Painon nousun tuhoisat vaikutukset parisuhteen kannalta. Miksi et pidä itseäsi hoikkana?
Vaimoni on lihonut varmaankin 25 kiloa suhteemme aikana, eli painoa on tullut yli 50 % lisää. Tuollainen määrä läskiä muuttaa ihmisen aivan toisenlaiseksi. Se, miltä toinen näyttää, tuntuu, tuoksuu ja jopa kuulostaa, on erilaista. En ole koskaan tuntenut vetoa kehenkään ylipainoiseen naiseen, joten ei liene yllätys, etten tunne vetoa vaimoonikaan.
Olen tarpeiltani yksinkertainen mies, enkä kaipaa toiselta ihmeellisyyksiä. Työttömyys, tupakointi, epäaktiiviset elintavat, alkoholin käyttö, flirttailu muiden kanssa... aivan sama minulle. Mutta kun läskit ovat turn-off, niin sitten ne ovat. Vaimoni varmasti aavistaa, mistä kuollut seksielämämme johtuu. Ei hän sitä ole suoraan kysynyt, mutta kun suhteemme alussa jo kerroin avoimesti, mikä sytyttää haluni ja mikä ne sammuttaa, ei tämä voi olla hänelle yllätys.
Ja miksi en ole lopettanut suhdetta? En ole tällä hetkellä kiinnostunut tavoittelemaan uutta suhdetta kenenkään kanssa, ja nykyinen elämäntilanne on mukavampi kuin sinkkuna köyhäily. Jos ihastuisin toiseen naiseen, tämä suhde kyllä katkeasi nopeasti, sillä en harrasta pettämistä.
Mahtavatko naiset (ja mikseivät miehetkin) ymmärtää, kuinka tuhoisa vaikutus painonhallinnan laiminlyönnillä on? Loppuen lopuksi miehet ovat yksinkertaisia otuksia, eivätkä naiselta yleensä vaadi kovin paljon. Olisiko kuitenkin helpompaa pysyä mitoissa kuin etsiä ja rakentaa suhde alusta alkean kokonaan uuden ihmisen kanssa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minä ihmettelen tuota samaa asiaa, miksi parisuhteessa lihotaan. Minulla on ollut kaksi pitkää parisuhdetta, molemmissa suhteissa hoidin itseäni, en halua olla mikään lihava valas. Minuakaan lihavuus ei sytytä pätkääkään. Tällä hetkellä olen sinkku ja ihmettelen I kuinka paljon näen epäsuhtaisia pareja, miehet hyvässä kuosissa, naiset ei niinkään. Harva mies haluaa seksiä lihavan naisen kanssa. Tunnen sen verran miehiä tiedän mistä pitävät ja mistä eivät.
No miehet on huikeasti lihavampia kuin naiset eli se että epäsuhta pareissa olisi niin päin että lihava nainen nornikokoinen mies on iso valhe. Jokainen näkee että on just toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa nyt ihan valtavasta painonnoususta kuitenkaan puhuta. Minusta on ihan normaalia että elämässä lihotaan ja laihdutaan, on itsellänikin välillä lipsahtanut ylipainon puolelle, mutta olen ne sitten jossain vaiheessa myös laihduttanut pois. Ei siitä mitään parisuhdekriisiä tule jos rakkaus on aitoa. On miehellänikin paino vaihdellut vuosien varrella. En hirveästi tunne ihmisiä joilla ei olisi.
Esimerkiksi masennuksen kohdalla puhutaan yleensä jo todella häiritsevästä painonnoususta, yleensä myös lyhyessä ajassa, kun taas hidas painon kertyminen on ihan normaalia elämää.
Harva pysyy läpi elämänsä täysin saman kokoisena.
