Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun Tori.fi ilmoitukseen on merkitty hinta, miksi ostajat tarjoavat alempaa hintaa?

Vierailija
24.06.2020 |

Jos kerran hinta on ilmoitettu, kyseessä ei ole tarjluskauppa. Olen törmännyt viime aikoina tuohon tarjousten tekemiseen usein.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon ylihinnoittelua näkee myös Torissa. Jos on muuten mielenkiintoinen tuote jota olen etsinyt, toki tarjoan sopivampaa hintaa, mutta en jää vänkäämään. Usein ne samat sitten roikkuvat ylihinnoiteltuna vielä viikkojenkin kuluttua myynnissä.

Oma mies on just kans sellainen, että kuvittelee saavansa vaikkapa ikivanhasta näytöstä 50e, kun oli nähnyt sillä hinnalla myynnissä toisenkin... No ei varmaan saa, max 10e olis sopiva. Sillä roikkuu kaikkea myynnissä ihan ylihintaan.

Viikkojen :D Katselin juuri Torin ilmoituksia ja vanhimmat ylihinnoitellut tavarat oli vuoden roikkuneet siellä. Eikö Torissa ole mitään aikarajaa?

Yksi ärsyttävä asia on tavaran hinnan ilmoittaminen etusivulla kappalehintana. Laitetaan esimerkiksi "lasit 5 euroa". Kun ilmoituksen avaa, hinta on yhdelle lasille "kaikki kuusi 30".

Ihmettelen myös, miten Huutonetissä voi olla sama tavara huudettavana (ei kiinteään hintaan myytävänä) kuin Torissa? Mitä jos joku ostaakin tavaran Torissa? Huutajalle luu käteen? Eikös se ole vähän huutokaupan hengen vastaista?

Ja ne mitat, mitat, mitat! Voi jos myyjät tietäisivät montako ilmoitusta olen skipannut ihan vaan siksi, että ettei esimerkiksi astian vetoisuutta ole ilmoitettu.

Vierailija
62/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% tavaroistani menee samana päivänä. Laitan hyvät kuvat, mitat, selkeästi tiedon postituskuluista, ei tinkausvaraa-merkinnän sekä ihan passelit hinnat. Ja silti tulee tinkaajia, mittojen kyselijöitä (ne lukee siellä tekstissä, jos olisit vaivautunut lukemaan ne kaksi riviä) yms ihan typeriä viestejä. En todellakaan vastaa näille mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% tavaroistani menee samana päivänä. Laitan hyvät kuvat, mitat, selkeästi tiedon postituskuluista, ei tinkausvaraa-merkinnän sekä ihan passelit hinnat. Ja silti tulee tinkaajia, mittojen kyselijöitä (ne lukee siellä tekstissä, jos olisit vaivautunut lukemaan ne kaksi riviä) yms ihan typeriä viestejä. En todellakaan vastaa näille mitään.

Olen myös huomannut, että ilmoitustekstiä ei useinkaan lueta ja kysellään sitten asioita, jotka käyvät ilmi tekstistä:) Outoa huvia tai sitten ihan jotain muuta.

Vierailija
64/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtaat toistuvasti tinkaajia,

ovat hintasi ylimitoitettuja. Jännä juttu, että minulle ei ole tullut kohdalle, vaikka myyn tosi paljon fb:ssa ja torissa, ainoastaan tilanteissa jossa joku on ostanut enemmän myytäviä pakettina on katsottu pakettihinta hieman alemmas, mikä on ok, kun tottakai siitä on minullekin vähemmän vaivaa, kun joku ostaa 20 vaatetta noudolla kuin 20 ostaa yhden vaatteen erikseen mitä osaa joutuu jopa postittamaan.

