Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomariita miehen kanssa

Vierailija
23.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ollut aika tiukkaa koko kevät. Tehdään paljon töitä, lapset (2) ovat eka- ja kolmasluokkalaisia.
Mies omistaa mökin, joka on hänelle kaikki kaikessa. Sinne on niin 4 tunnin ajomatka.
Mies oli toissa viikon torstaista viime sunnuntaihin asti lasten kanssa mökillä. Yleensä olen ollut jäänyt juhannuksesta lomalle ja mennyt perässä junalla. Nyt kuitenkin jäin kotiin koska 1) en halua vielä junaan koronan takia ja 2) mökillä on ahdasta, koska suunnitelmissa on käyttää alakertaa ja antaa isovanhempien olla yläkerrassa, ja tavata heitä vain ulkona.
Olin ihan ok tämän järjestelyn kanssa ja lapsilla näytti olleen kivaa. Ehdin siivota kotia ja urheilla. Nyt kuitenkin mies ilmoitti, että hän lähtee huomenna takaisin mökille tekemään katon kunnostusta ja etätöitä viikoksi, ja ottaisi toisen lapsen mukaan. Sanoin, ettei käy, koska minulla on nyt loma ja haluan olla lasten kanssa ja viikko erossa toisesta lapsesta on liikaa. Ehdotin, että olisivat poissa esim. 4 päivää, mistä taas mies suuttui, kun ei kuulemma kannata ajaa mökille viikoksi.
Loukkaannuin jotenkin tosi pahasti. Heille oli aivan ok viettää juhannus ilman minua ja nyt sitten olisi mökki etätyöt viikoksi toisen lapsen kanssa suunnitteilla. Heinäkuussa kai sitten loma mökillä yhdessä. Onko tämä mielestänne ok vai loukkaannuinko turhaan? Tykkään, että suunnitellaan yhdessä ja että loma on yhteistä aikaa. Missään vaiheessa mies ei ole kysynyt, haluanko minä mökille.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on K. V tampereen seudulta. Anna molemmat lapset miehelle mökkireissulle.

Vierailija
42/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintsille voisit mennä ihmisten sekaan, mutta junaan et? Ok. Omat on valintasi, anna muiden tehdä omansa.

Luetun ymmärtäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mökin alakerrassa keittiö, eikö isovanhemmat käytä sitä ollenkaan? Jos heitä tavataan pihalla.. Nyt ap:llä on liika hysteria ensinnäkin koronasta ( kyllä tartuntoja tulee edelleen). Miksi ap ei lähde nyt  lasten kanssa mukaan, jos on jo kerta lomalla. Taitaa olla niin, että mökille mennään vain silloin, kun anoppi hoitaa ruoat pöytään ja saa olla ns. täyshoidossa. 

Vierailija
44/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ! 

Vierailija
45/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lähde mukaan mökille?

Vierailija
46/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei oikein taida olla keskusteluyhteyttä. Vaihtoehtoisesti ette kumpikaan osaa keskustella, siihen kun kuuluu myös toisen kuuleminen ja kuuntelu. Itsekkäästi tehdään mitä halutaan ja loukkaannutaan kun toisella olikin omat suunnitelmat.

Musta on myös outoa että mukaan lähtisi vain toinen lapsista. Mitä se toinen sitten tekee yksikseen kaupungissa? Äitihän on töissä. Eikä sillä mökkilapsellakaan ole asiat paremmin. Yksikseen unohdettuna jonnekin nurkkaan kun isukki huhkii kattohommissa. Kaiken kaikkiaan, omituinen perhe.

Kuten sanoin, lomani alkoi eilen. Nyt vain on helle ja kun yleensä olen ollut kotona lasten kanssa ekan lomaviikon, niin nyt kovilla helteillä se ei houkuta. Mies halusi toisen lapsen mukaan, koska he tappelevat ja rauhoittuvat, kun saavat aikuisen kanssa omaa aikaa. Etenkin koronan aikaan on ollut vaikeaa. En vain ymmärrä, miksi mies ilmoittaa minulle menoista ja tuloista. Eikö tässä juuri keskustelu olisi paikallaan?Ap

Vierailija
47/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on liukumassa entiseksi, jos halutaan lomailla /lomaillaan suuri osa erillään. Valitettavasti.

Vierailija
48/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty/ keskusteltu. Mies ilmoitti lähtevänsä yksin toisen lapsen kanssa. Ap

Vierailija
49/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on liukumassa entiseksi, jos halutaan lomailla /lomaillaan suuri osa erillään. Valitettavasti.

Tämä. Ymmärrän asian näin, kun asia oli vain ilmoitusasia. Siksi varmaan reagoin. Minua ei lomalle kaivata? Ap

Vierailija
50/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin otsikon, mutta miehesi on oikeassa.

