Kun Tori.fi ilmoitukseen on merkitty hinta, miksi ostajat tarjoavat alempaa hintaa?
Jos kerran hinta on ilmoitettu, kyseessä ei ole tarjluskauppa. Olen törmännyt viime aikoina tuohon tarjousten tekemiseen usein.
Kommentit (92)
Se on kaupankäyntiä. Tottakai voi tarjota itselleen sopivampaa hintaa. Myyjä saa päättää, ottaako vai jättääkö. Ei se ole sen kummempaa, eikä siitä tarvitse suuttua. Itse teen useinkin tarjouksen ja monesti se on hyväksytty. En tietenkään mitään pilkkahintaan yritä saada ja ystävällisesti kysyn.
Tinkiminen on taitolaji. Itse pidän kohteliaan rajana noin 10-15% tinkiä. Sitten jos 20e tuotteesta yritetään tinkiä postikulut (6-7e) pois se on jo typeryyttä. Enkä enää vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia tinkiä hinnasta 😀
Miksipä ei, ei aina tuota tulosta. Minulla oli myynnissä tuote hintaan 120 euroa, se on jo naurettavaa kun tulee ilmoitus että maksan 20 euroa🤣. Tuote meni nopeasti hinnalla mitä pyysin. Ei kannata vitsiksikään aivan laittaa.
Myin käytettyä älykelloa hintaan 80e. Joku selvästi teini yritti ruinata usean viestin verran että myisin hänelle 5e hintaan. Huvittava, mutta estin.
Tinkiä voi mutta -75% pyyntihinnasta tarjoaminen on melko typerää. En edes vastaa näihin kyselyihin enää.
Torista on tullut typerä basaari näiden kyselijöiden, jänkkääjien ja loputtomiin tinkivien imbesillien kanssa. Myin itse erästä tuotetta jonka olin hinnoitellut jo valmiiksi siten että se menisi kaupaksi nopeasti vaikka olikin ns. kalliimpi tavara. Hinta oli halvempi kuin yksikään muu vastaava tuote torissa tai muilla netin markkinapaikoilla, ja kyseiseen noin tonnin arvoiseen tuotteeseen tuli vielä samaan hintaan yli 300 euron lisävarusteet, kaiken lisäksi tuote oli lähes käyttämätön. Sain useita vastauksia, ja jokainen yritti tinkiä härskisti. Pisimpään jänkännyt myönsi lopulta että alkuperäinen hintapyyntöni oli todella edullinen, mutta en osaa käydä kauppaa. Okei. Siis mitä helvettiä? Hän ilmoitti lopulta haluavansa ostaa tuotteen alkuperäiseen hintaan, mutta olin niin kyllästynyt jänkkäämiseen ja ajan tuhlaamiseen että käskin tyypin mennä opettelemaan elämää ja blokkasin, en ollut rahan tarpeessa. Myin loppujen lopuksi koko paketin vuosi tämän jälkeen - ja selkeästi korkeampaan hintaan.
En myy torissa enää koskaan mitään. Lahjoitan tarpeettomat tavarat mieluummin ystäville tai sukulaisille, tai tumppaan sekajätteeseen.
Yrittäkääpä myydä kuolinpesän autoa nettiautossa. Kun ilmoitukselle kirjaa "kuolinpesä myy, ei vaihtoa", eikös sieltä tarjota vaihdossa moottorivenettä, toista autoa, perämoottoria jne. Ei vaihtoa on ei vaihtoa. Piste.
Tinkimisen takia olen laittanut tinkimisvaraa 5-30€ hintoihin. Siitä huolimatta röyhkeimmät ovat pyytäneet että jo valmiiksi puoleen hintaan myytävästä kalliista tavarasta pitäisi ottaa vielä puolet pois. Ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta vähän realismia tinkimiseenkin.
Tori on täynnä torspoja. Käytetyn pitäisi olla uudenveroista, mutta ilmaista. Kysellään asioita jotka selviävät myynti-ilmoituksesta tai kolmen sekunnin google-haulla. Tingitään tinkimisen vuoksi vaikka hinta olisi jo kohdallaan. Ehdotetaan vaihtokauppoja ja vaaditaan kotiinkuljetusta. Kuvitellaan, että yksityishenkilönä tavaraa myyvä toimii kuin joku ammattimainen yritys joka pokkuroi asiakkaitaan, taipuu loputtomiin ja palvelee pyyteettömästi 24/7.
Näiden tyyppien kanssa asioiminen torissa vie uskon koko ihmiskuntaan. Suomessa taapertaa aivan järjetön määrä pösilöitä.
Kerran Torilla pyysin eräästä tavarasta 100 euroa. Asiakas tinki ja tinki. Sanoin, että hintahan oli ilmoituksessa. Sanoi, että aina pitää tinkiä. Sanoin siihen, että tingitään sitten ja hinta on nyt 120 euroa. Alkoi mussuttamaan ja sanoin, että vielä yksi mussutus, niin hinta on 130 euroa. Tavara oli hänelle juuri hyvä ja hän osti sen 120 eurolla. Tinkiminen kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Kerran Torilla pyysin eräästä tavarasta 100 euroa. Asiakas tinki ja tinki. Sanoin, että hintahan oli ilmoituksessa. Sanoi, että aina pitää tinkiä. Sanoin siihen, että tingitään sitten ja hinta on nyt 120 euroa. Alkoi mussuttamaan ja sanoin, että vielä yksi mussutus, niin hinta on 130 euroa. Tavara oli hänelle juuri hyvä ja hän osti sen 120 eurolla. Tinkiminen kannattaa aina.
Mulla oli vastaava keskustelu torissa tuotteesta jonka olin hinnoitellut hieman jo valmiiksi halvemmaksi kuin mikään muu samanlainen tuote markkinassa sillä hetkellä. Heppu tinki silti ja sanoi tinkivänsä aina periaatteesta. Sanoin, että periaatetinkijöille korotan itse aina hintaa periaatteesta vähintään 10%.
Yleensä vastaan vaan että ei käy. Usein ostavat silti ihan siihen täyteen hintaan.