Painon nousun tuhoisat vaikutukset parisuhteen kannalta. Miksi et pidä itseäsi hoikkana?
Vaimoni on lihonut varmaankin 25 kiloa suhteemme aikana, eli painoa on tullut yli 50 % lisää. Tuollainen määrä läskiä muuttaa ihmisen aivan toisenlaiseksi. Se, miltä toinen näyttää, tuntuu, tuoksuu ja jopa kuulostaa, on erilaista. En ole koskaan tuntenut vetoa kehenkään ylipainoiseen naiseen, joten ei liene yllätys, etten tunne vetoa vaimoonikaan.
Olen tarpeiltani yksinkertainen mies, enkä kaipaa toiselta ihmeellisyyksiä. Työttömyys, tupakointi, epäaktiiviset elintavat, alkoholin käyttö, flirttailu muiden kanssa... aivan sama minulle. Mutta kun läskit ovat turn-off, niin sitten ne ovat. Vaimoni varmasti aavistaa, mistä kuollut seksielämämme johtuu. Ei hän sitä ole suoraan kysynyt, mutta kun suhteemme alussa jo kerroin avoimesti, mikä sytyttää haluni ja mikä ne sammuttaa, ei tämä voi olla hänelle yllätys.
Ja miksi en ole lopettanut suhdetta? En ole tällä hetkellä kiinnostunut tavoittelemaan uutta suhdetta kenenkään kanssa, ja nykyinen elämäntilanne on mukavampi kuin sinkkuna köyhäily. Jos ihastuisin toiseen naiseen, tämä suhde kyllä katkeasi nopeasti, sillä en harrasta pettämistä.
Mahtavatko naiset (ja mikseivät miehetkin) ymmärtää, kuinka tuhoisa vaikutus painonhallinnan laiminlyönnillä on? Loppuen lopuksi miehet ovat yksinkertaisia otuksia, eivätkä naiselta yleensä vaadi kovin paljon. Olisiko kuitenkin helpompaa pysyä mitoissa kuin etsiä ja rakentaa suhde alusta alkean kokonaan uuden ihmisen kanssa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmaan paljon alapeukkuja aloitukseesi, koska tosiasiat ahdistavat monia, mutta tottahan tuo on. Sama miehillä: ei se pallomaha kiinnosta suurinta osaa naisista.
Olen välillä vähän näreissäni kun yli nelikymppisenä hoikkana naisena saan ihan liikaa huomiota kaikenm ikäisiltä miehiltä vaikken sitä kaipaisi. Tiedän, että kyse on pääosin hoikkuudesta, se kun on niin harvinaista nykyään, varsinkin keski-ikäisillä. Jos ihmiset vain ymmärtäisivät fyysisten asioiden merkityksen pariutumisessa ilman että kieltäisivät elämän tosiasioita. Tärkein asia tietenkin molemmille sukupuolille on painonhallinta. Kaikki muu tulee sen jälkeen.
Mikä oli viestisi pointti? Se että saat huomiota? Vai se että muutkin saisi huomiota, jos olisivat hoikkia? Eikun Eikun kun se huomio onkin vastenmielistä. Tulit vaan puolustelemaan sillä että olet hoikka ja siksi ihana
Älä vttu viitsi, kun ihan tr-olli olet. Kaikki tietää että ei se hoikkuus ole se tekijä millä huomiota saa, ihan paskaa puhut. Yritä nyt enemmän trolli-pelle
Olet oikeassa.
Entinen mieheni lihoi, kuten valtaosa suomalaismiehistä.
Bye, bye, (fatty) baby, baby goodbye.
Lihominen on vain oire, ei syy. Muutuit itsestäänselvyydeksi. Siihen suhde lopulta kaatuu. Painonnousun tilalla olisi yhtä hyvin voinut olla vaikkapa yhteisen ajan pois jääminen, rumasti puhuminen, oman ulkonäön laiminlyöminen, tylsämielistyminen, sohvaan kiinni kasvaminen...
Jos lakkaat olemasta se ihminen, jota kumppanisi aikanaan halusi, ei ole ihme, että se haluaminenkin loppuu.
Itse olen lihonut 9 vuotisen suhteemme aikana noin 20 kg ja ei miestä ole haitannut. Eipä kyllä olisi valittamisen varaakaan kun itse on lihonnut yli 70 kg ja ei se minuakaan haittaa. Ei se rakkaus tai haluttavuus omissa silmissä ole ainakaan vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sama provo on tainnut olla ennenkin. Eroa ja ala etsimään urheilullista kumppania valituksen sijaan. Nainen löytää sellaisen joka ei pelästy pientä ylipainoa. Älä kuluta vuosia hukkaan sinun tai naisen aikaa, jos pääsette eteenpäin erillään. Ehkä hänen työ vie kaiken ajan silloin kun pitäisi ehtiä liikkumaan tai muutama ruoka-aine joka tekee jotain, vaikea sanoa kysy häneltä.
Muuten samaa mieltä neuvostasi, mutta mitä tekemistä sporttisuudella ja hoikkuudella on? On paljon liikunnallisia pulleroita ja vastaavasti laihoja ja laiskoja hedonisteja, jotka eivät eläessään ole käyneet lenkillä.
Mikset hanki feederismistä innostunutta kumppania. Suhde vain paranee kilojen lisääntymisen myötä.
Tässäpä syy, miksi miestä ei kannata ottaa tai jos ottaa, niin ei kannata panostaa tai ottaa vakavasti tai vaivoikseen
Miehet ovat näin itsekeskeisiä ja pinnallisia, jos Kull* ei nouse, niin naisella ei tee mitään. Miehethän tunnetusti jättävät naiset, kun nainen esim sairastuu syöpään tai kun juoppooariskunnasta mies raitistuu ja nainen ei, niin mies jättää juopon naisen , jos käy toisinpäin, niin nainen jää hoitamaan miestä
Vieläkö joku ihmettelee, miksi naiset eivät halua parisuhdetta?
