Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun Tori.fi ilmoitukseen on merkitty hinta, miksi ostajat tarjoavat alempaa hintaa?

Vierailija
24.06.2020 |

Jos kerran hinta on ilmoitettu, kyseessä ei ole tarjluskauppa. Olen törmännyt viime aikoina tuohon tarjousten tekemiseen usein.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ku oot vuoden yrittänyt myydä tavaraasi, niin todnäk mieli muuttuu ja ymmärrät, että oikea hinta on tasan se, mitä kukaan suostuu maksamaan. Ei se, minkä ilmoitit. Eikä se, mitä sinä haluat siitä maksettavan.

Vierailija
22/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vastaa tinkaajille. Hinta on selkeästi ilmoitukseen laitettu, en voi mitään, jos toinen ei jaksa sitä lukea. Ei ole tavarat koskaan jäneet nurkkiin pyörimään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtaat toistuvasti tinkaajia,

ovat hintasi ylimitoitettuja. Jännä juttu, että minulle ei ole tullut kohdalle, vaikka myyn tosi paljon fb:ssa ja torissa, ainoastaan tilanteissa jossa joku on ostanut enemmän myytäviä pakettina on katsottu pakettihinta hieman alemmas, mikä on ok, kun tottakai siitä on minullekin vähemmän vaivaa, kun joku ostaa 20 vaatetta noudolla kuin 20 ostaa yhden vaatteen erikseen mitä osaa joutuu jopa postittamaan.

Uskoisin, että tinkaajilta olen välttynyt ihan siksi, että seuraan, millä hinnalla vastaava tavara liikkuu, minulla on yleensä muistissa ostohinta ja mietin pyynnit sen mukaan, mitä itse olisin valmis vastaavasta maksamaan. Kuvailen kunnon mahdollisimman hyvin ja tarkkaan, selkeät kuvat päivänvalossa, tiedot savuttomuudesta, eläimistä, pesuista, noudosta ym. kauppaan vaikuttavat oleelliset asiat heti ilmoituksessa.

Vierailija
24/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä vastaa tinkaajille. Hinta on selkeästi ilmoitukseen laitettu, en voi mitään, jos toinen ei jaksa sitä lukea. Ei ole tavarat koskaan jäneet nurkkiin pyörimään

Sama. Huvittaa, kun jonossa on yleensä jo useita ostajia sillä pyydetyllä hinnalla niin sitten joku laittaa tinkaamisviestin. Joo, ei ehkä onnistu. Se hinta on mietitty valmiiksi ja aina on kaikki mennyt parissa päivässä pyydetyllä hinnalla.

Vierailija
25/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtaat toistuvasti tinkaajia,

ovat hintasi ylimitoitettuja. Jännä juttu, että minulle ei ole tullut kohdalle, vaikka myyn tosi paljon fb:ssa ja torissa, ainoastaan tilanteissa jossa joku on ostanut enemmän myytäviä pakettina on katsottu pakettihinta hieman alemmas, mikä on ok, kun tottakai siitä on minullekin vähemmän vaivaa, kun joku ostaa 20 vaatetta noudolla kuin 20 ostaa yhden vaatteen erikseen mitä osaa joutuu jopa postittamaan.

Uskoisin, että tinkaajilta olen välttynyt ihan siksi, että seuraan, millä hinnalla vastaava tavara liikkuu, minulla on yleensä muistissa ostohinta ja mietin pyynnit sen mukaan, mitä itse olisin valmis vastaavasta maksamaan. Kuvailen kunnon mahdollisimman hyvin ja tarkkaan, selkeät kuvat päivänvalossa, tiedot savuttomuudesta, eläimistä, pesuista, noudosta ym. kauppaan vaikuttavat oleelliset asiat heti ilmoituksessa.

En ole tuo jolle vastasit, mutta yleensä ne tinkaamisviestit tulevat kaikkien halutuimmista tuotteista. 

Vierailija
26/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se, kun monesti olen kirjoittanut, että tavara liikkuu vain hakemalla, niin moni on valmiita maksamaan postimaksuja 5€, jos postitan. Monesti postittaminen maksaa enemmän, sekä tuotteen pakkaamisen että lähettämisen vaivan! Sitten minä olen hankala, kun en postita pikkuisen omaan piikkiin jotain tavaroita...Ärsyttää koko tori nykyään. Jos ei ole varaa ostaa ei kannata lähteä huutelemaan.

Vierailija
27/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. En vastaa tinkijöille koskaan mitään, siinähän sitten ihmettelevät kun tuote myydään nenän edestä. En viitsi käyttää aikaani turhaan vastailuun, vaan teen nopeat kaupat sen kanssa, joka maksaa ilmoitetun hinnan.

