Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laihtua vaatekoosta L kokoon S? Aikaa laihtua loppuvuoteen mennessä.

Vierailija
22.06.2020 |

Makeat ja suolaiset on jätetty pois. Olen ollut viikon syömättä herkkuja ja tulin juuri tunnin lenkiltä. Vinkkejä?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu monesta tekijästä. Esimerkiksi minä mahtuisin muuten kokoon M lantion ja vyötärön alueelta. Mutta rinnanympärys on niin iso, että pitää käyttää kokoa L. Eli ei voi ihan suoraviivaisesti ajatella. Ja painoa 80 kg ja pituus 167 cm.

😂 elleivät rintasi paina 10kg, niin tuota on aika vaikea uskoa, että lantio menee kokoon M.

Vierailija
42/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Yli nelikymppisenä laihtuminen on vaikeampaa, kiitos hormonitoiminnan muutokset.

Tää on joku ihme suomalaisten hokema mantra, kun nainen on 40v, seksi ei maistu ja läskiä tulee teet mitä teet... No maistuu, eikä tule, jos elät normaalisti. T:täti 55v

Ohis.

No tämähän selittää varmaan tän puumaikäisten julkkistätien seksuaalinen herääminen rummutuksen/kampanjoinnin, joka näyttää niin masinoidulta että ihan naurattaa. Niin aivopesulta tuntuu mutta onhan siinä monta puolta.

Samaan aikaan uutisoidaan unettomuudesta, lihomistrendistä ja alkoholin kulutuksen kasvusta. Ja siitä, miten jengi ei millään jaksaisi töissä. Holtiton naiskentelu sitten lääkkeeksi kaikkiin kolotuksiin ja ikäkriiseihin? Hivistäkään ei tarvitse välittää kun se hoituu nykyään pillereillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla vyötärön- ja lantionympärysmittoja näiltä 80-100-kiloisilta, jotka mahtuvat kokoihin S-M.

Vierailija
44/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Yli nelikymppisenä laihtuminen on vaikeampaa, kiitos hormonitoiminnan muutokset.

Tää on joku ihme suomalaisten hokema mantra, kun nainen on 40v, seksi ei maistu ja läskiä tulee teet mitä teet... No maistuu, eikä tule, jos elät normaalisti. T:täti 55v

Ohis.

Kyllä nelikymppisenäkin voi laihtua. Tänään vaaka näytti kuuden vuoden jälkeen ensimmäisen kerran alle 80 kg. Pahimmillaan painoa on ollut 97 kg.  Juhannuskin on vielä takana. Tämä lohdutuksen sanana.

En tiedä ketä lohduttelet, mä olen hoikka 55v. Samaa mieltä mitä joku sanoi että liikkumattomuus lihottaa. Kun se kaamee härdelli loppuu, ruuhkavuodet ja muu, on niin helppoo istua sohvalle mussuttaan hyväskää. Siitä lähtee lihominen, ei iästä. Sitten kun 50v ylittyy, joutuu alkaa aika tarkkaan katsoo syömisiä, koska hormonitoiminta muuttuu, mutta ei sekään ole mikään pakollinen aika alkaa lihoon... Tiesittekö muuten että tää idea iän mukana lihomisesta on suomalainen juttu, ei sitä muualla hoeta.

Jo toinen ohis.

Nimenomaan. Päivittäinen reipas kävelylenkki rutiineihin. Siihen vielä lihaskuntoa päälle. Tuo kiinteyttää jo muutamassa kuukaudessa.

Itseäni alkoholi passivoi ja masensi, sen poisjättö on innostanut lenkkeilyyn ja tukenut unta/syömistä. Eli keski iässä tarkkana sen tissuttelun kanssa, se oikeasti vaikuttaa niin monella tapaa haitallisesti jaksamiseen.

Vierailija
45/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Painan nyt 71-72kg

Kova homma. -20% painosta puolessa vuodessa. Onnistuin itse nelikymppisenä siinä 113 kg -> 90 kg tammi...kesäkuun aikana. Tiukka ruokavalio ja kohtuu paljon sporttailua. Alkoholia ei lainkaan. Pidät vaan -500 kcal tahdin JOKA päivä - lujaa tahtoa vaatii noin kova tavoite.

