Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko olla miehen kanssa jolla ei ole minkäänlaista suojeluvaistoa naistaan kohtaan?

Vierailija
22.06.2020 |

Eikä esim. siedä naisen itkua.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää itkeä muiden nähden. En halua että minua lohdutetaan silloin. Haluan olla rauhassa. Mutta suojelevuus taas, siitä tykkään. Enkä nyt tarkoita mitään nyrkkeilyä nakkijonossa, vaan sellaista yleistä huolenpitoa. Nähdäkseni miehet ihan tykkää huolehtia naisista. Ei edes pelkästään omasta naisesta, vaan muistakin. Saan tuota suojelevuutta melkein kaikilta lähipiirini miehiltä. Olisi se nyt outoa jos oma mies ei pitäisi huolta, kun muutkin miehet pitää.

Vierailija
42/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän ihmisellä on suojeluvaisto niitä kohtaan joista välittää, oli sitten mies tai nainen. En tietenkään haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei välitä minusta.

Se, että ei siedä itkua, kuulostaa kyllä omituiselta, mutta se olisi enemmän miehen oma ongelma. Menköön mies psykologille selvittelemään mistä moinen johtuu, mutta tuskin sen takia tarvitsisi erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärtäisin että suojelvaisto ja tukeminen (empatia) ovat eri asioita.

Tukeminen on sitä kun kuunnellaan, halitaan ja lohdutetaan.

Suojeluvaisto on sitä että "tämä on mun nainen, tähän et koske".

Minä taas koen suojeluksena sen, että mies esim laittaa viestiä perään kun olen työmatkalla, että ilmoittele kun olet turvallisesti hotellilla. En koe sitä kontrolloivana, samaa teen myös hänelle jos hän on yksin ulkomailla.

Suojelua voi myös olla pienet asiat, esim tarkistaa että pihan ovi meni varmasti kiinni ennen nukkumaan menoa, auton kunnon tarkastaminen että esim jarrut toimii jos jarruvalo palaa tai jo ihan se, että tien yli kävellessä pitää kädestä kiinni ja menee aina askeleen edeltä että autot varmasti pysähtyy.

En näe että yksikään noista olisi "ugh! Tämä minun nainen"-syystä...

Vierailija
44/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun mies suojelee arjessa, eli ei mitään tappelua nakkikiskalla vaan ihan se että autossa ajaessa jos jarruttaa vähän kovemmin, niin usein laittaa käden eteeni pelkääjän paikalle vähän kuin "turvaksi". Tai tulee bussipysäkille vastaan jos tulen myöhään illalla kotiin. Samalla tavalla haluan itsekin suojella miestäni, koska kyllä sitä rakasta pitäisi haluta suojella.

Vierailija
45/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Koska mielestäni on luonnollista, että rakkaita ihmisiä haluaa suojella.

Suojella, mikä maa, mikä sota, mikä kaupunki?

Tukea mutta suojella, miltä? Ei kai nyt normaalit ihmiset sen enempää suojelua tarvitse, sitä varten on virkavalta.

Suomessa on näin, totta. Monissa muissa maissa ei ole. Niinkuin joku kirjoitti, on silti mukavaa, että rakkailta ihmisiltä kysellään, pääsithän turvallisesti kotiin (jos tulee myöhään kotiin). Tai muuten pidetään huolta.

Minusta on mukavaa, jos kumppanini vaistoaa jollakin tavalla tunnetilani, jos vaikka olen surullinen. Tällöin lähettää jonkin piristävän viestin. Tämäkin on suojelemista.

Vierailija
46/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehellä pitäisi olla suojeluvaisto naista kohtaan? Mitä tasa-arvoa sellainen on?

Vierailija
47/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä pitäisi olla suojeluvaisto naista kohtaan? Mitä tasa-arvoa sellainen on?

Eiköhän tuo ole molemmin puolista. Naiset paapovat miesflunssaisia miehiään yms. normaalia välittämistä. Jos ei tunne mitään tuollaista niin vaikuttaa siltä ettei välitä.

Vierailija
48/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että mies suojelee naists ei tarkoita, ettei nainen suojelisi myös miestä. Tässä keskustelussa vain kysyttiin naisten mielipidettä asiaan.

Voithan aina aloittaa oman keskustelun samasta aiheesta mutta miehille suunnattuna jos tasa-arvo huolettaa!😉

Vierailija
49/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt yritettäis päättää, että halutaanko sitä tasa-arvoa vai ei?

Mitä tekemistä näillä asioilla on tasa-arvon kanssa? Minä suojelen tarvittaessa omiani ja vaikka muitakin, jos tilanne vaatii. Ihan riippumatta sukupuolesta. Mies, jossa ei ole tuon vertaa normaalia ihmisyyttä ei ole minua varten. Tuskin ketään muutakaan.

Jos taas haet sitä vastenmielistä ”näpit irti, minun muija” -tyyliä, en puhuisi suojelusta vaan omistushalusta. Ihan eri asia.

Vierailija
50/50 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni puoliso on pahin uhka hengelle ja terveydelle. Muusta ei ole kokemusta. Olen opetellut tappelemaan sekä tappamaan suojelutarkoituksessa parisuhteideni takia.

Joo ja sitten päästit miukumaukun ulos. Voi jestas tätä aikuisten ihmisten mieletöntä valehtelemisen himoa. "Olen opetellut tappelemaan ja tap.pamaan". Juupajuu tiestkö, että se aloittelijoiden kuntonyrkkeily on vielä aika kaukana näistä sinun mainitsemistasi asioista. Muutenkin aika groteskia puhetta, joten suosittelen ottamaan omalääkäriin yhteyttä neuroleptien annoskoon lisäämiseksi.