Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa, että opiskelen ainoastaan silloin kun hän on itse töissä

Vierailija
23.06.2020 |

Olen opiskelija ja mies on työelämässä. Hänen työaikansa on arkisin 9-16, ja minun pitäisi ahtaa opiskeluni tuohon aikaikkunaan.

Tämä rajoitus annettiin minulle eilen, vuosi yhdessä asumisen jälkeen. Olen kolmannen vuoden opiskelija ja tähtään korkealle, joten olen opiskellut tietenkin myös muulloin kuin arkipäivisin tiukasti virka-aikoina. Nyt mies ”ilmoitti”, että syksystä lähtien opiskelulle varataan tietty aika ja sitä noudatetaan.

Mies haluaa siis iltojen ja viikonloppujen olevan yhteistä aikaa. Mies on amiksen käynyt, joten ei kai voi käsittää, kuinka paljon aikaa ja voimia korkeakouluopinnot vaativat.

En osannut vastata tähän vaatimukseen mitään. Alistuin käytännössä, koska minin oli vaikea reagoida noin hullunkuriseen ajatukseen. Nyt mies elää siinä uskossa että suostuin moiseen hölynpölyyn, ja haluaisin jotenkin näpäyttää, mutta en tiedä mitä sanoa tai edes miten ottaa asia uudelleen puheeksi.

Ja joo, tämä on joidenkin todellisuutta.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Halusitte tai ette, niin tällaisia ihmisiä on olemassa. Niin miehiä kuin naisia."

Niin millaisia ihmisiä on olemassa?

Miksi esität tyhmää?

Ap

Samasta syystä kuin sinäkin. Koska on olemassa ihmisiä jotka haluavat ja/tai tekevät niin.

Vierailija
22/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Halusitte tai ette, niin tällaisia ihmisiä on olemassa. Niin miehiä kuin naisia."

Miksi esität tyhmää?

Ap

Samasta syystä kuin sinäkin. Koska on olemassa ihmisiä jotka haluavat ja/tai tekevät niin.

Milloin olen esittänyt tyhmää?

Suosittelen sinulle palstataukoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki illat ja viikonloput pitäisi olla yhteistä aikaa? Ei me avomiehen kanssa tehdä joka ilta jotain yhdessä, toki jutellaan pitkin iltaa, mutta puuhastellaan pääosin omiamme. Yhtenä arki-iltana yleensä tehdään jotain yhdessä ja viikonloppuisin vietetään enemmän tiiviimpää yhteistä aikaa.

Tollanen vaikuttaa liialliselta kontrolloinnilta ja pahempaa saattaa olla luvassa...

Vierailija
24/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asutaan yhdessä, niin ei luulisi yteisestä ajasta olevan pulaa. Ymmärrän, jos yhteistä aikaa on rajallisesti ja toinen sitten sille vähälle ajalle varailee muuta tekemistä. Silloin herää kysymys, miksi olla suhteessa jos ei halua toisen kanssa oikeasti viettää aikaa? Toki aina menoja ei voi itse aikatauluttaa eism. työmenot, luennot jne. 

Tässäkään asiassa ei minusta kannata mietiä kuka oikeassa, kuka väärässä. Parisuhteessa pitää kyetä keskustelemaan ja sopimaan asioista. Ellei tilanne kumpaakin miellytä, niin joko tilanteeseen sopeutuu tai erotaan. 

Vierailija
25/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi esität tyhmää?

Ap

Milloin olen esittänyt tyhmää?

Suosittelen sinulle palstataukoa.

Ap

Selvä mä en vastaa sulle puoleen vuoteen.

Voiko joku oikeasti ehdottaa jotain noin tyhmää keskustelupalstalla? Näköjään voi.

Vierailija
26/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa suostu! Mies yrittää alistaa ja kontrolloida.

Hyvö että tuli ilmi nyt, eikä 5 v päästä, niin et hukkaa enempää nuoruuttasi tuollaiseen.

Melkein pelköisin erotakin tuollaisesta miehestä, kannattaa tehdä se hänen poissaollessaan. Voi kukaties ryhtyä fyysisesti väkivaltaiseksi, henkisestihän on jo.

