Mies on saamassa perinnön, voiko hänen sisarukset
Vaatia että minut kirjataan siitä jotenkin ”ulos”?
Eli kesämökki on tulossa ja nyt he vaativat/ehdottavat että minä ja mies tekisimme jonkunlaisen sopimuksen että jos eroamme niin mökki jää miehelle.
He eivät tiedä raha-asioistamme enkä halua että tietävätkään, joten voivatko he tätä vaatia? He itse saavat kyllä oman osuutensa muusta omaisuudesta.
Kommentit (87)
Outoa, että miehen vanhemmat eivät jo ole rajanneet testamentissaan puolisoita pois. Tuohan on yleinen käytäntö nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit miehesi omaisuutta? Eikö teillä ole avioehtoa?
Ei ole avioehtoa. Me sovimme itse yhdessä omaisuudestamme enkä halua ulkopuolisten puuttuvan raha-asioihimme.
Ap
Oli miten oli mökki on miehesi omaisuutta niin kauan kuin hän sen myy tai lahjoittaa. Erossa saat siitä tasinkoa, mutta ettehän te ole eroamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit miehesi omaisuutta? Eikö teillä ole avioehtoa?
Ei ole avioehtoa. Me sovimme itse yhdessä omaisuudestamme enkä halua ulkopuolisten puuttuvan raha-asioihimme.
Ap
Oli miten oli mökki on miehesi omaisuutta niin kauan kuin hän sen myy tai lahjoittaa. Erossa saat siitä tasinkoa, mutta ettehän te ole eroamassa.
Ei olla eroamassa. Kiitin jo vastauksista. Mökkiä ei olla myymässä vaan remontoimme sen omaksemme, pääasia nyt vaan oli että meidän ei tarvi selvittää omia raha-asioitamme miehen sisaruksille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että miehen vanhemmat eivät jo ole rajanneet testamentissaan puolisoita pois. Tuohan on yleinen käytäntö nykyään.
En usko, että ylipäänsä testamentin tekeminen olisi vielä nykyään niin tavallista kuin palstajja tunnutaan ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sisaruksia, koska selvästi he haluavat, että mökki jää heidän suvun käyttöön.
...toisaalta antaa myös kuvan, etteivät usko teidän suhteen olevan pysyvää.
Mikään suhde ei ole pysyvä, vaan suhteen osallisten mielipiteen varassa. Lisäksi ihmisiä kuolee kaikissa ikäryhmissä, joten leskeyskään ei ole mahdoton vaihtoehto.
Mökki on miehesi eikä muutu sinun mökiksi vaikka olette naimisissa tai eroaisitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ylipäänsä testamentin tekeminen olisi vielä nykyään niin tavallista kuin palstajja tunnutaan ajattelevan.
Tää varmaan riippuu "piireistä". Minun ympärilläni testamentteja on paljon. Tuo puolisoiden ulkopuolelle laitto on usein se testamentin pääsisältö.
Minäkin olen perinyt, mieheni on jätetty testamentilla ulos perinnöstä. Ei meidän arjessa näy mitenkään. Niillä perintörahoilla on rempattu meidän kotia, lomailtu ja ostettu auto.
se on miehesi oma asia mitä mökillään tekee. hän voi vaikka myydä sen jollekkin täysin ulkopuolisille ja sen jälkeen miehen sisaruksilla ei olesi mitään asiaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on miehesi eikä muutu sinun mökiksi vaikka olette naimisissa tai eroaisitte.
Erotessa saattaa hyvinkin muuttua.
En ymmärrä miksi miehen sisaret puuttuvat veljensä ja aapeen välisiin asioihin jos kerran itse saavat osuutensa. Törkeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan riippuu "piireistä". Minun ympärilläni testamentteja on paljon. Tuo puolisoiden ulkopuolelle laitto on usein se testamentin pääsisältö.