Mielestäsi viidenkymmenen pinnan painonnousu ei ole paljon? 50-kiloinen nainen muuttuisi 75-kiloiseksi ja 80-kiloinen mies 120-kiloiseksi, ja sinusta se on ihan normaalia? En tiedä, missä piireissä liikut, mutta itse en tunne ainuttakaan ihmistä, jonka paino vaihtelisi tällaisella välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minä ihmettelen tuota samaa asiaa, miksi parisuhteessa lihotaan. Minulla on ollut kaksi pitkää parisuhdetta, molemmissa suhteissa hoidin itseäni, en halua olla mikään lihava valas. Minuakaan lihavuus ei sytytä pätkääkään. Tällä hetkellä olen sinkku ja ihmettelen I kuinka paljon näen epäsuhtaisia pareja, miehet hyvässä kuosissa, naiset ei niinkään. Harva mies haluaa seksiä lihavan naisen kanssa. Tunnen sen verran miehiä tiedän mistä pitävät ja mistä eivät.
No miehet on huikeasti lihavampia kuin naiset eli se että epäsuhta pareissa olisi niin päin että lihava nainen nornikokoinen mies on iso valhe. Jokainen näkee että on just toisin päin.
Ei ole valhe. Ne lihavat miehet ovat usein kokonaan parisuhteiden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ukko alkanut laljuuntumasn, ja minua ei himota kaljuuntuva tai kalju mies. Miksi te miehet ette pidä huolta siitä, että hiukset pysyy päässä?
Et tiedä, mikä on kaljuuntumisen ja lihomisen biologinen ero?
Ouuuuuuu, Niilo Näpsä heittelee täällä muka sarkastisia kommenttejaan
Kuule , molemmissa on kyse ULKONÄÖSTÄ, ja molemmille voi tehdä jotain ja kaljuuden hoitaminen hoituu yhdellä istunnolla
Ei meillä ole kummankaan lihomiset tai laihtumiset vaikuttaneet vuosikymmenten aikana mihinkään. Ei edes siihen seksipuoleen. Kun on aitoa rakkautta, kaikki sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele miksi olet sinkku...
Mikäs valas siellä huutelee, olen sinkku omasta tahdosta. Ilmeisesti sinä olet se suhteen munkkipossu,toivottavasti miehesi löytää hoikan partnerin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa nyt ihan valtavasta painonnoususta kuitenkaan puhuta. Minusta on ihan normaalia että elämässä lihotaan ja laihdutaan, on itsellänikin välillä lipsahtanut ylipainon puolelle, mutta olen ne sitten jossain vaiheessa myös laihduttanut pois. Ei siitä mitään parisuhdekriisiä tule jos rakkaus on aitoa. On miehellänikin paino vaihdellut vuosien varrella. En hirveästi tunne ihmisiä joilla ei olisi.
Esimerkiksi masennuksen kohdalla puhutaan yleensä jo todella häiritsevästä painonnoususta, yleensä myös lyhyessä ajassa, kun taas hidas painon kertyminen on ihan normaalia elämää.
25kg ei ole valtava painonnousu? 55kg -> 80kg on mielestäni aika järkky ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva pysyy läpi elämänsä täysin saman kokoisena.Mielestäsi viidenkymmenen pinnan painonnousu ei ole paljon? 50-kiloinen nainen muuttuisi 75-kiloiseksi ja 80-kiloinen mies 120-kiloiseksi, ja sinusta se on ihan normaalia? En tiedä, missä piireissä liikut, mutta itse en tunne ainuttakaan ihmistä, jonka paino vaihtelisi tällaisella välillä.
Minä tiedän, oman rakkaan ukkoni. Itse asiassa pidän hänen ulkonäöstään enemmän yli satakiloisena kuin luisevana rimpulana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri. Miksi te miehet ette pidä huolta siitä että ette liho. Vastenmielistä on läski plösö mies
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni on Prostata suurentunut ja leikattiin, eli hyökättiin. Nyt ei seiso kunnolla. Nyt ei kyllä ole kiva kun ukolla ei seiso kunnolla. En pidä asiasta. Mitä tekee miehellä, jonka Kull* ei seiso kunnolla
Niin kauan kuin molemminpuolista halua löytyy, penisrengas fiksaa tuon ongelman helposti. Aika avuton saa olla, jos epävarmat erektiot tuovat stopin koko seksielmälle. Taivaallisen hyvää seksiä voi harrastaa, vaikka miehellä ei seisoisi session aikana ollenkaan!