Vierailija
27/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulle jäi vielä epäselväksi, että tietääkö miehesi sinun olevan tästä ajatuksesta eri mieltä.

Vierailija
28/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miestä risoo ap:n vähättely ja halveksunta? Mieshän on "vain amis", eikä siten voi ymmärtää ap:n akateemisia tuskia?

Vierailija
29/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän pitää ottaa huomioon, että miehen työ ja siitä saatu palkka mahdollistavat aloittajan pikku harrastelun.

Olet varmaan tuo, joka loukkaantui palstataukosuosituksestani...

Meillä on kuule ihan omat rahat ja maksan itse harrastukseni.

Ap

Vierailija
30/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri noin, paitsi että mies oli töissä paljon enemmän ja epäsäännöllisiin aikoihin. Toivoi kuitenkin että meidän kahdenkeskinen aikamme olisi nimenomaan ns laatuaikaa. Jätin opintoni yliopistossa jotta voisin olla enemmän miehen kanssa. Tästä hyvästä mieheni omaisuus ja tulot ovat meidän yhteisiä ja minun ei tarvitse huolehtia rahasta koskaan. Pystyykö miehesi tarjoamaan sinulle saman tuloluokan (ja varmuuden siihen) kuin saisit omalla urallasi + kelpaako sinulle elämä kotirouvana? Jos ei, niin sitten taidat tietää itsekin vastauksen.

Vierailija
31/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minulle jäi vielä epäselväksi, että tietääkö miehesi sinun olevan tästä ajatuksesta eri mieltä.

Ei vielä. Jäin tuossa tilanteessa mollottamaan suu auki, enkä osannut sanoa mitään, mutta tänään keskustelemme asiasta.

Ap

Vierailija
32/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän pitää ottaa huomioon, että miehen työ ja siitä saatu palkka mahdollistavat aloittajan pikku harrastelun.

Olet varmaan tuo, joka loukkaantui palstataukosuosituksestani...

Meillä on kuule ihan omat rahat ja maksan itse harrastukseni.

Ap

En ole ja luulen kyllä, että työssäkäyvä mies on teidän talouden elättäjä ja nettomaksaja, jotta sinä voit käyttää ne omat rahasi itseesi.

Vierailija
33/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ole kyse opiskelusta vaan siitä, että sinulla on puoliso, joka kuvittelee että olet hänen alamaisensa, jota hän voi käskyttää mielensä mukaan.

Jollei hän kykene tasa-arvoiseen ja aikuiseen suhteeseen, opintosi eivät ole ainut ongelmanne vaan tyyppi rupeaa rajottamaan elämääsi vähän joka käänteessä.

Vierailija
34/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä. Jäin tuossa tilanteessa mollottamaan suu auki, enkä osannut sanoa mitään, mutta tänään keskustelemme asiasta.

Ap

No mitä siitä hermostumaan? Eihän ehdotuksessa tai ajatuksessa ole mitään vikaa Voinet olla asiasta samaa tai eri mieltä, ja koska kyseessä on sinun asiasi, saat myös päättää miten toimit.

Ongelmaksi asoa muuttuu vasta sitten, jos kyseessä ei olekaan ehdotus vaan vaatimus.

Miehenäsi voisin kyllä hermostua tavastasi kommunikoida suhteessa... Et kerro avoimesti mielipiteitäsi vaan salaat ne. Oletat, että toisen on osattava olla puhumatta kanssasi samaa mieltä ja jos ei ole, niin oikein ajan kanssa mietit, kuinka voisit häntä siitä näpäyttää.

Vierailija
35/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä siitä hermostumaan? Eihän ehdotuksessa tai ajatuksessa ole mitään vikaa Voinet olla asiasta samaa tai eri mieltä, ja koska kyseessä on sinun asiasi, saat myös päättää miten toimit.

Ongelmaksi asoa muuttuu vasta sitten, jos kyseessä ei olekaan ehdotus vaan vaatimus.