Vierailija
51/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene itsekin viikoksi mökille nyt kun miehesi lähtee sinne remontti- hommiin, niin että olette siellä koko perhe.

Olisiko niin että mies oletti että et halua lähteä mökille nyt vaan vasta heinäkuussa ja mies ajatteli kunnostaa mökin valmiiksi ennen heinäkuuta?

Mutta ymmärrän tuon loukkaantumisesi.

Mielestäni lomat suunnitellaan yhdessä ja menot ylipäätään, ja näin meillä ainakin tehdään.

En tykkäisinyhtöön jos mies vain ilmoittaisi lähtevänsä jonnekin silloin kun itselläni on vapaata/ lomaa ja suuttuisin jos mies ei pyytäisi mukaan. Kerroitko miehelle miksi loukkaannuit?

Munä ainakin sanoisin suoraan että minulla tuli tunne että et halua minua mukaan

No tämä kommentti tiivisti omatkin kysymykseni. En ole sanonut kertaakaan, etten halua mökille. Suostuin siihen, että mies ja lapset menevät mökille ilman minua monesta syystä. Mutta nyt olen lomalla eikä mies edes keskustellut tai ollut kiinnostunut suunnitelmistani tai ajatuksistani, vaan ilmoitti painuvansa toisen lapsen kanssa mökille etätyöhön ja kattoremppaa tekemään, ja kysyessäni miten pitkäksi aikaa, sanoi että ainakin viikoksi. Jos tästä pahastuminen tekee minusta prinsessan, niin olkoon sitten niin. Ap

Vierailija
52/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alat pakata laukkujasi ja ilmoitat miehelle ilmoitusluenteisen asian, että lähdet mökille!

En ymmärrä mitä hänellä on sitä vastaan.

Jos et viihdy mökillä niin pitkää kuin mies, tulet junalla sieltä aiemmin takaisin. 

Yksinkertaista.

Vierailija
53/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehesi ajatustenlukija. Nyt vain kertomaan, että lähdet mukaan. Turha draama pois Ap ja hyvää lomaa!

Vierailija
54/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap se sun ukkosi ottaa vaan toisen lapsen mukaan? Miksi ei molempia?

Vierailija
55/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikesta saa draamaa jos niin haluaa. Mikä tossa nyt on vaikeeta?

Annat miehen mennä mökille tai löhdet itse mukaan:

Voi hyvä luoja sentään

Vierailija
56/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua mennä junalla kun siihen menee niin kauan aikaa, mutta on ihan ok olettaa että mies ajaisi 400km hakemaan sua ja sit samantien takaisin? Voi jeesuksen pallit.

Vierailija
57/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap se sun ukkosi ottaa vaan toisen lapsen mukaan? Miksi ei molempia?

Lyhyesti: lapset olivat tiiviisti yhdessä korona-ajan ja tappelivat ihan hirveästi. Alun perin miehen piti lähteä isomman lapsen kanssa mökille erottaakseen lapset ja ollaan huomattu, että lapset hyötyvät aikuisen huomiosta. Mutta sitten työpäiväni venyivät enkä olisi selvinnyt lapsen kanssa, en olisi ehtinyt hakea hoidosta. 11 päivän jälkeen mies ei jaksa molempia lapsia, koska he tappelevat ja nyt minä olen lomalla eli voitaisiin sikäli jakaa lapset. Mutta helteet tulivat yllättäen tähän väliin ja nyt olisi järkevää mennä sään ehdoilla. Ap

Vierailija
58/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et halua mennä junalla kun siihen menee niin kauan aikaa, mutta on ihan ok olettaa että mies ajaisi 400km hakemaan sua ja sit samantien takaisin? Voi jeesuksen pallit.

En olettanut. He olivat poissa viikon ennen juhannusta, ja olisin toivonut edes jonkun sanovan, että olisi kivaa viettää juhannus yhdessä. Mutta en sanonut mitään. Ap

Vierailija
59/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty/ keskusteltu. Mies ilmoitti lähtevänsä yksin toisen lapsen kanssa. Ap

Pitääkö sua aina olla pyytämässä/kerjäämässä? Oletko niin ylpeä luonteeltasi, ettet voi vaan ilmoittaa tulevasti mukaan? Jää sinne kotiis vaan kiukuttelemaan. Ei sua siellä mökillä kaivata diivailemassa.

Vierailija
60/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies selvittää toisen lapsen kanssa haluaako hän mökille vai olla kotona minun kanssani. Laitoin aiemmin viestin, että haluaisin suunnitella lomaani ja olisi kiva tietää olenko tervetullut mökille. En ilmeisesti ole. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän