Miksi MISSÄÄN ei koskaan lue naisten kirjoituksia siitä, että olisivat kiitollisia sukupuolensa tuomista eduista?
Kiitollisia esimerkiksi siitä, miten paljon helpompaa parisuhteen hankkiminen heille on.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen siitä, että sukupuoleni perusteella minulla on huono palkka.
Todella, todella kiitollinen.
Toisaalta esim. eläkettä maksatte saman % kuin miehet, mutta nautitte sitä keskimäärin 7 vuotta enemmän.
Pitempään, mutta paljon vähemmän eli vaikka naiset ovat eläkkeellä keskimäärin kauemmin, heidän kokonaiseläkemääränsä jää paljon pienemmäksi - vain koska naiset ovat saaneet huonompaa palkkaa ja työskennelleet ilmaiseksi miehensä uran ja perheen arjen hyväksi.
Vanhuksia hoitavista omaishoitajista suurin osa on naisia, vanhusmiehet saavat siis olla kotonaan passattavina samalla tavalla kuin ovat työvuosinaankin olleet, samaa palvelua ei saa yksin jäänyt nainen - ellei tyttäreltään/miniältään eli taas, toiselta naiselta.
Mies muuten todennäköisemmin kuolee kertalaakista ilman pitkää vaikeaa sairastamista toisin kuin naiset.
Perustelehan paremmin. Joka vuosi miehet maksavat miljardin enemmän eläkemaksuja kuin naiset. Mutta vastaavasti miehille maksetaan miljardi vahemmän eläkkeitä kuin naisille. Pidemmän elinaikansa ja yleensä aikaisemman eläköitymisensä takia eläkkeellä on paljon enemmän naisia kuin miehiä, vuonna 2018 miehiä 677000 naisia 818000, naisia 20% enemmän kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen siitä, että sukupuoleni perusteella minulla on huono palkka.
Todella, todella kiitollinen.
Toisaalta esim. eläkettä maksatte saman % kuin miehet, mutta nautitte sitä keskimäärin 7 vuotta enemmän.
Pitempään, mutta paljon vähemmän eli vaikka naiset ovat eläkkeellä keskimäärin kauemmin, heidän kokonaiseläkemääränsä jää paljon pienemmäksi - vain koska naiset ovat saaneet huonompaa palkkaa ja työskennelleet ilmaiseksi miehensä uran ja perheen arjen hyväksi.
Vanhuksia hoitavista omaishoitajista suurin osa on naisia, vanhusmiehet saavat siis olla kotonaan passattavina samalla tavalla kuin ovat työvuosinaankin olleet, samaa palvelua ei saa yksin jäänyt nainen - ellei tyttäreltään/miniältään eli taas, toiselta naiselta.
Mies muuten todennäköisemmin kuolee kertalaakista ilman pitkää vaikeaa sairastamista toisin kuin naiset.
Perustelehan paremmin. Joka vuosi miehet maksavat miljardin enemmän eläkemaksuja kuin naiset. Mutta vastaavasti miehille maksetaan miljardi vahemmän eläkkeitä kuin naisille. Pidemmän elinaikansa ja yleensä aikaisemman eläköitymisensä takia eläkkeellä on paljon enemmän naisia kuin miehiä, vuonna 2018 miehiä 677000 naisia 818000, naisia 20% enemmän kuin miehiä.
Eihän noita voi mitenkään verrata, siis työelämässä nyt olevien ja eläkkeelle jo jääneiden tilannetta! Parempi tapa on verrata naisten ja toisaalta miesten keskimäärin saamaa eläkepottia. Siinä vertailussa nähdään, että huolimatta naisten pitemmästä eliniästä ja eläkkeelläoloajasta heidän saamansa eläkeen kokonaismäärä jää huomattavasti miehiä pienemmäksi. Naiset saavat elämänsä aikana vähemmän palkkaa ja sitten eläkettä, joten ei ihme, että vanhusköyhyys on nimenomaan naisten köyhyyttä (ja kuten tiedetään, eläkkeen määrä vastaa huonosti saajansa tekemän työn määrää, saati elämässään kantamia muita vastuita).
Se, että miehet kuolevat keskimäärin naisia nuorempina ei ole naisten vika, miehet voivat vaikuttaa asiaan paremmin itse.
Sukupuoleni tuomista eduista? Ai kuukautiset, raskausaika, rintojen ja vatsan roikkuminen raskauksien jälkeen, hormonimyrskyt, vaihdevuodet, kuumat aallot.. Mistä näistä?
Kävi tämän kaltainen tilanne joskus vuosia sitten 18-vuotiaana kun baarista lähdössä kompastuin ulkona katukivetykseen, ei käynyt mitään mutta joku tuntematon mies ryntäsi auttamaan ja otti kiinni vaikka pääsin ihan omin jaloin pystyyn ja kaverini olivat vierellä.
Ei meinannut millään päästää irti vaan lähti vaan lähti kävelemään meidän kanssa kyydillemme ja selitti miten hän haluaa vain auttaa. Yritimme sanoa nätisti että kaikki on hyvin mutta tämä tyyppi silti yritti jopa änkeä väkisin autoon viereeni, onneksi poliisit olivat lähistöllä ja pääsimme miehestä eroon kun he kuulivat huutomme yrittäessämme ajaa miehen pois.
Kun poliisit tulivat paikalle mies vielä valehteli olevansa tuttumme ja sönkötti jotain "auttamisesta". He käskivät miehen mennä matkoihinsa.
Olen myös törmännyt moniin muihinkin avuliaisiin saattajiin joilla on kuulemma sama matka. Eräs sukulaiseni hyvä ystävä koetti raiskata minut tällä tekniikalla.