Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomariita miehen kanssa

Vierailija
23.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ollut aika tiukkaa koko kevät. Tehdään paljon töitä, lapset (2) ovat eka- ja kolmasluokkalaisia.
Mies omistaa mökin, joka on hänelle kaikki kaikessa. Sinne on niin 4 tunnin ajomatka.
Mies oli toissa viikon torstaista viime sunnuntaihin asti lasten kanssa mökillä. Yleensä olen ollut jäänyt juhannuksesta lomalle ja mennyt perässä junalla. Nyt kuitenkin jäin kotiin koska 1) en halua vielä junaan koronan takia ja 2) mökillä on ahdasta, koska suunnitelmissa on käyttää alakertaa ja antaa isovanhempien olla yläkerrassa, ja tavata heitä vain ulkona.
Olin ihan ok tämän järjestelyn kanssa ja lapsilla näytti olleen kivaa. Ehdin siivota kotia ja urheilla. Nyt kuitenkin mies ilmoitti, että hän lähtee huomenna takaisin mökille tekemään katon kunnostusta ja etätöitä viikoksi, ja ottaisi toisen lapsen mukaan. Sanoin, ettei käy, koska minulla on nyt loma ja haluan olla lasten kanssa ja viikko erossa toisesta lapsesta on liikaa. Ehdotin, että olisivat poissa esim. 4 päivää, mistä taas mies suuttui, kun ei kuulemma kannata ajaa mökille viikoksi.
Loukkaannuin jotenkin tosi pahasti. Heille oli aivan ok viettää juhannus ilman minua ja nyt sitten olisi mökki etätyöt viikoksi toisen lapsen kanssa suunnitteilla. Heinäkuussa kai sitten loma mökillä yhdessä. Onko tämä mielestänne ok vai loukkaannuinko turhaan? Tykkään, että suunnitellaan yhdessä ja että loma on yhteistä aikaa. Missään vaiheessa mies ei ole kysynyt, haluanko minä mökille.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole ap onnellinen jos mies ottaa molemmat lapset. Saat mennä terassille ja pitää hauskaa.

No olisihan se, mutta kun juuri olin ilman lapsia 1,5 viikkoa ja ikävöin. Ehdin tehdä kivoja juttuja. Olen todella kiireinen arkena ja haluaisin viettää aikaa perheen kanssa nyt kun on loma. Ap

Älkää tehkö tästä asiasta liian isoa numeroa, hyväntahtoisuudella pääsee pitkälle.

Vierailija
82/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä lapsilta mitä he haluavat. Eikä vaan mitä minä haluan.

Molemmat lapset haluavat mökille nyt kun on helle eikä esim. Lintsille ole menemistä. Molemmat haluavat 11 päivän erossa olon jälkeen olla minun kanssani :( Mies ei näytä ajattelevankaan sitä mahdollisuutta, että lähden mukaan. Haluaisi ottaa vain toisen lapsen mukaan, koska lapset hyötyvät omasta ajasta yhden vanhemman kanssa, mutta ei näin helteellä oikein voi muuta kuin uida. Ap

Miksi sulle ei käy että olisit toisen lapsen kanssa kotona, ja toinen isän kanssa mökillä? Et jää yksin, sulla on edelleen seuraa. Jos taas haluat mökille muun perheen kanssa, niin sano se sitten ääneen. 

Kyllä tää nyt vähän siltä haisee että sulle ei sovi mikään muu kuin se että muutkaan eivät mene mökille jos sinä et halua mennä.

Millekään ei kävisi se, että mies ottaisi noin pitkäksi aikaa vain toisen lapsen mukaansa. Meillä ei edes lapset suostuisi tuollaiseen ratkaisuun. Kenen kanssa uida, nukkua, leikkiä, saunoa jne. mökillä? En myöskään jäisi kotiin yhden lapsen kanssa, kun jatkuvasti kysyisi, milloin toinen tulee kotiin.

En todellakaan ymmärrä, miksei koko perhe voi mennä mökille ja jos mies haluaa lomalla mennä uudestaan, mutta ap ei, voi mies silloin ottaa molemmat lapset mukaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap, mitä mies vastasi sinulle kun kysyit oletko tervetullut mukaan?

