Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laihtua vaatekoosta L kokoon S? Aikaa laihtua loppuvuoteen mennessä.

Vierailija
22.06.2020 |

Makeat ja suolaiset on jätetty pois. Olen ollut viikon syömättä herkkuja ja tulin juuri tunnin lenkiltä. Vinkkejä?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin mielenkiinnosta nuo yleiset kokotaulukot. Eihän noissa ole mitään järkeä?? Vyötärönympärys 88 cm oli koko 46? Mulla on vyötärö reilu 90 cm (juu, liikaa on, tiedän) ja käytän kokoa 40/42 tai L. Eikä todellakaan kiristä mistään. Xl housut jo käytännössä tippuu päältä. Tuon mukaan mulla pitäisi olla koon 48 vaatteita??

Niinpä. En sitten tiedä, minkä valmistajan vaatteista täällä nyt puhutaan. Jos jostain ranskalaisista silkkipaidoista, niin sitten ymmärrän.

Vierailija
62/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu monesta tekijästä. Esimerkiksi minä mahtuisin muuten kokoon M lantion ja vyötärön alueelta. Mutta rinnanympärys on niin iso, että pitää käyttää kokoa L. Eli ei voi ihan suoraviivaisesti ajatella. Ja painoa 80 kg ja pituus 167 cm.

😂 elleivät rintasi paina 10kg, niin tuota on aika vaikea uskoa, että lantio menee kokoon M.

Housut on kokoa 38 ja paidoissa käytän usein kokoa 42, usko tai älä. Riippuu tietysti merkistä. Minulla on myös leveät hartiat.

Just katoin kokotaulukkoa, kun ostin netistä takkia. Lantio ja vyötärö olisi mennyt kokoon L, mutta rinnanympärys olikin XL. Takki on pientä kokoa.

Ja ei, rinnat eivät ole mitenkään extra-isot. Ihan normit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu monesta tekijästä. Esimerkiksi minä mahtuisin muuten kokoon M lantion ja vyötärön alueelta. Mutta rinnanympärys on niin iso, että pitää käyttää kokoa L. Eli ei voi ihan suoraviivaisesti ajatella. Ja painoa 80 kg ja pituus 167 cm.

😂 elleivät rintasi paina 10kg, niin tuota on aika vaikea uskoa, että lantio menee kokoon M.

Housut on kokoa 38 ja paidoissa käytän usein kokoa 42, usko tai älä. Riippuu tietysti merkistä. Minulla on myös leveät hartiat.

Just katoin kokotaulukkoa, kun ostin netistä takkia. Lantio ja vyötärö olisi mennyt kokoon L, mutta rinnanympärys olikin XL. Takki on pientä kokoa.

Ja ei, rinnat eivät ole mitenkään extra-isot. Ihan normit.

Haluan takin olevan mukavan löysä. Ei saa puristaa mistään. Siksi yhtä kokoa isompi, kuin muut vaatteet.

Vierailija
64/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 92-68-94 ja 55kg, koko s-m

Vierailija
65/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla vyötärön- ja lantionympärysmittoja näiltä 80-100-kiloisilta, jotka mahtuvat kokoihin S-M.

Sitten on joko todella muodokas lantio tai aivan valtavat rinnat. Mutta sekä housut ja paita eivät voi olla kokoa S-M painossa 80 + kiloa. Tietysti voi olla hyvin pitkä ihminen ja urheilullinen. Se selittäisi painon, mutta hoikkuuden.

Vierailija
66/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä 104-80-101 ja painoa 80 kg, koko M-L, 38-42.

Vierailija
67/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla vyötärön- ja lantionympärysmittoja näiltä 80-100-kiloisilta, jotka mahtuvat kokoihin S-M.

Sitten on joko todella muodokas lantio tai aivan valtavat rinnat. Mutta sekä housut ja paita eivät voi olla kokoa S-M painossa 80 + kiloa. Tietysti voi olla hyvin pitkä ihminen ja urheilullinen. Se selittäisi painon, mutta hoikkuuden.

Siis missään nimessä ainakaan mulle ei mahdu jalkaan S- eikä M-koon housut. Vartalo on tosiaan eriparia, eli yläosa pieni ja alaosa iso.

Se "makkarankuoreen ahtautuva"

Vierailija
68/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että painossa on 25 kg erotus ja joistain vaatteista menee koko M molemmille.

Vierailija
69/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missään nimessä ainakaan mulle ei mahdu jalkaan S- eikä M-koon housut. Vartalo on tosiaan eriparia, eli yläosa pieni ja alaosa iso.

Se "makkarankuoreen ahtautuva"

Toi on varmasti naiselle kiva, jos on todella muodokas alakroppa 👍

Vierailija
70/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlasin mielenkiinnosta nuo yleiset kokotaulukot. Eihän noissa ole mitään järkeä?? Vyötärönympärys 88 cm oli koko 46? Mulla on vyötärö reilu 90 cm (juu, liikaa on, tiedän) ja käytän kokoa 40/42 tai L. Eikä todellakaan kiristä mistään. Xl housut jo käytännössä tippuu päältä. Tuon mukaan mulla pitäisi olla koon 48 vaatteita??

Niinpä. En sitten tiedä, minkä valmistajan vaatteista täällä nyt puhutaan. Jos jostain ranskalaisista silkkipaidoista, niin sitten ymmärrän.

Puhutaan ihan normaaleista, joustamattomasta kankaista valmistetuista jakuista, housuista ja mekoista. Esim. Filippa K.

Vierailija
71/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että painossa on 25 kg erotus ja joistain vaatteista menee koko M molemmille.

Mä olen nykyään mittataulukoiden mukaan kokoa 40. Ja mullekin menevät ne takit, jotka ostin ollessani kokoa 36. Sitten karmea totuus paljastuu, kun näen valokuvia itsestäni.

Vierailija
72/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan ihan normaaleista, joustamattomasta kankaista valmistetuista jakuista, housuista ja mekoista. Esim. Filippa K.

Kaikissa laadukkaissa vaatteissa pitäisi olla hiukan elastaania, edes 1-2%. En osta vaatteita, joissa ei ole elastaania, nettikaupasta helppo tarkistaa.

Vierailija
73/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nykyään mittataulukoiden mukaan kokoa 40. Ja mullekin menevät ne takit, jotka ostin ollessani kokoa 36. Sitten karmea totuus paljastuu, kun näen valokuvia itsestäni.

Se on aika hirveän näköistä, jos on liian pieniä vaatteita, varsinkin takki. Usein näkee ihmisiä, joilla takki on juuri ja juuri mennyt kiinni ja saumat repeilee.

Vierailija
74/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa laadukkaissa vaatteissa pitäisi olla hiukan elastaania, edes 1-2%. En osta vaatteita, joissa ei ole elastaania, nettikaupasta helppo tarkistaa.

Laadukkaan vaatteen tunnistaa juuri siitä että siinä ei ole elastaania. Tosin silloin on tärkeää, että vaate on hyvin leikattu ja koko oikea.

Vierailija
75/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaan vaatteen tunnistaa juuri siitä että siinä ei ole elastaania. Tosin silloin on tärkeää, että vaate on hyvin leikattu ja koko oikea.

Mielestäni ei juurikaan noin. Elastaani parantaa istuvuutta ja joustaa. Vaatteet eivät repeä päällä. Minulla oli täksi kesäksi todella kaunis silkkimekko. Istuu kuin hansikas, kun seison. Eilen sovitin mekkoa ja tein sen virheen, että istuin mekossa. Kas, kuului pieni ratsahdus.

Jos vaate on vaikka silkkiä, leikkaus pitää olla sellainen, että kestää liikkumisen. Ei kovin tyköistuva.

Vierailija
76/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinä puhut. Vai missä vaiheessa aloittaja tai kukaan muukaan määritteli puheenaiheeksi "normaalit, joustamattomista kankaista valmistetut jakut, housut ja mekot"? Itse ainakin puhun vaatteista yleensä.

Myös tuo Filippa K on minulle tuttu vain nimenä. Googlen kuvahaun perusteella näyttää valmistavan vaatteita, joita voisin kuvitella käyttäväni vähän vanhempana. Omat juhlavaatteeni koostuvat pääosin esim. Closetin mekoista. Ns. siistejä housuja olen käyttänyt kuluneen viiden vuoden aikana kerran hautajaisissa.

Vierailija
77/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OHIS vastaa

Kai sä nyt tiedät, että lähes kuka vaan voi laittaa päälleen minkä koon vaatteen vaan, mutta on eri asia miltä ko. vaate päällä näyttää. Kokovartalopeili olisi monelle kova juttu.

Tänäänkin on tullut nähtyä paljon näitä L-XXXL naishenkilöitä, joilla monta kokoa liian pienet vaatteet. Useimmilla vielä joustavia urheilutrikoita ja paitoja, joten totta kai ne ovat mahtuneet päälle. Kauniilta he eivät näyttäneet, kun kangas on venynyt äärimmilleen ja läpi näkyy kaikki muhkurat ja löllöt.

Olen itsekin isokokoinen, paino 90kg/166cm, mittoja en ole mittaillut ja vaatteet ovat L/XL, 46-50. Rintani ovat pienet, hartiat normaalit, mahaa on vielä jonkin verran, lantiolla myös liikaa. Taatusti en ikinä voisi yrittää ahtautua pienempiin kokoihin, johan se olisi hölmön näköistä olla tyyliä makkarankuori. Vaatteeni eivät ole telttoja, mutta eivät täysin vartalonmyötäisiäkään. Ihan suojelen itseäni naurunalaiseksi joutumiselta ja suosittelen muitakin samaan.

Vierailija
78/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei juurikaan noin. Elastaani parantaa istuvuutta ja joustaa. Vaatteet eivät repeä päällä. Minulla oli täksi kesäksi todella kaunis silkkimekko. Istuu kuin hansikas, kun seison. Eilen sovitin mekkoa ja tein sen virheen, että istuin mekossa. Kas, kuului pieni ratsahdus.

Jos vaate on vaikka silkkiä, leikkaus pitää olla sellainen, että kestää liikkumisen. Ei kovin tyköistuva.

Olikohan koko oikea?

Vierailija
79/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinä puhut. Vai missä vaiheessa aloittaja tai kukaan muukaan määritteli puheenaiheeksi "normaalit, joustamattomista kankaista valmistetut jakut, housut ja mekot"? Itse ainakin puhun vaatteista yleensä.

Myös tuo Filippa K on minulle tuttu vain nimenä. Googlen kuvahaun perusteella näyttää valmistavan vaatteita, joita voisin kuvitella käyttäväni vähän vanhempana. Omat juhlavaatteeni koostuvat pääosin esim. Closetin mekoista. Ns. siistejä housuja olen käyttänyt kuluneen viiden vuoden aikana kerran hautajaisissa.

Jos scrollaat keskustelua hieman ylöspäin, huomaat että kyse ei ollut minun määritelmistäni vaan yleisistä mittataulukoista, niistä, joiden avulla tarkka vaatekoko määritellään.

Jos kaikki vaatteet ovat trikoota, ei tietenkään koolla ole niin suurta väliä. Kaikki mahtuu, kun vähän venyttää.

Vierailija
80/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan nyt 71-72kg

Xl kokoa siis .. minimissään, ehkäpä jopa XXL

Zinc