Vierailija
46/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä näitä ”miks pitää mahtua s-kokoon, ota huomioon että koot vaihtelee ketjuittain” -kommentteja, ap kirjoitti, että hänellä on mekko, joka on mahtunut hänelle ja siitä tavoite. 🤔🤦🏼‍♀️

Vierailija
47/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Kyllä nelikymppisenäkin voi laihtua. Tänään vaaka näytti kuuden vuoden jälkeen ensimmäisen kerran alle 80 kg. Pahimmillaan painoa on ollut 97 kg.  Juhannuskin on vielä takana. Tämä lohdutuksen sanana.

En tiedä ketä lohduttelet, mä olen hoikka 55v. Samaa mieltä mitä joku sanoi että liikkumattomuus lihottaa. Kun se kaamee härdelli loppuu, ruuhkavuodet ja muu, on niin helppoo istua sohvalle mussuttaan hyväskää. Siitä lähtee lihominen, ei iästä. Sitten kun 50v ylittyy, joutuu alkaa aika tarkkaan katsoo syömisiä, koska hormonitoiminta muuttuu, mutta ei sekään ole mikään pakollinen aika alkaa lihoon... Tiesittekö muuten että tää idea iän mukana lihomisesta on suomalainen juttu, ei sitä muualla hoeta.

Jo toinen ohis.

Muuten hyvä, mutta kyllä ne on nykyään juuri nelikymppiset, jotka niitä ruuhkavuosia elää. Ei enää lisäännytä parikymppisinä. Mulla alkoi paino nousta neljänkympin jälkeen vaikka mikään ei muuttunut. Oikeastaan päinvastoin silloin pääsin taas liikkumaan enemmän pikkulapsiajan jälkeen. Nyt saa todella tarkkaan miettiä mitä syö ja silti paino tahtoo hilata ylös.

Vierailija
48/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä elämääsi kankkulan kaivoon. Se jannu, jolle oot netissä valehdellut olevasi s-kokoa on itsekin s-kokoa housuissaan.

Vierailija
49/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla vyötärön- ja lantionympärysmittoja näiltä 80-100-kiloisilta, jotka mahtuvat kokoihin S-M.

90-77-102

Yläosat on kokoa S, alaosat kokoa M-L.

Vierailija
50/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehdi mirenkään

Vierailija
51/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-77-102

Yleisestä kokotaulukosta käy ilmi, että koko S vastaa kokoa 34-36. Koossa 36 vyötärönympäryksen tulisi olla 68 cm ja rinnanympäryksen 84. Eli ei sulla ole vyötäröllä kuin kymmenisen senttiä ylimääräistä vaatekokoosi nähden.

Vierailija
52/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan nyt 71-72kg

Kova homma. -20% painosta puolessa vuodessa. Onnistuin itse nelikymppisenä siinä 113 kg -> 90 kg tammi...kesäkuun aikana. Tiukka ruokavalio ja kohtuu paljon sporttailua. Alkoholia ei lainkaan. Pidät vaan -500 kcal tahdin JOKA päivä - lujaa tahtoa vaatii noin kova tavoite.

En käytä alkoholia enkä ole koskaan edes maistanut.

Vierailija
53/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto.

Vierailija
54/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä heitä elämääsi kankkulan kaivoon. Se jannu, jolle oot netissä valehdellut olevasi s-kokoa on itsekin s-kokoa housuissaan.

Anteeksi mitä? :D Olen aseksuaali sinkku enkä tapaile ketään, en ainakaan nyt.

Vierailija
55/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-77-102

Yleisestä kokotaulukosta käy ilmi, että koko S vastaa kokoa 34-36. Koossa 36 vyötärönympäryksen tulisi olla 68 cm ja rinnanympäryksen 84. Eli ei sulla ole vyötäröllä kuin kymmenisen senttiä ylimääräistä vaatekokoosi nähden.

Jep, tää on jännä. Vaatteet menee silti hyvin päälle, eikä näytä makkarankuorilta. Siis 36 istuu vielä, 34:stä on turha edes haaveilla. Tissithän mulla on todella pienet suhteessa muuhun vartaloon, että johtuu ehkä siitä.

