Xiaomi puhelimet, toimiiko?
Harkitsen Xiaomin Redmi note 9 pron ostamista. Onko kellään kokemusta xiaomien laadusta ja toimivuudesta? Brändihörhöt voivat poistua ketjusta välittömästi, koska haluan ainoastaan toimivan älypuhelimen, merkeistä viis. Onko suurin piirtein esim. Samsungin tasolla toimivuudessa ja kestävyydessä?
Kommentit (84)
Mun miehellä oli pari vuotta. Osti Kiinasta aikoinaan, jonkun silloisen premium-mallin.
Kun näyttö hajosi, niin oli todella vaikeaa löytää korjaaja.
Muuten kai ihan peruspuhelin.
Nyt sitten vaihtoi Apple 12 pro:n ja on aika paöjon parempi puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä ostaa kiinanroskaa kun kotimaisia saa joka hintaluokassa
Kerro mikä kotimainen puhelin olisi hyvä? Nokiahan on nykyään pelkkä brändi, luurit tulee Kiinasta, suunnittelu maailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut nyt puolisen vuotta Xiaomi kun oli silloin tarjouksessa.
Olen ollut tyytyväinen, samalla tavalla on toiminut ja kestänyt kun muutkin nimestä huolimatta.
Minulla ollut viime kesästä lähtien ap:n mainitsema Xiaomi. Hyvä, suorastaa nerinomainen kamera, hyvät muokkausvaihtoehdot etc. Kaikki sovellukset toimineet hyvin, joten ei moitittavaa. Komppaa hyvin auton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän ne on niitä kotimaisia?
Jos Nokia-merkkisiä tarkoitat, niin Kiinassa nekin tehdään.
Mulla Redmi Note 8 Pro. Muuten toimii, mutta kaiutinääni räpsyy satunnaisesti puheluiden aikana.
Ainakin tosi hankala käyttää. Alkuun ei meinannut saada edes käyntiin.
Kännykkä tärinälle ja suoraan takapuoleen. Ei niistä oikeen mihinkään muuhun oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii niinkuin suunniteltu, eli vuotaa yksityiselämäsi ja mielipiteesi Kiinan Kommunistiselle Puolueelle.
Halusin tietää millainen on käyttää omistajan näkökulmasta. Jos kiinankommareita kiinostaa AV-palstailuni niin go ahead!
Vuoden lammaspalkinto "ei mulla ole mitään salattavaa".
Itsellä viime keväänä ostettu Redmi Note 7. Alussa akunkesto tuntui huikean pitkältä. Jotenkin se on ajan saatossa lyhentynyt (aktiivinen datankäyttö). Kesällä erään sadekuuron aikana puhelin ajautui käynnistysvalikkotilaan, eikä suostunut enää käynnistymään. Meni huoltoon ja uusi luuri tuli paluupostissa (meni takuuseeen). Pakkasenkesto ei mikään erikoinen, jo 0:ssa asteessa alkaa jo akku tyhjenemään melkoista vauhtia. Samoin kosteudensieto huono, pomppii sovelluksesta toiseen ja kirjoittaminen todella hankalaa. Muuten ihan nopea toiminnaltaan, perustoiminnot sujuvat hyvin, joskin useamman apin samanaikainen käyttö kaataa silloin tällöin sovelluksia.
Itsellä Xiaomi Mi Note 10. On toiminut täysin moitteetta ja hintalaatusuhde erinomainen.
Miinuksena voisi sanoa että painaa kuin olisi lyijyä ja että kiinalainen komissaari seuraa kaikkea mitä tekee.
Kiina-roskaa. Päättele siitä. Olisiko aika lopettaa Kiina-roskan kuluttaminen?
Vierailija kirjoitti:
Minä puhelin tehdään vielä Suomessa??
Vierailija kirjoitti:
Kiina-roskaa. Päättele siitä. Olisiko aika lopettaa Kiina-roskan kuluttaminen?
Katsoopas sitä omaa kännyä lukeeko siinä made In usa vai China :^)
Huom. Yrityksen pääkonttorin sijainti on usein eri kuin tuotantolaitosten......
MiNote 10 on pojalla. En voi sanoa olleeni tyytyväinen, jos vertailukohtana on Samsungin Galaxy S:t ja Motorola Moto G Power (jälkimmäiselle erittäin vahva suositus, jos löytää 150 eurolla).
Ensinnäkin virranhallinta Xiaomeissa on erittäin aggressiivista ja vaatii melkoista valikkosukeltelua, että saa sen haluamistaan sovelluksista disabloitua (ei riitä että teet sen yhdestä paikasta).
Play-kauppa ei toimi. Play ei näytä asennettujen sovellusten listassa mitään ja sovellusten automaattinen päivitys ilmoittaa jatkuvasti virheestä. Ainoa keino päivittää appi on hakea Play'sta kyseisen sovelluksen nimellä ja katsoa, näkyykö näytöllä nappi "päivitä"! Sanomattakin selvää, että tästä on käyttäjäystävållisyys kaukana ja kyseessä on pahimmillaan tietoturvariski, jos vaikka Chrome on kuukausitolkulla päivittämättä.
Käyttis on paikoin suomennettu päin h*lvettiä. Tosin Xiaomin MiUI:n oma logiikkakaan ei täysiä pisteitä kerää. Esim. kun sovelluksen datarajoitukseen valitsee mobiili, se tarkoittaakin, että dataa EI rajoiteta mobiiliverkossa.
Jotain apple 12 proota ei ehkä kannata verrata sellaiseeen joita saa 7 sen hinnalla.
Ja niin,siis miten puhelin voi olla painava? eihän ne paina edes maitopurkin vertaa
Vierailija kirjoitti:
Jotain apple 12 proota ei ehkä kannata verrata sellaiseeen joita saa 7 sen hinnalla.
Ja niin,siis miten puhelin voi olla painava? eihän ne paina edes maitopurkin vertaa
Kokeileppa vaikka MI note 10ii niin tiedät mistä puhutaan. Ei ihan niin kevyt kuin se iPhone.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, onko Salon kännykkätehdas taas auki?
Siis onko siinä Google play-pankkisovellukset?