Uskoisin, että tinkaajilta olen välttynyt ihan siksi, että seuraan, millä hinnalla vastaava tavara liikkuu, minulla on yleensä muistissa ostohinta ja mietin pyynnit sen mukaan, mitä itse olisin valmis vastaavasta maksamaan. Kuvailen kunnon mahdollisimman hyvin ja tarkkaan, selkeät kuvat päivänvalossa, tiedot savuttomuudesta, eläimistä, pesuista, noudosta ym. kauppaan vaikuttavat oleelliset asiat heti ilmoituksessa.

Ei kyllä välttämättä pidä paikkaansa. On paljon ostajia jotka ihan periaatteesta yrittävät tinkiä hintaa alemmas, oli se hintapyyntö ihan mikä vaan. Esimerkiksi omalla miehelläni tämä on tapana. Hän on sitä mieltä että aina pitää yrittää tingata ja joka euro on kotiinpäin. Myyjänä olen kyllä huomannut samaa muissakin. Ilmeisesti sinun kohdalle ei vaan ole osunut näitä ”periaate tinkaajia”

Ja nämä periaatetinkaajat on aina hyvätuloisia, viimeiseen saakka yrittävät myyjää uuvuttaa laskemaan hintaa.  Raivostuttavin ihmistyyppi maailmassa! Syy miksi moni ei myy enää mitään vaan vie mieluummin kaatopaikalle. Onko järkeä karkottaa kaikki hyvät myyjät näistä verkkosivustoista??  Sahaa omaa oksaansa vain siinä.

Mistä tiedät niiden tulotason?

Vierailija
65/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kerran tingata myyjältä tuotetta hieman halvempaan hintaan, kun haluamani kyseinen särkyvä esine olisi ollut noutomatkan päässä. Vastaavia tuotteita oli postikuluineen halvemmalla kauempana myynnissä. Olisin mieluummin noutanut esineen, jotta saisin sen varmasti ehjänä kotiin asti. Myyjä ei vastannut mitään. Toimin ilmeisesti väärin, mutta olisihan jotain voinut vastata, vaikka "ei kiitos". Ostin esineen sitten joltain muulta postitse. Onneksi tuli ehjänä perille.

Vierailija
66/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ok että tarjotaan mutta kun ne tarjoukset on yleensä sitä luokkaa että tarjotaan 10% alkuperäisestä myyntihinnasta niin alkaa vaan vtuttaa...

Vierailija
67/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan tinkimiseksi. Siihen vastataan, että palaan asiaan 3 kk kuluttua, jos en saa tätä myytyä.

Entä kun tuotteen hakija aloittaa tinkimisen hakiessaan tuotetta, jonossa 10 ihmistä jpille sanottiin, että meni jo. Itse en myy enää yhtään mitään netissä, tavarat menevät joko sukulaisille/ystäville tai sitten kierrätyskeskukseen.

Ei kai kukaan tuossa vaiheessa enää ala tingata, paitsi jos myyntikohteessa on ominaisuus tai vika joka ei ollut ostajan tiedossa. Esimerkiksi polkupyörä, jonka vaihteet eivät toimi kunnolla eikä siitä ollut kerrottu.[

Aina kannattaa säästää muutaman seuraavan yhteystiedot siltä varalta että kauppa peruuntuu. Ja joo, ihan turha alkaa enää tuotetta noutaessa tinkaamaan. Tyhjin käsin saa ”ostaja” lähteä turhan reissun tehneenä, ja ei kun puhelu seuraavalle! Niin, ja varatkaa nyt hyvät ihmiset tasaraha! Ei sitä vaitorahaa ole kuten kaupan kassalla! Tämänkin pitäisi olla itsestäänselvyys, vaan eipä näytä olevan!

Vierailija
68/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ilmoituksen hinta on pyyntihinta. Pyynti ei kiellä tarjoamasta vähän pienempää summaa ja kokeilemaan jos myyjä suostuisi. Myyjän pitää eriksen ilmoittaa jos kyse on tiukasta hinnasta eikä pyyntihinnasta.

Vähän ihmetyttää kuinka joku myyjä voi loukkaantua noin normaalista asiasta kaupankäynnissä.