Vierailija
28/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans kestä noita tinkaajia. Hinta on yleensä ihan sopiva, mutta tarjotaan silti uudenveroisesta esim 200e tavarasta "tarjoan 80e" ja vieläpä heti samana päivänä kuin olen laittanut jotain myyntiin. Yleensä olen laskenut hintaan kyllä vähän tinkivaraa ja se on sitten mennyt sillä tai täydellä hinnalla, mutta näille alle puolet tarjoaville en edes vastaa mitään. Ärsyttävintä on että kysellään useampia lisäkysymyksiä ja sitten tarjotaan tosi paljon vähemmän. Kerran yksi puolet tarjoava jäi vielä perään huutelemaan monta kertaa, että miksen vastaa, eikö tuote olekaan myynnissä. Sitten lopulta vastasin ettei ole tapana vastata noin ala-arvoisiin tarjouksiin kun niitä satelee koko ajan. Tosi moni myös kysyy että "saan rahaa viikon päästä, voitko varata, tulen sitten hakemaan" ja suuttuvat kun en varaa. Vaikka ilmoituksessa jo lukee että ei pitkiä varauksia. Yksikään jolle olen joskus varannut jotain yli päiväksi, ei ole koskaan tullut hakemaan vaan tyyppi häviää kuin pieru saharaan kun kauppapäivä koittaa.

Vierailija
29/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus tarjonnut alempaa hintaa. Esim. tarvitsimme sänkyä (riitti, että oli perussänky ja ei tarvinnut olla edes hyvä, koska käyttöaika sille oli aika lyhyt meille). Sänkyjä oli muutama paikkakunnallamme, mutta käsittämätöntä, että resusta sängystä pyydettiin 300 euroa tms. Olivat olleet myynnissä jo useamman kuukauden, koska ei kukaan osta sotkan sänkyä, jota on käytetty 10 vuotta 300 eurolla.

Laitoin kyselyn muutamalle, että maksan 80 euroa sängystä. Tuli loukkaantuneita vastauksia, että ei tinkimistä, haluan sen 300 euroa, mitä pyydän. Asia ok. Yksi vastasi, että vie vaikka ilmaiseksi, koska haluavat sängyn tilaa viemästä. Hänelle maksoin satasen ihan sen vuoksi, että oli rehellinen siinä suhteessa, että halusi käytetyn sängyn pois tilaa viemästä. Ostimme sen pois. Muutaman kuukauden päästä tuli mieleen, että vilkaisenpa, menikö ne sotkan resusängyt 300 eurolla. Siellä ne oli edelleen myynnissä.

Eli jos haluat tavaraa pois, niin älä laita sille kalliimpaa hintaa, kuin olet itse sen myynyt. Se jää muuten näppeihin tai saat viedä kaatopaikalle.

Vierailija
30/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan tinkimiseksi. Tinkimistä on ihan ok harjoittaa toreilla, etenkin käytettyhen tavaroiden kohdalla. Näin on tehty kauppaa aina ympäri maailman. Sinun ei ole pakko tulla hinnassa vastaan.

Vierailija
31/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa, jos ostaja tinkii jo viesteissään. Sen sijaan mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että kaupoista sovitaan, ja paikan päällä ostaja alkaa tinkiä aggressiivisesti. Minulla on ollut pari kertaa yksi sama ostaja, joka tekee tätä, ja olen niin nössö että molemmilla kerroilla hän on saanut tavaransa superhalvalla. Saako Torissa estettyä ostajaa? En nimittäin halua myydä hänelle enää mitään.

En edes tiedä miksi olen niin nössö, kun en normaalisti ole. Kyseinen ostaja on oikein mukavanoloinen naisihminen, ja on jotenkin niin hämmentävää, kun muuten hyvin kohtelias ja ystävällinen nainen alkaa luetella tavaroista vikoja ja ehdottaa sopivampaa hintaa. Jos kyseessä olisi joku tyly päällepäsmäri, ei olisi yhtään vaikeaa kieltäytyä.

Vierailija
32/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kuuluu asiaan. Laita hintaan noin viidesosa tinkimislisää, niin saat sen mitä haluatkin.

Vierailija
33/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tarjouksen tuotteesta mikäli koen hinnan olevan liian korkea enkä ihan sitä summaa olisi valmis maksamaan. Myyjä voi myydä vähän halvemmalla tai jättää tuotteen yhä notkumaan myyntipalstalle paremman hinnan toivossa. Ota tai jätä, ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
34/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen kuuluu asiaan. Laita hintaan noin viidesosa tinkimislisää, niin saat sen mitä haluatkin.

Se vain tuhlaa kaikkien aikaa. Myyjä on ilmoituksessa ilmoittanut, millä hinnalla on valmis myymään. Ihan turhaa lähetellä turhia viestiä.

Vierailija
35/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jotkut käytetyt tuotteet ovat ylihinnoiteltuja ja siitä on syytäkin silloin tarjota hinta, minkä olisi valmis maksamaan. Kaikille se ei sovi ja asia ok, mutta monet kaupat on myös asiallisesti tinkimällä onnistuneet. Olen sekä tinkinyt, että itse pudottanut hintaa myyjänä. Monille on kuitenkin tärkeintä päästä tavarasta eroon ja laittaa se kiertämään ja kohtuulliset hinnat mahdollistavat sen.

Vierailija
36/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata myydä jos ei psyyke kestä kaupankäyntiä.

