Ärsyttääkö, jos pyydät ystäväsi kahville ja hän tuo mukanaan lapsensa?
Tarkoitan isoa lasta, joka voisi jäädä hetkeksi kotiinkin. Minua ärsyttää ja harmittaa. Yleensä se lapsi vaatii äitinsä huomion eikä muutenkaan voi jutella samalla tavalla lapsen aikana.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisi kyllä viimeiseksi tapaamiseksi tuo. En pidä lapsista enkä halua tavata kavereitani lasten kanssa. Jos ei pysty kahvittelemaan kahden kesken, ei oikein voi olla minun ystäväni pidemmän päälle.
Tällaisella ajattelulla olevat ”ystävät” karsiutuu nopeasti.
Ehkä siellä mammalandiassa. Minulla on paljon ystäviä, ja lähes kaikki heistä ovat (vapaaehtoisesti) lapsettomia tai ainakin osaavat järjestää asiansa niin, että lapsen tarvitse roikkua mukana.
Nykyään on paljon veloja ja se on ihan ok, oma aikuinen lapseni on myös.
Silti mä ymmärrän ystäviä joilla pieniä lapsia että tulevat mukaan jos ei erikseen sovittu että ei. En pidä sitä roikkumisena. Sä et selvästi siedä lapsia.Sanoin tuossa viestissäni ihan selvästi, etten pidä lapsista.
Sitten sun arvomaailma poikkeaa liikaa niistä joilla on lapsia.
Sinun mielestäsi kaikilla, joilla on lapsia, on samanlainen arvomaailma?
En myöskään pidä makaronilaatikosta. Ovatko arvoni nyt täysin epäyhteensopivat sellaisen ihmisen kanssa, jolle makaronilaatikko on lempiruokaa?
Kiinnostaisi tietää, minkä ikäisen lapsen voi jo jättää kotiin? Ystäväni lapsi on 22 v. ja kulkee edelleen äitinsä mukana joka reissuun ja kahvitteluun, mikä ystäväpiirillä on. En tiedä kumpi tässä on tyhmempi, äiti vai lapsi. Äiti on sanonut, että perhe tulee hänelle aina ensin ja muut vasta sitten. Pikkuhiljaa on äidin ystäväpiiri alkanut kapenemaan. Itse menen sitten mielummin kahville vaikka yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hankkinut kotiini kaikenlaisia kivoja leluja, jotta lapsivieraatkin viihtyisivät mun luona. Oli niin ihana nähdä nelivuotiaan pojan riemastunut katse, kun esittelin hänelle Bruder-traktoria ja paalaajaa. Mulla on vielä tuoreessa muistissa mun oma lapsuus sekä se, miten minuun suhtauduttiin eri kyläilypaikoissa. Tahdon mun ystävien lasten muistelevan mua joskus tulevaisuudessa sinä mukavana tätinä:)
N23
Ja sä otat sen paalaajan mukaan kahvilaan sun ystävän 12-vuotiaalle, joka leikkii sillä pöydällä, kun te naiset vaihdatte kuulumisia ja sä kerrot sun aviokriisistäsi ja kyhmystä, jonka löysit rinnastasi?
Oletko jotenkin tyhmä? 12-vuotiaalla on jo täysin erilaiset kiinnostuksen kohteet. Miksi ihmeessä tyrkyttäisin hänelle traktoria ja paalaajaa? Sitäpaitsi sen ikäiset ovat jo todella fiksuja. Ja aika paljon riippuu ihan siitäkin, millaisen asenteen itse heitä kohtaan ottaa.
N23
Ärsyttää. Kutsu koskee vain kutsuttuja, en tykkää tunkeilijoista ja kuokkijoista. Yleensä en lapsellisia mihinkään toki kutsukaan, koska oletus on että lapsissaan ne kuitenkin roikkuvat. Saavat itse ehdottaa tapaamisia silloin kun pystyvät irtautumaan pershedelmistään.
Jotkut naiset ovat kyllä selkeästi pelkkiä äitejä - eivät naisia eivätkä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hankkinut kotiini kaikenlaisia kivoja leluja, jotta lapsivieraatkin viihtyisivät mun luona. Oli niin ihana nähdä nelivuotiaan pojan riemastunut katse, kun esittelin hänelle Bruder-traktoria ja paalaajaa. Mulla on vielä tuoreessa muistissa mun oma lapsuus sekä se, miten minuun suhtauduttiin eri kyläilypaikoissa. Tahdon mun ystävien lasten muistelevan mua joskus tulevaisuudessa sinä mukavana tätinä:)
N23
Ja sä otat sen paalaajan mukaan kahvilaan sun ystävän 12-vuotiaalle, joka leikkii sillä pöydällä, kun te naiset vaihdatte kuulumisia ja sä kerrot sun aviokriisistäsi ja kyhmystä, jonka löysit rinnastasi?
Oletko jotenkin tyhmä? 12-vuotiaalla on jo täysin erilaiset kiinnostuksen kohteet. Miksi ihmeessä tyrkyttäisin hänelle traktoria ja paalaajaa? Sitäpaitsi sen ikäiset ovat jo todella fiksuja. Ja aika paljon riippuu ihan siitäkin, millaisen asenteen itse heitä kohtaan ottaa.
N23
Mikä v*ttu on paalaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisi kyllä viimeiseksi tapaamiseksi tuo. En pidä lapsista enkä halua tavata kavereitani lasten kanssa. Jos ei pysty kahvittelemaan kahden kesken, ei oikein voi olla minun ystäväni pidemmän päälle.
Ehkä siellä mammalandiassa. Minulla on paljon ystäviä, ja lähes kaikki heistä ovat (vapaaehtoisesti) lapsettomia tai ainakin osaavat järjestää asiansa niin, että lapsen tarvitse roikkua mukana.
Silti mä ymmärrän ystäviä joilla pieniä lapsia että tulevat mukaan jos ei erikseen sovittu että ei. En pidä sitä roikkumisena. Sä et selvästi siedä lapsia.Sanoin tuossa viestissäni ihan selvästi, etten pidä lapsista.
En myöskään pidä makaronilaatikosta. Ovatko arvoni nyt täysin epäyhteensopivat sellaisen ihmisen kanssa, jolle makaronilaatikko on lempiruokaa?
Huono vertaus. Makaronilaatikko ei ole pakollinen kenellekään mutta keillä lapsia on niin ne on.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset ovat kyllä selkeästi pelkkiä äitejä - eivät naisia eivätkä ystäviä.
Näiden kanssa ei voi solmia aitoa ihmissuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vertaus. Makaronilaatikko ei ole pakollinen kenellekään mutta keillä lapsia on niin ne on.
Miten tuo liittyy arvoihin? Mahdatko tietää, mitä arvoilla edes tarkoitetaan? :D
Itse en mielelläni mene ystävän luo kahville lapseni kanssa, koska silloin ei pysty rauhassa juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
N23
Mikä v*ttu on paalaaja?
Kas tässä!
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten tämä toinen puoli, pitävätkö lapset lapsettomista aikuisista. Vastaus: kyllä!
Meidän lasten suosikkiaikuisia mun kavereista on just ne, joilla ei ole lapsia. Nämä lapsettomat kokemukseni mukaan myös juttelevat lasten kanssa aivan poikkeuksetta enemmän kuin ne, joilla on omia lapsia. Eikö muut oo huomanneet tätä?
Jos naisella on omia lapsia, hän tuskin huomaa lapsia, mutta jos ei ole, niin käy lapsen kanssa jonkinlaisen keskustelun.
Lapset kysyvät usein koska se ja se tulee käymään, koska nähdään. Mutta kavereistani, joilla on omia lapsia, eivät kysy koskaan, eivät ikinä.
Lasten mielestä äidin lapsettomat kaverit on ihan parhaita, en sitten tiedä mitä ne kaverit ajattelee :D
Tuo on muuten ihan totta. Esimerkiksi mun tuttavapiiriin kuuluva nelivuotias poika soittaa mulle säännöllisesti kuulumisiaan ja aina kun näemme, hän tuo mulle hienoimpia piirroksiaan:D
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
N23
Mikä v*ttu on paalaaja?
Kas tässä!
Huh, no ei mun kerrostaloasuntooni ainakaan mahdu tuollaista!
Mä tein näin ja pojasta tuli naisia ymmärtävä herrasmies. 😌