Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomariita miehen kanssa

Vierailija
23.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ollut aika tiukkaa koko kevät. Tehdään paljon töitä, lapset (2) ovat eka- ja kolmasluokkalaisia.
Mies omistaa mökin, joka on hänelle kaikki kaikessa. Sinne on niin 4 tunnin ajomatka.
Mies oli toissa viikon torstaista viime sunnuntaihin asti lasten kanssa mökillä. Yleensä olen ollut jäänyt juhannuksesta lomalle ja mennyt perässä junalla. Nyt kuitenkin jäin kotiin koska 1) en halua vielä junaan koronan takia ja 2) mökillä on ahdasta, koska suunnitelmissa on käyttää alakertaa ja antaa isovanhempien olla yläkerrassa, ja tavata heitä vain ulkona.
Olin ihan ok tämän järjestelyn kanssa ja lapsilla näytti olleen kivaa. Ehdin siivota kotia ja urheilla. Nyt kuitenkin mies ilmoitti, että hän lähtee huomenna takaisin mökille tekemään katon kunnostusta ja etätöitä viikoksi, ja ottaisi toisen lapsen mukaan. Sanoin, ettei käy, koska minulla on nyt loma ja haluan olla lasten kanssa ja viikko erossa toisesta lapsesta on liikaa. Ehdotin, että olisivat poissa esim. 4 päivää, mistä taas mies suuttui, kun ei kuulemma kannata ajaa mökille viikoksi.
Loukkaannuin jotenkin tosi pahasti. Heille oli aivan ok viettää juhannus ilman minua ja nyt sitten olisi mökki etätyöt viikoksi toisen lapsen kanssa suunnitteilla. Heinäkuussa kai sitten loma mökillä yhdessä. Onko tämä mielestänne ok vai loukkaannuinko turhaan? Tykkään, että suunnitellaan yhdessä ja että loma on yhteistä aikaa. Missään vaiheessa mies ei ole kysynyt, haluanko minä mökille.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole vielä loma? Miten voisitte viettää lomaa yhdessä?

Vierailija
2/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä, että kirpaisi, kun perhe ei voinut hakea minua juhannuksen viettoon, vaikka toki ymmärrän järjellä, ettei edestakaisin ajelu helteellä ole mukavaa. Ja ymmärrän, että koronasta johtuen mies voi nyt olla vapaammin mökillä kuin aiemmin. Näiden kanssa voin elää, mutta satuttaa, että minulle vain ilmoitetaan, että lähtee mökille taas ja pitää itsestään selvänä, että viikko siellä tulee oltua. Miten alkaisitte selvittää asiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et selvästi halua mökille, mutta onko pakko estää muita menemästä?

Just kerrot tuossa miten kivaa oli kun sait omaa aikaa, ja nyt kun sitä ois luvassa lisää niin se ei sitten enää käy? Ei sun miehesi mikään ennustaja ole.

Se mikä tossa on selvää on se että mies haluaa olla mökillä, ja on valmis ottamaan lapsetkin sinne. Minä antaisin muun perheen olla. Ja jos koko maassa on vain yksi uusi koronatartunta, niin ei se junalla matkustaminenkaan enää ihan poissuljettua ole.

Vierailija
4/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä lapsilta mitä he haluavat. Eikä vaan mitä minä haluan.

Vierailija
5/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ole vielä loma? Miten voisitte viettää lomaa yhdessä?

Miehen varsinainen loma alkaa heinäkuun toisella viikolla. Jos nyt ei olisi näin helteistä eikä koronaa, olisin molempien lasten kanssa käynyt Lintsillä ja muissa mukavissa kohteissa, juhannuksena olisin ollut mökillä heidän kanssaan ja heinäkuussa olisimme menneet yhdessä mökille. Nyt kohteena on oikeastaan vain merenranta.

Suunnitelmissa on yhä suunnata mökille heinäkuun toisella viikolla. Ap.

Vierailija
6/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies tahtoo olla mökillä (vanhempiensa kanssa) enemmän mitä sinä haluaisit. Oletteko puhuneet miehen kanssa asiasta? Kai sitä voisi lomalla tehdä jotain, mistä kaikki tykkää.

Vierailija
7/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyt kannata miettiä "mitä olisit tehnyt" koronan takia, mitä ei nyt ole voinut tehdä. 

Vierailija
8/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsille voisit mennä ihmisten sekaan, mutta junaan et? Ok. Omat on valintasi, anna muiden tehdä omansa.

Vierailija
9/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et selvästi halua mökille, mutta onko pakko estää muita menemästä?

Just kerrot tuossa miten kivaa oli kun sait omaa aikaa, ja nyt kun sitä ois luvassa lisää niin se ei sitten enää käy? Ei sun miehesi mikään ennustaja ole.

Se mikä tossa on selvää on se että mies haluaa olla mökillä, ja on valmis ottamaan lapsetkin sinne. Minä antaisin muun perheen olla. Ja jos koko maassa on vain yksi uusi koronatartunta, niin ei se junalla matkustaminenkaan enää ihan poissuljettua ole.[/quote

En siis halunnut juhannusta ennen mökille, koska töissä oli aivan hullun kiire, koti oli kaaos ja olin aivan puhki korona-ajan jäljiltä. Ehkä myös en jaksanut mennä junalla, siihen olisi mennyt hirveästi aikaa, ja juhannusruuhka vähän hirvitti. Mutta nyt olen aloittanut loman ja saanut levättyä ja koti on kunnossa, on helle ja muuta, haluan olla perheen kanssa! Olen niin kiireinen töissä, että todella haluan olla lasteni kanssa. Tämä oli ikäänkuin se syy, miksi siivosin kotia viime viikon, nyt on aikaa olla yhdessä. Ap

Vierailija
10/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen kuvan ap:stä, että vastarannan kiiskenä on kiva olla ja loukkaantua olemattomista asioista. Älä leiki prinsessaa siellä!

