Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin New Yorker -vaatekaupassa ja voi että siellä oli halpaa

Vierailija
23.06.2020 |

Hihattomat topit 2,99 ja hyvälaatuiset T-paidat 3,99. Lierihattu 7.99 ja rypytetyt topit olkaimilla 6,99. Ostelin kaikkea ja loppusumma oli 34e. Tää on vähän niin kuin ruokakauppojen Lidl, todella edullinen.
Mutta pistää miettimään, että millaiset katteet muilla halpamerkkiyhtiöillä on, kun myyvät samanlaisia kolme kertaa kalliimmalla.

Kommentit (259)

Vierailija
221/259 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyyninen asenne aloittajalla.

Kyllä vaihtoehtoja on. Itse ostan vaatteet käytettynä kirppareilta ja verkosta ja joskus kotimaisia merkkejä uutena alesta, mutta jos asia kiinnostaa, tältä listalta löytää vastuullisiksi arvioituja suomalaisia vaateyrityksiä. https://finix.aalto.fi/kestavavaate-kampanja/

Ei ole pakko ostaa vastuutonta eikä ainakaan hehkuttaa sellaista!

Vierailija
222/259 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään huonokuntoisia vaatteita on, jos kerran New Yorkissa tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/259 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin tuon pitäisi pistää miettimään sitä, minkälaisissa oloissa vaatteet valmistetaan.

Vaikeaa uskoa, että muut halpamerkit olisivat sen eettisempiä. Jos valmistusmaa on sama, niin tehtäisiinkö H&M:n tai Lindexin vaatteet jotenkin erilaisilla työaikalainsäädännön alla kuin nämä?

No H&M:llä on sentään ekomallisto ja vaatteita tehdään esim. kierrätysmateriaaleisa. He myös ottavat vastaan vaatteita kierrätettäväksi ja H&M:n vaatteet myös kestävät paremmin kuin New Yorkerin ja vastaavien. Joten ovat H&M:n vaatteet ainakin vähän parempi vaihtoehto.

Vierailija
224/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin tuon pitäisi pistää miettimään sitä, minkälaisissa oloissa vaatteet valmistetaan.

Samanlaisissa oloissa ne kalliitkin valmistetaan. Hinnoissa vaan on design lisä ja isommat katteet.

Kannattaa vähän katsoa valmistusmaitakin. Bangladesh, Kambodza ja Intia on pahapaha ja nounou. Kiina on jo parempi. Turkki ja Portugal Eurooppaa. Viro melkein kotimaata.

Mikä läppä tämä on, että Portugali kirjoitetaan muka nykyään Portugal? Vai onko se tämä yks ja sama henkilö joka täällä niin tekee.

Vierailija
225/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte vielä huonompaa laatua, niin käykääpä Primarkissa.

Triplaan avattu Sinsay on vielä pahempi. Primarkin vaatteet kestävät kuitenkin edes sen sesongin ajan mutta Sinsayn rievut näyttävät siltä että hajoavat jo ennen kuin pääsee koko kaupasta ulos.

Vierailija
226/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisia napatoppeja , lyhyitä sortseja,revittyjä farkkuja, bombertakkeja... ei ole nelikymppisen  kauppa se. 

Vierailija
227/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tue vaan firmaa jonka paidat tekee 8v tyttö 0,06€ tuntipalkalla.

Eihän sillä ole mitään väliä kun ei ole oma lapsesi kyseessä, vai?

Niinhän sitä tukee, ostaapa minkä halpakaupan paitoja tahansa. En tietenkään mielellään maksa lasten riistosta kahtakymppiä, jos kolmellakin eurolla saa paidan.

Ap

Ymmärrän itsekin pienituloisena, että joskus on lähes pakko ostaa halpavaatteita. Mutta aina parempi vaihtoehto olisi kirpparit ja se, että yrittää suosia eettisiä merkkejä. Niiden vaatteiden kesto on jotain aivan muuta. Esim. Itsellä People Treen yli 10 vuotta sitten ostettuja trikoovaatteita kovassa käytössä ja edelleen erittäin siistejä. Mikään halparätti ei pysty samaan.

Vierailija
228/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis huonosta laadusta valittaville. Olen ostanut New Yorkerista vaatteita jo silloin kun sitä ei vielä edes ollut Suomessa ollenkaan ja mulla on nekin samat vaatteet edelleen käytössä. Ei mene oikein pestynä yhtään miksikään sen enempää kuin muutkaan vaatteet.

Tällä hetkellä esimerkiksi perinteistä kukkamekkoa ei löydä muualta kuin New Yorkerista. Just kävin toissa päivänä laittamassa sinne sata euroa kun tarvitsin uusia kesävaatteita eikä muissa kaupoissa ollut mitään mieleistä.