Minäkin olen perinyt, mieheni on jätetty testamentilla ulos perinnöstä. Ei meidän arjessa näy mitenkään. Niillä perintörahoilla on rempattu meidän kotia, lomailtu ja ostettu auto.
Me asutaan miehen perimässä talossa ja minut on testamentissa jo suljettu pois. Meillä on lapsi (miehen ainoa), joka kyllä sitten perii jos isälleen jotain sattuu, ja tämän vuoksi emme sentään kadulle joudu, kävi mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi muuttua, jos miehen on maksettava tasinkoa ja haluaa mökistä tai osasta siitä luopua. Se on miehen päätettävissä miten tasingon maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi SINULLA pitäisi olla oikeus miehen perheen omaisuuteen jos ero tulee? Toivottavasti on testamentti, sen yleisin lauseke on se, millä rajataan ahneet aviopuolisot pois.
Mikä sinä olet samomaan ap:ta ahneeksi! Et tiedä asiasta mitään!
Ap on ahne. Näkyyhän se jo kirjoituksistaan.
Ps. Muut perijät voivat varmistaa monellakin tavalla että ap ja miehensä ei mökkiä saa. Perinnönjakoa kun voi viivyttää vuosia. Näin työkaverin suvussa tehtiin, kun suvun jäsenen juopolle miehelle ei haluttu antaa mitään (perinnön antajakaan ei halunnut, oli tahdon ilmaissut, mutta ehti kuolla ennen testamentin valmistumista). Muut pesän osakkaat ”kiisteli” niin kauan kunnes juoppo menehtyi alkoholin käytön aiheuttaman maksakirroosin seurauksena. Niiden hautajaisten jälkeen sopu kummasti löytyi.
Eli perintöä ei oltu testamentattu niin että sinut suljetaan pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi muuttua, jos miehen on maksettava tasinkoa ja haluaa mökistä tai osasta siitä luopua. Se on miehen päätettävissä miten tasingon maksaa.
Näin on, mies joko kaivaa kuvetta tai antaa mökin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi miehen sisaret puuttuvat veljensä ja aapeen välisiin asioihin jos kerran itse saavat osuutensa. Törkeää käytöstä.
Tai tietävät veljensä tossukaksi ja tuntevat ap:n paremmin kuin sinä? Meillähän on vain ap:n sana tästä jupakasta, ei muiden.
Ap:n turha alapeukuttaa totuuksia, sun laiset tunnetaan kyllä 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Suomalaisen naisen rahan ahneus on pohjaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi SINULLA pitäisi olla oikeus miehen perheen omaisuuteen jos ero tulee? Toivottavasti on testamentti, sen yleisin lauseke on se, millä rajataan ahneet aviopuolisot pois.
Mikä sinä olet samomaan ap:ta ahneeksi! Et tiedä asiasta mitään!
Ap on ahne. Näkyyhän se jo kirjoituksistaan.
Ps. Muut perijät voivat varmistaa monellakin tavalla että ap ja miehensä ei mökkiä saa. Perinnönjakoa kun voi viivyttää vuosia. Näin työkaverin suvussa tehtiin, kun suvun jäsenen juopolle miehelle ei haluttu antaa mitään (perinnön antajakaan ei halunnut, oli tahdon ilmaissut, mutta ehti kuolla ennen testamentin valmistumista). Muut pesän osakkaat ”kiisteli” niin kauan kunnes juoppo menehtyi alkoholin käytön aiheuttaman maksakirroosin seurauksena. Niiden hautajaisten jälkeen sopu kummasti löytyi.
Ai missä kohtaa näkyy että ap on ahne? Sinä olet ilman faktoja päätellyt asian omassa pienessä päässäsi.
Toisten raha-asiat eivät kuulu muille, hyväksy tämä.
Voi vee mitä idiootteja.
Tottakai voi vaatia ja itseasiassa eikö tarinan mukaan ole jo vaatinut. Entäs sitten, minä vaadin just nyt vesisadetta.
Perinnönjako tuo suvun parhaat puolet esiin.