Vierailija
11/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapset haluavat mökille nyt kun on helle eikä esim. Lintsille ole menemistä. Molemmat haluavat 11 päivän erossa olon jälkeen olla minun kanssani :( Mies ei näytä ajattelevankaan sitä mahdollisuutta, että lähden mukaan. Haluaisi ottaa vain toisen lapsen mukaan, koska lapset hyötyvät omasta ajasta yhden vanhemman kanssa, mutta ei näin helteellä oikein voi muuta kuin uida. Ap

Vierailija
12/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene itsekin viikoksi mökille nyt kun miehesi lähtee sinne remontti- hommiin, niin että olette siellä koko perhe.

Olisiko niin että mies oletti että et halua lähteä mökille nyt vaan vasta heinäkuussa ja mies ajatteli kunnostaa mökin valmiiksi ennen heinäkuuta?

Mutta ymmärrän tuon loukkaantumisesi.

Mielestäni lomat suunnitellaan yhdessä ja menot ylipäätään, ja näin meillä ainakin tehdään.

En tykkäisinyhtöön jos mies vain ilmoittaisi lähtevänsä jonnekin silloin kun itselläni on vapaata/ lomaa ja suuttuisin jos mies ei pyytäisi mukaan. Kerroitko miehelle miksi loukkaannuit?

Munä ainakin sanoisin suoraan että minulla tuli tunne että et halua minua mukaan

Vierailija
13/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ei olisi näin helteistä eikä koronaa, olisin molempien lasten kanssa käynyt Lintsillä ja muissa mukavissa kohteissa, ...

Ap.

Niin, Lintsille menisit, mutta et junaan? -Ei taida nyt olla koronasta kiinni! Joku muu harmittaa?

Vierailija
14/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapset haluavat mökille nyt kun on helle eikä esim. Lintsille ole menemistä. Molemmat haluavat 11 päivän erossa olon jälkeen olla minun kanssani :( Mies ei näytä ajattelevankaan sitä mahdollisuutta, että lähden mukaan. Haluaisi ottaa vain toisen lapsen mukaan, koska lapset hyötyvät omasta ajasta yhden vanhemman kanssa, mutta ei näin helteellä oikein voi muuta kuin uida. Ap

Miksi sulle ei käy että olisit toisen lapsen kanssa kotona, ja toinen isän kanssa mökillä? Et jää yksin, sulla on edelleen seuraa. Jos taas haluat mökille muun perheen kanssa, niin sano se sitten ääneen. 

Kyllä tää nyt vähän siltä haisee että sulle ei sovi mikään muu kuin se että muutkaan eivät mene mökille jos sinä et halua mennä.

Vierailija
15/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan traktorilla.

Vierailija
16/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies lähtee mökille, sinä jäät lasten kanssa kotiin ja lapset valittavat, kun on kuuma eikä päästä minnekään. Koronan toinen aalto on kohta alkamassa, joten nyt kannattaa opetella olemaan saunalämpöisessä asunnossa. Sillä jos sinä et halua mökille, niin lapsetkaan ei pentele vieköön sinne lähde!

Vierailija
17/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sen kuvan ap:stä, että vastarannan kiiskenä on kiva olla ja loukkaantua olemattomista asioista. Älä leiki prinsessaa siellä!

Loukkaannuin omassa mielessä vähän, mutta sitä ei muut tiedä kuin te :) ja järjellä olen mennyt eteenpäin ja nauttinut omasta ajasta. Loukkaannuin miehelle siitä, että lapsen/ lasten vieminen mökille on vain ilmoitusasia ja että hänelle on itsestään selvä, että viikko siellä ollaan ainakin. Viikko lomastani ilman toista tai molempia lapsia ei voi olla ilmoitusluontoinen asia! Ap

Vierailija
18/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä haluat olla kotona lomalla ja mies mökillä etätöissä. Mutta kumpikaan ei halua olla eri paikassa kuin perhe. Kaikkien toiveita ei siis voi toteuttaa.

Nyt vaan perhekokous pystyyn, ja sovitaan miten asia tehdään. Perhe-elämä on kompromisseja täynnä, eikä tämä kuulosta minun mielestäni edes kovin vakavalta ja haastavalta aiheelta.

Vierailija
19/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies lähtee mökille, sinä jäät lasten kanssa kotiin ja lapset valittavat, kun on kuuma eikä päästä minnekään. Koronan toinen aalto on kohta alkamassa, joten nyt kannattaa opetella olemaan saunalämpöisessä asunnossa. Sillä jos sinä et halua mökille, niin lapsetkaan ei pentele vieköön sinne lähde!

Toistan vielä: olen nyt lomalla. En halua mökille kun olen töissä. Mies pitää itsestään selvänä etten tule mökille. Ap

Vierailija
20/100 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsille muttei junaan. Siinä kohti tyssäs. Mikset mene sinne mökille nyt kanssa, kun kerran rannalla olo olisi vaihtoehtona muutenkin. Tässä ei kuulu olevan muuta ongelmaa kuin se ettei mies tajunnu kysyä ennenkuin päätti mökille menosta.