En minä ainakaan varsinaisesti loukkaannu, mutta kun joku Tori myynti ei ole varsinainen työni, niin ei nyt vaan kiinnosta kuluttaa aikaani viestirumbaan, kun toinen tai kolmas ostaja hyväksyy ehtoni ensimmäsessä yhteydenotossa. Samasta syystä mitään tinkivaraa en laita.

Vierailija
69/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua tinkiminen haittaa. No se ehkä huvitti, kun joku mamma suutahti, kun en lähtenyt viemään ilmaista tuotetta hänelle toiseen kaupunkiin (oletti että minulla on siellä noin vain käyntejä).

Ja tuote oli tosiaan Annetaan-osastossa noudolla.

Vierailija
70/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se normaalia on, että hinnasta yritetään saada jotain pois. Jos et kestä sitä, niin älä myy tai jos noin ehdoton olet, niin laita selväsi ilmi, ettet tingi hinnasta. Vaikka ilmoittamalla tekstissä, että tinkaajat älkööt vaivautuko.

Minä mainitsin jo edellä, ettei tuon kirjoittaminen auta. Ilmeisesti lukutaidottomuus kulkee käsi kädessä tinkimishalukkuuden kanssa.

Parasta on kun jättää vaan vastaamatta tinkijöille. En itse ainakaan mitään elantoa Torissa myymällä ole hommaamassa, eli jos nyt joskus jonkun vanhan puhelimen myyn pois uuden alta niin ei haittaa vaikka joutuisi ostajaa hetken odottelemaankin. Yleensä en ole kyllä montaa päivää joutunutkaan odottelemaan. Kuka haluaa tuotteen, maksaa siitä sen mitä pyydetään.

Vierailija
71/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap, ilmoita ilmoituksessasi että kyseisestä hinnasta ei tingitä. Hinta on aina hintapyyntö ja se on normaalien tapojen mukaan neuvoteltavissa. Nuoriso ei ymmärrä kaupanteosta näköjään mitään.

Jaa. Mun äiti elätti itsensä sillä, että kierteli päivät pitkät kirppiksiä ja viikonloput huutokauppoja, ja osteli antiikkitavaraa. Yleensä huonekaluja, todella surkeassa kunnossa ja halvalla. Koska oli alan koulutettu ammattilainen, korjasi ja entisöi ne romut viimeisen päälle. Sitten otti kuvat ja laittoi ilmoituksen sen ajan ”toriin” eli Keltainen Pörssi -lehteen.

Arvaa monenko antoi tinkiä hinnasta? Ei sitten vissiin tiennyt kaupankäynnistä mitään. Eläisipä vielä niin voisin tämänkin hänelle kertoa, että väärin myyty.

Vierailija
72/92 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaalia kaupankäyntia, kuten esimerkiksi asuntokaupassa. Sinä kerrot ilmoituksessa hintapyyntösi ja kiinnostuneet tekevät vastatarjouksen. Esimerkiksi tyyliin, tässä nopea ja varma kauppa ja käyn hakemassa tuotteen kotioveltasi ilmoittmanasi aikana jos lasket hintaa 10 euroa.

Tai ihan vaan siksi että tuote kiinnostaa mutta se on ostajaehdokkaan mielestä ylihinnoiteltu. Tai sitten vaan tingitään kunnes hinta asettuu molemmille sopivaksi, tuskin nuo torissa mitään apteekinhintoja ovat.

Jos tuote on ostajan mielestä ylihinnoiteltu, niin haluan sille perusteet. Esim. "Tästä kaupasta tuotteen saa nyt uutena tarjouksessa halvemmalla" tai että "Nettikaupassa on tällainen tarjous". Perehdyn kyllä hintoihin ennen kuin laitan mitään myyntiin, enkä todellakaan ylihinnoittele enkä täten myöskään tingi hinnoista. En edes vastaa tinkijöille nykyisin enää mitään kun kaikki menee kaupaksi pyytämälläni hinnalla.