Miksi et sano hänelle että ”olen nyt lomalla ja haluan viettää aikaa koko perheen kanssa,että lähetäänkö koko perhe mökille?”?

Kun mies tekee kattoremppaa, niin Ap voi olla lasten kanssa ja uida yms.

Vierailija
84/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin voisin ilmoittaa että lähden mökille ja otan lapsen tai lapset mukaan. Mies saisi tulla perässä jos haluaa. Tai voisi se sano että "voitko jättää lapset, olin suunnitellut vieväni ne sukuloimaan ens viikolla". Kyllä me suunnitellaan aika paljonkin ihan omaa menoa lomilla, vaikka vietetään myös iso aika siitä yhdessä.

Miehellä on tapana kutsua kavereita grillaamaan ja saunomaan, nää hän sit ilmottaa, ei koskaan kysy lupaa "saako Jaakko tulla leikkimään mun kanssa viikonloppuna". Ja mä käyn vkl reissuilla saaristossa ja veneilen kavereiden kanssa. Ilmoitan miehelle, ei sovita näitä yhdessä.

Meillä on myös paljon yhteistä puuhaa lomalla koko perheen kesken.

Ymmärrän, ja näin meilläkin on paljon. Mutta jos suunnitelmiin tulee muutos, niin ilmoitatteko toisillenne? Kysyttekö onko asia ok? Kerrotteko suunnilleen, miten pitkään olette poissa? Olen varmaan aika väsynyt ja tässä syyt: minulla todettiin syksyllä työuupumus, mies ei pahemmin tukenut tai kertaakaan kysynyt, miten voin. Korona-aikana olin töissä, ja jouduin tekemään todella pitkää päivää. Pari viime viikkoa olen tehnyt täysillä töitä, pakkasin lasten vaatteet mökkireissulle, tein yksin päivät töitä ja illat siivosin, kävin läpi kaapit, keittiön kaapit, pesin jääkaapin, tyhjensin varastoa, pesin täkit ja tyynyt, laitoin talvivaatteet pois jne. Tarkoitus oli jäädä pidemmälle lomalle toipumista ajatellen. Sitten mies ja lapset tulivat kotiin, olen pessyt likaisia vaatteita ja korjaillut jälkiä. Tänä aamuna kysyin mieheltä, miten pitkään aikovat olla poissa ja hän vastasi tosi tylysti, että vähintään viikon. Kysyin voisiko lyhyempi aika olla ok, mutta ei. Pyysin että hän huolehtisi toisen lapsen pyörän kumin paikkaamisesta, jolloin hän huusi minulle, että olen aikuislapsi ja saisin joskus huolehtia jostain itsekin. Ajattelin, että kun olin tehnyt kotona ihan kaiken, niin ehkä kumin hän olisi voinut paikata. Ap

No mies on kyllä tyly ☹️

Vierailija
85/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä lapsilta mitä he haluavat. Eikä vaan mitä minä haluan.

Molemmat lapset haluavat mökille nyt kun on helle eikä esim. Lintsille ole menemistä. Molemmat haluavat 11 päivän erossa olon jälkeen olla minun kanssani :( Mies ei näytä ajattelevankaan sitä mahdollisuutta, että lähden mukaan. Haluaisi ottaa vain toisen lapsen mukaan, koska lapset hyötyvät omasta ajasta yhden vanhemman kanssa, mutta ei näin helteellä oikein voi muuta kuin uida. Ap

Miksi sulle ei käy että olisit toisen lapsen kanssa kotona, ja toinen isän kanssa mökillä? Et jää yksin, sulla on edelleen seuraa. Jos taas haluat mökille muun perheen kanssa, niin sano se sitten ääneen. 

Kyllä tää nyt vähän siltä haisee että sulle ei sovi mikään muu kuin se että muutkaan eivät mene mökille jos sinä et halua mennä.

Millekään ei kävisi se, että mies ottaisi noin pitkäksi aikaa vain toisen lapsen mukaansa. Meillä ei edes lapset suostuisi tuollaiseen ratkaisuun. Kenen kanssa uida, nukkua, leikkiä, saunoa jne. mökillä? En myöskään jäisi kotiin yhden lapsen kanssa, kun jatkuvasti kysyisi, milloin toinen tulee kotiin.

En todellakaan ymmärrä, miksei koko perhe voi mennä mökille ja jos mies haluaa lomalla mennä uudestaan, mutta ap ei, voi mies silloin ottaa molemmat lapset mukaansa.

En minäkään tajua tätä. Helle muutti suunnitelmat kotona. Kuka hoitaa lasta rempan ja etätöiden aikana? Tylsää siellä on yhden lapsen olla, kun isä on kokouksessa tai katolla. Ap

Vierailija
86/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sano hänelle että ”olen nyt lomalla ja haluan viettää aikaa koko perheen kanssa,että lähetäänkö koko perhe mökille?”?

Kun mies tekee kattoremppaa, niin Ap voi olla lasten kanssa ja uida yms.

Tämä olisi juuri hyvä: voin tehdä ruoat ja kesäpäivät lasten kanssa. Mies voisi tehdä töitä ja remppaa. Olisi kaikelle mukavaa. Mutta hän ei halua minua mukaan vaan yhden lapsen. Ap

Vierailija
87/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain sen kuvan ap:stä, että vastarannan kiiskenä on kiva olla ja loukkaantua olemattomista asioista. Älä leiki prinsessaa siellä!

Loukkaannuin omassa mielessä vähän, mutta sitä ei muut tiedä kuin te :) ja järjellä olen mennyt eteenpäin ja nauttinut omasta ajasta. Loukkaannuin miehelle siitä, että lapsen/ lasten vieminen mökille on vain ilmoitusasia ja että hänelle on itsestään selvä, että viikko siellä ollaan ainakin. Viikko lomastani ilman toista tai molempia lapsia ei voi olla ilmoitusluontoinen asia! Ap

Puhu miehesi kanssa.

Äänen voi sanoa senkin, että harmittaa ja loukkaannut ja että et tiedä mikä

Olisi paras... jospa yhdessä mietyisitte vaihtoehtoja ja lapset mukaan mietintään.

Vierailija
88/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vastaa mitään, vaan kommunikoi vain vanhemman lapsen kanssa. Ap.

Vierailija
89/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kevät on ollut monelle rankka. Nyt ollaan kireitä, tylyjä, törppöjä. Joo ei kaikki ole, mutta todella moni. Ehkä sinä kaipaat nyt yhdessä oloa, koko perheen yhteistä lomaa. Mutta ehkä mies kaipaa omaa rauhaa, etäisyyttä ja nollaamista. Olisiko joku kompromissi mahdollinen näiden väliltä. Voisiko mies mennä yksin mökille etätöihin vähäksi aikaa ja sinä ja lapset tulisitte perässä? Voisiko mies nyt mennä sen toisen lapsen kanssa viikoksi mökille, jos kaipaa sellaista?

Vierailija
90/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et suoraan kirjoittanut aloitukseen, että mies ei halua minua mökille, vaan tässä on nyt väännetty kauttarantain tätä juttua. Oletteko eroamassa? Kai siinä jokin henk.koht. syy miehellä on ettei halua vaimoaan mökille?

Vierailija
91/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies sanonut, miksei halua sinua mukaan? Me jaetaan aina perhe ainakin osaksi lomaa. Ei sitä muuten jaksa, koko ajan kaikki pyörimässä samoissa pienissä tiloissa. Minä suostuisin kyllä tuohon järjestelyyn.

Vierailija
92/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kevät on ollut monelle rankka. Nyt ollaan kireitä, tylyjä, törppoöjä. Joo ei kaikki ole, mutta todella moni. Ehkä sinä kaipaat nyt yhdessä oloa, koko perheen yhteistä lomaa. Mutta ehkä mies kaipaa omaa rauhaa, etäisyyttä ja nollaamista. Olisiko joku kompromissi mahdollinen näiden väliltä. Voisiko mies mennä yksin mökille etätöihin vähäksi aikaa ja sinä ja lapset tulisitte perässä? Voisiko mies nyt mennä sen toisen lapsen kanssa viikoksi mökille, jos kaipaa sellaista?

Kiitos, tämä oli jotenkin tosi myötätuntoinen viesti

Vierailija
93/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli mieleen että onko ap ja mies eroamassa. Tai en ainakaan ihmettelisi jos ero on lähellä. Mielestäni hyvässä parisuhtessa ei puhuta toiselle noin kuin mkes puhuu. Tarkoitan tätä pyöräkumin vaihto episodia. Ja mies ei vastaa ap: lle vaan viestittää tälle lapsen kautta.

Kuulostaa että ovat/ mies on kyllästynyt puolisoonsa.

Onko mies aina noin tyly? Onko teillä wnää lainkaan romantiikkaa ja toisen huomioimista? Vaikutatte riitaisalta parilta kyllä joilla ei ole suhde kunnossa. Joillakin kait tulee tuosta ( tylystä käytöksestä/ toisen huomiotta jättämisestä) tapa niin ettei itse huomaa vaan se on heille normaalia.

Vierailija
94/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et suoraan kirjoittanut aloitukseen, että mies ei halua minua mökille, vaan tässä on nyt väännetty kauttarantain tätä juttua. Oletteko eroamassa? Kai siinä jokin henk.koht. syy miehellä on ettei halua vaimoaan mökille?

No sehän kävi selväksi vasta tämän päivän kuluessa. Siitä, ettei mies vastaa viestiini ja kyselee vanhemmalta lapselta, jääkö tämä äidin kanssa kotiin. Emme tietääkseni ole eroamassa ja siksi ihmettelen tätä ilmoitusasiaa. Ap

Vierailija
95/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka. En purematta nielisi miehen käytöstä. Kysyisin suoraan onko kyllästynyt minuun.

Vierailija
96/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies sanonut, miksei halua sinua mukaan? Me jaetaan aina perhe ainakin osaksi lomaa. Ei sitä muuten jaksa, koko ajan kaikki pyörimässä samoissa pienissä tiloissa. Minä suostuisin kyllä tuohon järjestelyyn.

Ei ole. Ei mitään kommunikaatiota. Tämä olisi fine, jos he olisivat vaikkapa muutaman päivän poissa ja jos olisi viileämpää. Nyt on jotenkin typerää olla kaupungissa ja etsiä rantaa, kun mökilläkin voisi uida. Ap

Vierailija
97/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa valitettavan samalta kun mun edellisessä avioliitossa. Tunnistan tuon tunteen, että ei halua kysyä suoraan, että etkö halua minua mukaan, koska pelkää kuulla vastausta 🙁 Lopulta kysyin ja vastaus oli, että ei halua enää olla yhdessä ollenkaan ja kaikki tunteet kuolleet. Oli hautonut asiaa jo ties kuinka pitkään. Minä olin aistinut ongelmat ja olin kyllä kysellyt mikä vaivaa ja saanut jotain tekosyitä selitykseksi. Vasta kun vihdoin uskalsin kysyä tarpeeksi suoraan sain vastauksen. Sinne meni 15v avioliitto, talo,

ydinperhe.

Kannattaa aloittaja kysyä vaan rohkeasti, että eikö mies halua sinua mukaan ja jos ei, miksi ei. Teillä tuo tilanne ei ole kestänyt niin kauaa, niin ehkä sen saa vielä korjattua. Mies kyllä jo oli aika pitkään erossa sinusta, niin ei kauhean hyvältä vaikuta, että tilanne ei parantunut, vaan ilmeisesti paheni sen jälkeen. Joka tapauksessa asia pitää puhua halki, ei se maton alle laukaisemalla parane. Mies on törppö kun kiukuttelee, eikä kerro mikä mättää. Hänen käytöstään et voi muuttaa, voit vain valita mitä itse teet. Kannattaa olla se vastuullinen aikuinen ja kertoa mitä sinä haluat ja miltä miehen käytös sinusta tuntuu.

Tsemppiä.

Vierailija
98/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa valitettavan samalta kun mun edellisessä avioliitossa. Tunnistan tuon tunteen, että ei halua kysyä suoraan, että etkö halua minua mukaan, koska pelkää kuulla vastausta 🙁 Lopulta kysyin ja vastaus oli, että ei halua enää olla yhdessä ollenkaan ja kaikki tunteet kuolleet. Oli hautonut asiaa jo ties kuinka pitkään. Minä olin aistinut ongelmat ja olin kyllä kysellyt mikä vaivaa ja saanut jotain tekosyitä selitykseksi. Vasta kun vihdoin uskalsin kysyä tarpeeksi suoraan sain vastauksen. Sinne meni 15v avioliitto, talo,

ydinperhe.

