin säteellä on VIISI eri pakettipistettä.
Enkä edes asu kummassakaan isossa keskuksessa, eli Tikkurilassa tai Myyrmäessä.
Joten TUNTIEN paketin hakusi vantaalla on pelkkää paskapuhetta
Minuakin on lähellä vaikka kuinka monta pistettä mutta kun ne eivät kelvannet POSTILLE.
Piti hakea paketti ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilannut paketin lähikauppaan, ja posti vie toiselle puolelle kaupunkia, se on autottomana kiva lähteä parin tunnin retkelle. Joutuu vaihtamaan bussia pari kertaa matkan aikana.
Voisin odottaa viikon sitä, että posti odottaisi lokeroiden tyhjentämistä, mutta kai se vaatii liikaa LOGISTIIKKAA postilta.
Vantaalla.
Vantaalla on muutenkin autottomalla vaikeaa kun bussiliikenne on heikkoa.Asun itse vantaalla, ja kahden kilometrin säteellä on VIISI eri pakettipistettä.
Koska sinulle ei ole näin tapahtunut niin kenellekään ei ole voinut tapahtua? Minä tilasin paketin Vantaan Pähkinärinteeseen ja paketti toimitettiin Helsingin Pihlajamäkeen. Siinä välillä on varmaan kymmeniä pakettiautomaatteja, mutta eipä auttanut kuin hypätä autoon ja ajaa Pihlajamäkeen.
Oho... oliko postinumero oikein? Pähkiksessäkin kun on jo useita automaatteja. Ja kaksi asiamiespostiakin (joissa kieltämättä aika reilusti paketteja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla.
Asun Myyrmäen suunnalla ja paketti mennyt kaksi kertaa Tikkurilaan. Länsi-Vantaalta ei ihan helposti Tikkurilaan lähetä, kun eka otetaan bussi ja sitten juna. Tässä menee aika tasan tunti ja takasin pitäisi myös päästä. Takaisinpäin tullessa Myyrmäessä joutuu odottamaan bussia pahimmilaan ½ tuntia... En ole saanut mitään selitystä miksi paketti meni Tikkurilaan, mutta kuljettivat sen kiltisti lähimpään Postin pisteeseen.
PostNord on vielä surkeampi pakettien kuljetuksessa kuin Posti. Postia voi sentään harkita, mutta mielummin maksan vähän enemmän ja otan paketit Matkahuollon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla.
Koska sinulle ei ole näin tapahtunut niin kenellekään ei ole voinut tapahtua? Minä tilasin paketin Vantaan Pähkinärinteeseen ja paketti toimitettiin Helsingin Pihlajamäkeen. Siinä välillä on varmaan kymmeniä pakettiautomaatteja, mutta eipä auttanut kuin hypätä autoon ja ajaa Pihlajamäkeen.
No ei varmasti toimitettu.
Kukaan ei usko tätä tarinaa. Pelkästään länsi-vantaalla on jo kymmeniä ja taas kymmeniä pakettiautomaatteja ja r-kioskeja
Vierailija kirjoitti:
Ja minä joka tämän kirjoitin, en siis asu Vantaalla, vaan pienemmässä kaupungissa Keski-Suomessa. Asutusta suurella alueella, mutta lokeroita vain muutama.
Kaikki eivät asu minkään automaattiviidakon keskellä, missä on kymmenen sellaista kävelymatkan päässä, joten bussimatkailu kaupungin toiselle puolelle on ainoa vaihtoehto hakea tilaus. Ja eivät ole edes suuria paketteja. Pienetkin lokerot on varattuja.
Miksi annatte rahojanne tuolle pas*kalafkalle? Äänestäkää jaloillanne. Käyttäkää muita palveluntarjoajia.
Kannattaa siirtyä matkahuollon asiakkaaksi. Itelläkin sama tilanne ollut postin kanssa ja viimenen niitti oli kun ei saanutkaan sinne tullutta pakettia edes palauttaa samaan paikkaan!
Minulla vietiin toiseen kaupunkiin yli sadan kilsan päähän. Tein valituksen soittamalla postin verkkosivuilla olevaan numeroon, jola tuota varten. Käänsivät paketin oikeaan noutopisteeseen.
Osoite oli oikein, laatikot täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa kotiinkuljetus. Tai menkää kivijalkakauppoihin, jää moni harmi vähemmälle.
Harva on päivällä kotona kun ne kuljettaa.
Tilasin pienen paketin kotiinkuljetuksella. Ajattelin, että se mahtuu postiluukusta, jos en satu olemaan kotona.
Pakettia ei kuulunut vielä yli neljän viikon päästä tilauksesta. Soitin ostopaikkaan, mistä sanottiin että paketti on lähtenyt heiltä heti tilauksen tultua. He selvittivät, että paketti on toimitettu paikalliseen postiin, koska en ole ollut kotona kun pakettia on yritetty toimittaa. Kukaan ei soittanut paketin toimittamisesta eikä myöskään mitään ilmoitusta ollut jätetty toimitusyrityksestä. Paketti onneksi löytyi n. 6 viikkoa tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siirtyä matkahuollon asiakkaaksi. Itelläkin sama tilanne ollut postin kanssa ja viimenen niitti oli kun ei saanutkaan sinne tullutta pakettia edes palauttaa samaan paikkaan!
Verkkokaupoissa on aina rajatut vaihtoehdot kuljetuksille.
Itselläni on tullut joka kerta paketti sinne minne olen halunnutkin. Tämä parkuminen on lähinnä naurettavaa
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tasan samaa mieltä! Minusta Posti jopa rikkoo kuluttajasuojaa tässä.
