Hei katsokaa vähän miten lapsenne pukeutuvat! Tänään nähtyä...
Näin ehkä 9-10 v tytön sellaisissa sortseissa, joissa pakarat lähes näkyivät. Älkää päästäkö lapsianne ulos noin paljastavissa vaatteissa, tuolla kaupungilla saattaa joku alkaa ahdistella, kun paikat vilkkuu.
Kommentit (63)
Mä näin nuoren tytön jolla oli niin tiukat ja ihomyötäiset sortsit että alapään muoto oikein loisti. Toisin sanoen siis kamelinvarvas näkyi.. Ja tyttö oli ehkä 11-12
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä on päällä, ahdistellaan kumminkin. Näin ainakin omassa lapsuudessani.
Mä en ymmärrä missä te jatkuvaa ahdistelua kokevat oikein liikutte? Vaikuttaa oudolta.
Mua ei ole koskaan ahdisteltu mitenkään, ei lapsena, ei teininä, ei aikuisena. Olen nyt 46-vuotias ja aina rauhassa saanut olla ja elää. Eikä kukaan tuntemani nainen ole koskaan kokenut ahdistelua, ainakaan mitään epämiellyttävää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että jollain on ollut tarve poistattaa seuraava kommentti:
Valitettavasti nykylapsilla alkaa murrosikä pari vuotta aiemmin kuin vanhemmillaan. Useilla 10-vuotiailla on jo tissit, joillakin isotkin. Myös takamus on alkanut leventyä. Mieleltään he ovat kuitenkin vielä täysiä lapsia, mutta ulkoinen olemus voi näyttää samalta kuin 90-luvulla 15-kesäisen tytön olemus. Suurin riski tyttöjen puolialastomassa pukeutumisessa ei kuitenkaan ole oikeat pedoffiilit, vaan ikäluokkaa 16-20 olevat kehityksessä muutaman vuoden jäljessä kulkevat kollit, joilla hormonit hyrräävät enemmän kuin tuulivoimala hirmumyrskyllä.
Toiset eivät kestä omien mielipiteidensä vastaisia kommentteja ja on todella helppoa painaa lipun kuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä on päällä, ahdistellaan kumminkin. Näin ainakin omassa lapsuudessani.
Mä en ymmärrä missä te jatkuvaa ahdistelua kokevat oikein liikutte? Vaikuttaa oudolta.
Mua ei ole koskaan ahdisteltu mitenkään, ei lapsena, ei teininä, ei aikuisena. Olen nyt 46-vuotias ja aina rauhassa saanut olla ja elää. Eikä kukaan tuntemani nainen ole koskaan kokenut ahdistelua, ainakaan mitään epämiellyttävää sellaista.
Kiva teille. Minua ja kaikkia kavereitani on ahdisteltu, ensimmäinen kerta oli kun olin 12-vuotias eikä se vielä ole loppunut. Ei se jatkuvaa ole, mutta joka kesä tapahtuu jotain. N36
Vierailija kirjoitti:
Nuo lasten sortsit ovat järkyttävän lyhyitä! Tilasin omalle 10v tytölle Hm:tä parit, sovitti ja oli ihan hyvät mutta kun alkoi käyttää niitä tajusin, että likaltahan vilkkuu per""e!
Jep, siis tyttöjen shortsit! Poikien puolella olisi sopivan mittaisia. Huomasin saman kun 3 v tytölle yritin etsiä shortseja ja kaikki tuollaisia pakarat vilkkuu malleja, miksi näitä edes tehdään lapsille (tai ylipäätään kenellekään) ?!
Hyi hitto. Mä en ymmärrä vanhempia jotka antavat lasten kulkea niukoissa vaatteissa.
Minusta huolestuttavinta on nimenomaan se että noin pienille lapsille edes valmistetaan paljastavia vaatteita. Kuka suunnittelee lasten vaatteita ja ajattelee että on ok että pienten lasten pakarat vilkkuu?
9-vuotiaalla lapsella menee paljastavat vaatteet vielä sen lapsellisuuden ja naiiviuden piikkiin mutta itse näin eräs päivä n. 14-vuotiaan tytön jolla oli senkaltaiset mikroshortsit jalassa että olisivat jo menneet alushousuista. Liioittelematta puolet pakaroista oli selkeästi esillä, sukkahousuja ei jalassa. Tuo järkytti jo itseänikin, ikimaailmassa en antaisi yläasteikäisen lapseni lähteä ulos sellaisissa vetimissä. Uikkareita on turha vetää tähän puolustukseksi, sama kuin perustelisi alastomana kadulla kävelemistä sillä että on uimahallin saunassa nakuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nykylapsilla alkaa murrosikä pari vuotta aiemmin kuin vanhemmillaan. Useilla 10-vuotiailla on jo tissit, joillakin isotkin. Myös takamus on alkanut leventyä. Mieleltään he ovat kuitenkin vielä täysiä lapsia, mutta ulkoinen olemus voi näyttää samalta kuin 90-luvulla 15-kesäisen tytön olemus. Suurin riski tyttöjen puolialastomassa pukeutumisessa ei kuitenkaan ole oikeat pedoffiilit, vaan ikäluokkaa 16-20 olevat kehityksessä muutaman vuoden jäljessä kulkevat kollit, joilla hormonit hyrräävät enemmän kuin tuulivoimala hirmumyrskyllä.
Jep
xx
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niitä ihmisiä, joiden mielestä heitä ahdistellaan jos joku edes katsoo päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niitä ihmisiä, joiden mielestä heitä ahdistellaan jos joku edes katsoo päin.
Koulussa kopeloitu rintoja ja takapuolta.
Kaupungilla setämiehet huutaneet ”hei tyttö, näytä tissit”.
On seurattu perässä ja huudeltu vaikka ei ole sanonut kyseiselle tyypille sanaakaan.
Baarissa on vain tartuttu rintoihin kiinni kun jutellut kaverin kanssa.
Ihan viatonta vai?
Olin nuorempana ujo ja yritin pukeutua niin neutraalisti ja peittävästi kuin mahdollista. Halusin vain ettei minua edes huomata. Eipä auttanut.
Ahdistelusta: alkoi kun oli 12-v. Rintojen kopelointia ja perseestä puristelua. Bussissa ja muissa julkisissa on kähmitty ruuhkan turvin. Siis ihan keskellä kirkasta päivää. Siksi jossain vaiheessa pukeuduinkin kesäisin isoihin T-paitoihin, jotka ulottuivat varmasi yli takapuolen.
Perässä on kuljettu ja maaniteltu mukaan vielä silloin, kun olin nelikymppinen äiti. Nykyään meno tuntuu olevan sellaista, että tällainen liki kuusikymppinenkään ei voi kulkea myöhällä yksin. Kova on joillakin puute ja tätikin kelpaisi paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9-10 v. on lapsi. Hänessä ei ole mitään seksikästä, oli päällä sitten lyhyet sortsit tai kaiken peittävä kaapu. LAPSI. Lapsi voi pukeutua kevyesti näillä helteillä eikä siinä ole mitään vikaa. Hirveää, että seksualisoit lapsen kehoa.
Niin... Näin tietysti ajattelee terve ja normaali ihminen, mutta entäs jos sellainen ei ole kyseessä? Normaalisti ajatteleva ihminen ei seksualisoi kettään, mutta mieleltään vinksahtanut kylläkin!
Joo, vinksahtaneita ihmisiä maailmasta löytyy. Näistä on hyvä kertoa lapselle lapsen tasolla. Mutta lapsen (!!!) syytä ei ole se, että joku on pedofiili, eikä kenenkään tule pukeutua kaapuun siksi, että joku toinen on pervo. Se on näitten pervojen ongelma, ei niiden, joita pervot katselevat. Lapsi vain oppii, että hänen kehossaan on jotain häpeiltävää, väärää ja piiloteltavaa ja että jos häntä ahdisteltaisiin, se olisi hänen syytään. Ei ole. Opettajaa pojillenne, ettei ketään tuijoteta, ahdistella, kourita tms., niin se saadaan loppumaan. Ratkaisu ei ole se, että naispuoliset piilottavat kehonsa. Peittävät vaatteetkaan eivät ahdistelulta suojaa, sillä ahdistelun syy ei ole vaatteessa, vaan ahdistelijassa. Saako vauvakaan olla vaipoissa, kun heitäkin on raiskattu niissä varusteissa?
En mä ainakaan opeta lastani pelkäämään mahdollisia ahdistelijoita.
Pukeutumisen toki pitää olla edes jokseenkin soveliasta, koska se nyt on kohteliasta muita kohtaan, siitäkin on kyllä joutunut teinin kanssa kyllä vähän joustamaan.
Itseäni peloteltiin lapsena pimeillä kujilla ja namusedillä, veljeä taas ei peloteltu millään vaikka hän tuli pari kertaa hakattuna kotiin ja minulle ei koskaan käynyt mitään. En halua lapseni kasvavan samanlaisessa pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu toki. Rintojen kouriminen, perseen puristaminen tai läppäisy, kotiin seuraaminen, "mä tuun r aiskaan sut" -huutelu, hameen alta kuvaaminen, vartalon yksityiskohtainen kuvailu ja kommentointi, sekä sormien tunkeminen yhtäkkiä jalkoväliini ovat toki sama asia kuin "joku katsoi päin". N36
Hieman OT, mutta kyllä vaateteollisuus ja Kardashian-muoti on tässä isona tekijänä. Ihan aikuisena yritin metsästää nyt itselleni yksiosaista uimapukua, todella haastavaa löytää sellaista josta ei pakarat loista. En ole kiinnostunut siitä miten muut rannalle tai uimahalliin pukeutuvat jos ei nyt ihan nakuna hillu, mutta itse en välitä kulkea pyrstö esillä julkisilla paikoilla. Lapsi ei toki eroa ymmärrä ellei asiaa avaa, senkin voi tehdä syyllistämättä.
Ehkäpä vaatteet ovat jääneet pieniksi sitten viime kesän käytön.
Olin oma lapsen kanssa torilla jäätelöllä. Viereisessä penkissä istui pari keski-ikäistä herraa. Ohi kekkuloi kaksi todella nuoren oloista tyttöä, joilla toisella oli niin lyhyt hameen helma, että pakarat vilkkui, toisella ns perseshortsit, kummallakin olkaimettomat lyhyet topit. Liikehdintä oli juuri sellaista aikuisviihteestä opiskeltua keimailua ja kohdistettu näihin kahteen mieheen. Miehet eivä oikein tienneet minne katseen kohdistaa ja lähtivätkin kohteliaasti pois. Kysyin lapseltani, että tunteeko hän nämä tytöt ja hän sanoi heidän menevän kuudennelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen miehen huutelua ja arvostelua en ymmärrä saatika hyväksy, sitten asia on eri jos mies on toisesta kulttuurista
Mikään kulttuuri tai muu tekosyy ei tee asiasta tippaakaan hyväksyttävämpää. Ei tippaakaan. Ja jos on tullut tänne muka turvaa hakemaan ja sitten tekee tota, niin kertakaikkiaan järkyttävää.
NÄMÄ!!!!!