Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ruokaideoita olette saaneet ulkomailta?

Vierailija
21.06.2020 |

Parhaat vinkit jakoon ja erikoisetkin yhdistelmät kokeiluun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tuli mieleen stifado, mihin mieheni joskus aikanaan Kreikassa ihastui. Sitä söimme tuolloin useinkin.

Vierailija
2/6 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo tai kaksi viiniä aterian yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustosämpylä - oikeasti.

Toisinaan ostan sitkeän patongin, täytän palan margariinilla ja Edamilla ja muistelen helteistä aikaa Kyproksella.

Vierailija
4/6 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut uskoa silmiäni, kun näin Roomassa myytävän pizzasliceja, jooissa oli päällä perunaviipaleita. No, maistoin ja hyvää oli. Olen tehnyt kotonakin sen jälkeen. Niissä ei ollut tomaattikastiketta päällä, vain perunaa, mausteita ja juustoa.

Vierailija
5/6 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan marinoida oliivit itse. Jännää miten paljon Suomessa maksetaan niinkin helposta kuin marinoiduista oliiveista! Tarvitaan vain öljyä, mausteita sekä aikaa jääkaappilämpötilassa tunneista päiviin. Esim oliiviiöljyä, valkosipulimurskaa, timjamia, chiliä, pippuria.

Vierailija
6/6 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chaitahan sitä juotiin Intiassa koko ajan. En monestikaan ole oikeaa chaita kotona keitellyt, mutta se jäi matkaani, kun siellä sanottiin että "kill the heat with the tea". Monsuunien alla kun korkea lämpötila ja ilmankosteus tekivät kuumuudesta erittäin tukalaa, ensin oudolta tuntunut kuuman teen juominen auttoi siihen tukaluuteen. Tätä olen harjoittanut täällä kotonakin kesähelteillä.