Mutta en myy vänkääjille, haukkujille ja tinkaajille. En varsinkaan silloin, jos tarjoavat räikeää alihintaa ja huutomerkin ja caps lockin päällä istuen linkittävät minulle jotain USA:n nettikauppaa "KATO NYT!!!!! TÄÄLTÄ SAA TON TUOTTEEN MELKEEN SAMAAN HINTAAN!!!!!!"

Eivätkä huomaa sitä että hinnan vieressä lukee "Hinta ei sisällä veroja ja emme toimita USA:n ulkopuolelle". Eli sieltä hän ei saisi sitä tuotetta tilattua eikä todellakaan noin alhaiseen hintaan ;)

Ja haukkuja tulee ja vänkääminen jatkuu... En sitten enää vastaa.

Esim. yksi tyyppi tarjosi minulle 50 euroa tuotteesta, joka uutena kaupassa maksaa 250 e, poistomyynnissä 120 e, USA:ssa poistomyynnissä veroton hinta n. 115 euroa (eli tuohon vielä verot päälle), eivätkä edes toimita USAN:n ulkopuolelle... Minulla hinta 70 e uudenveroisesta ja vähänkäytetystä tuotteesta. Tyyppi vänkäsi että tarjoaa 50 e ja minun ei tarvitse postittaa kun kaverinsa käy noutamassa. Sanoin ettei minulle postittaminen ole ongelma, enkä tingi hinnasta. HIrveä vänkääminen ja viestien tulva...

Ja joku muija joskus yritti ostaa minulta mukeja ja tinki hinnasta. Perusteli tinkimistään sillä että samanlaisia mukeja saa Cittarista uutena 8 e/kpl joten hän ei minulla myynnissä olevista mukeista maksa kuin 5 e/kpl. Sanoin ettei näitä värejä enää myydä, Cittarissa myynnissä olevat ovat eri värisiä, ja hän vänkäsi "Niin muttaku Cittarista niitä saa uutena". Sanoin että mene sitten sinne Cittariin ostamaan, ei sinun minulta tarvitse vähänkäytettyjä ostaa 7 e/kpl :')

Yhdeltä ostajalta kysyin kerran, että voisitko linkittää sen nettikaupan sivun millä tätä tuotetta myydään 60 eurolla tarjouksessa, kun itse en löydä googlen avulla mistään alle 130 eurolla. (Normaalihinta tuotteelle n. 250 e ja minulla myynnissä käyttämättömänä alkuperäisessä pakkauksessa satasella.) Hän suuttui ja alkoi rääkyä ja haukkua minua. Ei saanut laitettua sen "jonkun nettikaupan" linkkiä minulle :') Enpä myynyt hänelle :') Haukkumisviestien määrästä päätellen hän olisi kuitenkin halunnut ostaa nuo tuotteet minulta :)

Ja onhan noitakin ollut että "Tarjoan 10 euroa, nopea ja varma kauppa" (tuotteesta joka on minulla myynnissä 20 eurolla ja yleensä sitä myydään käytettynä 25-35 eurolla, uutena niitä ei enää kaupasta saa). Tuollaisille olen vastannut. "Okei. Tule hakemaan 10 minuutin päästä osoitteesta ____. Jos myöhästyt ja odotutat minua yhtään, niin hinta on 50 euroa". Hihihii :) Haukut tuostakin saa kun "Ei minulla ole mitään mahdollisuutta ehtiä sinne 10 minuutissa!!!!!", mutta jos itse sanoo että nopeat kaupat niin sitten pitää olla paikalla nopeasti, minä en odottele! :')

Ja nihin viesteihin missä lukee "Tiukka hinta????" en myöskään vastaa ollenkaan. Se tiukka hinta kun on jo siinä ilmoituksessa.

Vierailija
73/92 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä vähän kokeilla kepillä jäätä.