Miehenäsi voisin kyllä hermostua tavastasi kommunikoida suhteessa... Et kerro avoimesti mielipiteitäsi vaan salaat ne. Oletat, että toisen on osattava olla puhumatta kanssasi samaa mieltä ja jos ei ole, niin oikein ajan kanssa mietit, kuinka voisit häntä siitä näpäyttää.

Hyvä pointti, minussakin on parannettavaa. En millään voinut olla avoin tuossa tilanteessa vaan alistuin vain ja ynähdin. Ei missään nimessä aikuisen käytöstä.

Mutta tänään avaan suuni, katsotaan mitä siitä seuraa.

Ap

Vierailija
36/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö olisi fiksua käyttää se miehen työssäoloaika tehokkaaseen opiskeluun eikä alkaa vasta illalla opiskelemaan?

Itellä kesäopintojen luennot 17-19.30. Opiskelen just silloin kuin itseäni huvittaa.

-ohis

Ei ap sanonut mitään siitä, että mies kieltäisi menemästä luennoille.

AP voi varmaan selventää mitä tuo miehen vaatimus koski. Ei saa opiskella kotona muuten kuin arkisin 9-16, vai ei saa mennä edes luennoille yms. muuta kuin arkisin 9-16?

Vierailija
37/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö olisi fiksua käyttää se miehen työssäoloaika tehokkaaseen opiskeluun eikä alkaa vasta illalla opiskelemaan?

Itellä kesäopintojen luennot 17-19.30. Opiskelen just silloin kuin itseäni huvittaa.

-ohis

Ei ap sanonut mitään siitä, että mies kieltäisi menemästä luennoille.

AP voi varmaan selventää mitä tuo miehen vaatimus koski. Ei saa opiskella kotona muuten kuin arkisin 9-16, vai ei saa mennä edes luennoille yms. muuta kuin arkisin 9-16?

Ei saa opiskella kotona. Jos on kuuteen tai vaikka kahdeksaan luentoja, niin se on ok, mutta päivän opiskelut ovat sitten siinä.

Ap

Vierailija
38/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, että sua eu huoleta lainkaan se, että mies pyrkii rajoittamaan toisen ihmisen itsemäärämisoikeutta?

Vierailija
39/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, ei tuossa ole paljoa pohdittavaa. Asia uudelleen pöydälle, ellei mies ymmärrä ettei opiskelu ole välttämättä nine-to-five hommaa, niin sitten ilman mitään ultimaattumeita alat etsiä omaa opiskelija-asuntoa ja kun se löytyy, niin toteat miehelle tämän olevan tässä.

Kylmä lähestyminen, joo, mutta perusteluna niinkin yksinkertainen asia, että on jo nyt päivänselvää ettei amis-miehesi arvosta minkäänlaista opiskelua ja sitä kautta itsensä kehittämistä. En tiedä, mitä opiskelet, mutta jos jossain välissä on uhkana että tulet tienaamaan esim. miestäsi enemmän tai olet muuten vaativammassa asemassa työelämässä, niin miehesi lähestyminen jo opiskeluun indikoi pelkkiä vaikeuksia.

Ihan kaikella ystävyydellä ja rakkaudella, äkkiä sitten ehkäisypilleriä naamaan ja seuraavat seksikerrat tupla-kortsulla, sillä ko. miehelle ET HALUA tulla raskaaksi.

Juokse.

t: mies 45-v

Vierailija
40/111 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa ollenkaan puhua ja keskustella? Ei tuossa mitään näpäytyksiä tarvita. Kerrot vain, että miehen ehdottama aikarajoitus ei ole mahdollinen ja perustelet mitä opiskelu vaatii. Jos ette pysty puhumaan asiasta, niin siinä tapauksessa minäkin ehdotan eroa.

Jotenkin vaikea kuvitella että tämä keskustelemalla muuttuisi. Mieti nyt itsekin, minkälainen mies edes saa päähänsä asettaa tuollaisia ehtoja puolison opiskelulle? Kuulostaako sellaiselta mieheltä, jonka kanssa ollaan tasa-arvoisessa suhteessa ja työskennelään tiiminä perheen yhteiseksi hyväksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme