Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomariita miehen kanssa

Vierailija
23.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ollut aika tiukkaa koko kevät. Tehdään paljon töitä, lapset (2) ovat eka- ja kolmasluokkalaisia.
Mies omistaa mökin, joka on hänelle kaikki kaikessa. Sinne on niin 4 tunnin ajomatka.
Mies oli toissa viikon torstaista viime sunnuntaihin asti lasten kanssa mökillä. Yleensä olen ollut jäänyt juhannuksesta lomalle ja mennyt perässä junalla. Nyt kuitenkin jäin kotiin koska 1) en halua vielä junaan koronan takia ja 2) mökillä on ahdasta, koska suunnitelmissa on käyttää alakertaa ja antaa isovanhempien olla yläkerrassa, ja tavata heitä vain ulkona.
Olin ihan ok tämän järjestelyn kanssa ja lapsilla näytti olleen kivaa. Ehdin siivota kotia ja urheilla. Nyt kuitenkin mies ilmoitti, että hän lähtee huomenna takaisin mökille tekemään katon kunnostusta ja etätöitä viikoksi, ja ottaisi toisen lapsen mukaan. Sanoin, ettei käy, koska minulla on nyt loma ja haluan olla lasten kanssa ja viikko erossa toisesta lapsesta on liikaa. Ehdotin, että olisivat poissa esim. 4 päivää, mistä taas mies suuttui, kun ei kuulemma kannata ajaa mökille viikoksi.
Loukkaannuin jotenkin tosi pahasti. Heille oli aivan ok viettää juhannus ilman minua ja nyt sitten olisi mökki etätyöt viikoksi toisen lapsen kanssa suunnitteilla. Heinäkuussa kai sitten loma mökillä yhdessä. Onko tämä mielestänne ok vai loukkaannuinko turhaan? Tykkään, että suunnitellaan yhdessä ja että loma on yhteistä aikaa. Missään vaiheessa mies ei ole kysynyt, haluanko minä mökille.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähde mukaan mökille?

Ei ole pyydetty/ keskusteltu. Mies ilmoitti lähtevänsä yksin toisen lapsen kanssa. Ap

Pitääkö sua aina olla pyytämässä/kerjäämässä? Oletko niin ylpeä luonteeltasi, ettet voi vaan ilmoittaa tulevasti mukaan? Jää sinne kotiis vaan kiukuttelemaan. Ei sua siellä mökillä kaivata diivailemassa.

En kiukuttele enkä diivaile. Minusta perheen olisi hyvä suunnitella yhdessä omat. Ei toinen voi vain ilmoittaa menevänsä yhden lapsen kanssa mökille. Ap

Vierailija
62/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ap onnellinen jos mies ottaa molemmat lapset. Saat mennä terassille ja pitää hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kuten joku jo mainitsikin vaikuttaa siltä että molemmat nyt tahtovat eri asioita, joka on täysin ok, eikä missään nimessä tarkoita, etteikö perheesi/miehesi tahtoisi viettää aikaa kanssasi - vaikka mielummin ovatkin mökillä. Älä siis siitä loukkaanu. Mielestäni myös tuo lasten mukaan "pyytäminen" menee samaan kategoriaan. Mutta toden totta pieni perhekokous on nyt aiheellinen, jotta voitte päättää miten toimitte. :) 

Vierailija
64/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ap onnellinen jos mies ottaa molemmat lapset. Saat mennä terassille ja pitää hauskaa.

No olisihan se, mutta kun juuri olin ilman lapsia 1,5 viikkoa ja ikävöin. Ehdin tehdä kivoja juttuja. Olen todella kiireinen arkena ja haluaisin viettää aikaa perheen kanssa nyt kun on loma. Ap

Vierailija
65/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mies selvittää toisen lapsen kanssa haluaako hän mökille vai olla kotona minun kanssani. Laitoin aiemmin viestin, että haluaisin suunnitella lomaani ja olisi kiva tietää olenko tervetullut mökille. En ilmeisesti ole. Ap

Ottaen huomioon koko ketjusta ja varsinkin tästä kommentista huokuvan marttyyriasenteen, ymmärrän hyvin ettet ole tervetullut varman yhtään mihinkään.

Miehesi ei ole ajatustenlukija. Se kuvittelee, että tahdot jäädä kotiin ja että sinullakin on helpompaa kun hän ottaa toisen mukulan mukaansa. Etteivät tappele.

Jos tässä elämässä tahtoo jotain, on osattava avata suunsa ja pyytää. Joten nyt ilmoitat miehelle, että "nyt on niin kuuma ettei viitsi olla kaupungissa, mennään yhdessä mökille koko perhe."

Ei minun ainakaan tulisi mieleenikään kysyä, olenko tervetullut sukumökille jossa olen ollut monta kertaa aiemminkin. Pitäisin selviönä, että olen. Vain jos mies menisi sellaisten ihmisten luo, joita en ole koskaan tavannut, odottaisin selvää kutsua ennen kuin menen mukaan.

Vierailija
66/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kuten joku jo mainitsikin vaikuttaa siltä että molemmat nyt tahtovat eri asioita, joka on täysin ok, eikä missään nimessä tarkoita, etteikö perheesi/miehesi tahtoisi viettää aikaa kanssasi - vaikka mielummin ovatkin mökillä. Älä siis siitä loukkaanu. Mielestäni myös tuo lasten mukaan "pyytäminen" menee samaan kategoriaan. Mutta toden totta pieni perhekokous on nyt aiheellinen, jotta voitte päättää miten toimitte. :) 

Kiitos tosi paljon! Tuntuu, ettei kokousta pysty pitämään, kun mies vain ilmoittaa, mitä aikoo. Ei neuvotteluja. Koen, että hänelle on ihan sama, että olen yksin kotona lomalla. Ei mitään sanottavaa siihen. Ja kuka lasten kanssa on päivällä helteellä uimassa, kun mies tekee etätöitä ja kattoremppaa. Ap

Vierailija
67/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on liukumassa entiseksi, jos halutaan lomailla /lomaillaan suuri osa erillään. Valitettavasti.

Tämä. Ymmärrän asian näin, kun asia oli vain ilmoitusasia. Siksi varmaan reagoin. Minua ei lomalle kaivata? Ap

Mieshän ei ole lomalla. Mies tekee työtä etänä. Ja oletti, että sinä et halua tulla möksälle silloin, ja oletti että pitäisit siitä että on vähemmän lapsia huolehdittavana. 

Kyllä meillä ollaan kolmen lapsen kanssa aina tehty niin, että ollaan vietetty aika yhdessä MUTTA on tehty myös esim. matkoja pienemmillä kokoonpanoilla. Lapset saavat sillä tavoin eri lailla huomiota kuin normaalisti ja voi tehdä eri asioita. Esimerkiksi laskettelusta kiinnostuneet voivat lähteä alppilomalle tai musikaaleista kiinnostuneet teatterilomalle.

Jos ap haluaa möksälle koko perheen kera, niin ei muuta kuin suu auki ja sanot. Mielellään hyvällä äänensävyllä eikä riitaa haastaen.

Vierailija
68/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mies selvittää toisen lapsen kanssa haluaako hän mökille vai olla kotona minun kanssani. Laitoin aiemmin viestin, että haluaisin suunnitella lomaani ja olisi kiva tietää olenko tervetullut mökille. En ilmeisesti ole. Ap

Ottaen huomioon koko ketjusta ja varsinkin tästä kommentista huokuvan marttyyriasenteen, ymmärrän hyvin ettet ole tervetullut varman yhtään mihinkään.

Miehesi ei ole ajatustenlukija. Se kuvittelee, että tahdot jäädä kotiin ja että sinullakin on helpompaa kun hän ottaa toisen mukulan mukaansa. Etteivät tappele.

Jos tässä elämässä tahtoo jotain, on osattava avata suunsa ja pyytää. Joten nyt ilmoitat miehelle, että "nyt on niin kuuma ettei viitsi olla kaupungissa, mennään yhdessä mökille koko perhe."

Ei minun ainakaan tulisi mieleenikään kysyä, olenko tervetullut sukumökille jossa olen ollut monta kertaa aiemminkin. Pitäisin selviönä, että olen. Vain jos mies menisi sellaisten ihmisten luo, joita en ole koskaan tavannut, odottaisin selvää kutsua ennen kuin menen mukaan.

On paljon asioita, joita en ole avannut tässä ketjussa. Mutta mies puhuu koko ajan lasten kanssa menemisestä. Oletusarvo on, että jään kotiin. Ap

Vierailija
69/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mietin kommentteja, että kaikille on aivan ok miehen käytös? Minusta on normaalia keskustella kesästä yhdessä, en itse ikinä ilmoittaisi lähteväni vaikkapa sukulaisten mökille, jos mies olisi kotona lomalla. En olettaisi vaan kysyisin. Ap

Vierailija
70/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö ap. on sinulla ja vaivat. anna miehesi mennä minne haluaa. lasten kanssa. äläkä siinä valita ja vitise. miehesi saa mennä mökille koska haluaa eikä tarvitse sinulta kysyä yhtään mitään.

jokainen tekee omat päätöksensä itse ja sillä sipuli.

Vierailija
71/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höpö höpö ap. on sinulla ja vaivat. anna miehesi mennä minne haluaa. lasten kanssa. äläkä siinä valita ja vitise. miehesi saa mennä mökille koska haluaa eikä tarvitse sinulta kysyä yhtään mitään.

jokainen tekee omat päätöksensä itse ja sillä sipuli.

Eli on ilmoitusasia, että mies lähtee lapsen/ lasten kanssa? Ap

Vierailija
72/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisihan se, mutta kun juuri olin ilman lapsia 1,5 viikkoa ja ikävöin. Ehdin tehdä kivoja juttuja. Olen todella kiireinen arkena ja haluaisin viettää aikaa perheen kanssa nyt kun on loma. Ap

Sitten menet mukaan. Miehet nyt puhuu, mitä sattuu. Pakkaa laukkusi ja mene mukaan.

Vierailija
73/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin voisin ilmoittaa että lähden mökille ja otan lapsen tai lapset mukaan. Mies saisi tulla perässä jos haluaa. Tai voisi se sano että "voitko jättää lapset, olin suunnitellut vieväni ne sukuloimaan ens viikolla". Kyllä me suunnitellaan aika paljonkin ihan omaa menoa lomilla, vaikka vietetään myös iso aika siitä yhdessä.

Miehellä on tapana kutsua kavereita grillaamaan ja saunomaan, nää hän sit ilmottaa, ei koskaan kysy lupaa "saako Jaakko tulla leikkimään mun kanssa viikonloppuna". Ja mä käyn vkl reissuilla saaristossa ja veneilen kavereiden kanssa. Ilmoitan miehelle, ei sovita näitä yhdessä.

Meillä on myös paljon yhteistä puuhaa lomalla koko perheen kesken.

Vierailija
74/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mitä mies vastasi sinulle kun kysyit oletko tervetullut mukaan?

Miksi et sano hänelle että ”olen nyt lomalla ja haluan viettää aikaa koko perheen kanssa,että lähetäänkö koko perhe mökille?”?

Vierailija
75/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin voisin ilmoittaa että lähden mökille ja otan lapsen tai lapset mukaan. Mies saisi tulla perässä jos haluaa. Tai voisi se sano että "voitko jättää lapset, olin suunnitellut vieväni ne sukuloimaan ens viikolla". Kyllä me suunnitellaan aika paljonkin ihan omaa menoa lomilla, vaikka vietetään myös iso aika siitä yhdessä.

Miehellä on tapana kutsua kavereita grillaamaan ja saunomaan, nää hän sit ilmottaa, ei koskaan kysy lupaa "saako Jaakko tulla leikkimään mun kanssa viikonloppuna". Ja mä käyn vkl reissuilla saaristossa ja veneilen kavereiden kanssa. Ilmoitan miehelle, ei sovita näitä yhdessä.

Ymmärrän, ja näin meilläkin on paljon. Mutta jos suunnitelmiin tulee muutos, niin ilmoitatteko toisillenne? Kysyttekö onko asia ok? Kerrotteko suunnilleen, miten pitkään olette poissa? Olen varmaan aika väsynyt ja tässä syyt: minulla todettiin syksyllä työuupumus, mies ei pahemmin tukenut tai kertaakaan kysynyt, miten voin. Korona-aikana olin töissä, ja jouduin tekemään todella pitkää päivää. Pari viime viikkoa olen tehnyt täysillä töitä, pakkasin lasten vaatteet mökkireissulle, tein yksin päivät töitä ja illat siivosin, kävin läpi kaapit, keittiön kaapit, pesin jääkaapin, tyhjensin varastoa, pesin täkit ja tyynyt, laitoin talvivaatteet pois jne. Tarkoitus oli jäädä pidemmälle lomalle toipumista ajatellen. Sitten mies ja lapset tulivat kotiin, olen pessyt likaisia vaatteita ja korjaillut jälkiä. Tänä aamuna kysyin mieheltä, miten pitkään aikovat olla poissa ja hän vastasi tosi tylysti, että vähintään viikon. Kysyin voisiko lyhyempi aika olla ok, mutta ei. Pyysin että hän huolehtisi toisen lapsen pyörän kumin paikkaamisesta, jolloin hän huusi minulle, että olen aikuislapsi ja saisin joskus huolehtia jostain itsekin. Ajattelin, että kun olin tehnyt kotona ihan kaiken, niin ehkä kumin hän olisi voinut paikata. Ap

Vierailija
76/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ja näin meilläkin on paljon. Mutta jos suunnitelmiin tulee muutos, niin ilmoitatteko toisillenne? Kysyttekö onko asia ok? Kerrotteko suunnilleen, miten pitkään olette poissa? Olen varmaan aika väsynyt ja tässä syyt: minulla todettiin syksyllä työuupumus, mies ei pahemmin tukenut tai kertaakaan kysynyt, miten voin. Korona-aikana olin töissä, ja jouduin tekemään todella pitkää päivää. Pari viime viikkoa olen tehnyt täysillä töitä, pakkasin lasten vaatteet mökkireissulle, tein yksin päivät töitä ja illat siivosin, kävin läpi kaapit, keittiön kaapit, pesin jääkaapin, tyhjensin varastoa, pesin täkit ja tyynyt, laitoin talvivaatteet pois jne. Tarkoitus oli jäädä pidemmälle lomalle toipumista ajatellen. Sitten mies ja lapset tulivat kotiin, olen pessyt likaisia vaatteita ja korjaillut jälkiä. Tänä aamuna kysyin mieheltä, miten pitkään aikovat olla poissa ja hän vastasi tosi tylysti, että vähintään viikon. Kysyin voisiko lyhyempi aika olla ok, mutta ei. Pyysin että hän huolehtisi toisen lapsen pyörän kumin paikkaamisesta, jolloin hän huusi minulle, että olen aikuislapsi ja saisin joskus huolehtia jostain itsekin. Ajattelin, että kun olin tehnyt kotona ihan kaiken, niin ehkä kumin hän olisi voinut paikata. Ap

Tämä tosiaan kuulostaa marttyyroinnilta. "Tein kaiken ja tässäkö on kiitos". Nyt suu auki ja kerrot miehellesi, että mielestäsi asiasta pitää keskustella, mielestäsi se ei ole ilmoitusasia. Miten odotat vauvalaisten ratkovan pulmasi, jos et edes saa sanotuksi omalle miehellesi mitä ajattelet?

Vierailija
77/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty/ keskusteltu. Mies ilmoitti lähtevänsä yksin toisen lapsen kanssa. Ap

Pitääkö sua aina olla pyytämässä/kerjäämässä? Oletko niin ylpeä luonteeltasi, ettet voi vaan ilmoittaa tulevasti mukaan? Jää sinne kotiis vaan kiukuttelemaan. Ei sua siellä mökillä kaivata diivailemassa.

En kiukuttele enkä diivaile. Minusta perheen olisi hyvä suunnitella yhdessä omat. Ei toinen voi vain ilmoittaa menevänsä yhden lapsen kanssa mökille. Ap

Eihän mies lomia suunnittele vaan (etä)töitään. Saattaa jopa ajatella tekevänsä palveluksen sinulle kun ottaa toisen tappelupukarin mukaansa että voit lomailla toisen kanssa leppoisammin, vaikka se varmasti sekä etätöitä että kattoremppaa häiritsee. Oletko itse puhunut miehellesi mitään lomasuunnitelmistasi siihen asti kun yhteinen lomanne alkaa?

Vierailija
78/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan että jos AP suinkin saa suunsa auki ja päätyy lähtemään mökille myös niin kohta saadaan lukea kuinka mies laiminlöi  perheensä ja varsinkin lomailevan vaimonsa tekemällä päivät etätöitä ja illat kattoremppaa. 

Vierailija
79/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies lomia suunnittele vaan (etä)töitään. Saattaa jopa ajatella tekevänsä palveluksen sinulle kun ottaa toisen tappelupukarin mukaansa että voit lomailla toisen kanssa leppoisammin, vaikka se varmasti sekä etätöitä että kattoremppaa häiritsee. Oletko itse puhunut miehellesi mitään lomasuunnitelmistasi siihen asti kun yhteinen lomanne alkaa?

Olen: kuten aiemmin todettu, oltaisiin tehty juttuja kaupungissa kuten aiemmin. Mutta nyt on liian kuuma. Ap

Vierailija
80/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei miehesi halua viettää kanssasi aikaa. Varmaan rakentaa ja kunnostaa mökkiä uudelle puolisolle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan