Yli nelikymppinen! Mitä anti-age voidetta käytät?
Itse siirryin juuri Medik8, mutta aika hurjan kallista, eli en ainakaan jatka sillä. Mitä suosittelet? Itsellä kovin pintakuiva iho.
Kommentit (31)
Huijausta tai ei, mutta olen nyt 2 kuukautta erityisesti kiinnittänyt huomiota ihonhoitoon ja tulokset on ihon kosteuden, kimmoisuuden ja ryppyjen mataloitumisen suhteen niin merkittävät, että ihan hävettää kun en aiemmin ole tajunnut. Takaisin ei ole enää paluuta velttoon ja elottomaan ihoon. Ja onhan tämä harrastuksena mielenkiintoista, kokeilla kaikenlaisia happoja ja seerumeita.
Lähes kaikki anti-age tuotteet on voimakkaasti HAJUSTETTUJA ja astmaatikkona en voi käyttää niitä kun ärsyttävät hengitysteiden limakalvoja (jotka on jo valmiiksi tulehdustilassa).
Käytän ordinarya ja erisania sekaisin. Siis seerumit ordinarylta (kesäisin käytän anti-pigmentaatio arbutiiniseerumia ja talvella retinoliseerumia) ja sitten se kosteuttava voide erisaniöta, joko se kevyt kosteuttava kasvovoide kesällä, tai hoitavampi talvella.
Olen 45v ja ei ole ryppyjä. Ainoastaan nauraessa silmäkulmissa iho rypistyy mutta vain sen nauramisen ajaksi.
Mulla on halpa kasvovoide (Lidl, Nivea tms) mihin sekoitan Ordinaryn retinoidia, sitä vahvempaa. Alle korealainen hyaluronihapposeerumi. Lisäksi otsaan ja silmien ympärille laitan Ordinaryn argirelinen. Aurinkovoidetta kasvoille olen käyttänyt kesällä päivittäin jo parikymppisestä.
Vierailija kirjoitti:
En mitään ilmeisesti :o. Oon 43v ja iltaisin käytän Luonkos-öljykakkua ja sen perään Lumenen sensitive-kasvovettä enkä mitään kosteusvoidetta koska tuo yhdistelmä jättää ihon ihanan kosteutetuksi. Aamuisin puhdistan kasvot kasvovedellä (ja konjac-sienellä välillä) ja sit Lumenen seerumi (sisu) ja Humektan voide. Mulla ei oo juurikaan edes uurteita, iho on jotenki paksu, vissiin geeneissä koska edes mun äidillä joka on 66v ei ole juurikaan ryppyjä (huomaan selkeästi eron kun samanikäisen anoppini kanssa ovat vierekkäin).
Tää on totta, geenit määrää paljon.
Mulla on upea, paksu, pitkä kiiltävä tukka vaikla hoidan sitä paskasti tai oikeastaan en edes hoida.
Olen pitkästi yli 40 ja iho loistokunnosa ja rypytön vaikken hoida mitenkään. Joskus laitan jotain perusvoidetta jos kiristelee. Geenit!
Mutta sitten: olen pullukka vaikka miten laihdutan. Geenit osittain nekin, suku on pulleaa ja ei varmaan ketään hoikkaa suvussa.
Toki sitten geenien määräämää perimää voi taistella, hidastaa jne, mutta aina sekään ei ehkä ihan täysin auta.
En mitään. Ei ole vielä ollut tarvetta
n60v
Korkean kertoimen aurinkorasvaa
Vaihdellen:
Bepanthenia
Bellavitaa, kun ei ole aurinkoisia säitä
Silikonitonta kuivaöljyä
Vierailija kirjoitti:
Korkean kertoimen aurinkorasvaa
Vaihdellen:
Bepanthenia
Bellavitaa, kun ei ole aurinkoisia säitä
Silikonitonta kuivaöljyä
Ja siis vaihdevuosien hormonikorvaushoitoa, jolla lienee isoin merkitys todellisuudessa.
Vichy silmänympärysvoide. Naamaan sekaihon voide.
50v.
Aurinkosuojaa. Sekä voidetta, että ihan fyysisiä suojia. Ikää yli 50, ja ensimmäiset alkavat silmäkulmarypyt tuli vasta hiljan.
30 kieppeillä tuhosin ihoni mikroneulauksella ja avicid voiteella. Sitä ennen käytin kalliita voiteita... Ihoni nuorekkuus katosi yhtäkkiä ja aiheutti harmia, kun yhtäkkiä näytti väsähtäneeltä pulsulta...
Nyt 40 ylittäneenä en käytä mitään muuta iholla kuin kesäisin 50 aurinkovoidetta La.R..P en muista miten kirjoitetaan.
En mitään muuta kuin aurinkosuojaa.