Minkälainen ihminen menee nukkumaan kesällä ennen puoltayötä
Kommentit (65)
Jopas on jollain taas ongelma :D Esimerkiksi meidän koko perhe menee aina nukkumaan ennen puolta yötä. Mies tekee joka toinen viikko aamuvuoroa ja silloin herätys 4.30 niin kyllä todellakin haluaa nukkumaan reippaasti ennen kahtatoista. Lisäksi meillä on vajaan vuoden ikäinen lapsi niin ei edes huvita kukkua myöhään. Tosin nyt kun on viljapeltojen ruiskutuksia niin miehellä menee väkisin myöhään. Ja ihan viimeinen pointti on se, että läheskään kaikki ei halua valvoa yötä myöten.
Huvittavaa, miten edelleen on vallalla käsitys siitä, että aamulla aikaisin heräävä ja aamuvuoroa tekevä on hyvä ihminen, muut luusereita. Minä nukun miten huvittaa. Teen nääs iltavuoroja.
Eilen nukuin alkuillasta, tein töitä 21-23:30, heräsin tänään 4:00, tein töitä 4:30-9:00... olis kohta nokosten paikka...
Aamutyöläinen ja illantorkku. Olen molempia.
En minä ole ikinä mennyt ennen puolta yötä nukkuun oli töissä tai ei. Kahdelta korkeintaan saa unen. Typerien ihmisten mielestä heti kaikki on luusereita työttömiä jossei ole ilta uninen.
Millainen? no minä olen lyhyt, normaalipainoinen, valkoihoinen, silmälasipäinen, sinivihreäsilmäinen. Tässä nyt jonkinlainen kuvaus.
Menin koko peruskoulu- ja lukioajankin kesäisin nukkumaan 23-24 välillä. Oli ihanaa herätä aamukuudelta, kun sai ainakin 6 tuntia nauttia yksinpuuhastelusta, ennen kuin kaverit alkoi soitella, missä nähdään ja mitä tehdään.
Minulla alkaa aamuvuoro klo 07.00 ja kello soi 05.00 En saa ikinä unta ennen puoltayötä. Olen aina tokkurassa aamuvuoroissa. Iltavuorot kivempia, kun saa rauhassa nukkua aamuisin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä ihminen. Ja oikeastaan, mikä järki valvoa yöllä juuri ne ajat kun on hämärää, jos voi sen sijaan nauttia aamuauringosta?
Kaikki eivät nauti siitä auringosta. Minä en nauti eli pidän hämärästä ja pimeästä joten mikä järki on kärsiä auringosta kun voi nauttia hämärästä ja pimeästä?
Ehkä ap kyseli vain siksi, että onko muita hänenkaltaisiaan :)
En osaa nukkua aamulla pitkään, vaikka miten myöhään menisin nukkumaan niin herään aikaisin aina. Tarvitsen minimissään kahdeksan tuntia unta, joten kovin myöhään ei vaan voi valvoa, tai on seuraava päivä pilalla väsymyksen takia.
Sellainen, joka haluaa nukahtaa ennen kuin elämäm koululaisten kuminpolttorälläys naapurustossa alkaa noin klo 01-02 yöllä.
Kannattavinta olisi pitää unirytmi aina samanlaisena eikä muutella sitä joka loma ja viikonloppu. Näin unen laatu todennäköisimmin pysyy hyvänä ja hyvä unihan on tärkeimpiä asioita koko kehon toiminnan ja terveyden kannalta.
Näillä helteillä on pakko viedä koira kenkille aamu kuudelta...eli vaikka lomailen en voi valvoa tolkuttomasti. Normi yöunet kaipaa lomallakin.
Tavallinen perheenäiti. Tarvitsen pitkät yönunet että pysyn kauniina. Menen illalla yhdeksän aikaan nukkumaan ja heräilen aamulla seitsemän-kahdeksan aikaan.
No minä en ainakaan. Olen illanvirkku ja kärsin unettomuudesta, välillä menee parikin vuorokautta ilman unta. Ei naurata kun tänään heräsin kahdeksan jälkeen traktorin ääneen pihallani.
Siis onhan se kiva että naapuri niittää pihani kerran vuodessa kun joku vei ruohonleikkurinikin, mutta toivoisi jotain etukäteiskeskustelua. Nyt sain pompata olemattomien unien jälkeen ylös huolehtien että tajuaako tuo varoa taimia jotka juuri vein pihalle.
No, samalla meni joitain perennoja jotka olin ajatellut siirtää. Ei siinä mitään mutta kun olisi puhunut ennen niin olisin voinut näistä sanoa!
Mä en saanut viime yönä kuin 5,5h unta ja oon ihan hirveen väsynyt nyt töissä. Yleensä menem nukkumaan ennen klo 23, mutta juhannus sekoitti rytmiä. Mun pitäis pitää rytmistä kiinni kyllä koko ajan. Oon tosi herkkä unirytmin muutoksille.