Vierailija
56/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-77-102

Jep, tää on jännä. Vaatteet menee silti hyvin päälle, eikä näytä makkarankuorilta. Siis 36 istuu vielä, 34:stä on turha edes haaveilla. Tissithän mulla on todella pienet suhteessa muuhun vartaloon, että johtuu ehkä siitä.

Mulla taas on mitat 92-73-100, paino noin 65 kg, ja S on kyllä aika makkarankuori vyötärön kohdalta, kun rehellisesti peiliin katson.

Vierailija
57/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-77-102

Mulla taas on mitat 92-73-100, paino noin 65 kg, ja S on kyllä aika makkarankuori vyötärön kohdalta, kun rehellisesti peiliin katson.

Mites hartiat? Mulla ei ole niitäkään. Riippuu varmaan myös siitä, millaisista vaatteista puhutaan. En siis väitä, että kaikki S-koon tai koon 36 paidat sopisivat mulle, mutta useimmiten S-koko istuu paremmin esim. juuri hartioista kuin M. Makkarankuoriakin on tullut vastaan, enkä sellaisia tietenkään osta.

Vierailija
58/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-77-102

Mites hartiat? Mulla ei ole niitäkään. Riippuu varmaan myös siitä, millaisista vaatteista puhutaan. En siis väitä, että kaikki S-koon tai koon 36 paidat sopisivat mulle, mutta useimmiten S-koko istuu paremmin esim. juuri hartioista kuin M. Makkarankuoriakin on tullut vastaan, enkä sellaisia tietenkään osta.

Fakta nyt vain on, että sekä rinnanympäryksesi että vyötärösi ovat kokoa 40. Ymmärrän kyllä, että jos hartiat ovat kovin pienet, voi oikean kokoisen ja hyvin istuvan jakun ostaminen olla haastavaa.

Mutta tietysti jokainen saa hankkia sen kokoisia vaatteita kuin haluaa, tuo on ainoastaan se väljyysvara, jolla suunnittelija on tarkoittanut vaatetta käytettävän.

Vierailija
59/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-77-102

Fakta nyt vain on, että sekä rinnanympäryksesi että vyötärösi ovat kokoa 40. Ymmärrän kyllä, että jos hartiat ovat kovin pienet, voi oikean kokoisen ja hyvin istuvan jakun ostaminen olla haastavaa.

Mutta tietysti jokainen saa hankkia sen kokoisia vaatteita kuin haluaa, tuo on ainoastaan se väljyysvara, jolla suunnittelija on tarkoittanut vaatetta käytettävän.

En kiistä, enkä ole missään vaiheessa kiistänyt, etteikö kokoni olisi yleisen kokotaulukon mukaan 40, mutta faktaa on myös se, että kaapissani suurin osa yläosista on kokoa S (36) ja loput korkeintaan M (38). Kaikki istuvat nätisti, makkarankuoria en osta enkä säilytä. En myöskään tiennyt, että puhumme jakuista. Niiden osalta S-koko onkin tosiaan liian pieni vyötäröltä ja käsivarsista, mutta M-koko (38) aivan sopiva. Koko 40 on ylläni jo aivan valtava teltta. Ikää on 30, ehkä se vaikuttaa vartalon malliin, en tiedä.

Juuri taannoin minua hoikempi ystäväni kokeili erästä minulle pieneksi jäänyttä jakkua. Hän ei saanut sitä edes päälleen, hartiat otti vastaan. Minulle jakku vielä meni, mutta kiristi liikaa. Ihmisten ruumiinrakenne nyt vaan on erilainen, se ei noissa taulukoissa näy.

Vierailija
60/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin mielenkiinnosta nuo yleiset kokotaulukot. Eihän noissa ole mitään järkeä?? Vyötärönympärys 88 cm oli koko 46? Mulla on vyötärö reilu 90 cm (juu, liikaa on, tiedän) ja käytän kokoa 40/42 tai L. Eikä todellakaan kiristä mistään. Xl housut jo käytännössä tippuu päältä. Tuon mukaan mulla pitäisi olla koon 48 vaatteita??