Itse olen lihonut saman verran, mutta oman puolison intoa seksiin se ei ole muuttanut miksikään. Koskaan hän ei ole myöskään arvostellut painoani tai ulkonäköäni.
No mutta ehkä tapaat lenkkipolulla tai salilla uuden naisen. Varmaan itse treenaat ahkerasti?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ukko alkanut laljuuntumasn, ja minua ei himota kaljuuntuva tai kalju mies. Miksi te miehet ette pidä huolta siitä, että hiukset pysyy päässä?
Oletko tyhmä vai esitätkö sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä syy, miksi miestä ei kannata ottaa tai jos ottaa, niin ei kannata panostaa tai ottaa vakavasti tai vaivoikseen
Miehet ovat näin itsekeskeisiä ja pinnallisia, jos Kull* ei nouse, niin naisella ei tee mitään. Miehethän tunnetusti jättävät naiset, kun nainen esim sairastuu syöpään tai kun juoppooariskunnasta mies raitistuu ja nainen ei, niin mies jättää juopon naisen , jos käy toisinpäin, niin nainen jää hoitamaan miestä
Kannattaa tosiaan etukäteen tehdä selväksi, että varaa itselleen oikeuden lihota kymmeniä kiloja suhteen aikana. Saa sitten kätevästi karsittua ne miehet, joille kumppanin pitäminen itsestäänselvyytenä ei ole ok.
Ap: vaimolle olisi parasta, kun jättäsit sen
Tuttavapiirissä on monta eroa tullut, ja jokaisen eron myötä nainen on alkanut kukoistamaan ja laihtunut takaisin nuoruuden mittoihin. Syy on ollut se, kun on päässyt vttumaisesta turhasta painolastista, eli miehestä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mikset hanki feederismistä innostunutta kumppania. Suhde vain paranee kilojen lisääntymisen myötä.
Juurikin näin. Kuvittele kuinka rakkaasi kiihkossaan syöttää sinua namilla, herkuilla ja tietysti limsalla ja hokee ääni väristen kuinka oikein näkee sokerin muuttuvan rasvakudokseksi.
Kaksi voileipää liikaa päivässä = 200 kcal ja kertaa 365 = 73000 kcal liikaa vuodessa ja ainakin 10 kg eli tuo liika tulee jo parissa vuodessa noin pienestä liikakalorista. Tunnin reipas sauvakävelylenkki illalla ruokailun pysyessä samana voisi poistaa nuo rasvat hitaasti ja varmasti, hävittämättä aiemmin hankittua lihasta.
Otapa vaimo lenkille ja punnitse kahden vuoden päästä :D. Vie tanssimaan kerran viikossa.
En kyllä yhtään ihmettele jos nainen lohtusyö kun on tajunnut naineensa tuollaisen mulkun. Olisit onnellinen, että vaimosi on vain lihonut eikä esimerkiksi suunnittele murhaamistasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle parisuhde on etupäässä seksiä, läheisyyttä ja yhteistä laatuaikaa varten. En pidä suhdetta millään lailla mielekkäänä, jos siitä puuttuu jokin noista elementeistä. Muut ovat sitten ekstraa siihen päälle.
Kuitenkin ilmeisesti monelle naiselle suhde on jonkinlainen sairausvakuutuksen kaltainen järjestely? Elämä on jotenkin liian vaikeaa ilman miehen jatkuvaa tukea, ja parisuhdetta tarvitaan ihan perusarjesta selviytymiseen. Siksi suhteen päättyminen on kauhistuttavin mahdollinen ajatus.
Tämä on mielenkiintoinen aihe, josta saisi ehkä oman ketjun aikaan.
Meillä nainen on lihonnut 47 -> 65 ja 159cm pitkä pätkä. Edelleen kaunis kuin mikä, eikä haittaa seksihommissa extrakilot mitenkään. Mä olen painanut aina sen 72kg, eli siis laiha läski.
Vierailija kirjoitti:
Sama provo on tainnut olla ennenkin. Eroa ja ala etsimään urheilullista kumppania valituksen sijaan. Nainen löytää sellaisen joka ei pelästy pientä ylipainoa. Älä kuluta vuosia hukkaan sinun tai naisen aikaa, jos pääsette eteenpäin erillään. Ehkä hänen työ vie kaiken ajan silloin kun pitäisi ehtiä liikkumaan tai muutama ruoka-aine joka tekee jotain, vaikea sanoa kysy häneltä.
AP ei edes taida tajuta pahoinpitelevänsä vaimoaan. Eroa on paras asia mitä voit tehdä teidän kummankin puolesta, etenkin vaimosi.
Vierailija kirjoitti:
Ap: vaimolle olisi parasta, kun jättäsit sen
Tuttavapiirissä on monta eroa tullut, ja jokaisen eron myötä nainen on alkanut kukoistamaan ja laihtunut takaisin nuoruuden mittoihin. Syy on ollut se, kun on päässyt vttumaisesta turhasta painolastista, eli miehestä eroon.
Samoin kävi minulle. Kun sain eron mielestäni, joka oli negatiivinen, alentuva, ilkeä , laiska, niin elämä alkoi. Mies alusti minua henkisesti yli 20-vuotta ja söin suruuni. Siitäkin ilkeili minulle. Mutta kun pääsin eroon mielestäni, niin kykenin laihduttamaan ja pitämään huolta itsestäni
Uutta miestä en ristikseni enää ota