Tarjoaminen on ihan normaalia kaupankäynnissä, varsinkin jos kalliimpi tuote kyseessä. Vain tyhmä maksaa suoraan pyydetyn hinnan edes kokeilematta saako alennusta.

Monet myyjät laittavat vähän ylimääräistä hintaan juuri tuon takia että tietävät monen tekevän tarjouksia, joku oikein tyhmä ostaja voi suoraan maksaa sen ylihinnan.

Ihmeellisintä on myyjät jotka loukkaantuu tarjoamisesta, täysin normaali asia ellei myyjä erikseen ilmoittanut että tiukka hinta. Eri asia sitten jos aletaan jankuttamaan vaikka myyjä kieltäytyy, se on oikeasti ärsyttävää. Jos myyjä kerran kieltäytyy, sitten pitää tarjaota enemmän. Tai jos myyjä sanoo että hinta on tiukka niin sitten ei aleta jankuttamaan enää. Aina voi jättää ostamatta.

Vierailija
37/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ilmoituksen hinta on pyyntihinta. Pyynti ei kiellä tarjoamasta vähän pienempää summaa ja kokeilemaan jos myyjä suostuisi. Myyjän pitää eriksen ilmoittaa jos kyse on tiukasta hinnasta eikä pyyntihinnasta.

Vähän ihmetyttää kuinka joku myyjä voi loukkaantua noin normaalista asiasta kaupankäynnissä.

Vierailija
38/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, ilmoita ilmoituksessasi että kyseisestä hinnasta ei tingitä. Hinta on aina hintapyyntö ja se on normaalien tapojen mukaan neuvoteltavissa. Nuoriso ei ymmärrä kaupanteosta näköjään mitään.

Vierailija
39/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta saa tarjota, jos järkevästi tarjoo, eikä ala noutotilanteessa tinkimään. Minä tingin myös, jos hinta on mielestäni liian korkea, moni myyjä hinnoittelee vanhan ja käytetyn tuotteen melkein uuden hintaiseksi. Luultavasti johtuu siitä, etteivät ole tajunneet tuotteen hinnan tippuneen todella paljon siitä, kun itse ostivat sen. Itse kuitenkin jos tingin, teen sen heti ensimmäisessä viestissä, jossa kysyn kaikki lisätiedot joita saatan tarvita, tiedustelen sopisiko hinnaksi tämä summa ja milloin ja mistä voi noutaa. Tai jos ilmoituksessa ei lue ja sijaitsee toisessa kaupungissa, kysyn onnistuuko postitus ja paljon se tekee lisää hintaa.

Koskaan ei ole kukaan loukkaantunut, koska en tarjoa mitään naurettavan pieniä summia, esim.200e:n tuotteesta 50e tmv. Omiin ilmoituksiini yleensä laitan hieman korkeahkomman summan kuin itse maksaisin, jotta saan sen summan, jonka haluankin. Kovin usein en silti törmää tinkijöihin, mutta onpa ainakin tinkivaraa hinnoissa ja aina olen saanut sen summan, minkä olen halunnut.

Minulla oli juuri pari viikkoa takaisin aika naurettava "ostaja". Hän tiedusteli minulta tuotetta, jonka olin hinnoitellut 100e:n pintaan, on aika kallis ja haluttu tuote. Kyseli ummet ja lammet ja kuvaa siitä viistosti ja tuosta kulmasta jne. Tietysti myös kysyi kaikki tiedot, jotka lukivat imoituksessa, kehotinkin lukemaan ilmoituksen uudelleen. Lopulta ilmoitti, että ostaa tuotteen, mistä saa noutaa. Ostaja vaikutti hieman oudolta, joten en heti antanut osoitetta, vaan kerroin kaupungin osan ja kysyin, milloin olisi tulossa hakemaan, tulen häntä vastaan, kun en tykkää antaa osoitetta tuntemattomille. Ostaja hiljeni täysin ja parin tunnin päästä laittoi viestin, että hän hiukan ajatteli tätä kauppaa ja ei hän kyllä niin paljon maksa. Hän sanoi, että maksaa 20e, mistä saa noutaa. Kerroin, etten tuotteesta luovu niin halvalla ja ostaja jäi sitten yksinään vääntämään viesteihin.

Myin tuon tuotteen vielä samana iltana ilmoittamallani summalla ja tyytyväinen ostaja haki sen heti pois nurkista. Tuo ensimmäinen vänkäsi siellä viesteissä vielä tällä viikollakin, rähisee siellä yksinään, että kehtasinkin myydä tuotteen, vaikka hän oli ensimmäisenä jonossa.

Vierailija
40/92 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan tinkimiseksi. Siihen vastataan, että palaan asiaan 3 kk kuluttua, jos en saa tätä myytyä.

Entä kun tuotteen hakija aloittaa tinkimisen hakiessaan tuotetta, jonossa 10 ihmistä jpille sanottiin, että meni jo. Itse en myy enää yhtään mitään netissä, tavarat menevät joko sukulaisille/ystäville tai sitten kierrätyskeskukseen.