Vierailija
229/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tue vaan firmaa jonka paidat tekee 8v tyttö 0,06€ tuntipalkalla.

Eihän sillä ole mitään väliä kun ei ole oma lapsesi kyseessä, vai?

Niinhän sitä tukee, ostaapa minkä halpakaupan paitoja tahansa. En tietenkään mielellään maksa lasten riistosta kahtakymppiä, jos kolmellakin eurolla saa paidan.

Ap

Ymmärrän itsekin pienituloisena, että joskus on lähes pakko ostaa halpavaatteita. Mutta aina parempi vaihtoehto olisi kirpparit ja se, että yrittää suosia eettisiä merkkejä. Niiden vaatteiden kesto on jotain aivan muuta. Esim. Itsellä People Treen yli 10 vuotta sitten ostettuja trikoovaatteita kovassa käytössä ja edelleen erittäin siistejä. Mikään halparätti ei pysty samaan.

Minulla on h&m:n trikoovaatteita jotka pystyneet samaan.

Vierailija
230/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa uskoa, että muut halpamerkit olisivat sen eettisempiä. Jos valmistusmaa on sama, niin tehtäisiinkö H&M:n tai Lindexin vaatteet jotenkin erilaisilla työaikalainsäädännön alla kuin nämä?

No H&M:llä on sentään ekomallisto ja vaatteita tehdään esim. kierrätysmateriaaleisa. He myös ottavat vastaan vaatteita kierrätettäväksi ja H&M:n vaatteet myös kestävät paremmin kuin New Yorkerin ja vastaavien. Joten ovat H&M:n vaatteet ainakin vähän parempi vaihtoehto.

Juuri eilen sovitin H&M:n Ecological-t-paitoja. Huono löysä matsku, joku kierrätetty lumppu, ja hihanistutukset ym ommeltu päin helvettiä. Ei kiitos. Kotoa löytyy siistimpiä t-paitoja, vaikka ovatkin vuosia vanhoja.

Vierailija
231/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohimennen kysyisin, että mistä esim. t-paidat kannattaa ostaa sitten että ovat korkealaatuisempia? Itse todella harvoin huomaan mitään eroa niiden laadussa jos ostan kalliimman. Hinta saa ollea korkeampi jos oikeasti ovat jotenkin parempia. Minulla on esim. H&M:n mustia jatkuvassa käytössä olevia t-paitoja 6 vuoden takaa edelleen käytössä eikä niissä ole mitään vikaa, mutta mielellään ostaisin parempaa jos sellaista on -- siis muutenkin kuin vain hinnan puolesta. Kolmin-nelinkertaisessa hinnassa pitäisi näkyä jotain laatueroakin.

M35

GAP

Kun täällä nyt paljon puhutaan siitä työvoimasta joka sen vaatteen teettää niin GAP kuuluu niihin jotka polkevat niitä vaatteen tekijöitä.

Sitä ei kysytty mutta jos sen eettisyyden kautta haluaa ajatella niin H&M on parempi kuin GAP.

Huom! M35 kysyi vain laatua, ei eettisyyttä.

Tosin kertoohan se vaatteen laatukin jotain eettisyydestä. Huonoissa oloissa ei pystytä valmistamaan hyvää. Mulla on nyt päällä Gapin toppi. Valmistettu Jordanissa! Ei mitään tietoa valmistusmaasta, mutta siistiä työtä on.

Vierailija
232/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut New Yorkerista lähinnä sukkia. Vaatteita en ole uskaltanut ostaa, koska vaikuttavat jotenkin todella huonosti tehdyiltä.

Mulla on vaatteita monista halpisketjuista kuten H&M, VILA, Zara, Monki, Mango jnejnejne... Ja kaikki mun vaatteet on pysynyt ihan hyvinä. :O

En koskaan osta polyesterivaatteita (enkä muovista tehtyjä kenkiä tai laukkuja). Pesen suurimman osan vaatteista hienopesulla tai 30asteessa. Vain alusvaatteet, sukat, kodintekstiilit menevät 60asteeseen.

Ne jotka käskevät teettää vaatteet ompelijalla; mistäs se kangas saadaan? Puuvilla kun ei kasva Suomessa? Mitä luulette, onko se kangas yhtään sen eettisemmin tuotettua?

Itse en ainakaan halua maksaa itseäni kipeäksi vaatteesta joka on muka-ekologinen mutta laadultaan yhtä huono ja hinnaltaa kymmenkertainen.

Vierailija
233/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin Italian vaateteollisuudesta, kun koronan takia selvisi, että Pohjois-Italiassa käy töissä puoli miljoonaa tekstiilityöläistä Kiinasta. Että sellaista Made in Italy -laatua. Vaateteollisuudessa huijataan kuluttajia todella paljon.