Mutta trollihan sinä toki oletkin.
Mun mielestä silloin on erottava, jos ei puolison muuttumista voi sietää. Yleensä vihjailu, asiasta kauniisti huomauttaminen tai ihan suoraan asiasta valittaminenkaan ei auta, joten paras vaan siirtyä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ukko alkanut laljuuntumasn, ja minua ei himota kaljuuntuva tai kalju mies. Miksi te miehet ette pidä huolta siitä, että hiukset pysyy päässä?
Et tiedä, mikä on kaljuuntumisen ja lihomisen biologinen ero?
Ouuuuuuu, Niilo Näpsä heittelee täällä muka sarkastisia kommenttejaan
Kuule , molemmissa on kyse ULKONÄÖSTÄ, ja molemmille voi tehdä jotain ja kaljuuden hoitaminen hoituu yhdellä istunnolla
Millä yhdellä istunnolla kaljuuntuminen mielestäsi hoituu?
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuminen (yleensä miehillä) johtuu geeneistä. Lihomien taas kaikilla itsekurin puutteesta ja laiskuudesta. Mutta provohan sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele miksi olet sinkku...
Mikäs valas siellä huutelee, olen sinkku omasta tahdosta. Ilmeisesti sinä olet se suhteen munkkipossu,toivottavasti miehesi löytää hoikan partnerin.
Mikäs takakireä kukkakeppi siellä uskottelee itselleen olevansa vapaaehtoisesti sinkku? Et ole. En ole lihava kuten haluaisit kuvitella vaan normaalipainoinen ja siksi henkisesti tasapainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva pysyy läpi elämänsä täysin saman kokoisena.Mielestäsi viidenkymmenen pinnan painonnousu ei ole paljon? 50-kiloinen nainen muuttuisi 75-kiloiseksi ja 80-kiloinen mies 120-kiloiseksi, ja sinusta se on ihan normaalia? En tiedä, missä piireissä liikut, mutta itse en tunne ainuttakaan ihmistä, jonka paino vaihtelisi tällaisella välillä.
Eli kaikki tuntemasi ihmiset ovat yhtä hoikkia koko elämänsä kuin 18-vuotiaina? Viisikybäiset ovat yhtä solakoita kuin 30 vuotta sitten?
Aloittajan seksielämä on kuollut, mutta kukapa tietää miten vaimon laita on :)
Miksei näistä asiosta voi sanoa kumppanille suoraa?Jo silloin suhteessa on jotain pielessä ..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 25 kg on lyhyelle paljon, mistä lähtien 50% ei olis?
Itse lihoin herkellisesti erinäisten asioiden johdosta aika samoin myötä ja silloisen miehen halut niukkeni kyllä hyvin selvästi. Vaikka vatutti niin ymmärsin silti, ei halujaan voi käskeä.
Laiduin sit taas, en laihoihin teinimittoihin onneks mut hoikan sporttiseksi. Ollaan monesta muusta syistä johtuen kuitenkin erottu ja mulla uus mies. Molemmat yhdessä pidetään omista kropistamme huolta, niin itseä kuin toistakin varten. En pidä kumppania itsestäänselvyytenä eikä hänkään minua.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näistä asiosta voi sanoa kumppanille suoraa?Jo silloin suhteessa on jotain pielessä ..
Miten suosittelisit, että tällaisesta asiasta sanoo?
Ymmärrän aloittajaa, olen sitä mieltä että liikaa ei pidä muuttua suhteessaan. Pitää ponnistella ettei lihominen karkaa tolkuttomaksi. Onhan siinä haastetta, mutta me 30- vuotisessa liitossa otetaan haaste yhdessä vastaan, molemminpuolinen velvollisuus on pysyä edes kohtuullisessa kuosissa. Jo ihan terveydenkin tähden.