Kannattaa aloittaja kysyä vaan rohkeasti, että eikö mies halua sinua mukaan ja jos ei, miksi ei. Teillä tuo tilanne ei ole kestänyt niin kauaa, niin ehkä sen saa vielä korjattua. Mies kyllä jo oli aika pitkään erossa sinusta, niin ei kauhean hyvältä vaikuta, että tilanne ei parantunut, vaan ilmeisesti paheni sen jälkeen. Joka tapauksessa asia pitää puhua halki, ei se maton alle laukaisemalla parane. Mies on törppö kun kiukuttelee, eikä kerro mikä mättää. Hänen käytöstään et voi muuttaa, voit vain valita mitä itse teet. Kannattaa olla se vastuullinen aikuinen ja kertoa mitä sinä haluat ja miltä miehen käytös sinusta tuntuu.

Tsemppiä.

Kiitos! Tämä kävi mielessä. Kysyin mieheltä, mikä on vialla. Kuulemma voidaan lomailla yhdessä, mutta haluaa omaakin aikaa. Ja jos ärsyttää, niin kannattaa ottaa etäisyyttä, mitä se sitten tarkoittaakaan tässä kontekstissa. Vähän kirpaisee, kun mietin, että mies pohtisi eroa, mutta luulen että koronakevät, työpaineet ja lasten huoltaminen painavat niskassa ja kiukkuaa minulle kun ei muille voi. Sanoin, että tottakai voi ottaa omaa aikaa, mutta kannattaa sanoa ääneen sen tarve ettei mulle tule epävarma olo, ja voin pitää molemmat lapset kotona jos tarvitsee omaa aikaa nyt, oman ajan takiahan minäkin haluan olla nyt perheen kanssa. Ja että mua ei haittaa jos oon ärsyttävä juuri nyt hänestä, mutta haukkua ja kiukutella ei tarvitse. Ja että kesää kaikesta huolimatta voi ja pitääkin suunnitella. Ap

Vierailija
99/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä mies. En pystyisi olemaan noin asiallinen ja tyyni kuten ap. Hatun nostot siitä. Itse olisin sanonut miehelle että voidaan kyllä etota jos et kanssani halua aikaa viettää. Juurihan olitte erillänne.

Miehen olisi pitänyt pyytää anteeksi kiukkuamistaan ja selittää että ei ole rakas sinun vika, olen vain stressaantunut.

Mutta mieheltä täytyy kokoajan lypsää kaikki info.

Jättäisin

Vierailija
100/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mikä mies. En pystyisi olemaan noin asiallinen ja tyyni kuten ap. Hatun nostot siitä. Itse olisin sanonut miehelle että voidaan kyllä etota jos et kanssani halua aikaa viettää. Juurihan olitte erillänne.

Miehen olisi pitänyt pyytää anteeksi kiukkuamistaan ja selittää että ei ole rakas sinun vika, olen vain stressaantunut.

Mutta mieheltä täytyy kokoajan lypsää kaikki info.

Jättäisin

No on ollut vähän raskasta, ja ehkä tämä selittää vähän sitä, miksi en yhtään tunnista itseäni prinsessaksi tai marttyyriksi enkä näistä kommenteista huolinut ;) mutta siis tavallinen puhe ei onnistunut, jäin itkemään aamulla kun mies lähti töihin ja nyt hän tuli töistä ja on mennyt yläkertaan nukkumaan. Eikä vastannut päivällä viestiin, vaikka aikaa oli viestitellä lapsen kanssa. Mitään kummempaa en vaadi, vain sitä, että tiedän miten pitkään ovat toisen lapsen kanssa poissa/ eivät ole viikkoa koska juuri olivat 11 päivää poissa / mietitään suunnitelmat helteen takia uudelleen (lasten kaverit ovat myös muualla). Että ei vain ilmoitettaisi että ollaan poissa, etenkään lomalla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän