Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui juhannuksena tiskaamisesta, haukkui lyttyyn ja otti kierroksia - vika on nyt minun kun en "anna anteeksi"

Vierailija
24.06.2020 |

ja teeskentele, että kaikki on hyvin eikä mitään tapahtunut.

Jotenkin miniänä rajojen laittaminen on nostanut sellaiset konfliktit, että melkein mietin jo avioeroa jollei kukaan ala tulla pikku hiljaa vastaan ja myönnä, että ainoa raivopää on anoppi, joka ottaa nokkaansa milloin mistäkin, sekoilee krapulapäissään ja soittaa suutaan kännissä. Olen aiemmin ollut melkein ylikiltti ja myötäilevä, että välttäisin kaikki turhat riidat, mutta nyt mennään niin pitkällä, että pakko laittaa vastaan. Juhannuksen kärhämä on kuitenkin pisteenä iin päällä, ja se ns. viimeinen tippa tynnyrissä, jossa ajattelin että tässä kulkee raja. Ensin mies suuttui äidilleen, sen jälkeen mulle ja seuraavaksi kävi räyhäämässä apelle kun en suostunut jäämään enää samaan paikkaan anopin kanssa. Muut suuttuivat ja vetosivat lapsiin, että nyt heille tulee paha mieli kun jää ohjelmisto vajaaksi, ja voi niitä kierroksia kun vastasin että sitä olisi kannattanut anopin ajatella ennen kuin avasi sanaista arkkuaan.

Joka ikinen elämänvalintani, lapsen kasvupyrähdys, häät, kaikki on ollut sitä, että pitäisi kierrättää anoppilan kautta. Vielä enemmän kirpaisee, että kaikki henkilökohtaiset valintani pitäisi myös hyväksyttää anopilla, ja jossei kelpaa, niin niin ei vain tehdä. Pahinta on, etteivät muut näe tilannetta, ja olen se ainoa joka nyt ensin sietää anopin rääkymistä milloin mistäkin ja seuraavaksi sitä, kun muut haukkuvat minut pystyyn kun en ole enää anopin juoksutyttö joka tekee mitä käsketään.
Lapset ovat myös anopin omaisuutta jollain kierolla logiikalla. Melkein jokainen kehitysaskel on nk spoilattu, mitään en ole saanut ajatella rauhassa kun anoppi soittaa ja tinkaa että olenko sitä tai tätä tullut ajatelleeksi. No miten kerkeän, kun itse vasta tutustuin aiheeseen tuoreena äitinä. silloin suutuin, kun olin suunnitellut vaippaiän loputtua viedä ensimmäisen pikkariostoksille, niin anoppi änki väliin tuomalla alkkareita paketillisen. Miksi pitää joka helkutin asiaan sekaantua?

Kommentit (230)

Vierailija
81/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin voi hylätä täysin. Hänen kanssaan ei tarvitse olla missään väleissä. Ja sama oman äidin kanssa! Äidiksi pääsee kun on hetken paikallaan ja mies panee paksuksi. Sen jälkeen luonto hoitaa kaiken. Anoppi tai äiti ei siis todellakaan ole tehnyt mitään merkittävää asemansa saavuttaakseen. Tyhminkin elukka pystyy samaan.

Vierailija
82/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin yhden poikaystävän jolla oli juuri tuollainen äiti. Kaamea äiti oli iso syy jättämiseen mutta ei ainoa. Toinen syy oli että poikansa oli aika tossu, äitinsä sellaiseksi kasvattama. Myötäili äitiään eikä osannut vetää rajoja. Olen nyt naimisissa hienon miehen kanssa jolla on kiva äiti. Paljosta riesasta olen elämässä säästynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä väistelet? Sano suoraan siinä tilanteessa, että nyt riitti. Lopeta. Minä rn enää kuuntele tuollaista käskemistä ja solvaamista.

Ei sun tarvitse paeta paikalta. Sanot, että lopeta.

Tuo tuntuu hirveältä.

Sano tuo kaikki, mitä kirjoitat. Sitten sen on mahdollista muuttua. Ei sun tarvii piiloon mennä.

Kun yksi muuttaa käytöstään niin muidenkin on mahdollista.

Ole rohkea. Mitään et menetä. Mykkäkoulu on mitä on. Sitähän sinä teet nyt. Mökötät.

Tsemppiä.

Tule sieltä puskista esiin. Se on voimaannuttavaa.

Se syyllistäminen lasten kautta on kyllä hyvin raukkamaista, kun itse ensin anoppi aiheuttaa noita tilanteita.

Kerro miehellesi ensin asioiden laita ja sano, että toivot hänen selkeän tukensa, mutta et enää lähde tuohon peliin mukaan etkä ole käskyläinen tai haukkumapuu. Olet hyvä äiti ja hyvä ihminen ja hyvä vaimo ha ansaitset yössä kohtaa parempaa ja kunnioitusta. Sinun tapasi ei ole tuo miehen perheen tapa. Se tapa on muutettavissa. Tätä lajia riitti... uutta kokeilemaan. Kyllä siinä yhteisössä voi muuttaa asioita. Ei tarvi erota. Tulet kohtaamaan uusia haasteita.

Sinun haasteesi on tulla esiin.. Sinulla on hyviä ajatuksia. Luota vaan ittees. Oot hyvä just noin. Rohkeutta!

Vierailija
84/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin yhden poikaystävän jolla oli juuri tuollainen äiti. Kaamea äiti oli iso syy jättämiseen mutta ei ainoa. Toinen syy oli että poikansa oli aika tossu, äitinsä sellaiseksi kasvattama. Myötäili äitiään eikä osannut vetää rajoja. Olen nyt naimisissa hienon miehen kanssa jolla on kiva äiti. Paljosta riesasta olen elämässä säästynyt.

Hyvä sulle, että tilanne paljastui jo seurustelu-aikana. Meillähän anoppi sekosi vasta sillä hetkellä kun poika sai pojan.

Vierailija
85/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei tarvitse olla humalaisen ihmisen seurassa. Tai krapulaisen. Suojele lapsia.

Vierailija
86/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin voi hylätä täysin. Hänen kanssaan ei tarvitse olla missään väleissä. Ja sama oman äidin kanssa! Äidiksi pääsee kun on hetken paikallaan ja mies panee paksuksi. Sen jälkeen luonto hoitaa kaiken. Anoppi tai äiti ei siis todellakaan ole tehnyt mitään merkittävää asemansa saavuttaakseen. Tyhminkin elukka pystyy samaan.

?

Kipeetä, muttei kyllä täysin tottakaan.

Vierailija
87/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös sanoa anopille ja sanoa miehellesi, että et enää jaksa tämmöistä pomotusta. Sinä olet lasten äiti ja sinä olet se ainoa äiti ja toivot, että äitiyttä kunnioitetaan ja sinua ja sinun sanomisiasi ja tekemisiäsi.

Miehesi olisi hyvä tietää nuo tunteesi ja turhautumisesi siihen, että poika menee äidin alla.

Ei se ole loukkaavaa vaan se on sitä, että näet asioita, mitä miehesi tai anoppisI eivät näe, koska ovat siinä aina olleet.

Vierailija
88/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinailevaa anoppia ei tartte katella. Siinä on yksi iso pulma. Syyllistys siellä on anopilta itsellään ja toimii noin pöhkösti.

Johonkin syyllisyyden ja häpeään se sitä viinaa vetää.

Vierailija
89/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vietätte yhteistä juhannusta. Keksikää perheelle jotain muuta.

Vierailija
90/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka ihmeessä anoppi on päässyt teidän kaapille poistamaan sieltä sinun ostamiasi vaatteita? Kuka hänet sinne päästi? Jos meni kaapille itse, miksi siinä kohtaa ei ole käsketty kaapilta pois?

Kuinka ihmeessä vietät juhannusta lasten kanssa ryyppäävän anopin seurassa?

Vierailija
91/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on anoppi, jolla ei ole omaa elämää. Osta hänelle kuntosalikortti ja vahdi joka päivä, että urheilee vähintään 2 tuntia päivässä. Sitten ei jaksa puuttua toisten elämään. Numero estolistalle jne jne.

Vierailija
92/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi, musta tulee hirviöanoppi. Voisin hyvin kuvitella ostavani pikkareita tai ensivaatteita vauvalle. Ja hammasrasian ja ensikengät.

Muistaakseni meidänkin lapsille isovanhemmat ostivat ne törkyhintaiset nahkaensikengät, mitä ainakin silloin piti olla. Hammasrasia tuli kummitädiltä.

Vierailija
93/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasrasia???? Säästääkö joku hampaita?

Vierailija
94/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitsi, musta tulee hirviöanoppi. Voisin hyvin kuvitella ostavani pikkareita tai ensivaatteita vauvalle. Ja hammasrasian ja ensikengät.

Muistaakseni meidänkin lapsille isovanhemmat ostivat ne törkyhintaiset nahkaensikengät, mitä ainakin silloin piti olla. Hammasrasia tuli kummitädiltä.

Hyi. Häpeä jo etukäteen hirveyttäsi 😂.

Vierailija
95/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle, että tilanne paljastui jo seurustelu-aikana. Meillähän anoppi sekosi vasta sillä hetkellä kun poika sai pojan.

Paljastui todellakin ja aika nopeasti. Poikaystävällä oli kaksi vanhempaa sisarusta, toinen jo naimisissa ja yksi lapsi. Äiti päsmäröi kaikkien elämää, myös tämän perheellisen. Kaikki olivat aivan despoottiäidin tossun alla. Aina piti tehdä kuten äitikkä halusi. "Äitikkä", yök mikä sana! Poikaystävä pääsi opiskelemaan toiselle paikkakunnalle mutta valmistuttuaan palasi kotikaupunkiinsa, kukaties äitikän painostuksesta. Aivan hirveää ajatella minkälainen elämästäni olisi tullut jos olisimme vielä yhdessä. Osaan kyllä pitää puoleni mutta elämä olisi ollut yhtä taistelua ja hammasten kiristelyä.

Vierailija
96/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän mun äidiltä. Mulla oli nuorena hankala äitisuhde, joka muuttui kun sain lapsen. Äiti ihan omi poikani. En ehtinyt juuri ostaa lapselleni vaatteita tai leluja, kun äiti jo osti ja paljon. Tilanne meni ohi, kun sain lisää lapsia ja sisaruksenikin saivat. Äidillä ei enää aika ja raha riittänyt kaikkien paapomiseen.

Olin jotenkin läheisriippuvainen. Mulla oli kurja olo, ettei äiti vaan nyt oo vihainen. Jos äiti käski käymään mökillä, sinne oli mentävä vaan.

Nykyään mulle on ihan sama, mitä äiti ajattelee. Soitan noin kerran viikossa kuulumisia. Tapaan ehkä kerran kuukaudessa.

Harvenna tapaamisia anoppiisi, äläkä vastaa heti viesteihin. Eläkää teidän perhe omaa elämäänne.

Vierailija
97/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä oon alkanut vihaamaan tuota "hyvää hyvyyttään". Se on aina miehen selitys kaikkeen mitä äitinsä tekee. Hyvää hyvyyttään osti lastenhuoneeseen uuden maton kun ei pitänyt entisestä. Hyvää hyvyyttään halusi ostaa nimiäismekon ja pitää nimiäiset omassa kodissaan (kieltäydyin molemmista mutta ei kerta riittänyt). Appi sanoi että hän voisi kunnostaa polkupyörän jos sininen kelpaa. Sanoin että tottakai, se on lempivärini. Anoppi tähän "kun kyse on _minun_ lapsenlapsestani niin minä kyllä päätän värin!". Hämmennyin tilanteesta niin kovin etten saanut sanaa suusta. Mies selitti jälkeenpäin ettei äitinsä varmaan kuullut minun lausettani siellä välissä (ihan kuin se muuttaisi asiaa).

Oltiin katsottu vauvan tavaroita jo etukäteen ja oltiin menossa ostamaan. No appivanhemmat sitten sanoivat että voivat tulla ne maksamaan (kiva juttu, siis pyyteettömästi). Kaupassa anoppi löysi mielestään hienon tavaran ja esitteli sitä. Meillä oli niitä jo ennestään paljon ja sanoin vielä että ei ole oikein mun makuun. Anoppi sitten sanoi että ostaa sen kysymyttä lahjaksi. Otin sen tietysti sitten vastaan mutta en ymmärrä tuota että täytyy väkisin ostaa vaikka ilmaisin ettei tarvita. Mutta vaikea lahjasta on kieltäytyäkään, kun hyvää hyvyyttään se vaan.

Vierailija
98/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehet koskaan valita tän tyylisistä jutuista?

Oiskohan siksi että miehet viisaampia eivätkä mene tuollaisiin tilanteisiin jos eivät tykkää?

Vierailija
99/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä tiskausepisodi nyt meni? Mistä anoppi alkoi huutamaan?

Tiskasit väärin/väärässä järjestyksessä/perintöhopeat/apen lempikupin/et tiskannut ollenkaan??

Vierailija
100/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet koskaan valita tän tyylisistä jutuista?

Oiskohan siksi että miehet viisaampia eivätkä mene tuollaisiin tilanteisiin jos eivät tykkää?

Miehet eivät välitä, tyhmät puheet jätetään omaan arvoonsa ja annetaan olla. Samoin tyhmät ihmiset. Tehdään sitä omaa juttua eikä välitä muusta.