Olisin itsekin halukas odottamaan, että saan tilaamani asian juuri siihen lokeroautomaattiin jonka toimituspisteeksi valitsen. Tilatessa pitäisi olla jokin raksi ruutuu systeemi, jolla tämän voisi ilmaista.
Ketuttaa tosiaan autottomana, kun ei saa tuotteita sinne mihin ne on toivonut.
Yritetäänkä tällä lisätä (kalliimpien) kotitoimistusten määrää?
Vierailija kirjoitti:
Schenkerkin on ihan huippu, tuo ärrälle joka on todella lähellä. Jos vaan ois aina vaihtoehtona...
Mutta se että lähetetään siihen "omaan" postikonttoriin bussivaihdon ja ikävän kävelymatkan päähän on todella ärsyttävää.
Saisi edes valita että toiseen postikonttoriin johon pääsee kertaheitolla metrolla, ilman mitään neljän väylän teiden ylittämisiä
Mä olen ratkaissut tuon ongelman niin, etten tilaa mistään verkkokaupasta joka käyttää postia vaan asioin ainoastaan niissä joiden kuljetuksen hoitaa joko postnord tai Schenker. Sen lisäksi että paketti on aina just siinä noutopisteessä minkä itse on valinnut, niin se on siellä myös todella nopeasti. Postilla sen sijaan kestää ja kestää ja sitten paketti on arvottu ties minne noudettavaksi eli juurikaan pskemmin tuota ei enää edes voi hoitaa. Paitsi tietty niin, että paketti katoaa kokonaan.. Ja sekin on tapahtunut yllättäen postin kanssa.
Miten tuo edes voi olla noin vaikeaa postilla?
Olisi hyvä, jos pakettien uudelleenohjaukseen voisi laittaa vaikka kolme vaihtoehtoa. Nyt voi vain yhden.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset eivät hae niitä pakettejaan sieltä automaateista ja toimipisteistä, vaan seisottavat niitä siellä päiväkausia -> kun ei mahdu sinne, minne on tilattu, viedään lähimpään, johon mahtuu. Ja koska noita pakettien seisottajia on joka paikassa, se lähin, johon mahtuu, voi olla kaukanakin. Ei ole postin vika, että ihmset ovat tyhmiä ja itsekkäitä. Kyllä sen siellä postissakin mieluummin veisivät ne paketit sinne, mihin ne on tilattu, jos vain voisivat.
Tämähän on melkoinen kierre. Jos saisin paketin tilaamaani automaattiin, lähikauppaan 200 metrin päässä, hakisin toki sen samantien samana päivänä. Tai jos paketti tulisi edes seuraavaksi lähimpään, n. 1 km päässä olevaan automaattiin.
Mutta ei, posti päättää viedä paketin 4 km päässä olevaan automarkettiin joten menee taas viikonlopulle että ehdin tuollaisen kävelyretken tehdä. Paketti lojuu automaatissa täysin turhaan monta päivää. Samaan aikaan meidän lähikaupan automaatti on varmaan täynnä jossain ihan muualla asuvien paketteja.
Normaalia toimintaa. Mulla on 3 pakettiautomaattia 500 metrin säteellä ja koskaan eivät päädy noihin. Menevät (tai paremminkin jäävät) Postiin. Sinnekään ei pitkä matka, mutta olen maksanut pakettiautomaatista koska ei tarvitse jonottaa, saa paketin heti, mies voi hakea myös helposti, ei tarvitse henkkareita.
Nyt joka hellvetin kerta joudun jonottamaan postissa koska kassoja on käytössä 1, ruuhka aikana 2. Puolet asiakkaista ovat "missä mun paketti on yritetty toimittaa mutta ei ole ilmoitettu", sitten kassalla ihmetellää vähintään 15min että missä se paketti on. Ei tarvitse olla kuin se kaksi ihmistä edellä niin Postissa vierähtää jo puoli tuntia.
Jos paketti ei mene sinne minne pitäisi, täytyisi Postin hyvittää toimituskulut. Tai sitten lyhentäisivät säilytysaikoja ja alkaisivat ottaa maksuja esim 1e lisäpäivä säilytystä.
Olen alkanut boikotoimaan Postia. Valitsen muun kuin Postin jos mahdollista. Jos voin valita vain Postin, haen paketin normaalisti jos se on päätynyt oikeaan paikkaan. Jos se on muualla, venytän hakuaikaa viimeisiin säilytyspäiviin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla.
Mä asun toisessa ja joo, lokeroita on vissiin liki 10 eri mestassa mutta ikinä se tilattu paketti ei ole siinä lokerikossa mihin sen on tilannut vaan se on just kauimmaisessa eli tikkurin lokerossa tai sitten siinä K-marketissa jossa on posti.
Vierailija kirjoitti:
Postin kuljetusehdoissa sanotaan, että saavat toimia noin. Ja tietenkin toimivat, kun se on heille halvempaa.
Saavatko hukata paketitkin? Tällä hetkellä 3 pakettia hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla.
No ei varmasti toimitettu.
Kukaan ei usko tätä tarinaa. Pelkästään länsi-vantaalla on jo kymmeniä ja taas kymmeniä pakettiautomaatteja ja r-kioskeja
Oletko Postin toimari vai mitä jankutat? Ihan varmasti tositarina, en epäilisi. Itse asun Espoossa, parin kilsan ulottuvilla on ainakin yksi asiamiesposti ja viisi automaattia. Paketti toimitettiin Kaivokselaan. Autollakin ajomatka yli puoli tuntia suuntaansa, jos olisin julkisilla kulkenut, liekö olisi kolme tuntia riittänyt hakemiseen. Ei mitään järkeä.
Postin akka vastas mun valitukseen ”voivoi, tämä on ihmisten tekemää työtä ja vahinkoja sattuu”