Vierailija
74/92 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkaajille nostan tuotteen hintaa tinkauksen verran ylöspäin :)

Sama täällä. Möin joskus jotain 60 eurolla, ostaja tuli paikalle ja tyrkytti 50 e seteliä ja jankkasi "myy tällä". Sanoin lopulta että 70 eurolla voin myydä. Hän huudahti "Mitä?? Ilmoituksessa kyllä luki että hinta on 60 e!!!" No niinpä. Miksi sinä sitä sitten yrität 50 eurolla ostaa?

Vierailija
75/92 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on mukana liian pieni raha. Jos myyn jotain 6 eurolla, ostajalla onkin vain 5 e mukana. Jos myyn jotain 10 eurolla, ostajalla onkin vain 8 e mukana. 110 e tuotetta ostaessa on vain 100 e mukana. Jne.

Olen sanonut että käy nostamassa rahaa tai maksa tilille (minulla kahdessa pankissa tili, maksu näkyy heti jos samasta maksaa) tai voi käyttää mobile payta tai siirtoa, mutta ostajalla ei koskaan ole mitään pankkitunnuksia, mitään mobiilisovellusta, mitenkään ei onnistu sitä puuttuvaa rahasummaa maksaa... :') Ja sitten kiukuttelevat kun ei kauppoja synny.

Vierailija
76/92 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo kahdesti mainittu: MITAT varsinkin huonekaluissa ja verhoissa yms,  Hyppään ilmoituksen ohi jos mittoja ei ole.  En ala niitä kyselemään.  Myös ne joissa lukee "tarjoa", saisivat laittaa haluamansa hinnan, siten tarjoaja tietää heti suurinpiirtein missä on ainakin osittain rahamäärä.

Vierailija
77/92 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät aio maksaa enempää. Tinkiminen on normaalia kaupankäyntiä.Kuka kumma ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena.

Voit työntää tinkimiset vaikka p*rseeseesi. Hinta on hinta. Pelle.

Vierailija
78/92 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
79/92 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata myydä jos ei psyyke kestä kaupankäyntiä.

Tarjoaminen on ihan normaalia kaupankäynnissä, varsinkin jos kalliimpi tuote kyseessä. Vain tyhmä maksaa suoraan pyydetyn hinnan edes kokeilematta saako alennusta.

Monet myyjät laittavat vähän ylimääräistä hintaan juuri tuon takia että tietävät monen tekevän tarjouksia, joku oikein tyhmä ostaja voi suoraan maksaa sen ylihinnan.

Ihmeellisintä on myyjät jotka loukkaantuu tarjoamisesta, täysin normaali asia ellei myyjä erikseen ilmoittanut että tiukka hinta. Eri asia sitten jos aletaan jankuttamaan vaikka myyjä kieltäytyy, se on oikeasti ärsyttävää. Jos myyjä kerran kieltäytyy, sitten pitää tarjaota enemmän. Tai jos myyjä sanoo että hinta on tiukka niin sitten ei aleta jankuttamaan enää. Aina voi jättää ostamatta.

Jep ja mielestäni tinkaaminen ja tarjoukset kuuluu kuvioon kun myydään käytettyä tavaraa. Itse en sellaisilta myyjiltä mitääm osta kellä ilmoituksessa lukee " tinkaajille en vastaa" kertoo että on sellainen ihmistyyppi kenen kans en kauppaa tee. Itse laitan hintapyynnön hieman yläkanttiin juurikin sen takia että hinnasta tarjotaan 10-20 € vähemmän. Mielummin myyn halvemmalla kun jätän romua nurkkiin ja kauppa käy hyvin. T. Kymmeniä kauppoja torissa myynyt ja ostanut

Vierailija
80/92 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette kestä tinkaamista älkää myykö mitään tai ilmottakaa se ilmoituksessa että tiukka hinta. Tinkaaminen on aina kuulunut torikauppoihin