Vierailija
234/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ne eivät ole mitenkään hyvänlaatuisia. Halpoja kyllä. Monessakin mielessä. Mutta jos ei kaipaa mitään kestovaatetta, niin onhan se ihan ok. 

Vierailija
235/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut New Yorkerista lähinnä sukkia. Vaatteita en ole uskaltanut ostaa, koska vaikuttavat jotenkin todella huonosti tehdyiltä.

Mulla on vaatteita monista halpisketjuista kuten H&M, VILA, Zara, Monki, Mango jnejnejne... Ja kaikki mun vaatteet on pysynyt ihan hyvinä. :O

En koskaan osta polyesterivaatteita (enkä muovista tehtyjä kenkiä tai laukkuja). Pesen suurimman osan vaatteista hienopesulla tai 30asteessa. Vain alusvaatteet, sukat, kodintekstiilit menevät 60asteeseen.

Ne jotka käskevät teettää vaatteet ompelijalla; mistäs se kangas saadaan? Puuvilla kun ei kasva Suomessa? Mitä luulette, onko se kangas yhtään sen eettisemmin tuotettua?

Itse en ainakaan halua maksaa itseäni kipeäksi vaatteesta joka on muka-ekologinen mutta laadultaan yhtä huono ja hinnaltaa kymmenkertainen.

Hyi edes 40 asteessa vaate ei lähde puhtaaksi. 

Vierailija
236/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun vaatteet ole niin paskaisia? :D

En ole vielä kuollut, vaikka olen aina pessyt kylmällä vedellä vaatteet.

Vierailija
237/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyihminen useinkaan ole niin likainen että vaatteetkaan kovin likaiseksi päivittäin tulisi. Jos on likaisempi kohta sen voi pestä käsin. Jos sitten kovasti hikoilee tms niin tietenkin se on eri asia. Mutta kaikki ei hikoile koko vaatekertaansa pesukuntoon joka päivä. Tuulettaakin voi.

Vierailija
238/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuisia? New Yorkerissa on kokemukseni mukaan heikoin laatu kaikista pikamuotiketjuista. Kotikaupungissani avattiin liike muutama vuosi sitten, ja sorruin samaan kuin ap. Ostin toppeja ja t-paitoja, jotka näyttivät minusta kivoilta. En tiedä, mistä materiaaleista New Yorkerin trikoovaatteet tehdään, mutta tuntui kuin olisi ollut muovipussi päällä, vaatteet eivät hengitä yhtään. Ensimmäisellä käyttökerralla vaatteet alkoivat lisäksi pussittaa ja niiden saumat kiertyä. Pesussa lähtivät värit.

Vierailija
239/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa kuin saippua ja ostetaan kaapit täyteen tota roskaa

Vierailija
240/259 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vouhkataan eettisistä vaatteista, mutta kukaan ei tiedä mitä ne ovat tai missä niitä myydään 😂.

Sivulla 8 kirjoitin näin:

"Suosittelen areenasta Verta, hikeä ja t paitoja ohjelmasarjaa, ja kuunneltavaksi areenasta Muotisuomen omatunto oli hyvä haastatteluarja.

Sen voi laittaa vaikka taustalle musiikin sijaan.

Weecos on vähän niin kuin suomimuodin/eettisen muodin zalando. Siellä on siis useita merkkejä.

Kannattaa seurata esim design weekejä, jolloin monilla on alennuksia.

Instagram jos on, niin siellä on myös helppo ja mukava etsiä ja löytää suomalaisia tekijöitä.

Nyt tuli äkkiseltään mieleen myös otus ateljee, Suomessa tehtyjä, jos haluaa perus ajattomia toppeja jne.

:)"

Olen maininnut myös esim merkit Nouki, muka/va, aarre, ja nomen nescio.

Osalla on sekä kankaat että ompelu Suomessa, osalla Euroopassa, osalla riippuu tuotteesta. Kuitenkin esimerkiksi aarre kertoi somessa hyvin kankaan valmistus- ja värjäysprosessista, joka oli ainakin vähän parempi kuin Bangladeshissa tapahtuva.

Sanoin myös, että en pidä tarpeellisena tai hedelmällisenä sellaista ehdottomuutta. Ostan myös pikamuotia itsekin, mutta mutta jos ottaisi jonkun edes vähän eettisemmän tuotteen omaan ostokulttuuriinsa niin sekin on minusta ihan hyvä.

Myös, täysin eettistä ei ole. Mutta vähän eettisempiä on.

Nykyään second hand kauppoja ja kirppiksiä löytyy myös instagramista, eli sekin on ihan kiva lisä.

Parhaiten pääsee vauhtiin Googlella niin löytyy omaan tyyliin ja makuun sopivia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän